Racesimulator met echte auto

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 83328 schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:15:
[...]

Dat stuur op het filmpje staat niet goed ingesteld, en racewagen heeft helemaal geen 900 graden lock-lock, eerder 500 ofzo (kan je ook zien aan het virtuele stuur, die draait veel trager).
Een 180 graden stuurtje is vaak veel te nerveus. Dat kan je dan wel instellen door 'm niet linear in te stellen, maar dat is helemaal crap.

edit:
zelfs de gti uit live for speed heeft slechts een lock-lock van 720 graden. Is er uberhaupt wel een auto met 900 graden stuurbeweging :?
Hoeveel graden je wilt draaien aan je stuurtje voor maximale uitslag in de game kun je zelf instellen. Ik gebruik iets van 270, dan lopen het stuurtje van de game en eigen stuur ongeveer synchroon.

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-11-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

[flauw]Wat heb je aan een mannuale 6-bak als de auto's uit GTR2 een sequentiele bak hebben? :P[/flauw]
Wel echt een mega-mooi stuurtje. En op zich wel leuk die 6bak, maar het momo stuur van logitech heeft sequentieel pookje, dat lijkt me persoonlijk leuker (ik stel me namelijk bij die handbak de versnellingen van zo'n autosimulator in een spelletjeshal voor...)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 06-11-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 97321 schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:14:
Misschien een domme vraag, maar wat heb je aan een mannuale 6-bak als de auto's uit GTR2 een sequentiele bak hebben? :P
Wel echt een mega-mooi stuurtje. En op zich wel leuk die 6bak, maar het momo stuur van logitech heeft sequentieel pookje, dat lijkt me persoonlijk leuker (ik stel me namelijk bij die handbak de versnellingen van zo'n autosimulator in een spelletjeshal voor...)
Je kan hem instellen op 6-bak en sequentieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow, kijk, dat wist ik niet, dan moet ik hem ook hebben ;) Nu ga ik ook maar eens de nordschleife zoeken voor in gtr2, dat filmpje heeft me wel nieuwschierig gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Anoniem: 37526 schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:17:
[...]

Je kan hem instellen op 6-bak en sequentieel :)
DIe bakken in een spelletjes hal hebben vaak 4 hoeken waar je hem in kan zetten geloof ik.
Stuurtje is wel erg vet man, succes met je project verder. Jammer dat ik er de ruimte niet voor heb. Ik heb mijn stuurtje moeten verkopen.

Is TrackIR nix voor je?
Had ik ook, werkt wel vet, hoewel je t nu niet echt nodig hebt met zo'n cockpit.

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 06-11-2006 12:15 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wat een droge opmerkingen over de G25, je hebt nix hebt aan 900graden, die toerwagens zijn sequentieel, bla bla. Als je je nou eens verdiept had had je in elk geval geweten dat de graden in te stellen zijn, dat ie ook als sequentieel in te stellen valt en dat je natuurlijk ook nog eens flippers hebt. M.a.w, de G25 is the best of all sorts, kwa functies maar ook op gebied van techniek. Veel professionele stuurtjes gebruiken nog hardware van DFP bijvoorbeeld, terwijl de hardware van de G25 al veel beter is, maakt veel minder servo achtig gejank tijdens het sturen, heeft twee motoren, mounting holes. Hij is gewoon uber, en nog cheap ook. Vanavond ook eindelijk LFS doen met de G25, kan niet wachten :P

Overigens vind ik LFS nogsteeds veel beter dan GTR2, ik kan GTR2 maar niet leuk vinden, hoewel het er mooier uitziet irriteert het spel me toch veel sneller. Geluid van LFS mag dan ook wel synthisized zijn, het bevat wel meer nauwkeurige informatie waar je als rijder ook echt wat aan hebt. De echte sim racer is wat mij betreft nogsteeds LFS. Hoewel rFactor een 2e goeie candidaat is, en waar netkar ook een zeer interessante ontwikkeling is kunnen die twee me nog niet zo gedreven bezig houden als LFS.

Overigens kraak potmeters van Logitech niet TE hard af. Als je bijvoorbeeld de Logitech Formula Force kan binnen hengelen voor een paar tientjes ben je gegarandeerd voorzien van goede potmeters en zeer bruikbare degelijke hardware. (race er zelf al 7 jaar mee, geen enkele vorm van versleten potmeters) Ik ga zelf de hardware van twee van deze stuurtjes gebruiken om in een simulator te bouwen, de G25 hou ik gewoon voor bij de pc. Ik gebruik dus alleen de componenten die er in zitten, de motoren, de printplaten etc. maar maak zelf opnieuw de overbrenging naar een echt racestuur zodat ik op z'n minst 270 graden stuurrichtig overhoud inplaats van de standaard 180graden die deze stuurtjes bieden. Dan kan je alles zo maken zoals je wilt. De plaatjes van de gaspedalen zoals ik hier enkele malen afgebeeld zie lijken erg veel op wat ik van plan was te gaan maken. Erg leuk om te zien, en mooi gemaakt vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefankoopmans/WingmanFF.jpg

Overigens geinig dat iemand een opmerking plaatste over die zelfgemaakte gaspedalen, dat het net 'echt' is, maar toch geef je niet 'echt' gas. Er zijn tegenwoordig al heel veel auto's waar het gasgeven OOK met een potmetertje gebeurt!, m.a.w, je geeft in veel gevallen al niet eens meer 'echt' gas, maar het gaat precies als met je PC setje :D

Leuke project overigens, ik volg deze al een tijdje. Ben benieuwd naar het eindresultaat, tot nu toe belooft het heel wat!

[ Voor 61% gewijzigd door BruT@LysT op 06-11-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
BruT@LysT schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:57:

Overigens geinig dat iemand een opmerking plaatste over die zelfgemaakte gaspedalen, dat het net 'echt' is, maar toch geef je niet 'echt' gas. Er zijn tegenwoordig al heel veel auto's waar het gasgeven OOK met een potmetertje gebeurt!, m.a.w, je geeft in veel gevallen al niet eens meer 'echt' gas, maar het gaat precies als met je PC setje :D
Haha je potmeter in je auto zal maar eens vast lopen of schokken zoals nog wel eens gebeurt met goedkope potmetertjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dit word echt geweldig, ik blij het echt volgen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

-DG- schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:22:
Haha je potmeter in je auto zal maar eens vast lopen of schokken zoals nog wel eens gebeurt met goedkope potmetertjes. :P
offtopic:
Is toch eens gebeurd, ik dacht met een kerel in een BMW. Gas bleef hangen, heeft remmen ingeduwd, remmen doorgebrand en is tegen een rond punt gereden dacht ik. Had automatische versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:17:
[...]

offtopic:
Is toch eens gebeurd, ik dacht met een kerel in een BMW. Gas bleef hangen, heeft remmen ingeduwd, remmen doorgebrand en is tegen een rond punt gereden dacht ik. Had automatische versnellingsbak.
Draai dan de sleutel om (A)..

