Sapphire X1900XT kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 11:26
Zo dan....eerst maar even de specs...hebben we dat gehad :/ .

PW5DH-Deluxe
E6600
2GB OCZ 6400 CL4
Antec Smartpower 450W
Sapphire X1900XT
2X Seagate 7200.10 Raid0

Hij doet het eigenlijk erg goed! Maar 3DMark06 HDR/SM3.0 geeft erg heftige artifacts. De rest van de tests doed ie wel goed. Ook Oblivion doet het nog best redelijk op 1280 met alle poespas op hoog (en dus zeker geen artifacts ;) )

Nou is de kaart volgens de tech support van Sapphire naar zijn moer maar aangezien het probleem zich alleen voordoet bij 3DMark vind ik het zonde om de kaart terug te sturen als ik niet " zeker" weet dat ie echt stuk is.

Hij word ook best heet btw...na een kleine 10 minuten Oblivion zit de kaart al ronde de 80 graden. Te heet voor deze kaart?
En ik lees her en der dat een heftige voeding aan te raden is. Is er een manier om te testen of mijn voeding toereikend is?

alvast hartelijk dank voor de input...dan ga ik nu weer even Oblivion spelen :Y)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als ie Oblivion goed draait misschien 3Dmark eens opnieuw installeren.

80 graden is nog best koel met stock koeler als je die reviews zo ziet.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
beter 3 nieuwe dan 1 kapotte buiten de garantie. gewoon opsturen wat nu nog klein is kan snel groter worden

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-07 16:36

Vuurvoske

Nunquam cede!

met welke proggie meet jij je temps?

//edit:

Misschien net zoiets als dit probleem: [MELDING] vreemdsoortig artifacts in cod2 icm x1900xt :?

[ Voor 61% gewijzigd door Vuurvoske op 28-09-2006 21:32 ]

Beroeps brabander

• westergas
Vuurvoske schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:31:
met welke proggie meet jij je temps?

//edit:

Misschien net zoiets als dit probleem: [MELDING] vreemdsoortig artifacts in cod2 icm x1900xt :?
Mmmmmm.....de artifacts die ik heb lijken wel erg op die van de screens daar. Ook zelfde mobo/graka combi dus misschien zijn we iets op het spoor(?)

Net ook even F.E.A.R. getest en die loopt ook als een trein met alle grafische opties gemaxed. Misschien ook opmerkelijk dat 3DMark precies op hetzelfde moment gaan artifacten, dus de temp lijkt me niet de boosdoener.

edit:

Ik meet de temps met ATI Control Center. Laatste orginele drivers.

[ Voor 5% gewijzigd door westergas op 28-09-2006 21:56 ]

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik denk dat het aan het moederbord ligt. Ik ga morgen het moederbord omruilen, en dan zal ik smiddags even cod2 installeren + patchen. Als er dan geen artifacts zijn weten we meteen waar het probleem ligt :).

//edit:

kan je met fraps of een ander tooltje even screens maken van jouw artifacts in 3dmark2006?

[ Voor 20% gewijzigd door Vuurvoske op 28-09-2006 22:03 ]

Beroeps brabander

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

w3sTErGaS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:55:
Hij word ook best heet btw...na een kleine 10 minuten Oblivion zit de kaart al ronde de 80 graden. Te heet voor deze kaart?
Daar zijn ze op gebouwd. Hier een Sapphire X1900XTX en die wordt in de zware 3D games ook al rond de 90 graden stressed. Niets om je zorgen over te maken.
En ik lees her en der dat een heftige voeding aan te raden is. Is er een manier om te testen of mijn voeding toereikend is?
Ik heb een vrijwel gelijkwaardig systeem draaien op een Coolermaster Realpower 450 Watt. De bijbehorende stroommeter geeft een verbruik aan van 350W stressed. :)

Binnenkort ga ik de voeding upgraden voor een eventuele crossfire op mijn Intel 965 mobo..

Goud is geen geld

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik heb ook de realpower 450watt en bij Battlefield 2, counter-strike: source en Americas Army op full heb ik nergens last van....

... full is dus hoogste textures, aa en af.

Zelf ben ik absoluut geen fan van Ati CCC en ik heb wel eens eerder meegemaakt dat dit zelfs voor artifacts kan zorgen....

