Racesimulator met echte auto

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:37:
[...]
Nog een paar opmerkingen:

Het display zit nu in een scherm. Beetje moeilijk uit te leggen, maar de shift-ledjes vallen nu buiten het display. Ik denk dat het mooier is om alles in 1 venster te maken, anders zie je straks het schermpje, met daarin het beeld met nog een schermpje. Moeilijk te beschrijven, als het niet overkomt wil ik het wel even uittekenen ofzo :)

Ik zie overgens nog geen snelheidsmeter. De digit voor de aanduiding van de versnelling mag wat mij betreft wel redelijk groot zijn, met op de 2e plek de grootte van de snelheidsaanduiding.

Verder, bestaat er een mogelijkheid om dit programma ook met andere spellen te laten werken? De 2 spellen die het meest gebruikt zullen worden in de simulator zijn GTR2 en LFS. Het zou natuurlijk super zijn om voor bijde spellen dezelfde 'cockpit' te kunnen gebruiken. Hier is op veel racefora heel veel vraag naar, maar nog niemand die iets dergelijks heeft ontwikkeld.

Dan nog het GTR2 logo onderaan, ik denk dat het mooier is om geen reclamebanners in een teller te hebben. Ik hou van een overzichtelijke weergave, en die heb je zeker, alleen verstoord de banner de boel een beetje. Het MoTec logo staat wel weer super :)

Voor de rest, nogmaals veel dank voor je tijd en moeite, ik waardeer dit enorm!
Kijk, feedback heb ik wat aan!
- Die ledjes ga ik dan integreren, bijvoorbeeld in de rand van het display? You name it...

- Die versnellingsaanduiding maak ik wat groter.

- Tja, de aanduiding van de snelheid moet ik nog even naar kijken, staat op de planning. Dat is wat lastiger want die wordt niet gelogd.

- Dit programma gaat zeker niet werken met andere programma's. Daar kan ik verder ook niks aan doen.

- Die GTR2 banner is de ActiveX control in het Visual Basic programma. Die logt alle data uit het spel. Daarom is dit programma ook alleen geschikt voor GTR2. Dit control is geschreven door ene Nye, die ook actief is op RSC. Hij is _/-\o_ zo vriendelijk geweest om 'm te releasen _/-\o_ , zodat anderen ook zo'n PD Monitor Tool (zoals hij z'n programma noemt) te maken.
Je mag 'm als freeware gebruiken en je programma ook releasen, maar dan moet zijn control, dat logo dus, in het zicht zitten. Daarom hebben al die programma's dit logootje er staan. Ik kan wel kijken of ik 'm uit het zicht kan plaatsen, maar goed dan mag ik het programma eigenlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar stellen. Dat is ook niet fair tegenover die gozer.
Als alleen jij het programma gaat gebruiken kan ik het control wel uit het zicht plaatsen.

Trouwens om te testen is het wel goed dat je 'm ziet, want daar komt te staan of GTR 'running' is en of ie data logt (LOGGING DATA).

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ledjes ga ik dan integreren, bijvoorbeeld in de rand van het display? You name it...
Ik denk inderdaad boven aan de rand

Die versnellingsaanduiding maak ik wat groter.
Die komt denk ik het best tot zijn recht in het midden van het scherm

Je mag 'm als freeware gebruiken en je programma ook releasen, maar dan moet zijn control, dat logo dus, in het zicht zitten. Daarom hebben al die programma's dit logootje er staan. Ik kan wel kijken of ik 'm uit het zicht kan plaatsen, maar goed dan mag ik het programma eigenlijk niet zomaar aan iedereen beschikbaar stellen. Dat is ook niet fair tegenover die gozer.
Als alleen jij het programma gaat gebruiken kan ik het control wel uit het zicht plaatsen.

Heb je het e-mail adres van die jongen? Dan kan ik hem dit gewoon even persoonlijk vragen, is inderdaad wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:04:
Heb je het e-mail adres van die jongen? Dan kan ik hem dit gewoon even persoonlijk vragen, is inderdaad wel zo netjes.
Nee geen mailadres maar dit is zijn public profile, kan je m wel PM'men ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:23:
[...]

is het ook mogelijk om de speed,rpm enzo via thuisnetwerk te streamen en zo op een andere laptop/pc te kijken via een of andere prog >:)
met lfs kan dat prima, kwestie van het juiste ip adres instellen in de configfile van lfs (lfs stuurt udp pakketjes met daarin alle data).
Ik kan wel een dash knutselen voor lfs, het lfs uitlees gedeelte heb ik toch al (in java). Heb zelf een display met 9* 7 segment displays en 4 leds (klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:27:
[...]

met lfs kan dat prima, kwestie van het juiste ip adres instellen in de configfile van lfs (lfs stuurt udp pakketjes met daarin alle data).
Ik kan wel een dash knutselen voor lfs, het lfs uitlees gedeelte heb ik toch al (in java). Heb zelf een display met 9* 7 segment displays en 4 leds (klik).
Super! Zou dat ook (enigzins) in dezelfde stijl kunnen als BamiHap? Dan is de cockpit in bijde games ongeveer gelijk. Heel gaaf filmpje trouwens, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/lfsding/screenshot.png

http://vuurvliegje.ath.cx/lfsding/lfsding.zip
Gewoon ergens uitpakken en start.cmd draaien. Uiteraard moet je wel een java vm geinstalleerd hebben (Hier vind je de laatste versie (JRE 6).

