Ik gebruik momenteel een dedicated machine met Smoothwall op als firewall, maar aangezien mijn serverpark thuis een beetje te groot wordt naar mijn zin (ook voor stroomverbruik), wil ik de router vervangen door een gewone hardware router.
Maar ik ben ondertussen gewoon geraakt aan een hele reeks features die ik in de hardware routers niet terug vindt. Kent iemand een router die aan mijn vereisten kan voldoen?
- traffic grafieken
- intrusion detection
- dhcp met statische ip/mac adres koppeling
- dyndns koppeling
- port forwarding (tcp/udp)
- regels in te stellen (drop/reject/...)
- VPN
- gedetailleerde logbestanden
(- adsl modem inbegrepen)
Vooral de "dhcp met statische ip/mac adres koppeling" vind ik heel belangrijk. "traffic grafieken" en "regels in te stellen (drop/reject/...)" is in mindere mate belangrijk.
Ik heb hier en op google al zitten zoeken en wat manuals van enkele routers doorgenomen.
Maar ik ben ondertussen gewoon geraakt aan een hele reeks features die ik in de hardware routers niet terug vindt. Kent iemand een router die aan mijn vereisten kan voldoen?
- traffic grafieken
- intrusion detection
- dhcp met statische ip/mac adres koppeling
- dyndns koppeling
- port forwarding (tcp/udp)
- regels in te stellen (drop/reject/...)
- VPN
- gedetailleerde logbestanden
(- adsl modem inbegrepen)
Vooral de "dhcp met statische ip/mac adres koppeling" vind ik heel belangrijk. "traffic grafieken" en "regels in te stellen (drop/reject/...)" is in mindere mate belangrijk.
Ik heb hier en op google al zitten zoeken en wat manuals van enkele routers doorgenomen.