[ Voor 26% gewijzigd door Vuurvoske op 28-09-2006 22:12 ]

Beroeps brabander

• westergas
En? Nog nieuws?

Ik heb mijn leverancier gemailt met en hun conclusie was, als de core niet te heet word, dat het geheugen brak is.

Gevalletje RMA dus...vervelend..... :|

• Dutch_Razor
Mijn Sapphire X1900XT 256MB geeft geen artifacts in 3DMark06, idle is ie 48 graden, stressed weet ik (nog) niet.

Dus t zal niet zo zijn dat alle Sapphire X1900XT's artifacten in 3Dmark06.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:50
Nice, je hebt zo ongeveer mijn systeem dat vrijdag binnenkomt.. hoeveel FPS haal je in Oblivion?

• westergas
Tasma schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:49:
Nice, je hebt zo ongeveer mijn systeem dat vrijdag binnenkomt.. hoeveel FPS haal je in Oblivion?
Met zo'n beetje alles op maximaal en HDR aan op 1280 zit ik buiten rond de 25/30 fps en binnen rond de 70. Het is buiten niet altijd 100% smooth maar zeker te doen. Maar het ziet er allemaal zooo mooi uit dat ik dat voor lief neem :) Af en toe vergeet ik gewoon te spelen, zit ik alleen maar rond te kijken _/-\o_

Daarom vind ik het ook zo verrot dat mijn kaart terug "moet".... :'(

• Dutch_Razor
Hmz mischien moet ik Oblivion dan ook maar eens installeren 8)

Jmmr dat je kaart terug moet :|

Heb je Tomb Raider Legend al eens gedaan btw? Die ga ik morge proberen.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:50
w3sTErGaS schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:55:
[...]

Met zo'n beetje alles op maximaal en HDR aan op 1280 zit ik buiten rond de 25/30 fps en binnen rond de 70. Het is buiten niet altijd 100% smooth maar zeker te doen. Maar het ziet er allemaal zooo mooi uit dat ik dat voor lief neem :) Af en toe vergeet ik gewoon te spelen, zit ik alleen maar rond te kijken _/-\o_

Daarom vind ik het ook zo verrot dat mijn kaart terug "moet".... :'(
beter :) zit nu met mijn XP2400+, 1gb ddr, R9500@~9800.. op 7fps ofzo 8)7 :'(

Verwijderd

omg, heb bijna hetzelfde.
Alle tests van 3dmark gingen goed, tot de frozen canyon of zoiets ... totale artifact pwnage.
Heb de pc maar uitgezet, had geen zin in een tosti-videokaart.
Idle 42 graden, stressed soms 85.
Verder nergens last van, behalve dat ik sommige games hogere framerates had verwacht.
Ook 450W voeding. Ook E6600.
Asus P5B moederbord. Probleem hiermee is dat daar de temp ook extreem hoog wordt, soms 45 graden, dus een overclock is op deze manier praktisch onmogelijk.
Elke lichte verhoging van de clocks zorgt voor een lockup binnen 10 minuten.

• westergas
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:00:
omg, heb bijna hetzelfde.
Alle tests van 3dmark gingen goed, tot de frozen canyon of zoiets ... totale artifact pwnage.
Ik vind dit wel maf. Dit soort berichten doet me echt twijfelen of de kaart wel echt defect is. Precies dezelfde problemen met de zelfde soft/hardware combinatie.

Zou in theorie nog een bug of een ontwerpfout kunnen zijn (?)

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 16:41
In mijn opinie ligt dat gewoon aan ATI. Ik heb tot nog toe ongeveer alleen nog maar kaarten gezien en gehad (van ATI) Die kapot waren/artifacts gaven. Ik heb in het totaal nog maar 1 werkende gezien. Ik weet dat het nutteloos is om dit te zeggen, maar GO FOR NVIDIA!!!