Hij is niet geheel 't zelfde geworden, maar hij werkt wel op alle resoluties en heeft geen borders.
Versleep 'm naar je 2e scherm en klik er met rechts op, dan is ie fullscreen.
Ik kon alleen geen mooi fixed width font vinden.

zet dit onderin cfg.txt (in de lfs map)
code:
1
2
3
4
5
OutGauge Mode 2
OutGauge Delay 6
OutGauge IP 127.0.0.1
OutGauge Port 1234
OutGauge ID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:04:
[afbeelding]

http://vuurvliegje.ath.cx/lfsding/lfsding.zip
Gewoon ergens uitpakken en start.cmd draaien. Uiteraard moet je wel een java vm geinstalleerd hebben (Hier vind je de laatste versie (JRE 6).

Hij is niet geheel 't zelfde geworden, maar hij werkt wel op alle resoluties en heeft geen borders.
Versleep 'm naar je 2e scherm en klik er met rechts op, dan is ie fullscreen.

zet dit onderin cfg.txt (in de lfs map)
code:
1
2
3
4
5
OutGauge Mode 2
OutGauge Delay 6
OutGauge IP 127.0.0.1
OutGauge Port 1234
OutGauge ID 0
Ziet er super uit! Helaas kan ik ook dit programma pas maandag testen... Ik wil trouwens helemaal niet zeurderig overkomen, maar kunnen de icoontjes van groot licht e.d. ook nog veranderd worden? Het lijkt nu een beetje op ASCII-art, misschien is het mooier om 'lampjes' te gebruiken. Maandag test ik bijde programma's gelijk, ben erg benieuwd... Thanx!

EDIT: Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.carcare.org/images/brakes/abs_light.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carcare.org/images/brakes/brake_light.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, het is 'ascii art' :) Kon nergens fatsoenlijke plaatjes vinden, vandaar.
Ik zal een kijken of ik wat plaatjes kan vinden.

Ik heb overigens een "nieuwe" versie geupload (nouja, alleen start.cmd is veranderd), nu is ie opengl accelerated (als je java 1.5 of hoger gebruikt). Scheelt weer 2% cpu load :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TheZeroorez schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:05:
Vergeet die bandjes niet goed schoon te maken, en daarna met zwarte schoenenpoets weer een mooi kleurtje te geven :Y)
[...]
In een standaard Arosa is dat ja. Ik heb weleens in 'n Arosa (mee)gereden die in 7.3 op 100 zit, een stijver onderstel en vering dan een kart heeft, en amper drempels over komt.. 8)7
Oh ok, als hij een stijver onderstel heeft dan mijn kart, damn dan is strak haha, ik hoop dat je een grapje maakt.

Maar het maakt niet uit inderdaad in welke auto je een kuipstoel zet, je vliegt in ieder geval niet meer over de randen van je stoel heen bij een snelle bocht.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
wat een mod zeg O+ dit moet wel de ultieme race ervaring worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat als het hele project (min of meer) af is, je de pc zou opstarten door het contactsleuteltje om te draaien. :) Persoonlijk vind ik dit een leuk idee en wou eigenlijk iets gelijkaardigs doen op mijn kamer om de stroom aan te zetten. Maar ik hoor hier net dat door zo'n systeem in een auto maar 12V komt, terwijl je er 230V zou door laten komen. Zou dat systeem zoveel volt aankunnen of ga je dit omzeilen door een draaiknop of iets dergelijks te verbinden met dit systeem? (Zodat als je het contactsleuteltje omdraait, de draaiknop meedraait en dat je op die manier je pc opstart.) Of nog iets anders? (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:16:
Maar ik hoor hier net dat door zo'n systeem in een auto maar 12V komt, terwijl je er 230V zou door laten komen.
Onzin, je moet dat contact ook niet aan het lichtnet hangen maar tussen de 2 draadjes die je powerknop passeren.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:16:
Ik lees dat als het hele project (min of meer) af is, je de pc zou opstarten door het contactsleuteltje om te draaien. :)
Ik zou het eerder met 'n start-knop doen, dat hebben circuitwagens toch eerder ;)

Maargoed, het klinkt leuk, maar dan moet je in die auto gaan zitten wachten tot die PC opgestart is, en dan nog je game gaan starten enzo.. :P
Persoonlijk vind ik dit een leuk idee en wou eigenlijk iets gelijkwaardigs doen op mijn kamer om de stroom aan te zetten. Maar ik hoor hier net dat door zo'n systeem in een auto maar 12V komt, terwijl je er 230V zou door laten komen.
Mja, je hoeft in principe niet veel van de accu van de auto te gebruiken, en ook de dingen in het interieur moeten aangepast worden. Zolang je het ding alleen als 'huls' gebruikt, maakt dat dus geen donder uit lijkt me.
Zou dat systeem zoveel volt aankunnen of ga je dit omzeilen door een draaiknop of iets dergelijks te verbinden met dit systeem? (Zodat als je het contactsleuteltje omdraait, de draaiknop meedraait en dat je op die manier je pc opstart.) Of nog iets anders? (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. :p)
Gewoon zoiets ja, of gewoon 'n draadje dat van binnen dmv een pinnetje alleen contact maakt als hij volop gedraaid is, en dan dus de PC start :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx! ;) (Dan ga ik straks even m'n vader onder zijn voeten geven voor de verkeerde info. :p )
Maar inderdaad, voor een dergelijk project zou een start-knop realistischer zijn. :) In mijn geval daarentegen misschien minder omdat ik mij meer richt op gewone wagens. (Ik heb trouwens al een gewone zetel die ik uit een oude BMW heb gehaald. :p ) Nu nog even ergens een auto vinden waar ik zo'n systeem kan uithalen...
Maar goed.. Ik ben benieuwd naar het resultaat als het project af is! :D
Dentheman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:25:
Onzin, je moet dat contact ook niet aan het lichtnet hangen maar tussen de 2 draadjes die je powerknop passeren.
Inderdaad, maar in mijn geval zou er wel 230V doorkomen. :) Ik zou dit contact gebruiken om de stroom aan en uit te zetten voor al mijn apparaten. (Als deze in stand-by zouden blijven staan, is dit stroomverspilling.)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
TheZeroorez schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:34:
Gewoon zoiets ja, of gewoon 'n draadje dat van binnen dmv een pinnetje alleen contact maakt als hij volop gedraaid is, en dan dus de PC start :Y)
Dan moet je de motor alleen niet doorstarten, dan is je pc zo weer uit :o.!