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
BruT@LysT schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:57:
In sommige auto's gaat alles via een computer, het stuur wordt dan bij een bocht door een motertje in de tegengestelde richting gedraaid om je het gevoel van geen stuurbekrachtiging te geven maar de rem is bijna altijd nog rechtstreeks aangesloten op de rembekrachtiger, maar echt de auto besturen komt tegenwoordig niet vaak meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@disco stu:
Geloof dat dat nog wle meevalt, electronische gaspedalen komen wel steeds meer voor (vooral bij duurdere wagens). Maar remmen en stuur electronisch nog niet zo vaak:
Als eerste voertuig integreert het een brandstofcelmotor met nieuwe technologieën zoals elektronische stuur- en remsystemen, wielnaafmotoren, lithium-ionbatterijen en een aluminium opbouw.
bron

Denk dat dit er gedeeltelijk mee te maken hebben dat het nog niet zo vertrouwd wordt (stel de electronica faalt, dan zou je niet meer kunnen remmen/sturen). Bij een gaspedaal is een eventuele storing nog niet zo'n heel groot probleem.
Het zal denk ik wel de toekomst worden, ben benieuwd of we dan neit allemaal rondrijden in een auto als de simulator die de TS nu aan het bouwen is (om maar even on-topic te komen :P). Ben benieuwd naar het eindresultaat, vette mod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ga je ook inbouwen dat de PC opstart als je het contact sleuteltje omdraait? :+

mooi project, bookmarked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
(0)uit(stroom eraf) (1)aan (stroom erop) (2) doorlink met pc startknop zodat hij start.

bedoel je dat smeaggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DECOY88 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:07:
(0)uit(stroom eraf) (1)aan (stroom erop) (2) doorlink met pc startknop zodat hij start.

bedoel je dat smeaggie?
ja precies, lijkt me een mooi detail voor het geheel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132065

Topicstarter
smeaggie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:00:
ga je ook inbouwen dat de PC opstart als je het contact sleuteltje omdraait? :+

mooi project, bookmarked!
Dat stond al in de planning, vanaf dag 1 :)
Stond trouwens ook al vermeld in de startpost, maargoed, er staat zoveel dus dan lees je er ook snel overheen :P

Ik heb Richard Burns Rally trouwens ook aangeschaft. Wat een ontzettend moeilijk spel is dat.... Ik krijg het maar niet voor elkaar die Subaru op de weg te houden... :) Oefenen dus!

Zal deze week ook GTR2 bestellen, qua realisme is dat toch echt een van mijn favorieten. Dat geluid van die auto's....... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 132065 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:17:
[...]

Dat stond al in de planning, vanaf dag 1 :)
Stond trouwens ook al vermeld in de startpost, maargoed, er staat zoveel dus dan lees je er ook snel overheen :P

Ik heb Richard Burns Rally trouwens ook aangeschaft. Wat een ontzettend moeilijk spel is dat.... Ik krijg het maar niet voor elkaar die Subaru op de weg te houden... :) Oefenen dus!

Zal deze week ook GTR2 bestellen, qua realisme is dat toch echt een van mijn favorieten. Dat geluid van die auto's....... _/-\o_
Bij Richard Burns moet je gewoon ongeveer nooit op volgas gaan, en zeker niet vol in de remmen. Dan gaat de auto alleen maar slippen. Alleen bij de echt lange rechte stukken kun je het gaspedaal helemaal indrukken en verder zul je je moeten beheersen. :P
Als dat lukt gaat het al een stuk beter. ;)

Qua realisme is RBR mijn favoriet in iedergeval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb altijd bij GTR1/2 dat het geluid me zo verschikkelijk gaat irriteren na een tijdje. En wat meerdere perfectionisten ook al beweerden is mij ook al eens duidelijk geworden, het geluid bevat gewoon niet voldoende informatie, het is een opsomming van een partij samples en dat maakt het na een lange tijd rijden ook zo storend. In eerste instantie vond ik het heel vet klinken (GTR1) maar inmiddels vind ik het buitengewoon irritant en komt het alleen nog maar op mij over als een soort geschreeuw zonder verdere inhoud. Nee, ik ben nu al lange tijd LFS gewend, en ik kom er maar niet vanaf, elk spel met mooie graphics en stoere geluiden lijken eerst leuk, maar blijkt na een tijdje spelen toch niet zo goed te zijn op gebied van Simulatie. Wat opsich jammer is, zodra ontwikkelaars grafische pracht en geluiden voorop gaan stellen boven het simulatie-gehalte gaat de kracht van het spel verloren. GTR heeft wat mij betreft een TE grote 'wow' factor, he lijkt een geweldige simulator met allemaal realistische geluiden, banen en auto's maar als het op het rijden aankomt vind ik het eigenlijk maar helemaal nix. Het meest storende is nog wel dat ik nooit het idee heb dat ik de auto 'echt' onder controle heb, het voelt me wat te losjes, echt een computerspel wat dat betreft.
Maargoed, ongetwijveld speelt gewenning hier ook een rol, en als je GTR gewend bent zal LFS weer lastig zijn, zeker omdat het op gebied van geluid en grafische pracht niet zo boeiend is, al is het wel overduidelijk dat op gebied van online-play LFS het buitengewoon goed voor elkaar heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195014

ik volg dit project al een tijdje maar hoe staat het er nu mee??
Heb je al foto's van het project?
Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 195014 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:03:
ik volg dit project al een tijdje maar hoe staat het er nu mee??
Heb je al foto's van het project?
Ik ben erg benieuwd!
Leuk om te horen!
Zoals ik in de beginpost al aangaf, gaat het project zeker een paar maanden duren. Helaas heb ik het momenteel behoorlijk druk, en dat geld ook voor de automonteurs. Daarom is het vrij lastig om avonden te prikken wat ons allen goed uitkomt. De planning is om eind deze maand de Clio goed aan te pakken. Als we 4-5 avonden achtereen bezig kunnen, komen we al een heel eind verwacht ik.

De belangrijkste spullen zijn allemaal al aanwezig, dus als de tijd vrij is, kunnen we een hoop doen.

Ik heb de PC waar het hele gebeuren op gaat draaien ook (bijna) klaar gemaakt, op de videokaart na. De setup is nu:

P4 3.06 GHz
ASUS moederbord
160GB Maxtor
1024MB DDR Geheugen
NEC DVD-RW 16x
Fortron 400w voeding
Soundblaster Live! 5.1

De videokaart heb ik nog niet uitgekozen. Aangezien de beamer een maximale resolutie heeft van 1024x768 zoek ik een kaart die sim's zoals GTR2, LFS en RBR op die resulutie met alles op de hoogste stand vloeiend kan weergeven. De testopstelling op mijn werk (http://gathering.tweakers...message/26770697#26770697) draait momenteel op een AMD Athlon 3200+ met 768MB en een 128MB GeForce kaart. Hiermee kan ik bij alle spellen op een zeer acceptabel grafisch niveau spelen.

Ik vind het een beetje zonde om 500 euro aan een videokaart uit te geven, zelf dacht ik meer aan iets in de richting van € 250,-. (Nvidia GeForce 7900GS 256MB?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 132065 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:42:
[...]

Leuk om te horen!
Zoals ik in de beginpost al aangaf, gaat het project zeker een paar maanden duren. Helaas heb ik het momenteel behoorlijk druk, en dat geld ook voor de automonteurs. Daarom is het vrij lastig om avonden te prikken wat ons allen goed uitkomt. De planning is om eind deze maand de Clio goed aan te pakken. Als we 4-5 avonden achtereen bezig kunnen, komen we al een heel eind verwacht ik.