Verwijderd

ReX_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:10:
In mijn opinie ligt dat gewoon aan ATI. Ik heb tot nog toe ongeveer alleen nog maar kaarten gezien en gehad (van ATI) Die kapot waren/artifacts gaven. Ik heb in het totaal nog maar 1 werkende gezien. Ik weet dat het nutteloos is om dit te zeggen, maar GO FOR NVIDIA!!!
hoezo pro nvidia !

oja ik had ook artifact´s in 3dmark met mijn sapphire x1900xt.
heb hem gisteren terrug gestuurd. :'(

• ReX_NL
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:12:
[...]

hoezo pro nvidia !

oja ik had ook artifact´s in 3dmark met mijn sapphire x1900xt.
heb hem gisteren terrug gestuurd. :'(
Pro nvidia? Nee, maar ATI heeft gewoon meer Defecte kaarten. Ik heb iig nog geen nieuwe ATI kaarten gezien die werkte. (soms werken van die oude pci kaartjes wel:P)

Verwijderd

ReX_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:14:
[...]

Pro nvidia? Nee, maar ATI heeft gewoon meer Defecte kaarten. Ik heb iig nog geen nieuwe ATI kaarten gezien die werkte. (soms werken van die oude pci kaartjes wel:P)
nvidia kaarten werken zeker wel atlijd ? 8)7 .

moet toegeven dat er wel veel mensen zijn met dit probleem .

• ReX_NL
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:19:
[...]

nvidia kaarten werken zeker wel atlijd ? 8)7 .

moet toegeven dat er wel veel mensen zijn met dit probleem .
Nee natuurlijk maakt nvidia net zo goed kaarten met defecten/artifacts. Maar zoals ik al zij: ati maakt er MEER. Ik heb ongeveer al 8 kaarten gahad waarvan de helft van ati. En geen 1 van ATI heeft het langer volgehouden dan 4 weken. Daarom maar elke keer overgegaan op een vergelijkbare NVIDIA kaart.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ReX_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:14:
[...]
Hier kan ik maar één ding over zeggen, bull shit! om de simpele reden dat zo-ie-zo ATI geen videokaarten meer maakt. Daar bij heb ik nu drie generaties videokaarten achter elkaar van ATI zonder enig probleem werkend de kaarten nog uitstekend. Daarnaast heb ik genoeg problemen met Nvidia kaarten gezien. Kom eerst maar met getallen van een degelijk onderzoek voordat je dergelijke opmerkingen gaat maken. :)
ReX_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:21:
[...]
Nee natuurlijk maakt nvidia net zo goed kaarten met defecten/artifacts. Maar zoals ik al zij: ati maakt er MEER. Ik heb ongeveer al 8 kaarten gahad waarvan de helft van ati. En geen 1 van ATI heeft het langer volgehouden dan 4 weken. Daarom maar elke keer overgegaan op een vergelijkbare NVIDIA kaart.
Dan vraag ik mij toch echt af wat jij met die kaarten hebt gedaan. 8)7 Daarnaast waren het allemaal kaarten van hetzelfde merk en dan bedoel ik niet ATI want die maakt alleen de GPU. e kunt alleen maar goede vergelijkingen gaan trekken als je bijvoorbeeld alleen maar kaarten neemt van bijvoorbeeld Asus met zowel Nvidia als ATI GPU's. Wanneer je kaarten van andere fabrikanten er bij haalt gaat je vergelijk niet op Er zijn nu eenmaal kaart fabrikanten die de kaarten bouwen met goedkopere componenten.

P.s. Ik heb ook Nvidia kaarten.

[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 04-10-2006 09:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De nVidia fanboys sluiten hun ogen voor de problemen met de 7900GT serie (met name de TOP, Superclocked, OC edities..). er is zelfs een centraal probleemtopic te vinden over die 7900GT serie dacht ik. ;)

Goud is geen geld

• ReX_NL
_Dune_ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:25:
[...]

Hier kan ik maar één ding over zeggen, bull shit! om de simpele reden dat zo-ie-zo ATI geen videokaarten meer maakt. Daar bij heb ik nu drie generaties videokaarten achter elkaar van ATI zonder enig probleem werkend de kaarten nog uitstekend. Daarnaast heb ik genoeg problemen met Nvidia kaarten gezien. Kom eerst maar met getallen van een degelijk onderzoek voordat je dergelijke opmerkingen gaat maken. :)

[...]

Dan vraag ik mij toch echt af wat jij met die kaarten hebt gedaan. 8)7 Daarnaast waren het allemaal kaarten van hetzelfde merk en dan bedoel ik niet ATI want die maakt alleen de GPU. e kunt alleen maar goede vergelijkingen gaan trekken als je bijvoorbeeld alleen maar kaarten neemt van bijvoorbeeld Asus met zowel Nvidia als ATI GPU's. Wanneer je kaarten van andere fabrikanten er bij haalt gaat je vergelijk niet op Er zijn nu eenmaal kaart fabrikanten die de kaarten bouwen met goedkopere componenten.

