Yo tweakers,
Ik heb mn PC'tje nu al een paar weken. Alles bevalt mij prima behalve enkele issues met de VGA.
1) Artifacts (Artifacts overkill bij 3dmark06: Canyon nadat de draak over het schip is gesprongen & Deep Freeze: secene 2)
2) Mobo temp is veel te hoog als ik aan 't gamen ben. 45 graden en dit is volgens Asus PC probe niet erg gezond. *warning* *warning* by WoW en Far Cry -.-
Nu denk ik te weten waardoor de mobo temp zo hoog raakt, dit gebeurt alleen als de VGA zwaar belast wordt (70 graden ongeveer). Deze 70 graden word dan door de arctic accelero x2 rechstreeks op mijn moederbord geblazen (niet de kast uit). Dit lijkt mij niet slim en ik heb er spijt van dat ik deze koeler dus heb besteld zonder eerst goeie research te doen.
Sollutions waar ik aan had gedacht:
1) Zalman Vf900
Ongeveer 30 euro
Nadeel: Blaast de warme lucht niet de kast uit maar tenminste niet op mobo
Voordeel: Niet al te duur koelt de hele kaart
2) Thermaltake Tide water
Ongeveer 55 euro
Nadeel: Koelt alleen de VGA chipset maar niet de VGA ram etc.
Voordeel: Ziet er strak uit, waterkoeling is gewoon de shit
3dmark06 score
3dmark score 5645
sm2.0 score 2223
sm3.0 score 2357
cpu score 2093
Dus iemand tips/hints/adviezen? Ik hoor het graag
Ik heb mn PC'tje nu al een paar weken. Alles bevalt mij prima behalve enkele issues met de VGA.
1) Artifacts (Artifacts overkill bij 3dmark06: Canyon nadat de draak over het schip is gesprongen & Deep Freeze: secene 2)
2) Mobo temp is veel te hoog als ik aan 't gamen ben. 45 graden en dit is volgens Asus PC probe niet erg gezond. *warning* *warning* by WoW en Far Cry -.-
Nu denk ik te weten waardoor de mobo temp zo hoog raakt, dit gebeurt alleen als de VGA zwaar belast wordt (70 graden ongeveer). Deze 70 graden word dan door de arctic accelero x2 rechstreeks op mijn moederbord geblazen (niet de kast uit). Dit lijkt mij niet slim en ik heb er spijt van dat ik deze koeler dus heb besteld zonder eerst goeie research te doen.
Sollutions waar ik aan had gedacht:
1) Zalman Vf900
Ongeveer 30 euro
Nadeel: Blaast de warme lucht niet de kast uit maar tenminste niet op mobo
Voordeel: Niet al te duur koelt de hele kaart
2) Thermaltake Tide water
Ongeveer 55 euro
Nadeel: Koelt alleen de VGA chipset maar niet de VGA ram etc.
Voordeel: Ziet er strak uit, waterkoeling is gewoon de shit
3dmark06 score
3dmark score 5645
sm2.0 score 2223
sm3.0 score 2357
cpu score 2093
Dus iemand tips/hints/adviezen? Ik hoor het graag