Toon posts:

Rare perikelen met mijn 6800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ff een nieuw topic omdat "het grote 6800gt topic" gesloten is en ik geen nieuwe 6800gt topic ga maken }:O )

Ik heb nu ook een 6800 gt (van sparkle) en hij doet het wel goed, mááár..

Als ik fear doe dan kan hij tussen medium en high in behalve "effects". Op een of andere manier kan effects niet hoger dan minimum. Als ik die bijvoorbeeld op medium doe, dan zakt de framerate tot 15 in drukke gevechten. Zelfs mijn oude kaart (9600pro) kon effects op medium aan, dus ik vat er helemaal niets van.

specs:

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Ram: 1280MB RAM
Kaart: NVIDIA GeForce 6800 GT
Display Memory: 256.0 MB
voeding: avance technologies inc. 300 watt

ik heb tijdens het fear spelen even alles op laten nemen en dit is het resultaat (temeratuur is in orde dus die staat er niet bij):

is de onderste (Voltage regulator curren, A) wel normaal? als ik geen fear doe is hij gewoon constant, maar als ik het wel doe krijg je dit. heeft het wat met mijn voeding te maken?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rtcwet/fear/huh.JPG

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net weer getest, maar met lagere clocks en nu was de performance ongeveer gelijk en misschien zelfs beter. zeker niet slechter. de voltage current regulator A was ook hoger. rond de 20 inplaats van rond de 10. kan iemand mij helpen? ik wordt wanhopig! 8)7

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:45

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:31:
ik heb net weer getest, maar met lagere clocks en nu was de performance ongeveer gelijk en misschien zelfs beter. zeker niet slechter. de voltage current regulator A was ook hoger. rond de 20 inplaats van rond de 10. kan iemand mij helpen? ik wordt wanhopig! 8)7
Even de kaart deinstalleren en opnieuw installeren met de nieuwste drivers. Het lijkt erop dat de drivers van de oude kaart niet helemaal goed verwijdert zijn. Daar krijg je volgens mij dit soort nare dingen wel is van. Suc6

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me niet, maar ik kan het nog een keer proberen. ikzelf denk dat het aan de voeding ligt, maar dat weet ik niet zeker, dus daarom post ik het hier.

het heeft niet geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu blijkt prey het ook niet te doen...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:05:
nu blijkt prey het ook niet te doen...
Hoe heb je de videokaart gedeinstalleerd? Dmv een driver remover tool of gewoon nvidia gedeinstalleerd uit je softwarelijst?

Wat voor drivers gebruik je? Je zou om te proberen eens de NGO drivers kunnen installeren, dat wil ook nog wel eens effect hebben. Wel voordat je het gaat doen even netjes je drivers verwijderen met een driver removal tool (guru3d.com heeft ze wel).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers eraf gehaald met driver cleaner pro. maar als het niet aan de drivers ligt, kan het dan ook liggen aan mijn voeding (avance technologies inc. 300 watt)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:17:
ik heb de drivers eraf gehaald met driver cleaner pro. maar als het niet aan de drivers ligt, kan het dan ook liggen aan mijn voeding (avance technologies inc. 300 watt)?
zou kunnen natuurlijk een 9600 pro is een heel stuk zuiniger als een 6800gt. Als je een andere
voeding tot je beschikking hebt zal ik persoonlijk zeker proberen 300 watt kan zowiezo wel een beetje krap zijn met je setup.

Verwijderd

Topicstarter
ja. maar ik heb geen andere voeding bij de hand, en ik heb geen zin om een nieuwe voeding voor niets te kopen :+ hoe kan ik uitsluiten dat het de voeding is?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb een nieuw deeltje gemaakt maar een nieuwe voeding zou ik zeker doen! het merk is me niet bekend en de specs zouden voor een A Merk voeding mischien NET genoeg zijn, 16A @ V12 word aangeraden, verder is je P4 (al is het een 'oudje') ook al niet zuinig, zoals ik in het GT topic ook poste doe je er goet aan gelijk een bijv. 450Watt A merk te kopen, dan kun je een eventueele volgende upgrade ook toe met die voeding :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar is het 100% zeker dat het aan de voeding ligt? ik heb in een ander topic ook gelezen dat het opnieuw instaleren van windows ook kan werken. ik ga dat in iedergeval eerst proberen en dan koop ik een nieuwe voeding.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 09:51
Het zou inderdaad goed kunnen dat je voeding te zwak is. Misschien kun je wat regelen met een locale computerzaak, dat je een voeding mag lenen of dat zij hem voor je testen.
Probeer ergens anders een voeding te lenen die meer vermogen levert of gebruik 2 voedingen. Al is het maar om te testen. Om nog wat energie te besparen zou je zoveel mogelijk insteekkaarten en hardeschijven en dergelijke af kunnen koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
2 voedingen heb ik wel. :9~ leg uit :9~