Leuk project om te volgen, ben erg benieuwd hoe het gaat worden. :)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:47:

Inderdaad, maar in mijn geval zou er wel 230V doorkomen. :) Ik zou dit contact gebruiken om de stroom aan en uit te zetten voor al mijn apparaten. (Als deze in stand-by zouden blijven staan, is dit stroomverspilling.)
Ik zou er absoluut geen 230 mee schakelen, daar zijn ze niet voor gemaakt. Schakel er dan een 12v relais mee, en laat dat relais de 230 schakelen.
Teveel vermogen door een klein knopje is niet leuk, in het gunstigste geval zit ie 'slechts' vastgesmolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:32:
Ik zou er absoluut geen 230 mee schakelen, daar zijn ze niet voor gemaakt. Schakel er dan een 12v relais mee, en laat dat relais de 230 schakelen.
Teveel vermogen door een klein knopje is niet leuk, in het gunstigste geval zit ie 'slechts' vastgesmolten.
'k Had ook al aan een relais gedacht. :) 'k Zou er dan eentje moeten vinden dat op batterijen werkt, want als ik het relais gebruik om de stroom op te zetten, heb ik stroom nodig om het relais te activeren, maar er is geen stroom, dus het relais kan niet geactiveerd worden om de stroom op te zetten. 8)7 Lang leve de batterijen... :9
Edit: slecht idee, die batterijen. Stel dat die batterijen van dat relais leeg zijn, dan schakelen al mijn toestellen zichzelf in 1 keer uit. Niet echt leuk in het midden van een race... 8)7 Maar 'k heb al een andere oplossing gevonden om dat relais van stroom te voorzien. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Godric schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:18:
[...]

Dan moet je de motor alleen niet doorstarten, dan is je pc zo weer uit :o.!

Leuk project om te volgen, ben erg benieuwd hoe het gaat worden. :)
Wel als je hem bij contact dmv een schakelaar aan laat gaan, en bij nog 'n keer contact uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:08:
Wel als je hem bij contact dmv een schakelaar aan laat gaan, en bij nog 'n keer contact uit :P
Een extra leuk detail zou dan zijn dat je het startgeluid van een auto hoort. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel toevallig dat jullie er over beginnen.... Heb zaterdag net een startknop voor de auto gekocht, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tstuning.no/shop/images/SYR601.gif

De on-off knop ga ik vervangen voor een drukschakelaar, daarmee kan ik dan de PC opstarten (verbinden met de moederbord-aansluiting). De ignition en startknop kunnen weer werken met bijvoorbeeld GTR2.

Mijn idee om eerst het contactslot te gebruiken is hiermee dus vervallen. Het idee was om het momentcontact (dus als je de motor aan het starten bent) te verbinden met de MB aansluiting, zo maakt hij even contact, springt de pc aan en schiet de sleuten automatisch weer terug naar het 'aan' contact van de auto, waar ik dan niks op aangesloten zou hebben. Had ook prima gewerkt, maar zoals jullei al zeiden, dit lijkt natuurlijk weer een stuk meer 'race' :)

Voor de geïnteresserden, dit setje is verkrijgbaar bij 'Autostyle' voor € 30,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Had je dat beter niet zelf kunnen maken voor minder geld of was dat te moeilijk?

Verder mooie mod :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou hem lekker zo laten. Ook deze knop moet je op je PC kunnen aansluiten hoor ;)

Verder is die ignition wel mooi :P

Oh, verbind wel je sysled en hddled aan die leds he, is leuk :P

@onder: die knippert wel weer ja.. niet doen dus.

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 07-01-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:54:
Oh, verbind wel je sysled en hddled aan die leds he, is leuk :P
System led: GEWELDIG idee _/-\o_
HDD led doe ik denk ik niet, dat knippert denk ik behoorlijk irritant in je ooghoek.