De belangrijkste spullen zijn allemaal al aanwezig, dus als de tijd vrij is, kunnen we een hoop doen.

Ik heb de PC waar het hele gebeuren op gaat draaien ook (bijna) klaar gemaakt, op de videokaart na. De setup is nu:

P4 3.06 GHz
ASUS moederbord
160GB Maxtor
1024MB DDR Geheugen
NEC DVD-RW 16x
Fortron 400w voeding
Soundblaster Live! 5.1

De videokaart heb ik nog niet uitgekozen. Aangezien de beamer een maximale resolutie heeft van 1024x768 zoek ik een kaart die sim's zoals GTR2, LFS en RBR op die resulutie met alles op de hoogste stand vloeiend kan weergeven. De testopstelling op mijn werk (http://gathering.tweakers...message/26770697#26770697) draait momenteel op een AMD Athlon 3200+ met 768MB en een 128MB GeForce kaart. Hiermee kan ik bij alle spellen op een zeer acceptabel grafisch niveau spelen.

Ik vind het een beetje zonde om 500 euro aan een videokaart uit te geven, zelf dacht ik meer aan iets in de richting van € 250,-. (Nvidia GeForce 7900GS 256MB?).
Moet lukken met die kaart en die resolutie. Maar je bent dus niet van plan om er misschien 2 beamers aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:09
-DG- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:56:
[...]

Moet lukken met die kaart en die resolutie. Maar je bent dus niet van plan om er misschien 2 beamers aan te hangen?
Twee beamers zou ik ook wel willen en ze zo plaatsen dat het een breedbeeldscherm wordt! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of drie, en dan ook zo dat links links is, en niet links voor je :+

Maargoed, een 7900GS kan dit prima handlen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeeeJeeee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik denk niet dat de 7900 GS een optie is, uitgaande van je 3.06 GHz Pentium. Deze is neem ik aan s478 en voor dat socket zijn niet zoveel PCI-e moederborden. En de 7900 GS is er alleen in PCI-e uitvoering.

Mocht je wel een PCI-e moederbord hebben, heb ik natuurlijk niets gezegd.

Een GeForce 7600 GT of ATi X1650 Pro lijkt mij eeen betere keus voor AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als hij enkel AGP heeft zou ik voor deze gaan :9~ Klokken ook enorm goed over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeeeJeeee
Niet echt binnen het budget van 250 euro hè :)
Maar als hij het er voor over heeft wel de beste AGP-kaart volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Of je moet even wachten op de powercolor X1950pro AGP.

Persoonlijk zou ik niet zo veel geld meer uitgeven aan een agp kaart (hoewel €250 is niet eens veel in videokaartland). Van de andere kant is het natuurlijk zonde als je videokaart hierbij de limiet vormt.

[ Voor 51% gewijzigd door Aapenootjes op 14-11-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een X800 GTO2. Deze is niet meer te krijgen maar een X800GTO nog wel. De GTO2 is iets sneller, maar ook de GTO is perfect voor GTR2. Ik speel GTR2 op 1280x1024 met alle mogelijke kwaliteitsinstellingen op zijn hoogst. Dus op 1024x768 moet dat helemaal een eitje zijn. De kaart kost maar 119,-. Toen ik hem kocht nog 250 euro.
pricewatch: PowerColor Radeon X800 GTO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) X800GTO256MBDDR3

edit: Foutje.... het moet dus een AGP kaart zijn..... Dan zou ik persoonlijk een ander moederboard aanschaffen en toch een PCI-e kaart nemen. Is uiteindelijk net zo duur of iets duurder en ied veel meer uitbreidingsmogelijkheden. Als je een s754 processor hebt is dit misschien een oplossing ASUS K8N4-E Delux = DDR, SATA, PCIe (16, 1, 1, 1), PCI, Sound, GB Lan.

Ik heb dit board en hij bevalt erg goed. Volgensmij is het het enige board met s754 én PCI-e. Alleen een processor upgrade is dus niet meer mogelijk (ik heb ook een 3200+). PCIe kaarten zijn een stuk sneller en goedkoper dan AGP kaarten. Daarbij heb je veel meer keus.

Is het een S939 board dan heb je keus genoeg.

[ Voor 43% gewijzigd door Bram77 op 14-11-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de complete PC al, en er zit een PCI-E slot op het moederbord. Draait nu een 256MB Geforce kaartje op, weet zo niet welke, maar kostte nog geen 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Bram77 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:42:
Ik heb een X800 GTO2. Deze is niet meer te krijgen maar een X800GTO nog wel. De GTO2 is iets sneller, maar ook de GTO is perfect voor GTR2. Ik speel GTR2 op 1280x1024 met alle mogelijke kwaliteitsinstellingen op zijn hoogst. Dus op 1024x768 moet dat helemaal een eitje zijn. De kaart kost maar 119,-. Toen ik hem kocht nog 250 euro.
pricewatch: PowerColor Radeon X800 GTO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) X800GTO256MBDDR3

edit: Foutje.... het moet dus een AGP kaart zijn..... Dan zou ik persoonlijk een ander moederboard aanschaffen en toch een PCI-e kaart nemen. Is uiteindelijk net zo duur of iets duurder en ied veel meer uitbreidingsmogelijkheden. Als je een s754 processor hebt is dit misschien een oplossing ASUS K8N4-E Delux = DDR, SATA, PCIe (16, 1, 1, 1), PCI, Sound, GB Lan.

Ik heb dit board en hij bevalt erg goed. Volgensmij is het het enige board met s754 én PCI-e. Alleen een processor upgrade is dus niet meer mogelijk (ik heb ook een 3200+). PCIe kaarten zijn een stuk sneller en goedkoper dan AGP kaarten. Daarbij heb je veel meer keus.

Is het een S939 board dan heb je keus genoeg.
Hij zegt net dat hij een Intel processor heeft, en die hebben Socket 478 of Socket 775 voor de Intel Pentium 4. Socket 754 en Socket 939 is AMD. En met dat enige bord met s754 en PCI-E klopt ook niet, want die borden zijn er genoeg. Van Asrock, Gigabyte, MSI, Asus, ECS, enz.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeeeJeeee
Misschien moet je dan eerst testen of de videokaart het trekt op de op jou gewenste resolutie. Zou een beetje jammer geld zijn als je een nieuwe videokaart koopt terwijl het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Pas op, de Ati X800 en X850XT zijn geen Dx9 kaarten (eerder Dx8.5) en dus zul je grafische schoonheid deels missen die in Dx9 voorkomt. Ze zijn wel sterk en goedkoop, maar misser op Dx9 gebied. Als je graag naar spiegelende laag op je metaal, bumpmapping, glow effects in donker, noem maar op...
Ook SM3.0 ontbreekt. Het is dus eigenlijk verouderde krachtpatser.
Wie niet van nvidia houdt, heeft nog keuze met Ati1900Pro voor AGP mensen, anders dan maar nieuwe mobo kopen... Oh ja, de laatste is 1950Pro... die amper op markt is verschenen.

7800GS is inderdaad sterkste AGP kaart op dit moment en dat is ook alles.
Maar heb je maar 1024x768, dan zou 7600GT ook wel kunnen met alles op vol... Kost 185 Euro.