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

intraxz139, ik wil je even verzoeken om er zelf iets meer moeite in te steken want er zijn nog erg veel dingen die je kunt proberen voordat je een topic opent.
Om even op je 2 voedingen vraag in te gaan, zoek eens wat meer rond voortaan, in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 is onder het stukje Dual PSU Setup te vinden hoe je 2 voedingen aansluit.
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:31:
ik heb net weer getest, maar met lagere clocks en nu was de performance ongeveer gelijk en misschien zelfs beter. zeker niet slechter.
Het allereerste wat je doet met een kaart die raar doet en je hebt hem unlocked/overclocken is terug brengen naar de default waarden en kijken of het probleem zich voor blijft doen.
Ook is er al gevraagd naar welke drivers je gebruikt en of je wel een driver cleaner hebt gebruikt. Beantwoord aub die vragen.
Compleetheid is erg belangrijk bij het oplossen van problemen en eigen inzet wordt beloond op GoT.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 22:29:
intraxz139, ik wil je even verzoeken om er zelf iets meer moeite in te steken want er zijn nog erg veel dingen die je kunt proberen voordat je een topic opent.
Om even op je 2 voedingen vraag in te gaan, zoek eens wat meer rond voortaan, in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 is onder het stukje Dual PSU Setup te vinden hoe je 2 voedingen aansluit.

[...]
Het allereerste wat je doet met een kaart die raar doet en je hebt hem unlocked/overclocken is terug brengen naar de default waarden en kijken of het probleem zich voor blijft doen.
Ook is er al gevraagd naar welke drivers je gebruikt en of je wel een driver cleaner hebt gebruikt. Beantwoord aub die vragen.
Compleetheid is erg belangrijk bij het oplossen van problemen en eigen inzet wordt beloond op GoT.
ok sorry... ik ben namelijk nogal gestessed door het hele gebeuren.

maar.. ik heb mijn kaart niet overgeclocked of geunlocked en ik was de laatste dagen nogal aan het wisselen van drivers, dus had het niet zoveel zin om te zeggen welke ik gebruikte :+ nu heb ik gewoon forceware 91.47. ik heb trouwens wel gezegd of ik drivercleaner heb gebruikt. :X

Verwijderd

Topicstarter
EDIT

het probleem is niet opgelost :'( dan maar een andere voeding testen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE! _/-\o_

als ik het geluid disable dan is de performance zoals hij hoort (denk ik) te zijn! komt dat dan omdat er dan minder stroom verbruikt wordt, of omdat er iets mis is met de onboard geluidskaart?

(de performance in fear dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 21:50 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 20:45

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:42:
UPDATE! _/-\o_

als ik het geluid disable dan is de performance zoals hij hoort (denk ik) te zijn! komt dat dan omdat er dan minder stroom verbruikt wordt, of omdat er iets mis is met de onboard geluidskaart?

Even kijken naar updates voor je onboard geluidskaart ?! ;) Eventuele complete herinstallatie van die chip zou ik dan aanraden..

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 23-10-2006 22:39 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
net geupdate eigenlijk. dat moest naar de reinstall. ik zal een herinstalatie proberen.

als ik trouwens bij geavanceerde opties van dat ding bij het configuratiescherm de hardwareversnelling op minimaal zet, dan heb ik dit probleem ook niet meer! misschien kan ik beter een nieuw goedkoop geluidskaartje kopen inplaats van een nieuwe voeding }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 22:47 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:42:
UPDATE! _/-\o_

erg vreemd verhaal, door minder stroom gebruik lijkt me heel sterk maar door brakke chip ook, dan zou 't aan de drivers moeten liggen, gooi die er eens opnieuw op... maar blijf 't erg vaag vinden

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. ik zat net te bedenken:

Kan het komen doordat een nieuwe versie van internet van de driver heb gebruikt, en niet die van de moederbord drivers? Over een paar minnuutjes zullen we het weten :X

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag weer van alles geprobeerd. ik heb de latency omlaag geschroefd, een nieuwe geluidskaart erin gedaan en een formateer sessie achter de rug, maar niets helpt.

behalve dan het geluid uitzetten, maar dat speelt niet fijn. ik denk dat ik dan alleen nog maar een andere voeding kan proberen.

het viel mij vanmiddag trouwens op dat als ik de muis beweeg, dat het bewegen soms was schokkerig gaat. dat had ik niet met mijn oude kaart (9600 pro).
Pagina: 1