Ik had zoiets natuurlijk ook zelf kunnen maken, alleen ben je voor de onderdelen die er op zitten ook al behoorlijk wat kwijt... Vooral die linker switch is prijzig. (10-15eu). Ook is het mooi dat de beschrijvingen van de knoppen al in het paneel staan gegraveerd. Al met al was het waarschijnlijk niet gelukt om zoiets zelf te bouwen voor het minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er ook niks aan veranderen. :) (Ik ben zelf verslaafd aan dergelijke knopjes..)
Trouwens, verkoop je soms toevallig de onderdelen die je niet meer nodig hebt? Want ik zoek ondertussen naar een gewoon contact van een auto (inclusief de sleutel). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Ik ben nou toch eigenlijk wel benieuwd of je de programma's getest hebt en of ze werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Kan je trouwens die icoontjes van bv. (knipperlicht) handrem etc. niet in het echte dash van de auto verwerken? En bv. de ruitewisser moet ook wel haalbaar zijn om die met de hendel aan te sturen

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BamiHap schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:09:
Ik ben nou toch eigenlijk wel benieuwd of je de programma's getest hebt en of ze werken...
Was er gister helaas niet meer aan toe gekomen.... Vandaag heb ik ze wel even vlug getest, en ze werken beide prima! Op een 7" schermpje zal het er geweldig uitzien. Ik heb zojuist een 160GB SATAII schijf besteld, die had ik nog nodig om de Clio-PC af te maken. Waarschijnlijk heb ik de schijf morgen binnen, dan kan ik de PC afmaken en hem klaarmaken met de nodige software. Dan kan ik de software thuis ook wat uitgebreider testen. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verkoop van onderdelen precies...? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens komt er ook een goede subwoofer onder je racestoel.? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:52:
Trouwens komt er ook een goede subwoofer onder je racestoel.? :)
12" Infinity subwoofer.
En waarschijnlijk ook 1 of 2 bass-pumps, van die 'speakers' die de stoel laten trillen bij heuvels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Chris, ik heb je een mailtje gestuurd met het definitieve LCD-programma.

Ik heb m uitgebreid met een LCD-layout, de leds boven in de rand gemaakt en nog verschillende data, zoals de bandentemperatuur, remtemperatuur, olietemperatuur, watertemperatuur, asfalttemperatuur, omgevingstemperatuur, hoeveelheid brandstof, en ook beste rondetijd, current ronde tijd en afgelopen rondetijd.

Verder ook nog wat ledjes om het moment van schakelen, te hoge olietemperatuur, pit-limiter en laag benzinepijl zichtbaar te maken.

Trouwens ook een kilometerteller erbij gemaakt.

Screenshot zal ik waarschijnlijk vanavond nog wel even plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
BamiHap schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:28:

Ik heb m uitgebreid met een LCD-layout, de leds boven in de rand gemaakt en nog verschillende data, zoals de bandentemperatuur, remtemperatuur, olietemperatuur, watertemperatuur, asfalttemperatuur, omgevingstemperatuur, hoeveelheid brandstof, en ook beste rondetijd, current ronde tijd en afgelopen rondetijd.

Verder ook nog wat ledjes om het moment van schakelen, te hoge olietemperatuur, pit-limiter en laag benzinepijl zichtbaar te maken.

Daar ben ik wel benieuw naar ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BamiHap schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:28:

De mail werkt helaas weer eens tegen... Ik krijg 2 mails met 2 bijlagen, bijde een *.dat bestand, geen zip zoals staat aangegeven... Heb je een mogelijkheid om het bestand te uploaden en mij de link te mailen? (misschien rapidshare ofzo). Eventueel kan ik het bestand later wel hosten, als jij daar uiteraard mee akkoord gaat. Er zijn vast meer mensen die van je progje gebruik willen maken! Ik ben erg benieuwd naar het screenshot, kan hem morgen pas weer testen, dus hoop dat ik vanavond nog een screen te zien krijg :*)

In ieder geval weer heel erg bedankt voor de moeite! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Oke Chris ik heb m geupload en de link gestuurd.
Hier dan een screenshot:
De brakke kwaliteit is van het opslaan in jpg formaat... :|

Klikkable
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mennoverhaar/1/lcdscreen.jpg
:)

[ Voor 18% gewijzigd door BamiHap op 10-01-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt perfect!!! Precies zoals het eigenlijk moet zijn. Ik zie dat je 'em toch niet helemaal rechthoekig hebt gemaakt, maar dat er nog een stukje met de lampjes voor de pit en benzine e.d. is onder geplaatst, maar misschien is dat juist wel super... Als ik de achtergrond waar het programma draait zwart maak, lijkt het een apart deel, ik heb zo'n vermoeden dat dat ook erg mooi gaat lijken. Ik hoop dat ik de HD vandaag binnen krijg, dan schroef ik het systeem even in elkaar en kan ik hem thuis mooi testen.

Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Hoe ver ben je met de bouw van de clio en afwerking?
Me want foto's:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
Het lcd programmatje is dus te gebruiken voor LFS, maar ook voor GTR2? in dat geval ben ik erg benieuwd, en zou ik het graag een keer op mn 2e monitor gooien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexZuH schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:35:
Het lcd programmatje is dus te gebruiken voor LFS, maar ook voor GTR2? in dat geval ben ik erg benieuwd, en zou ik het graag een keer op mn 2e monitor gooien:)
Het programma van BamiHap is alleen in GTR2 te gebruiken. Voor LFS kun je het programma van real_FireFly nemen. Beide programma's moeten nog uitvoerig getest worden, maar als bijde programmeurs daar toestemming voor geven, wil ik ze graag hosten zodat iedereen er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop net binnen op het werk, en de schijf lag al op me te wachten! Heb de ClioPC net even aangesloten zonder kast, en hij is bezig met installeren. Ik heb ondertussen ook al een (tijdelijke) videokaart die ik ga gebruiken, een 256MB. Weet zo niet precies welk type, hij ligt thuis. Het is niet een of andere high-end kaart, maar ik heb hem al getest met GTR en kan bijna alles op de hoogste grafische instellingen zetten met ruim voldoende framerate, tenzij ik met 30+ racers op de baan zit, dan heeft hij het af en toe moeilijk. Kan ook zijn dat de PC waarin ik hem getest heb het gewoon niet trekt, want dat is 'slechts' een 2,6GHz met 512MB. Waarschijnlijk presteert hij veel beter in de ClioPC, door de snellere processor (dual core) die hij heeft, meer geheugen en snellere harde schijf (SataII). Later kan ik de videokaart altijd nog upgraden, maar als het zo al goed werkt vind ik het eerst prima. Deze videokaart heb ik trouwens gekregen, dus dat is altijd al voordeliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows installatie is ondertussen voltooid! anavond neem ik de hele zooi mee naar huis, zodat ik de videokaart kan plaatsen, en 512MB extra geheugen. Voordeel is dat er ook een onboard videokaart op het moederbord zit, deze kan ik straks mooi gebruiken om de monitor voor het dashboard aan te sluiten. De 64MB die deze aan geheugen heeft lijkt mij ruim voldoende!