6800 Extreme is stapje lager, maar met bug in h264 gedeelte is 6800 niet aan te raden als je ook films mee wilt kijken. (kost rond 130 Euro)

Voorlopig denk ik dat 7600GT de beste keuze is. Ik ben ook van plan deze kaart aan te schaffen zodat voor volgende keer over een jaartje of zo, een PCIe mobo zal worden en dat ik dan Dx10 kaart koop die alweer in prijs is gezakt en dat er meer keuze is aan kaarten :) En Intel Core 2 Duo.
Nu kost nieuwe PCIe mobo nog rond 600 Euro voor 2GB geheugen, 7600GT, Core2Duo 6300, mobo van 169.... Even wachten dus maar...

Als merk is XFX 7600GT en prijs van 185 een manier om beetje jaartje mee vol te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MrDummy schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:29:
Pas op, de Ati X800 en X850XT zijn geen Dx9 kaarten (eerder Dx8.5) en dus zul je grafische schoonheid deels missen die in Dx9 voorkomt. Ze zijn wel sterk en goedkoop, maar misser op Dx9 gebied. Als je graag naar spiegelende laag op je metaal, bumpmapping, glow effects in donker, noem maar op...
Ook SM3.0 ontbreekt. Het is dus eigenlijk verouderde krachtpatser.
Wie niet van nvidia houdt, heeft nog keuze met Ati1900Pro voor AGP mensen, anders dan maar nieuwe mobo kopen... Oh ja, de laatste is 1950Pro... die amper op markt is verschenen.

7800GS is inderdaad sterkste AGP kaart op dit moment en dat is ook alles.
Maar heb je maar 1024x768, dan zou 7600GT ook wel kunnen met alles op vol... Kost 185 Euro.

6800 Extreme is stapje lager, maar met bug in h264 gedeelte is 6800 niet aan te raden als je ook films mee wilt kijken. (kost rond 130 Euro)

Voorlopig denk ik dat 7600GT de beste keuze is. Ik ben ook van plan deze kaart aan te schaffen zodat voor volgende keer over een jaartje of zo, een PCIe mobo zal worden en dat ik dan Dx10 kaart koop die alweer in prijs is gezakt en dat er meer keuze is aan kaarten :) En Intel Core 2 Duo.
Nu kost nieuwe PCIe mobo nog rond 600 Euro voor 2GB geheugen, 7600GT, Core2Duo 6300, mobo van 169.... Even wachten dus maar...

Als merk is XFX 7600GT en prijs van 185 een manier om beetje jaartje mee vol te houden :)
uhm de X800 is wel DirectX9 alleen heeft geen SM3.0 idd maar dat is geen DX9 punt...
verder is bijv. de X1950Pro AGP sneller hoor ;) ook de 7800GS AGP om maar wat te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou voor de ATI Radeon X1600Pro gaan. Goede snelle betrouwbare kaart en is niet eens zo gek duur. Rond de 160 euro. Hij is gemaakt voor direct x 9 en onder steund shader model 3. Dus dat is een hele goede kaart voor een scherpe prijs. En als je nog minder zou willen uitgeven kan je een ATI Radeon X1300Pro pakken. Zit nu rond de 120 euro. Die heb ik en die is heel goed. En kan makkelijk GTR2 draaien en ondersteund de zelfde dingen als zijn grotere broer. Hij draait op en wat lagere snelheid maar is wel goed.
Maar iig die 1600 is goed genoeg. Meer hoef je eigenlijk niet uit te geven. ;) :)

[ Voor 70% gewijzigd door Joopieboy op 28-11-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 26-03 22:56
Hoe duur is een dagje racen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

Joopieboy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:35:
Ik zou voor de ATI Radeon X1600Pro gaan. Goede snelle betrouwbare kaart en is niet eens zo gek duur. Rond de 160 euro. Hij is gemaakt voor direct x 9 en onder steund shader model 3. Dus dat is een hele goede kaart voor een scherpe prijs. En als je nog minder zou willen uitgeven kan je een ATI Radeon X1300Pro pakken. Zit nu rond de 120 euro. Die heb ik en die is heel goed. En kan makkelijk GTR2 draaien en ondersteund de zelfde dingen als zijn grotere broer. Hij draait op en wat lagere snelheid maar is wel goed.
Maar iig die 1600 is goed genoeg. Meer hoef je eigenlijk niet uit te geven. ;) :)
X1600 voor €160 :'(

75 euro in de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 181231 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:45:
[...]

X1600 voor €160 :'(

75 euro in de pricewatch!
Dat kloopt absoluut niet!!!
Ik heb hier in de pc winkel nagkeken en bij de vobis. 145 euro bij de eerste en 150 euro bij de 2e. Geen 160 euro maar absoluut geen 75 euro! Misschien die X1300, maar daar de pro versie van is al duurder. Dus daar klopt eerlijk is eerlijk geen hout van! >:)

Maar anyway, tis een geweldige kaart die 1600 en die 1300 is ook goed genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
pricewatch: Asus Radeon X1600 Pro 256MB DDR (PCI-e, DVI) EAX1600PRO/TD

Nee, die shops hebben allemaal een verkeerde prijs 8)7

Maargoed, de x1600Pro (AGP) staat niet in pricewatch.. Een x1300 wil je trouwens niet hebben :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De PCI-e variant zijn vaak veel goedkoper, dat is algemeen bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:34:
De PCI-e variant zijn vaak veel goedkoper, dat is algemeen bekend :)
Dat weet IK ook wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

TheZeroorez schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:25:
pricewatch: Asus Radeon X1600 Pro 256MB DDR (PCI-e, DVI) EAX1600PRO/TD

Nee, die shops hebben allemaal een verkeerde prijs 8)7

Maargoed, de x1600Pro (AGP) staat niet in pricewatch.. Een x1300 wil je trouwens niet hebben :N
AGP niet in de pricewatch?

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja, ik ga me verder niet bemoeien met de prijzen enzo, ik vind het best.

Maar iig de 1600 AGP is een hele goed kaart. Games kan je zeker in de hoogste stand spelen en je betaalt er niet de hoofdprijs voor iig. :P

Maar waarom zou je de 1300 niet willen hebben??? Prima kaartje hoor, ik gebruik hem al een half jaar naar volle tevredenheid. Ok, battlefield 2 draait ie niet op het hoogste maar op medium, maar tis wel goed genoeg voor mij iig. Misschien in de toekomst de 1950Pro nemen als de prijs wat normaler is. :P Maar tot nu toe is deze goed genoeg!

offtopic: is tweakers.net bij jullie ook zo verdommes langzaam? En nee, het ligt niet aan mijn internet...

