Toon posts:

Sata controllers vernielen harddisks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In afgelopen maanden heb ik al verschillende harddisks versleten, maxtor diamant 9's en 10-en, en vervolgens maar overgestapt op 3 seagate disks @Raid 5, omdat maxtor me niet echt betrouwbaar meer leek :r en raid 5 voor als dit grapje weer voor zou komen.

Nu anderhalve maand later, "tik tik zoem zoem" :') weer een harde schijf die er 5 minuten over doet om op te starten. }:| Dit keer een van de seagates die nog geen anderhalve maand in het systeem draaien met nog dezelfde Intel D915GUX als moederplank.

Net terug geweest naar de computer zaak en ik kreeg te horen dat hardschijven naar de kl*te kunnen gaan door de SATA controllers }:|

Heeft iemand hier ooit van gehoord? Dat je controller je hardeschijven om zeep helpt?

Groetjes

Tjarco Boerkoel

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 16:03

Ravefiend

Carpe diem!

Even een korte reactie: al eens gedacht aan je voeding? Misschien dat die op het randje van overbelast zit ...... ;)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat is de bedrijfstemperatuur van de schijven? Geforceerde koeling? Onderlinge afstand?

Verwijderd

Topicstarter
Heay

De disks zitten per 3 in een drivebay (chieftech) met er voor een fan (tunnel effect) met een onderlinge afstand van nagenoeg een cm. De temperatuur van de disks hangen rond de 33 graden.

De voeding is een chieftech voeding 400watt. Hier hangen dus een P4 630 met intel D915GUX board aan, totaal 4 disks, een plextor brander, intel dual server nic, 2 fans 12x12cm (draaien op halve kracht), en een slot fan. De voeding is nog geen jaar oud, en t probleem is er inmiddels een maand of 3. Voedingsspanningen waren hier bij de laatste meting van 2 weken terug: 5.01 en 4,98 volt.
Daar ligt het denk ik niet aan.

tjar

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 09:19 . Reden: Lompe spelfout ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

en je 12 volt?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-02 00:28
Heb hetzelfde probleem gehad

lees hier meer:
Hdd's blijven kapot gaan

Heb zelf ook 3 SATA zien crashen. Toen maar omgeruild voor PATA, deze werkt al geruime tijd zonder problemen.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Heb je toevallig zowel de SATA-voeding als Legacy voeding er aan hangen?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:42:
Heb je toevallig zowel de SATA-voeding als Legacy voeding er aan hangen?
Als wat? Legacy?
Ik heb gewoon 1 x 400watt voeding en daar voed ik alles mee.. K heb netjes 11,98V voor me 12 volt en 5,05V voor me 5 volt lijn.. verder niet aan geprutst ofzo..
gewoon 1 voeding met origineel sata conectoren erop.. en dan stop ik ook alleen 1 sata connector in me sata disks.

Na overleg met de leverancier krijg k een ander bordje.. Of een ander bord met bijbetaling.

Wel raar dat jij er ook last van gehad heb, pcies t zelfde. Verchillende schijven in een wel erg korte tijd...
Zou het aan die chipset liggen ofzo..

Wat voor een bordje had jij Winand? O, een asus.. Misschien dezelfde controllers?
Het is en blijft raar, en op deze manier ook duur |:(
Pagina: 1