Vanavond zal ik ook even foto's maken van de PC zoals die nu is, en van alles wat ik nog kan vinden :)

Heeft iemand misschien nog een leuke wallpaper voor Windows? Ik zoek eigenlijk iets van een pitstraat. Heb al flink ge-googled, maar de foto's die ik vind zijn allemaal van bovenaf genomen. Ik zoek eigenlijk een foto van IN de pitstraat, dat je bij het opstarten van de PC al zoiets hebt dat je al op het circuit staat. Eventuele pitspoezen mogen uiteraard altijd aanwezig zijn O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heb je windows geïnstalleerd vanaf een andere PC? Dan kan je helaas thuis wel opnieuw beginnen aangezien windows zich koppelt aan je hardware :P
Misschien zoiets als wallpaper

[ Voor 22% gewijzigd door Megamind op 11-01-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:14:
Heb je windows geïnstalleerd vanaf een andere PC? Dan kan je helaas thuis wel opnieuw beginnen aangezien windows zich koppelt aan je hardware :P
Misschien zoiets als wallpaper
Nee, de PC staat op de zaak, alleen de videokaart en 512MB extra geheugen ligt nog thuis, dat kan ik probleemloos later installeren.

@Wallpaper: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:03:
[...]

Het programma van BamiHap is alleen in GTR2 te gebruiken. Voor LFS kun je het programma van real_FireFly nemen. Beide programma's moeten nog uitvoerig getest worden, maar als bijde programmeurs daar toestemming voor geven, wil ik ze graag hosten zodat iedereen er gebruik van kan maken.
Mooi, heel graag, ik heb nl een 24 uurs race gepland staan eerste weekend van maart, en het zou leuk zijn als we daar met zn 4en als equipe aankomen met een eigen schermpje en dat progje draaiend...

:D ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
BamiHap schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:11:
Oke Chris ik heb m geupload en de link gestuurd.
Hier dan een screenshot:
De brakke kwaliteit is van het opslaan in jpg formaat... :|

Klikkable
[afbeelding]
:)
hmm, dat ziet er gaaf uit zeg, ik ben ook een beetje bezig geweest met het programma, maar ik heb een vraagje, die jij misschien wel zou kunnen beantwoorden als ik dit prog. zie :)

ik ben begonnen met een heel simpele layout in feite, om het eerst maar eens werkend te krijgen, maar ik zie dat sommige waardes nogal veel cijfertjes achter de komma hebben (in mijn programma), dan staat er dus bijvoorbeeld een regel tekst met:
water temperature: 65,53822

in dit geval zou 65.5 dus prima zijn, en ik zie bij jou gewoon getallen zonder decimalen, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

alvast bedankt :)

btw, wat een ontiegelijk gave mod zeg :D gaat wel wat tijd in zitten ook...

[ Voor 3% gewijzigd door nick_haak op 11-01-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
nick_haak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:45:
[...]
ik ben begonnen met een heel simpele layout in feite, om het eerst maar eens werkend te krijgen, maar ik zie dat sommige waardes nogal veel cijfertjes achter de komma hebben (in mijn programma), dan staat er dus bijvoorbeeld een regel tekst met:
water temperature: 65,53822

in dit geval zou 65.5 dus prima zijn, en ik zie bij jou gewoon getallen zonder decimalen, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
Ik neem aan dat je in Visual Basic werkt.

Dan gebruik je de Round() functie:

Dus label1.Caption = Round((Hier je data), 0)

De 0 geeft aan hoeveel decimalen je wilt. Ik heb voor 0 gekozen, om het simpel, maar vooral ook overzichtelijk te houden. Bij teveel data moet je je te goed concentreren op je schermpje.

[ Voor 78% gewijzigd door BamiHap op 11-01-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update! Thuis aangekomen heb ik de PC even op een testplekje gezet, en de boel maar eens aangesloten. Eerst 512MB erbij gedrukt, dan de (voorlopige) videokaart. Het is trouwens een Nvidia GeForce 4400Ti kaart met 128MB ipv 256 (dacht ik eerst).

Het draait echt super allemaal, alleen krijg ik het 2e scherm nog niet aan de praat. Sinds ik de nieuwe videokaart heb geplaatst, is de on-board uit de lijst van apparaten verdwenen... Nu is dat opzich niet zo'n probleem, de videokaart heeft ook 2 uitgangen, alleen heb ik het verloopje van DVI -> VGA hier niet.... Morgen maar weer eens proberen dan. De foto's!

