1 Long, then 2 Short Beeps

Pagina: 1
Acties:

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:25

GekkeR

key = key

Topicstarter
Die krijg ik als ik me pc een paar uur uit laat staan en m dan wilt opstarten...

Staat bij dat t misschien een videokaart error is maar t kan ook aant mobo liggen....

Denk niet dat het een video kaart error is want hij doet t perfect in een ander systeem.
Een mobo error is t ook nie want een andere vid kaart doet t wel perfect.

T zal dus waarschijnlijk de combo zijn van asusv7700 deluxe + AbitKT7a ...

Heeft iemand dit probleem toevallig ooit eens gehad en weet de oplossing ? :)

Of moet ik maar eens beginnen met die driving value :?
------
Vergeten te vertellen :
Als ik me pc dan een paar keer uit/aan doe is t probleem weg(Je begrijpt dat ik dit nie echt een leuke oplossing vind en me hardware waarschijnlijk ook niet).
Maar als ik m uitzet en ik wacht een paar uur is t er weer ... rara wat is t :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:07
Ik heb ook is ziets gehad en toen paste mijn AGP kaart niet in het slot(door een misvormde kast van firm.nl :( ). Je kunt proberen je kaart wat strakker aan te duwen. Of je kunt je AGP poort schoonmaken.

Als dat allemaal niet helpt kan je misschien te weinig voeding hebben(gokje).

En anders is misschien je AGP slot vern**kt.

Suc6

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
Maar waarom start ie dan wel na 3-8 keer aan/uit te hebben gezet :? :?

Vaag hoor :)

De rest van me systeem loopt nu trouwens perfect stabiel.
Dit is het enigste probleem wat over is :)

Verwijderd

uhm.. je krijgt hem alleen bij het opstarten dus.. dit heb ik zelf ook net gehad.. en kort daarna fikte me duron uit.. Maar voor zover ik weet kan het idd je videokaart/ AGP slot zijn maar zou ook je proc kunnen zijn ! forgive me if i'm wrong, maar ik ben er zelf behoorlijk van geschrokken...

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
Ik heb 1 week nog een Hercules 3D Prophet 2MX gehad in hetzelfde systeem zonder die beep error hij kwam echt precies na de vid kaart change.

En me proc temp is lager dan de meeste in het got dus ik denk nie dat er iets mee zal gebeuren ..

Maar bedankt voor de waarschuwing :) (Je let er dan natuurlijk wat extra op)

Verwijderd

mja pcies:)
Maar als het na die videokaart switch komt lijkt het me toch wel duidelijk, dat je videokaart niet wil samenwerken met je mobo (of andersom) lijkt me het mees onwaarschijnlijk, Wat al gezegt is.. misschien moet je ff je AGP slot schoonblazen en anders ben ik er bang voor dat met of het eruit halen van je andere of het erin zetten van je huidige videokaart er iets mis is gegaan met je agp slot.. (heb je al geprobeert je ouwe er weer in te zetten??)

Verwijderd

ik heb het idd zelf ook gehad...
na een bios update van mn systeem was het weg :)

mzzlz
;)

Verwijderd

idd ook een optie :P

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
De asus doet t wel perfect in een ander systeem :)
AGP schoon gemaakt , kaart er 5 keer eruit en weer ingedaan (Niet net maar toen ik dat probleem voor de 2de keer kreeg)

Het enige wat ik nog nie gedaan heb (Wat ik nu nie meer kan doen want hij is verkocht) is me oude video kaart er nu weer in doen.

Wat wel lijkt te gebeuren is dat ik steeds minder vaak de pc aan/uit moet zetten.

Eerst was dit bijna 16 keer voordat ie t deed , nu is t nog maar 3-8 keer( Het is me ook ooit overkomen dat ie t na 2 keer al deed :) )
Dus het kan zijn dat ik dit probleem straks helemaal niet meer heb , maar dan heb ik nooit geweten waar t aan lag :( (Het blijft toch knagen)
-------
Reply op cyberia :
Oei das nog een goeie (GOT helpt altijd) ik heb sinds kort volgens mij net voor de vidkaart change me bios naar WZ beta 01 geflashed.
Even nog een keer flashen :) , brb

Verwijderd

Ja net wat je zegt.. dan weet je niet waat het aan gelegen heeft.. persoonlijk zou ik het ook niet afwachten en toch met een beetje spoed proberen om erachter te komen wat het is.. Als eerst zou ik, net wat al gezegt is, een bios update doen,.. krijg je die melding nog.. toch ff andere videokaart proberen..

Mr.FlitzZ

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001010901.htm

When booting, about two times out of three, the computer doesn't find the video card with three beeps (one long and two short). What's going on with the Asus V7700 AGP card? (Last Update: 01/10/2001 03:39:55)

There are some users reporting that the KT7 system fail to boot up with an Asus V7700 AGP card, no video signal. If you experience this issue, raise the I/O voltage slightly up to 3.4V may resolve it and boot up successfully. On the contrary, ATI Xpert 98 AGP card may show corrupt screen with an I/O voltage higher than 3.4V. Thus for Xpert 98 users, keep default I/O voltage please.

Mjah :)

Verwijderd

Zie hier nog zo'n topic...........

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/86657

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
T schijnt opgelost te zijn door je driving value op EA te zetten ... maar ik kan t nie testen want dan zou ik me pc eerst een paar uur uit moeten laten staan :)

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 17:47 schreef GekkeR het volgende:
T schijnt opgelost te zijn door je driving value op EA te zetten ... maar ik kan t nie testen want dan zou ik me pc eerst een paar uur uit moeten laten staan :)
Dat heeft bij mij in ieder geval niet geholpen. :(

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
Oei EA verslechterde het gedoe nog erger , na 18 keer aan/uit nog steeds nie aan...

Die driving value maakt dus wel wat uit volgens mij (Toen ik Cmos resette dus weer DA had was t 6 keer voordat ie t deed).

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 18:51 schreef GekkeR het volgende:
Oei EA verslechterde het gedoe nog erger , na 18 keer aan/uit nog steeds nie aan...

Die driving value maakt dus wel wat uit volgens mij (Toen ik Cmos resette dus weer DA had was t 6 keer voordat ie t deed).
Nou GekkeR als ik het zo hoor zul je hetzelfde moeten doen als ik.
Inruilen dat bordje.

• GekkeR

GekkeR

key = key

Topicstarter
Neuh omruilen is opgeven :)

Mijn mobo zet nu opeens de auto driving control op CB ipv DA , best wel vaag :)

Verwijderd

Ah een die hard doorzetter...... 8-)

Als je de oplossing hebt meld dat dan ff.
Pagina: 1