P.s. Ik heb ook Nvidia kaarten.
het klopt wel dat ik niet naar dergelijk onderzoeken had gekeken, maar dat is mijn eigen ervaring ermee. Ook als je wat googled ofzo op artifacts Dan krijg ik tog meer problemen met ATI kaarten (ook NVIDIA kaarten hebben dat natuurlijk) Ook had ik 2 verscillende fabrikanten (powercolor en sapphire)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ReX_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:32:
[...]
het klopt wel dat ik niet naar dergelijk onderzoeken had gekeken, maar dat is mijn eigen ervaring ermee. Ook als je wat googled ofzo op artifacts Dan krijg ik tog meer problemen met ATI kaarten (ook NVIDIA kaarten hebben dat natuurlijk) Ook had ik 2 verscillende fabrikanten (powercolor en sapphire)
PowerColor is een redelijk butget merk, Sapphire daar in tegen maakt over het algemeen toch redelijk goede kaarten. Daarnaast zoals Frank_Knopers hierboven al aangeeft heeft "Nvidia" gebruikende VGA kaart bakkers ook genoeg problemen met zijn 7900GT (TOP) reeks.

Maar... volgens mij dwalen we af van de orginele topic start. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 04-10-2006 09:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 14:15
Terug ontopic:

Ik had artifacts met een 1900xtx die enkel verschenen in combinatie met AA. Misschien dat hij daarom in Oblivion gene problemen geeft, maar bvb in een 3dmark wél ?

Ik heb mijn graka omgeruild en de nieuwe had het probleem niet.(Was trouwens ook een Sapphire)

[ Voor 5% gewijzigd door h8bal op 04-10-2006 11:36 ]

• westergas
h8bal schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:36:
Terug ontopic:

Ik had artifacts met een 1900xtx die enkel verschenen in combinatie met AA. Misschien dat hij daarom in Oblivion gene problemen geeft, maar bvb in een 3dmark wél ?
Ik heb AA uit staan in 3DMark dus dat is het niet...

Ik heb een RMA verzoek gestuurd naar de leverancier (zercom) en hoop dat deze als een DOA word behandeld. Ik zit eigenlijk buiten de termijn van 8 dagen maar heb echt geen zin om week na week zonder VGA (dus zonder game-pc) te zitten. Nou ja hopen dan maar... :z

Ps. Dit was mijn eerste en laatste ATI kaart. Ik lees zoveel van dit soort vergelijkbare problemen. En ik ben dit soort dingen in mijn gehele PC/Nvidia carriere nooit eerder tegengekomen.
Vette pech? Misschien! Maar toch mijn laatste ATI Kaart!

• LosGieros
  • Niet online
Ik heb dus precies hetzelfde.

p5w dh deluxe c2d6600 en x1900xt en bij de eerste 3dmark06 runs (na installatie) volop artifacts in de laatste test (frozencayon) paar runs erna in de test ervoor ook al . Vorige week nog paar keer 3dmark06 gedaan en geen artifacts(?)...... maargoed gisteravond met gamen in BF2 kreeg ik dus ook artifacts.....dat verontruste me meer...

Zit me nu dus af te vragen wat te doen......terugsturen of nog effe afwachten hoe dit zich ontwikkeld..

Iemand tips?

[ Voor 17% gewijzigd door LosGieros op 13-10-2006 16:16 ]

Rapapa...

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem met Far Cry.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Toen ik het spel afsloot gaf ati catalyst aan dat de kaart 70 graden was. Toen binnnen een minuut of 4 was het 48 graden.
Hier enkele screenshots:
Heel Opvallend en storend...
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/armor7187/FarCry0001m.JPG

Check de twee (bijna) horizontale strepen (één snijd door de rots).
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/armor7187/FarCry0002m.JPG

De trapleuning is omgekeerd en voor de helft weg. Weet niet eens zeker of er wel een leuning daar hoort te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/armor7187/FarCry0006m.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 22:40 ]

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04

yni

ik heb het probleem ook...
in call of duty 2 veel artifacts, korte lange zwarte strepen... heel vreemd en irritant... videokaart is rond de 70 graden , terwijl bij FEAR 80 graden n0 artifacts...
heb zojuist eens met alternate gebeld, waarik hem gekocht heb, en zei zeggen, run atitool voor artifacts, rund 3dmark06, is er daar niks mis, dan is de kaart gewoon goed waarschijnlijk en ligt het of aan het spel, of aan het ram geheugen/overclock...
eigelijk geloof ik hier ook meer in ( wil ik meer in geloven) dan dat de kaart kapot is... het zou wel erg toevallig zijn als iedereens kaart opeens kapot is.... niet dan?