Hier zie je de setup die straks in de Clio gaat komen. De specs:

Intel Pentium D Dual core 2,66GHz
ASUS P5Pv800-MV moederbord
1024MB DDR (komt waarschijnlijk nog wat bij)
Nvidia GeForce 128MB 4400Ti Videokaart (met Zalman cooler)
160GB Maxtor SATAII harddisk
HP DVD-RW16x lightscribe (wie kan er nog zónder in een racebolide ;) )
Sony voeding (word vervangen door een Fortron 400w, inmiddels in bestelling)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/systeem%20testsetup%201.JPG

Op de muur zie je het beeld van de beamer, door de afstand (2.5m) heb ik nu maar een klein beeld, maar straks projecteerd hij bijna 4m breed, en 2.20 hoog. Ik had nog een 15" TFT liggen die ik nu mooi kan gebruiken om de cockpit-software te testen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/systeem%20testsetup%202.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
aah, daar heb ik wat aan :) thnx man.

ik had die round functie wel gevonden, maar ik wist nog niet dat je hem rechtstreeks in een label kon aanroepen, ik kende hem alleen als math.round nogiets :P (weet hem niet uit m'n hoofd meer, maar dat werkte dus niet)

bedankt, dit zou me aardig moeten helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Bij vrijwel alle moederboards werkt de onboard videkaart niet meer wanneer je er een kaartje in prikt. Het is of-of.
Maar trekt die oude kaart GTR2 joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bram77 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:30:
Bij vrijwel alle moederboards werkt de onboard videkaart niet meer wanneer je er een kaartje in prikt. Het is of-of.
Maar trekt die oude kaart GTR2 joh?
Ja, wonderbaarlijk genoeg wel :D
Op 1024x768 met bijna alle instellingen op het hoogst, draait het echt perfect... Alleen (zoals ik eerder al aangaf) als ik tegen een extreem hoog aantal computerspelers race hapert hij soms, maar dan ook echt pas als ik er zo'n 30 spelers bij in trek. Uiteindelijk zal er wel een betere kaart in komen, want ik heb zo'n vermoeden dat hij het bij online races behoorlijk af laat weten, maar tot de tijd dat de simulator af is, zie ik wel weer. Tot dan een leuke kaart om de boel mee te testen en single player games mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien past het ook nog in het budget om eerst ook eens een keer echt zelf te rijden met een dergelijk auto op een echt circuit? Dit is op Zandvoort voor minder dan 250 euro al mogelijk en dan kun je jou simulator tenminste ook echt vergelijken met het echt...
Ik wil jou simulator anders ook wel voor je testen, aangezien ik weet hoe het in het echt is... :D
Verder mis ik nog een (rode) 3punts gordel? Je moet natuurlijk wel goed op je plek blijven zitten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Ik denk dat ie die 250 euro wel beter kan besteden eigenlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:21:
Gister mailtje van Frex gekregen, dat de cilinders die zij gebruiken voor het simuleren van bochten en gas/remmen, niet sterk genoeg zijn om zo'n 250 kilo te tillen.

Even verder zoeken dus :)
Ik zat zo het topic eens door te lezen en ik zag dat je het niet zou redden met die cilinderds, maar wat als ze nou helemaal niet 250 kilo hoeven te 'tillen'? je zou de de hele auto op een soort van buis kunnen maken zodat ie daar op vast zit en die dus ook het gewicht tilt maar dat de auto wel naar links en naar rechts kan. en dan aan de ene kant een cilinder en aan de andere kant. het geheel werkt dan zeg maar als een wipwap maar dan in plaats van je af te zetten worden er cilinders tussen geplaatst.

just an idea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste is echt heel gaaf... Tenzij iemand met een nog betere komt, zal dit waarschijnlijk de achtergrond worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanderdw schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Je zou de de hele auto op een soort van buis kunnen maken zodat ie daar op vast zit en die dus ook het gewicht tilt maar dat de auto wel naar links en naar rechts kan. en dan aan de ene kant een cilinder en aan de andere kant. het geheel werkt dan zeg maar als een wipwap maar dan in plaats van je af te zetten worden er cilinders tussen geplaatst.
Daar is al over nagedacht, alleen gaat dat helaas niet werken. Ik heb met iemand gesproken die dagelijks in de cilinders zit, en die heeft mij verteld dat er 2 cilinders achter moeten, en 1 voor. Beetje lastig verhaal, maar waar het op neer komt: Als je de auto op een buis plaatst, blijft het midden van de auto altijd op hetzelfde punt staan. Het midden van de wagen zal nooit hoger of lager kunnen dan dat hij op de buis staat. Met andere woorden: de bewegingen zullen gewoon niet kloppen.

Er word nog druk naar alternatieven gezocht.... Ik heb al zitten denken aan een contructie van bijvoorbeeld 4 staalkabels waar de auto dan in hangt. Aan elke kabel bevestig je een elektromotor, die de kabel optrekt of laat vieren wanneer dit moet. Zal ook zeker niet eenvoudig zijn, maargoed het is maar een idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
ok, en misschien op een punt? soort van kogel met lagers ofzo en dan 3 cilinders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanderdw schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:12:
ok, en misschien op een punt? soort van kogel met lagers ofzo en dan 3 cilinders?
Hehe, je snapt waarschijnlijk niet helemaal wat ik bedoel, is ook behoorlijk lastig om goed uit te leggen :P

Ok, eehh... Als je de auto op een punt/balk/lager zet, kan het midden van de auto nooit omhoog/omlaag. Je krijgt dan dus idd een wipwap-effect, maar dat moet dus juist niet. De auto moet als het ware zweven op 3 (of meer) cilinders. Als ik bijvoorbeeld gas geef met een flinke achterwielaangedreven auto, gaan de achterveren van deze auto in elkaar, waardoor de auto achterover zakt. Als ik dit in de simulator zou doen, met zo'n paalconstructie, zou de auto gewoon naar achteren gaan hellen over het middenpunt.