• TheZeroorez
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:46:
Maar waarom zou je de 1300 niet willen hebben??? Prima kaartje hoor, ik gebruik hem al een half jaar naar volle tevredenheid. Ok, battlefield 2 draait ie niet op het hoogste maar op medium, maar tis wel goed genoeg voor mij iig. Misschien in de toekomst de 1950Pro nemen als de prijs wat normaler is. :P Maar tot nu toe is deze goed genoeg!
Omdat je geen oude 'troep' moet kopen. Voor een desktop is het leuk, maar om nu zo'n kaartje in een game-apparaat te zetten.. Nee, dan loop je achter de feiten aan. Zet er dan meteen een x1600 in (die dus wel in de PW staat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja, ok dan. Dan is wat ik zij die 1600 een goede keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Phydomir

Dennis

vette shit man.... zouk ook wel thuis willen hebben voor gtr2 xD :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190794

mooi man... lijkt me best ***** om in elkaar te zetten.... ik zou der de geduld niet voor hebben... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 190794 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:54:
mooi man... lijkt me best ***** om in elkaar te zetten.... ik zou der de geduld niet voor hebben... :9
Ik kan juist niet wachten om te beginnen! Helaas heeft een van de jongens die mee gaat helpen momenteel wat privé gedoe, dus het grote werk zal nog even op zich laten wachten. Wel ga ik volgende week zelf al beginnen met wat kleine werkzaamheden in de auto, zoals het demonteren van het hele dashboard e.d.

Trouwens nog een leuk nieuwtje: De Renault Clio van Nico Been zal als voorbeeld gebruikt worden. Nico is een bekende racer uit het noorden, die aan vele professionele races meedoet. Zijn auto staat vaak in het bedrijf waar we mijn Clio ook gaan verbouwen, dus kunnen we mooi een beetje afkijken hoe we bijvoorbeeld het beste het dashboard kunnen maken en de rolkooi. Ik heb er ook al even in gezeten, echt een hele gave auto!

De Clio van Nico Been:
Afbeeldingslocatie: http://www.v-maxracing.nl/upload/foto/nieuws2006/rizla-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177205

Zalige "casemod" :P ,
Ben hem al een tijdje stiekem aan het meevolgen en het is eens iets anders dan al die cases,
heb zelf een momo stuurtje gekregen en ga binnekort ook een racesim make maar dan uit mdf ^^

Bookmarked* en khoop dat er snel een suc6volle update zal komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik heb even een klein beetje info nodig... We hebben besloten de originele pedalen van de auto te gaan gebruiken. Nu is het de bedoeling om de elektronica van de Logitech pedalen te linken aan de autopedalen. De potmeters die Logitech gebruikt hebben een vrij klein bereik, dus dat gaat niet helemaal goed samen met de autopedalen die een behoorlijk groot bereik hebben. Kan ik nu gewoon potmeters ophalen met een groter bereik, en die gebruiken op de Logitech elektronica? Lijkt mij van wel, aangezien een potmeter niet meer is dan een weerstand, en hij zal er nog nauwkeuriger van worden ook, en waarschijnlijk slijtvaster/duurzamer als ik goede potmeters koop.

Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen.

Verder heb ik vandaag velgen gehaald voor de Clio, mooie 17 inch lichtmetaal. Ik zal er dit weekend even een fotootje van schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Wat voor soort potmeters zijn het, die de Logitech heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 144949 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:57:
Wat voor soort potmeters zijn het, die de Logitech heeft?
Ik ben niet echt bekend met de verschillende soorten potmeters. Ik ga uit van zo'n 'standaard' ding...
Afbeeldingslocatie: http://www.n-joymusic.nl/images/DCS1034_pioneer_potmeter.jpg
Ik zal hem binnenkort even openschroeven. Zit er veel verschil in soorten potmeters dan? Kan het met bepaalde types bijvoorbeeld niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

is dat wel een potmeter? lijkt meer op een pulsgever oid, gezien het aantal pootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
nu mag je eindelijk met drank op rijden.
net echt.
waar haal je in vredes naam het geld en tijd vandaan om zon super vet project te doen.

succes met je project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dezejongeman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:27:
nu mag je eindelijk met drank op rijden.
net echt.
waar haal je in vredes naam het geld en tijd vandaan om zon super vet project te doen.

succes met je project
De kosten voor het hele project vallen ontzettend mee. Veel spullen heb ik nog liggen, of kan ik goedkoop op de kop tikken. Met een hoop geld kun je elk idee wel (laten) uitvoeren, voor mij is het juist de bedoeling om het zo goedkoop mogelijk te houden, en veel zelf te fabriceren. Tuurlijk ben ik wel wat geld kwijt, maar dat heb je bij elke hobby wel.

Tijd is wel wat meer een probleem. Ik zal gewoon m'n vrije uurtjes goed moeten benutten :) En het hoeft natuurlijk niet in een week af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Startpost aangepast en uitgebreid met nieuwe foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ehh.. Ik zie in de TS een mooi plaatje van die G25 staan..

Is het niet iets om die pedalen gewoon een stukje te verlengen, of is 'ie dan niet smooth genoeg? Dat zal geld/tijd (geld² dus) schelen.., hoef je niet met die potmeters te kloten..

Verder denk ik dat je wel 'n échte race-stoel erin moet hebben, en dat je het niet te 'tjoening'-achtig moet maken met die stickers en spoilers.. :P

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 23-12-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:15:
Ehh.. Ik zie in de TS een mooi plaatje van die G25 staan..

Is het niet iets om die pedalen gewoon een stukje te verlengen, of is 'ie dan niet smooth genoeg? Dat zal geld/tijd (geld² dus) schelen.., hoef je niet met die potmeters te kloten..

Verder denk ik dat je wel 'n échte race-stoel erin moet hebben, en dat je het niet te 'tjoening'-achtig moet maken met die stickers en spoilers.. :P
Aan het verlengen van de pedalen heb ik gedacht, maar het is gewoon geen optie. Ik wil het wel in 1 keer gelijk goed hebben, zodat ik er nog een hele tijd plezier aan kan hebben zonder steeds te hoeven sleutelen. Echte pedalen voelen toch een stuk realistischer aan dan de G25, daarbij is de tegendruk van de pedaaltjes te laag (met name de rem). Om alles zo betrouwbaar mogelijk te maken moeten we een stevige metalen constructie bouwen. Qua geld zal het weinig verschil maken, potmeters kostten hooguit enkele euro's.

En ja, uiteraard komt er een 'echte' racestoel in. De keus was vrij snel gemaakt, de stoel op onderstaande foto kost € 99,- bij 'Autostyle'. Hij zit perfect, de reden dat hij zo goedkoop is, is omdat hij niet zo goed in is te stellen als de duurdere merken, en hij is niet zo goed bestand tegen ongelukken. Geeft niks, zo hard rij ik toch niet :P

Hij word ook niet 'over the top' getuned aan de buitenkant, maar een leuke bumper + wieltjes en wat stickers maken het natuurlijk wel leuk.

Kuipstoel van 'Autostyle', € 99,-, in diverse kleuren verkrijgbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.autostyle.nl/images/productimages/SS%2001Z.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:54

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Anoniem: 132065 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:
[...]

....blabla....

Kuipstoel van 'Autostyle', € 99,-, in diverse kleuren verkrijgbaar
[afbeelding]
haha, ik heb dezelfde stoel.. voor mijn sim...
alleen had ik heb voor € 89,-..;-)

[ Voor 57% gewijzigd door Arnold-D op 23-12-2006 20:58 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 132065 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:
[...]
Hij zit perfect, de reden dat hij zo goedkoop is, is omdat hij niet zo goed in is te stellen als de duurdere merken, en hij is niet zo goed bestand tegen ongelukken. Geeft niks, zo hard rij ik toch niet :P
WAT!?! Veiligheid is toch wel belangrijk als je straks met 300+ over de rechte stukken raast!!!