Verwijderd

Ja dat zou wel heel toevallig zijn... mischien is het een algemene x1900xt afwijking... ik ga zo 3dmark06 proberen.. kijken wat er daar gebeurt.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
frankknopers schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:31:
De nVidia fanboys sluiten hun ogen voor de problemen met de 7900GT serie (met name de TOP, Superclocked, OC edities..). er is zelfs een centraal probleemtopic te vinden over die 7900GT serie dacht ik. ;)
[off-topic]
geen idee wat dit dus ermee te maken heeft, de namen (TOP, Superclocked, OC,..) zeggen het zelf al: ze draaien hoger dan de ontworpen specs die nVidia (of Ati) aangeeft.

Meestal gaat het goed, maar er zijn al meldingen genoeg dat dergelijke kaarten (die dus vanuit de fabriek al overklokt zijn) een hogere kans hebben op vroegtijdig overlijden. Waarom je zo'n kaart zou kopen snap ik ook niet, want ze zijn iets duurder en de normale versie kan je makkelijk zelf even ver klokken (hoewel ik het niet de moeite vind om 10-20% sneller te gaan, maar da's een ander onderwerp)
[/off-topic]
yni schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:17:
...eigelijk geloof ik hier ook meer in ( wil ik meer in geloven) dan dat de kaart kapot is... het zou wel erg toevallig zijn als iedereens kaart opeens kapot is.... niet dan?
waarom zou dat toevallig zijn? misschien komen al die kaarten van dezelfde productie eenheid en hebben ze allemaal dezelfde productiefout

[ Voor 18% gewijzigd door catfish op 19-10-2006 13:24 ]

• LosGieros
  • Niet online
Ik ben erachter nu wat er voor zorgt bij mij dat de artifacts optreden...

De artifacts treden alleen op als ik tijdens het gamen een paar keer terug naar mn destop switch........niet switchen is er geen probleem....iemand weet waar dit aan ligt?

[ Voor 12% gewijzigd door LosGieros op 21-10-2006 18:03 ]

Rapapa...

• westergas
Even een update...

Aangezien de sapphire x1900xt al een tijdje niet leverbaar is en ik geen zin heb om hem voor lange tijd kwijt te zijn heb ik aan Zercom voorgesteld hem te ruilen voor een XTX. Hun vinden dat geen probleem (wel bijbetalen natuurlijk. duh!)

Nu dat zal dan volgende week wel gebeuren, ben benieuwd naar het resultaat van deze kaart!

edit: trouwens is dit probleem bij mij in een paar weken niet erger geworden. Oblivion en FEAR zijn de enige spellen die ik speel en die doen het nog steeds zonder problemen (behalve dat ik er niet veel van bak ;) ) Wat ik nog in mijn achterhoofd heb is dat het probleem niet word erkend bij de distributeur en ik met de verzend- en onderzoekskosten blijf zitten. Iemand toevallig ervaring met hoe dit soort klachten worden afgehandeld?

[ Voor 38% gewijzigd door westergas op 21-10-2006 20:39 ]

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 14:50
Toevallig, heb laatst nog een 6800GT van Nvidia het loodje zien leggen terwijl alle ATI kaarten die hier in huis zijn gekocht het allemaal nog perfect doen.. Hoezo pech? hoezo geluk? onzinnig om gelijk maar te verklaren dat ATI rommel is, want dat is het dus blijkbaar niet..

Verwijderd

w3sTErGaS schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:35:
Even een update...

