Nieuwe AGP Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 09:29
Hallo

ik heb zo'n 2 jaar geleden een geforce 6800GT agp gekocht voor zo'n 400 euro (sparen).
maar omdat me huidige systeem toen toch wel een bottleneck was (AMD xp 2400 1 gb sdram) heb ik een half jaar geleden een upgrade gedaan namelijk het volgende:

- AMD64 4000+
- Gigabyte k8ns ultra moederbord (agp)
- 2x 1gb DDR
- 500W Antec Smartpower

ik had uiteraad geen nieuwe videokaart gehaald omdat ik vond dat me 6800GT het nog prima deed in elke game.
vandaag was ik lekker aan het gamen, en opeens zit me beeld vol met kleuren en strepen en is me pc vastgelopen.
Dus ik herstart hem, maar krijg geen beeld meer, videokaart eruitgehaald en weer goed erin gezet, maar nog steeds geen beeld (computer start helemaal niet op) maar alle ventilatoren gaan wel aan gewoon.
Dus ik me oude Geforce2Mx proberen, en jahoor die doet het wel, dus ik tot de conclussie gekomen dat me 6800GT dood is. (als iemand nog iets weet hoor ik het graag)

Wat is voor mij nu een goede upgrade, ik wil iedergeval wat meer power als me 6800GT maar voor niet al te veel geld
Me budged ligt rond de 250-350 euro, maar het liefst onder de 300

thnx

Hello there

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik denk dat een 7800GS een goede keuze is, maar dat had je zelf ook wel kunnen uitzoeken denk ik.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Iets als een x1650pro, Gefore 7600gt?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

7800 GS.

De snelste AGP kaart van dit moment, en misschien ook wel de laatste AGP kaart die zo snel is.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Prutz0r schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:04:
7800 GS.

De snelste AGP kaart van dit moment, en misschien ook wel de laatste AGP kaart die zo snel is.
Juist. En er zijn volgens mij fabrikanten die een geOC'de versie van de 7800GS verkopen, dus dat is het hoogst haalbare denk ik.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
pak de pricewatch erbij, sorteer op prijs en kijk wat je ziet

PSN: djmurcielago

• Crijnn
  • Laatst online: 19-07 22:43
Als ik jou was zou ik de overstap naar pci-e overwegen.

Alternate heeft een XFX 7600GT 265MB DDR3 voor je AGP. Deze kost € 195,-
Voor € 159,- heb je een XFX 7600GT EXTREME 256MB DDR3 pci-e.

Dit scheelt bijna € 40,-. Aangezien je het wel graag onder de € 300,- heb je dus nog wat over.
Je hebt nu een AMD, socket 939? Koop een leuk AMD bordje met pci-e voor een € 80,-
en je zit nog steeds ruim onder de € 300,- en je hebt meteen de overstap naar pci-e gemaakt.

Je bent dan misschien iets meer eurootjes kwijt maar dan heb je pci-e. Sowieso sneller dan AGP
en je bent beter futureproof :)

• Sinester
  • Laatst online: 21-05 09:29
thnx for replie

dus jullie zijn het er waarschijnlijk mee eens dat me 6800GT dood is?
Als ik jou was zou ik de overstap naar pci-e overwegen.

Alternate heeft een XFX 7600GT 265MB DDR3 voor je AGP. Deze kost € 195,-
Voor € 159,- heb je een XFX 7600GT EXTREME 256MB DDR3 pci-e.

Dit scheelt bijna € 40,-. Aangezien je het wel graag onder de € 300,- heb je dus nog wat over.
Je hebt nu een AMD, socket 939? Koop een leuk AMD bordje met pci-e voor een € 80,-
en je zit nog steeds ruim onder de € 300,- en je hebt meteen de overstap naar pci-e gemaakt.
daar heb ik ook al over lopen denken, maar dan zit ik toch nog steeds weer met s939.
en was eigenlijk vanplan al zou ik weer upgraden dat het naar een nieuw socket + processor was

ik zit nu te denken aan zo'n opgevoerde 7800gs omdat de normale niet echt heel veel verbetering is tegen over me 6800 (of toch de pci-e overstap?)

Hello there

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou ook naar PCI-e stappen. Heb het zelf ook gedaan en je merkt het echt wel hoor! Daarbij komt ook dat je dan een leuk bordje kan uitzoeken,die geschikt is voor OCén lekker veel poorten heeft enz.
Als je dat wilt natuurlijk. ''Zo'n 2 jaar geleden.'' Dan heb je toch nog wel garantie? Als je hem gewoon RMA stuurt zou je een nieuwe moeten krijgen. Als je die weer verkoopt (zijn nog redelijk in trek!) kun je een nog betere PCI-e kaart kopen :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je geen garantie meer op je 6800??

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:52:
Ik zou ook naar PCI-e stappen. Heb het zelf ook gedaan en je merkt het echt wel hoor! Daarbij komt ook dat je dan een leuk bordje kan uitzoeken,die geschikt is voor OCén lekker veel poorten heeft enz.
Als je dat wilt natuurlijk. ''Zo'n 2 jaar geleden.'' Dan heb je toch nog wel garantie? Als je hem gewoon RMA stuurt zou je een nieuwe moeten krijgen. Als je die weer verkoopt (zijn nog redelijk in trek!) kun je een nog betere PCI-e kaart kopen :)
Hier word ik zo moe van.... Van die pci-express fan boys die eigenlijk niet weten waar ze over praten.
De performancewinst van pci-express over agp is marginaal.. Agp had waarschijnlijk makkelijk tot 2010 meegekunt.

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 08:31
idd. alleen willen ze van de AGP sloten af omdat ze zo sneller de PCI Express standaard door kunnen trekken..

daarbij is de AGP geen bottleneck maar je HDD... die zijn het traagste van allemaal

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Het gaat er ook niet om wat mogelijk zou zijn met agp, het gaat erom wat momenteel de situatie is. En dan kom je tot de conclusie dat er voor PCI-E heel wat snellere graka'tjes worden gemaakt momenteel.

Desondanks raad ik de topic starter gewoon aan op zijn agp door te werken (dus garantie of nieuwe kopen), want tegen de tijd dat die kaart te traag is, heb je ook alweer zowat een nieuwe cpu enzo nodig. (dual core misschien?)
En in dat geval heb je ook weer een nieuw socket nodig enzo.

Die graka zal trouwens vrij zeker dood zijn, je kan hem nog wel eens testen in ander moederbord, maar ik geef je weinig kans.

edit: dit bovenste over agp/pci-e was meer als reactie op Reconhell. :)

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 20-10-2006 19:35 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-07 15:55

HKS-Skyline

Vroooom ?

snelste agp kaart die ik ken is de 7800 gs, geloof dat die tegen de 300 eu zit.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Gainward heeft een GS+ die is evensnel als een 7900gt

Systeem | Strava

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Met minimale eigen inzet had je de antwoorden hierboven ook al gevonden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.