Quickpar alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik gebruik zo nu en dan Quickpar 0.91 om bestanden te herstellen.

Op zich een goede programma maar het maakt me computer wel erg traag tijdens het repareren.

Nu vraag ik me af of er een betere programma is om bestanden te herstellen?
Quickpar 0.91 dateert alweer van 2004 en aangezien ik een dual core processor heb ben ik opzoek naar een programma die dat ondersteunt.

Zelf heb ik wat rond gezocht en getest maar tot nu toe zonder succes:
- dldone
- autounpack

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:27
Het zal je pc altijd traag maken. Dat herstellen kost veel rekenwerk, en moet zo snel mogelijk worden gedaan. Daarom zal het programma altijd alle beschikbare resources gebruiken. Voor zover ik weet is er ook geen programma geoptimaliseerd voor dualcore. Wees gewoon geduldig. Als je het echt irritant vindt, kan je je pc ook gewoon nog 's nachts laten draaien (of een ander moment waarop je hem niet gebruikt). Daarnaast is quickpar als het goed is zelden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:00
DEVoTi0N schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:55:
Het zal je pc altijd traag maken. Dat herstellen kost veel rekenwerk, en moet zo snel mogelijk worden gedaan. Daarom zal het programma altijd alle beschikbare resources gebruiken. Voor zover ik weet is er ook geen programma geoptimaliseerd voor dualcore. Wees gewoon geduldig. Als je het echt irritant vindt, kan je je pc ook gewoon nog 's nachts laten draaien (of een ander moment waarop je hem niet gebruikt). Daarnaast is quickpar als het goed is zelden nodig.
Waarom is quickpar zelden nodig dan ?
Zowiezo is het toch verstandig om alle bestanden te controleren, en met de beste servers komt het wel eens voor dat iets niet compleet is, ook al is het maar 1 block.

Wellicht helpt het iets om de PRIO op LOW te zetten, maar dan zal het ook langer duren.
Tis gewoon niet anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet de affinity voor het proces lekker naar je 2e core; dan merk je een stuk minder traagheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wanneer ik aan het QuickParren ben, is mijn harddisk continu bezig, terwijl geen van mijn cores boven de 20% uitkomt.

Lijkt me dus meer harddisk- dan CPU-gerelateerd.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dualcore zal hier weinig uitmaken, het is vooral I/O en een extra core verandert daar niets aan (voor zover ik weet dan).
edit:
..zegt spuit11

Gebruik van RAID of zelfs ramdisk. Ik ben nog steeds heel tevreden met quickpar en ken geen betere.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2006 13:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
DEVoTi0N schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:55:
Ik ben gewoon benieuwd en niet ongeduldig!

Het feit is dat Quickpar geruimere tijd niet meer ge-updated is terwijl dual-core, etc. beschikbaar zijn en vele programma' daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ChiMan schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:04:
Het feit is dat Quickpar geruimere tijd niet meer ge-updated is terwijl dual-core, etc. beschikbaar zijn en vele programma' daar gebruik van maken.
Of je leest de reacties en ziet dat het zo goed als niet CPU-gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
IceStorm schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:08:
[...]

Of je leest de reacties en ziet dat het zo goed als niet CPU-gerelateerd is.
Daar ben ik het deels met je eens. Heb dus een nieuwe computer in April aangeschaft en een 200gb van mijn oude computer er ingeplaatst.

Ik merk dat het parren veel snellere gaat. Voorheen duurde elke opdracht mininaal 10 minuten. Nu ben ik na 2/3 minuten al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon nog een HD erbij en je problemen zijn over :) Desnoods een of andere oude schijf die je nog hebt liggen ergens !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Parren op een aparte HD helpt iig heel veel :) Ik merk het op de Sempron van m'n vriendin, het systeem blijft op zich best OK reageren als 'ie bezig is met het parren van een zwaar beschadigd setje bestanden van ~5GB. Lang duurt het wel, komt omdat 't een wat oudere WD 200GB schijf is :) OS draait op een SATAII 80GB schijf.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik gebruik ook quickpar, maar dat draait toch allemaal op een downloadbakkie, dus resources boeien me niet zo.

Als alternatief kun je ook nog zoeken op: fsraid.
Ik zag op google zo snel alleen tutorials. Maar daar zul je vast wel ergens een download vinden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100494

Als alternatief is misschien smartpar een optie?
http://www.xs4all.nl/~ronh/par2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik gebruik zelf Sabnzbd om mee te downloaden; dat is 'n usenet/nzb daemon welke ook automatisch uitpakt/par2'd, dmv commandline apps. Het is 'officieel' gemaakt als server app, maar werkt hier als 'n trein, ook de lag lijkt 'n stuk minder erg en verder werkt 't als 'n trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik gebruik Par-N-Rar, dat houdt de download map in de gaten en als er iets repareerbaars instaat controleert en repareert hij het en pakt het daarna gelijk uit. Als je dus 's morgens weer bij de PC aankomt staat alles netjes klaar en heb je nooit wachttijden. Misschien een optie?

NL.1xMT5.12(V151)CT003(V114) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

hoezo problemen met parren ? of je part op een 2e hd of je draait lekker in raid 0 (zoals ik) en je merkt er werkelijk niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik gebruik ook SABnzbd (voor het ingebouwde par-unrar-delete proces), en daar wordt de command line tool van http://parchive.sourceforge.net/ gebruikt. Op die pagina staan ook nog wat andere clients genoemd, maar het lijkt erop dat sinds de laatste release van Quickpar en weinig meer is gebeurd in par-land.
Pagina: 1