BamiHap schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:04:
Eh ja, 7 inch breedbeeld, daar zeg je me wat
Ik was al bezig met de grafische omlijsting, maar kan je ff precies doorgeven, hoe breed alles dan moet worden, en welke resolutie je dan draait?
Ik heb nou een displaytje gemaakt voor 800x600.
Als ik m kan uploaden laat ik m wel vast zien.
Maar goed dat moet dan nog veranderd worden...
Edit: Hier is de layout zoals ik m gemaakt had:
Link
Wow... Dat ziet er echt al veelbelovend uit! Helemaal niet slecht bedoeld, maar dit had ik nooit verwacht toen je met het idee aan kwam zetten... Echt heel gaaf, precies wat ik bedoel!
Ik ga hetzelfde scherm gebruiken als dat ik in mijn auto heb, alleen dan zonder touchscreen:
De standaard resolutie van dat ding is 800x480, alleen omdat bijna geen 1 videokaart die resolutie ondersteund, draait hij gewoon op 800x600, maar dan met 'uitgerekte' afbeeldingen.
Ik denk dat als de lay-out gewoon 800x600 blijft het uiteindelijk best gaat werken, alles zal iets uitgerekt worden, alleen zal het volgens mij niet erg storen.
Nog een paar opmerkingen:
Het display zit nu in een scherm. Beetje moeilijk uit te leggen, maar de shift-ledjes vallen nu buiten het display. Ik denk dat het mooier is om alles in 1 venster te maken, anders zie je straks het schermpje, met daarin het beeld met nog een schermpje. Moeilijk te beschrijven, als het niet overkomt wil ik het wel even uittekenen ofzo
Ik zie overgens nog geen snelheidsmeter. De digit voor de aanduiding van de versnelling mag wat mij betreft wel redelijk groot zijn, met op de 2e plek de grootte van de snelheidsaanduiding.
Verder, bestaat er een mogelijkheid om dit programma ook met andere spellen te laten werken? De 2 spellen die het meest gebruikt zullen worden in de simulator zijn GTR2 en LFS. Het zou natuurlijk super zijn om voor bijde spellen dezelfde 'cockpit' te kunnen gebruiken. Hier is op veel racefora heel veel vraag naar, maar nog niemand die iets dergelijks heeft ontwikkeld.
Dan nog het GTR2 logo onderaan, ik denk dat het mooier is om geen reclamebanners in een teller te hebben. Ik hou van een overzichtelijke weergave, en die heb je zeker, alleen verstoord de banner de boel een beetje. Het MoTec logo staat wel weer super
Voor de rest, nogmaals veel dank voor je tijd en moeite, ik waardeer dit enorm!