Waarschijnlijk ben je door dit verhaal nog niet veel wijzer geworden, dus ik hoop eigenlijk op iemand die dit wél goed kan uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je onboard video het niet meer doet moet je ff in de bios spieken, als een AGP kaart wordt ingeprikt zet hij hem vaak uit in de bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Als je alleen maar over 1 punt de simulator in alle richtingen kan laten kantelen, dan heb je idd niet hetzelfde effect als met 3 pistons.

Als je 3 pistons hebt kan je in alle richtingen "schuiven;voorbewegen" , ipv kantelen.
Als je bv hard gas geeft, dan wordt je vooral in het begin hard in je zetel gedrukt. Bij het kantelen over 1 punt zou je dus nooit dit effect hebben.
Als je naar achter kantelt dan wil je lichaam recht blijven door zijn eigen traagheid, en is het alsof de stoel waarop je zit wegvalt. Dit is dus geen gevoel dat met het echte overeenkomt.
Bij 3 pistons daarintegen kan je de zetel naar voor laten schieten, zodat je in je zetel gedrukt wordt net als in het echt. En daarbij kan hij de zetel nog eens wat laten kantelen ook, wat dus het meer of minder ingedrukt van de vering van je auto moet voorstellen. Hierdoor heb je een heel realistisch effect, je kan er zelf misselijk van worden als het goed is opgesteld.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
snap wel wat je bedoelt hoor maar ik dacht misschien omdat je het met het budget het niet redt om een volledig hydraulisch systeem te bouwen je hiermee het dichts in de buurt kon komen :) suc6 verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
is het niet mogelijk in het midden bovenaan een kabel te bevestigen, die met katrollen aan een gewicht vastzit die zegmaar de auto weer optilt? dat die hydrauliek minder hoeft te tillen?
code:
1
2
3
4
5
         _
        | o|
gewicht |
            |
         [auto]

mijn zeer slecht geslaagde ACSI art...

[ Voor 9% gewijzigd door ChaosZ0ne op 14-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ChaosZ0ne schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:14:
is het niet mogelijk in het midden bovenaan een kabel te bevestigen, die met katrollen aan een gewicht vastzit die zegmaar de auto weer optilt? dat die hydrauliek minder hoeft te tillen?
code:
1
2
3
4
5
         _
        | o|
gewicht |
            |
         [auto]

mijn zeer slecht geslaagde ACSI art...
Dan heb je natuurlijk alleen maar een langere piston nodig, het zou misschien kunnen met elektromotoren maar ik zou de gok niet wagen een auto aan je garageplafond te hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
L i m a schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:41:
Als je alleen maar over 1 punt de simulator in alle richtingen kan laten kantelen, dan heb je idd niet hetzelfde effect als met 3 pistons.

Als je 3 pistons hebt kan je in alle richtingen "schuiven;voorbewegen" , ipv kantelen.
Als je bv hard gas geeft, dan wordt je vooral in het begin hard in je zetel gedrukt. Bij het kantelen over 1 punt zou je dus nooit dit effect hebben.
Als je naar achter kantelt dan wil je lichaam recht blijven door zijn eigen traagheid, en is het alsof de stoel waarop je zit wegvalt. Dit is dus geen gevoel dat met het echte overeenkomt.
Bij 3 pistons daarintegen kan je de zetel naar voor laten schieten, zodat je in je zetel gedrukt wordt net als in het echt. En daarbij kan hij de zetel nog eens wat laten kantelen ook, wat dus het meer of minder ingedrukt van de vering van je auto moet voorstellen. Hierdoor heb je een heel realistisch effect, je kan er zelf misselijk van worden als het goed is opgesteld.
Als het kantelen van de hele (halve) auto te zwaar wordt, waarom laat je dan niet alleen je stoel bewegen? Je kan bijv ook nog in de leuning een luchtkussen bouwen die opgeblazen wordt tijdens accellereren, zodat de G-krachten gesimuleerd worden. Als hydrauliek an sich te duur gaat worden, zou je nog kunnen overwegen om in een kuipstoel aan zowel de zijkanten als achterkant luchtkussens te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit me niet mee... Vanavond hadden we een hele avond ingepland om de Clio te gaan strippen. Helaas is vanmiddag m'n (rijdende ;) ) auto stuk gegaan. Gelukkig niet veel bijzonders, kapotte dynamo, maar wel vervelend omdat we daar dus mee bezig zijn geweest. Helaas, maar de 'gewone' auto krijgt toch voorrang op de simulator, anders kan ik niet aan het werk morgen...

Wel hebben we afgesproken dat we er uiterlijk volgende week mee gaan beginnen. Tot die tijd heb ik maar even een kamer ingericht als race-room, om toch alvast een beetje te oefenen voor het echte werk straks.