Kon het niet laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat je misschien kan doen is voor de padelen een eigen joystick maken, dat heb ik ook gedaan in mijn FS tijd :P Het eenvoudigst is om gewoon een potmeter te nemen, die te verlengen en dan de gaskabel daaraan zetten, boven of onder of direct aan het pedaal. Op internet zijn er genoeg tutorials en DIY's te vinden. Je hebt niet eens een driver nodig, direct aan de gameport of aan de seriele poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15
En ja, uiteraard komt er een 'echte' racestoel in. De keus was vrij snel gemaakt, de stoel op onderstaande foto kost € 99,- bij 'Autostyle'. Hij zit perfect, de reden dat hij zo goedkoop is, is omdat hij niet zo goed in is te stellen als de duurdere merken, en hij is niet zo goed bestand tegen ongelukken. Geeft niks, zo hard rij ik toch niet :P
Je kan sowieso niet veel instellen aan een echte race kuipstoel (ja hooguit de slee eronder :))

Ik rij zelf met een Sparco Pro 2000 in m'n arosatje rond (ja, met 6punts gordel :)) en ik kan ook alleen naar voren/achter (maar dat stel je toch maar 1x in)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/auto/6.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 29-12-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:29:
[...]

Je kan sowieso niet veel instellen aan een echte race kuipstoel (ja hooguit de slee eronder :))
Klopt. Het zijn vooral de 'stoere modellen voor de tjoeners' die wél verstelbaar zijn.. Het verschil met een echte en deze is alleen de stevigheid enzo.. Hij zal wat sneller stuk gaan :+ (En is niet op maat gemaakt enzo..)
Ik rij zelf met een Sparco Pro 2000 in m'n arosatje rond (ja, met 6punts gordel :)) en ik kan ook alleen naar voren/achter (maar dat stel je toch maar 1x in)

[afbeelding]
Dude, wáárom heb je dat? Vooral icm die plat geklapte achterbank en de 'gewone' stoel er nog naast ziet het er een beetje.. ehh.. 'vaag' uit.. :+
xtrme schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:34:
het zijn nie de goedkoopste stoeltjes om te kopen ;)
Nee, maar daarom moet je hem ook niet kopen. Het is niet nodig in een Arosa waar anderen wel op gewone stoelen kunnen zitten, en ziet er ook niet strak uit ofzo, met die achterbank erbij :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 29-12-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Laatst online: 01-05 07:04
het zijn nie de goedkoopste stoeltjes om te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Is dit iets leuks voor dit project, je wilde toch werkende meters in de cockpit?

http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wakuwakuhullie schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:49:
Is dit iets leuks voor dit project, je wilde toch werkende meters in de cockpit?

http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm
Heb ik een tijdje geleden ook al naar gekeken. Erg leuk ding, alleen kost zo'n setje tegen de € 500,- en dat is me toch net iets te duur. Het is goedkoper (en waarschijnlijk ook leuker) om zelf een klein TFT scherm in de cockpit te monteren, en die aan te sturen via de onboard videokaart die het moederbord heeft. Het wachten is op een programmeer-wonder die een stukje software kan schrijven om dit te realiseren.

Deze lijkt me trouwens ook super, alleen zit ook weer rond dezelfde prijsklasse helaas...:

Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/meter/meterimg/meter060425w400.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 132065 op 29-12-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
Leuk project dit, speel zelf ook GTR2.
Ik zie dat je nog zoekt naar een HUD'tje voor wat gegevens en zo, zoals die foto hierboven. Nou ben ik geen professioneel programmeur ofzo, maar ik wil wel 's kijken of ik iets leuks in elkaar kan draaien. 8)

Tis alleen niet zo dat ik hier al mn vrije tijd voor opoffer, maar ik zal 's kijken of ik in de vrije uurtjes wat voor je kan doen. Ik zal je tezijnertijd als er iets af is wel even PM'en.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
TheZeroorez schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:13:
[...]
Klopt. Het zijn vooral de 'stoere modellen voor de tjoeners' die wél verstelbaar zijn.. Het verschil met een echte en deze is alleen de stevigheid enzo.. Hij zal wat sneller stuk gaan :+ (En is niet op maat gemaakt enzo..)

[...]

Dude, wáárom heb je dat? Vooral icm die plat geklapte achterbank en de 'gewone' stoel er nog naast ziet het er een beetje.. ehh.. 'vaag' uit.. :+

[...]

Nee, maar daarom moet je hem ook niet kopen. Het is niet nodig in een Arosa waar anderen wel op gewone stoelen kunnen zitten, en ziet er ook niet strak uit ofzo, met die achterbank erbij :+
Bank is er ook uit ;) en de bijrijdersstoel over het algemeen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Er was hier geloof ik iemand op GoT die een soort van toerenteller/shiftlight heeft gemaakt die je aan kon sluiten op de line out van de geluidskaart. Was eigenlijk een soort van VU meter, met een filter ervoor zodat alleen de frequenties van het motorgeluid er door kwam (of zo iets, weet het niet meer precies). Afstelling was dmv een potmeter. Het werkte niet perfect, maar was wel leuk om te zien. Ik kan het alleen niet terug vinden :?

Misschien dat dat iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:29:
[...]

[afbeelding]
Waarom heb jij een kuipstoel in een Arosa? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Anoniem: 104562 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:16:
[...]

Om in die 17 seconden durende sprint naar 100 km/h toch het gevoel te hebben van keihard te gaan ?

/ontopic

Erg leuk project, moest ik zoals zovelen de tijd en de plaats hebben zou ik het zeker ook overwegen.
Het lijkt me erg leuk om de 24u van Le Mans uit te rijden in een comfortabele recaro stoel.
Wat voor geluidsinstallatie ga je trouwens voorzien ? En waar positioneer je de speakers ?

keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BamiHap schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:37:
Nou ben ik geen professioneel programmeur ofzo, maar ik wil wel 's kijken of ik iets leuks in elkaar kan draaien. 8)
Zoiets is natuurlijk altijd welkom! Erg jammer dat ik er zelf de kennis niet voor heb, ik vraag me trouwens af hoe moeilijk het is om zoiets te maken.... Ik neem aan dat je gewoon waardes uit het programma kan 'aftappen' en die ergens anders kan laten weergeven? Als dat eenmaal werkt, kan er een mooi grafisch jasje omheen gebouwd worden. Ik wacht in spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Laatst online: 28-04 23:26

GJ007

:)

volg project al tijdje, word iig goed over naged8

ik zit zelfmet het id om mn lcd van me g15 te gebruiken als toerentellen e.d.

kan hier alleen nie veel voor vinden.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spl3ndr schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:33:
Wat voor geluidsinstallatie ga je trouwens voorzien ? En waar positioneer je de speakers ?
Ik heb hier nog een setje autospeakers liggen, maar heb toch maar besloten om een 5.1 speakersetje op te halen, met uiteraard voldoende vermogen. Zo hoor je iedereen goed om je heen rijden. Goede kwaliteit van geluid is voor mij zeer belangrijk en hier wil ik ook zeker niet op bezuinigen, ik ben wat dat betreft behoorlijk kieskeurig, ik ben zo'n audiozeur die het verschil tussen 1000 en 1002hz hoort zeg maar :) Qua prijs/prestatie's dacht ik aan iets zoals de Creative GigaWorks Pro Gamer G500 5.1 speakerset.
Uiteraard worden de speakers weggewerkt, zodat ze niet meer in het zicht zitten.