Aangezien de sapphire x1900xt al een tijdje niet leverbaar is en ik geen zin heb om hem voor lange tijd kwijt te zijn heb ik aan Zercom voorgesteld hem te ruilen voor een XTX. Hun vinden dat geen probleem (wel bijbetalen natuurlijk. duh!)
Laat je even weten hoe de 1950 xtx bevalt? Mischien dat ik het dan ook doe :)

• westergas
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

Laat je even weten hoe de 1950 xtx bevalt? Mischien dat ik het dan ook doe :)
Ik had het over de 1900xtx, niet de 1950xtx. De 1950 is imo een beetje overbodig. Veel duurder voor hetzelfde aantal shaders en pipelines. Die hogere clocks haal ik misschien nog wel met een beetje mazzel.

Maar ik laat je graag weten hoe de 1900xtx bevalt ;)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even om ook mijn bijdrage te storten; mijn Sapphire X1900XT 512MB vertoon(de) ook artifacts. Dit gebeurde nadat ik een VF900 erop had gezet (montage was goed, vaker gedaan). Heb per direct de stockcooler teruggeplaatst, en nadien eigenlijk geen artifacts meer gehad. Terugsturen ga ik niet doen, hij werkt nu goed, en ik kan niet weken zonder mijn videokaart!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

SgtStrider schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:48:
Even om ook mijn bijdrage te storten; mijn Sapphire X1900XT 512MB vertoon(de) ook artifacts. Dit gebeurde nadat ik een VF900 erop had gezet (montage was goed, vaker gedaan). Heb per direct de stockcooler teruggeplaatst, en nadien eigenlijk geen artifacts meer gehad. Terugsturen ga ik niet doen, hij werkt nu goed, en ik kan niet weken zonder mijn videokaart!
Hey leuk voor je, dat hij het met de stock gewoon goed doet. Dit ga ik binnenkort zeker ook proberen.

Kan ik de thermalpads die met de arctic accelero X2 waren geleverd gebruiken icm de stock cooler? Ik weet bijna zeker van wel maar ik vraag 't toch nog even :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:55:
[...]

Hey leuk voor je, dat hij het met de stock gewoon goed doet. Dit ga ik binnenkort zeker ook proberen.

Kan ik de thermalpads die met de arctic accelero X2 waren geleverd gebruiken icm de stock cooler? Ik weet bijna zeker van wel maar ik vraag 't toch nog even :)
Moet lukken... hoe dik zijn ze?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Als ik mij niet evrgis zijn ze even dik als die van de de standaard cooler. Ze hebben alleen een andere kleur.. grijs i.p.v wit. Maar nu ik eraan denk.. de standaard cooler heeft de originele thermal pads er nog aankleven dus dat wordt sowiezo geen probeem.

Nog advies wat voor merk koelpasta ik moet gebruiken en hoe ik deze het best kan aanbrengen? (voor de GPU processor)

Verwijderd

Ik heb Sapphire altijd gezien als een budgetmerk, en dan vooral de PCB die ze gebruiken, kijk in de toekomst naar een Asus

Club3D = Connect3D = PowerColor waar ik eigenlijk niet zo dol op ben.. (ik weet niet zeker of het nog steeds zo is..)

In het verleden gebruikte Sapphire ook crappy geheugen, en heren je hebt Samsung en je hebt Samsung ;)

Al lijkt dit eerder een softwareprobleem, maar het valt wel op dat er veel Sapphire kaarten problemen hebben :p

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 14:27 ]

Verwijderd

IK HAD ook van die zwarte strepen met mn 9800xt en die was niet eens oc... 8)7

ik weet niet waar het aanligt... mss kapot?

• Dutch_Razor
Zeg mFirce, als je niet zo kapot bent van Connect3d/Club3d/Powercolor EN Sapphire, dan heb je geloof ik toch een probleempje als Asus stopt met videokaarten :P

Als ik dit topic zo lees heb ik (klop klop) toch wel ongeloofelijk veel geluk gehad met m'n kaartje :D

[ Voor 27% gewijzigd door Dutch_Razor op 28-10-2006 16:46 ]

• westergas
Zo dan hij is binnen! De x1900xtx dus 8)

Hij doet het goed, geen artifacts meer in de frozen canyon test. Beeeter :*) !
Wat me opvalt: De koeler gaat veel eerder op hogere toeren draaien en blijft daar ook langer op hangen. Ook is ie wat sneller dan de xt maar daar ging het eigenlijk niet eens om.

Tis dus geen ati/sapphire probleem maar "gewoon" een productiefout.

Zo, nu weer verder met Oblivion :)

Pagina: 1