Even een paar bakken opgestapeld en een flinke plank hout er op. Je zou het niet zeggen, maar het is onwijs stevig. Door een tekort aan VGA kabel kan de beamer helaas niet verder naar achter, waardoor het beeld nu slechts een meter breed is. Zal snel even een verlengkabel halen. In de bak linksonder zie je de PC liggen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/tijdelijke%20sim%201.JPG

Ook maar even een kuipstoel gefabriceerd van kussens. Ik heb echt nog nooit zo beroerd gezeten :9
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/tijdelijke%20sim%202.JPG

De computer....
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/tijdelijke%20sim%203.JPG

Ik heb de teller-software van zowel GTR2 als LFS proberen te draaien, helaas zonder succes. Dat die van LFS niet werkt, komt waarschijnlijk doordat er geen JAVA op de PC staat (PC zit nog niet op internet), maar de GTR2 teller krijg ik ook nog niet aan de praat.... Had ook niet zoveel zin om het uit te zoeken, zal later nog wel even kijken, het moet gewoon werken, dat deed het eerder (op een andere PC) ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Je zegt dat de PC niet op het internet kan, maar heb je dan wel de patch geinstalleerd? Die moet geinstalleerd zijn, anders werkt ie inderdaad niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BamiHap schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:58:
Je zegt dat de PC niet op het internet kan, maar heb je dan wel de patch geinstalleerd? Die moet geinstalleerd zijn, anders werkt ie inderdaad niet... :)
Je hebt helemaal gelijk.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
http://members.home.nl/ca.../tijdelijke%20sim%201.JPG

Die kat ook :D Die denkt ook van WTF :D

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

haha, ik zag hem geeneens :P

is ook leuk om te gaan rijden in je clio.. en dan de kat erin :')

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arnold-D schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:12:
[...]

haha, ik zag hem geeneens :P

is ook leuk om te gaan rijden in je clio.. en dan de kat erin :')
Dat beest is hardstikke gek.... Als ik met een doos kattevoer van de winkel kom, en die zet ik thuis neer, kijkt hij er niet naar om. Maar als ik een doos met computeronderdelen neerzet, zit meneer er direct met zijn neus op. Als je een PC kast open laat staan, gaat hij er in liggen, dat soort dingen.... Ik zal wel een kleedje voor hem in de Clio maken, want ik weet nu al dat hij daar niet weg is te krijgen straks.... De nerd.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Dat beest is hardstikke gek.... Als ik met een doos kattevoer van de winkel kom, en die zet ik thuis neer, kijkt hij er niet naar om. Maar als ik een doos met computeronderdelen neerzet, zit meneer er direct met zijn neus op. Als je een PC kast open laat staan, gaat hij er in liggen, dat soort dingen.... Ik zal wel een kleedje voor hem in de Clio maken, want ik weet nu al dat hij daar niet weg is te krijgen straks.... De nerd.... B)
het is wel leuk..
bij mij ook.. geen aandacht, nou dat maar lekker uitgebreid op je toetsenbord liggen.., of lekker half over je muis gaan liggen, en dan slapen ;)
of proberen met zijn neus toch door de fangrill te komen en de fan aan te raken.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Arnold-D op 25-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 12-09 08:49
LOL @ niekhind
Denk dat ze wel iets luxere kuipstoeltjes willen
Ik heb 'ns gezocht op ebay. staan leuke op

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Zit niet veel vaart meer in het project...

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Inderdaad, wat is de huidige gang van zaken? hoop niet dat het project is doodgebloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Met het aangeschafte materiaal en de op maat gemaakte software hoop ik dat niet nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:04:
Consolas van Microsoft is m.i. wel fraai, maar Raize Font van Ray Konopka is een stuk strakker.
Beide zijn gratis en royalty free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Ik zie hier alleen maar LFS en GTR2 langs komen, vergeten jullie rFactor niet. Voor rFactor is ontzettend veel te krijgen aan extra's, kijk eens op http://www.rfactorcentral.com/.

En over een dashbord gesproken, kijk ook eens hier http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/gauges/index.html hij is nog wel niet klaar maar _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

mexwall schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:10:
Ik zie hier alleen maar LFS en GTR2 langs komen, vergeten jullie rFactor niet. Voor rFactor is ontzettend veel te krijgen aan extra's, kijk eens op http://www.rfactorcentral.com/.

En over een dashbord gesproken, kijk ook eens hier http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/gauges/index.html hij is nog wel niet klaar maar _/-\o_ :9~
dat is wel heel erg gaaf,..
is de site van jou?,
of heeft iemand het schema ervan?, lijkt me wel gaaf om ook zelf te maken.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of staat er op het dash 120 km/h en in game 18? :P maar mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je niet goed genoeg hebt gekeken..
Op het spel staat in digitaal 118kph en op het dashbord ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
hahaha :P :P:P LOL staat echt 118KPH alleen de 1 valt beetje weg door licht reflexie om maar moeilijk te gaan doen :P

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben zeer benieuwd naar de eindresultaten van dit project. Is het inmiddels helemaal af? Speel je nog veel?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Het is hier wel heeeel stil. TE stil :S. jammer want ik vind het echt een mooi project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zijn laatste bezoek was 8 juli dus wss is ie er niet echt meer mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En veel imagelinks van home.nl werken niet meer. Einde verhaal zou je kunnen zeggen.
Misschien is ie wel door de muur geschoten en naar beneden gedonderd :P

Maar goed, het heeft verder geen zin om te praten in oude topic, waar de modder zelf ook niet meer reageert of aan werkt. Iemand moet 'm toch even poken...
Pagina: 1 2 3 Laatste