Afbeeldingslocatie: http://image.alienware.com/images/prod_info_img/speakers/Creative_G500_v2.jpg.img?sc=l

Eerlijk gezegd ben ik niet erg thuis in de wereld van computerspeakers, tot nu toe heb ik de PC altijd op m'n huiskamerset aangesloten. Adviezen voor betere/andere setjes zijn uiteraard altijd welkom (tot zo'n € 250,-).

De 12" infinity woofer zal wel sowiso bijgeplaatst worden, icm een Magnat versterker. Deze zal vlak achter de stoelen komen, zodat je die fijne luchtverplaatsingen in je rug krijgt. Dit behaal je meestal niet met computerspeakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132065 op 31-12-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 104562 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:16:
[...]

jij had d'r toch ook een in je CRX kan ik me herinneren?
-edit-
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/DSCN1144.jpg :+
een CRX komt wel sportiever over maare iets met pot en ketel enzo :P

[ Voor 27% gewijzigd door GoldenSample op 31-12-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NIEUWE UPDATE:

Zojuist even wat foto's genomen van de nieuwe velgen, was toch benieuwd hoe ze staan. Ik vind ze helemaal geweldig, het geeft de auto echt wat meer 'looks'! Ik heb de velg gewoon voor de auto neergezet, dus het lijkt natuurlijk lang niet zo mooi als wanneer ze eronder zitten, maar het geeft wel een beetje aan hoe het gaat worden. Beeld jezelf even in dat hij straks mooi zwart is, geheel schadevrij, en natuurlijk een paar centimeter lager! Uiteraard valt het spatbord dan nog mooi een stukje over de wielen heen. De originele velgen zijn 15", de nieuwe 17".

Voor
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/clio3.JPG

Na!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/nieuwevelgen.JPG

De banden die nu om de nieuwe velgen zitten zijn te hoog, daarom heb ik nieuwe (plattere) banden die om de velgen komen. Daarbij hebben ze een veel mooier profiel. De maten van deze banden zijn 205 x 40 x 17

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/nieuwebanden.JPG

Tenslotte kon ik het niet laten om nog even een filmpje te maken van de Clio in aktie :) Jammer dat het geluid zo verpest wordt door mijn budget digicam, maar ik kon het toch niet laten hem even te posten. Let a.u.b. niet op mijn geweldige outfit / kapsel, ik ben net uit bed gerold na een avondje stappen. :+

Filmpje!
Klikken om te openen, rechtermuisklik om op te slaan:
http://members.home.nl/caddyputer/sim/clio.wmv

PS: Mocht er iemand handig zijn met photoshop, en wat tijd & zin over hebben, dan mag die natuurlijk altijd even de clio (mat)zwart toveren, en de velgen misschien wat netter wegwerken. Dan weet ik gelijk waar ik naar uit kan kijken :P Voor een Hi-res foto klik hier:
http://members.home.nl/caddyputer/sim/clio%20hi-res.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 132065 op 31-12-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu een gewoon antwoord, en anders weer verder met dit topic, vind dit wel een interessant project :)

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 31-12-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Vergeet die bandjes niet goed schoon te maken, en daarna met zwarte schoenenpoets weer een mooi kleurtje te geven :Y)
Anoniem: 104562 schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:01:
Een Seat Arosa doet er 7 weken over om diezelfde 100 te bereiken, heeft de wegligging van een dweil en kan dus niet echt hard door een bocht heen (of je moet heel veel vertrouwen in die bak hebben) en tuurlijk, met een sport onderstel zal dat vast wel wat harder kunnen, maar dat rechtvaardigt die kuip in mijn mening gewoon niet. Vandaar de vraag dus.
In een standaard Arosa is dat ja. Ik heb weleens in 'n Arosa (mee)gereden die in 7.3 op 100 zit, een stijver onderstel en vering dan een kart heeft, en amper drempels over komt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
wat een onzin verkondig jij stef. Het is offtopic maar ik ga er toch ff op in

als je vaak sportief rijdt zal je een kuipstoel nodig hebben, niet om rechtuit stevig te zitten, maar ook in de bochten. En natuurlijk gaat een arosa niet hard naar de 100, neemt niet weg dat je er geen lol in kan hebben.

en de snelste arosa zit volgens seat in 10sec op de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zouden jullie het toch een beetje on-topic willen houden? Zou zonde zijn als de mods hier straks van alles aan dit topic gaan versleutelen :)

De Clio krijgt kuipstoelen, er word uiteraard sportief in gereden, alleen verneem je niks van de zijwaartse krachten (tenzij er later een hydraulisch systeem aan wordt gekoppeld), dus tot dan is het puur voor de 'looks & feeling', maargoed, daar draait het hele project immers om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon antwoord op mijn vraag, meer niet.
Vind het maar onzin als je dat blieft. Ik vind een kuipstoel in een langzame auto onzin.
Verder on topic.

Voor de Clio vind ik het een leuk iets, sowieso omdat het hele interieur race style word. Ik ben echt benieuwd of je een hydraulisch systeem ook voor elkaar gaat krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 31-12-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Erg gaaf project :D

Ik ben even aan het Photoshoppen geweest, ben geen uber-photoshopper dus het resultaat is niet super geworden, maar je moet er toch een goede indruk van krijgen denk ik?

http://img475.imageshack.us/img475/8243/cliozwartyp5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cockpitspray zal de bandjes ook goed doen, al zou ik er dan zeker niet meer mee gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
@Chrishgk check je hotmail even, ik heb je wat gestuurd mbt je display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:07

Vos

AFCA

Je gaat toch niet rijden met dit ding als ie af is? Want 17" en verlagen onder een niet 16v is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
kverveelde me effe

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk316426/clio-low.jpg

is iets minder mat dan hierboven

velg wegwerken lukt niet zonder de auto te verhogen om de bouten gelijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hard rechtdoor is geen fun, zo hard mogelijk de bocht door wel, en ja dat kan ook hard met een Arosa, alleen zit je standaard op schoot bij je bijrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de photoshops! Heb er ook een paar via de mail ontvangen, dus ook een bedankje naar die personen! Een paar dingen zijn mij hier gelijk duidelijk geworden:

De bumper zal zeker meegespoten worden. Het plastic is verkleurd, en het zal zeker niet mooi lijken om het ongespoten te laten. Om te voorkomen dat het een grote zwarte vlek gaat worden, wil ik een aantal delen zoals de koplampen en de spiegels in een andere kleur spuiten; wit bijvoorbeeld. Zo krijg je een veel mooier contrast en word hij niet 'saai'. Met wat subtiele race-stickers en nog wat kleine toevoegingen zoals een kleine luchthapper maken we hem compleet. Ik wil er absoluut geen 'sjonnie-bak' van maken, dus ik tune hem met mate :)

Ik had bedacht om wat merk-stickers op de deur te plakken, op deze bekende manier:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/s.renshaw1/door%20stack.jpg

Met wat verlichting kan de boel ook nog wat opgeleukt worden, misschien groene of blauwe neon onder de auto.

@BAMIHAP: Ik heb je mailtje ontvangen! Erg bedankt voor je hulp, dit waardeer ik enorm. Helaas kan ik dit thuis niet testen. Ik heb op mijn werk de simulator in een testopstelling staan met de beamer enzo. Ook GTR2 ligt daar. Volgende week begin ik weer met werken, dus dan ga ik het uiteraard als eerste testen!

EDIT: ik probeerde het bestand in de bijlage net te downloaden, om het screenshot te bekijken, maar helaas geeft hotmail een fout aan bij het downloaden... Zou je het bestand misschien nogmaals kunnen verzenden naar 'caddyputer@home.nl'? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:13:
Je gaat toch niet rijden met dit ding als ie af is? Want 17" en verlagen onder een niet 16v is vragen om problemen.
Als hij af is ga ik er niet meer mee rijden nee. De te grote velgen verontrusten mij nog het minste. Het feit dat de auto straks door de helft gaat vind ik een betere reden om er niet meer in te gaan rijden :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 132065 op 02-01-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 14:34
post je email op een andere manier anders heb je maybe binnenkort je box vol spam zoiets

lol {at} mail Dot com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
framaster schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:09:
post je email op een andere manier anders heb je maybe binnenkort je box vol spam zoiets

lol {at} mail Dot com ;)
Ben ik van op de hoogte :) Ik heb deze mail alleen even aktief gemaakt om zijn bestandje te ontvangen, verder gebruik ik hem niet, en zal hij ook weer worden verwijderd zodra ik de file binnen heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 132065 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:59:
Ik had bedacht om wat merk-stickers op de deur te plakken, op deze bekende manier:

[afbeelding]
Ik zou dan wel van die witte doen..
Met wat verlichting kan de boel ook nog wat opgeleukt worden, misschien groene of blauwe neon onder de auto.
Ik zou het niet doen, dat maakt het IMHO teveel een 'pimp bak'. Op het circuit hoort dat niet thuis, en het maakt het er dus niet realistischer door ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:25:
[...]
Ik zou dan wel van die witte doen..

[...]

Ik zou het niet doen, dat maakt het IMHO teveel een 'pimp bak'. Op het circuit hoort dat niet thuis, en het maakt het er dus niet realistischer door ook :P
Aan de ene kant heb je gelijk met die verlichting, alleen een voordeel is wel dat je goeie sfeerverlichting krijgt door de neon. Zo race je niet helemaal in het donker. Voor op de weg zal ik nooit neon of wat voor lampje dan ook aan m'n auto monteren, maar voor een show auto vind ik het wel weer wat hebben. Ik ga er nog even goed over nadenken, misschien zijn er betere alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 132065 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Aan de ene kant heb je gelijk met die verlichting, alleen een voordeel is wel dat je goeie sfeerverlichting krijgt door de neon. Zo race je niet helemaal in het donker. Voor op de weg zal ik nooit neon of wat voor lampje dan ook aan m'n auto monteren, maar voor een show auto vind ik het wel weer wat hebben. Ik ga er nog even goed over nadenken, misschien zijn er betere alternatieven!
monteer andere lampen in je voorlichten zodat je niet het schijnsel krijgt maar ze wel oplichten (een paar ledjes ofzo) verder kun je voor sfeer de grond nog een beetje het uiterlijk geven van een racebaan, dus soort asfalt schilderen ofzo en een curbstone of finishstreep of (denk het beste) z'n start streep Afbeeldingslocatie: http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_10_22_2005_21_08_39/spa1%20onboard%2001.jpg1f0e6c2d-b8d2-4c82-88bb-b5f01e0c6e6dLarge.jpg met het bijbehoorende lijntje voor je wielen ;) ofzo :)

[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 02-01-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Anoniem: 132065 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:59:
EDIT: ik probeerde het bestand in de bijlage net te downloaden, om het screenshot te bekijken, maar helaas geeft hotmail een fout aan bij het downloaden... Zou je het bestand misschien nogmaals kunnen verzenden naar 'caddyputer@home.nl'? Alvast bedankt!
Ik heb 'm verstuurd...
Ik zou trouwens ook geen neon ofzo d'r onder plakken, misschien kan je van een bestaande race-auto de kleurstellingen en sponsorstickers overnemen, zodat je een herkenbare auto hebt.
Bijvoorbeeld in de Martini kleuren, waar veel racewagens van zijn, ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BamiHap schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:47:
[...]

Ik heb 'm verstuurd...
Ik zou trouwens ook geen neon ofzo d'r onder plakken, misschien kan je van een bestaande race-auto de kleurstellingen en sponsorstickers overnemen, zodat je een herkenbare auto hebt.
Bijvoorbeeld in de Martini kleuren, waar veel racewagens van zijn, ofzoiets.
Heel erg bedankt, zal hem testen zodra ik daar de gelegenheid voor heb!
Screenshot ziet er sowiso al veelbelovend uit! Zal er zeker mooi uitzien op een 7" schermpje. Voor de geïnteresseerden post ik het screenshot hier ook even:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/sim/cockpit%20voorbeeld.jpg

Wat mij trouwens als eerste opviel is dat het schermpje breedbeeld is, dus misschien niet verkeerd om daar in een vroeg stadium al rekening mee te houden ivm de lay-out. Ik denk dat er op racesimcentral forums ook veel interesser is voor dit progje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193557

offtopic:
Wat een prachtig geluid produceert die clio! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
Eh ja, 7 inch breedbeeld, daar zeg je me wat :X
Ik was al bezig met de grafische omlijsting, maar kan je ff precies doorgeven, hoe breed alles dan moet worden, en welke resolutie je dan draait?
Ik heb nou een displaytje gemaakt voor 800x600.
Als ik m kan uploaden laat ik m wel vast zien.
Maar goed dat moet dan nog veranderd worden... :)

Edit: Hier is de layout zoals ik m gemaakt had:
Link

[ Voor 14% gewijzigd door BamiHap op 02-01-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BamiHap schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:04:
Eh ja, 7 inch breedbeeld, daar zeg je me wat :X
Ik was al bezig met de grafische omlijsting, maar kan je ff precies doorgeven, hoe breed alles dan moet worden, en welke resolutie je dan draait?
Ik heb nou een displaytje gemaakt voor 800x600.
Als ik m kan uploaden laat ik m wel vast zien.
Maar goed dat moet dan nog veranderd worden... :)

Edit: Hier is de layout zoals ik m gemaakt had:
Link
Wow... Dat ziet er echt al veelbelovend uit! Helemaal niet slecht bedoeld, maar dit had ik nooit verwacht toen je met het idee aan kwam zetten... Echt heel gaaf, precies wat ik bedoel!

Ik ga hetzelfde scherm gebruiken als dat ik in mijn auto heb, alleen dan zonder touchscreen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyputer/scherm%20aan.jpg

De standaard resolutie van dat ding is 800x480, alleen omdat bijna geen 1 videokaart die resolutie ondersteund, draait hij gewoon op 800x600, maar dan met 'uitgerekte' afbeeldingen.

Ik denk dat als de lay-out gewoon 800x600 blijft het uiteindelijk best gaat werken, alles zal iets uitgerekt worden, alleen zal het volgens mij niet erg storen.

Nog een paar opmerkingen:

Het display zit nu in een scherm. Beetje moeilijk uit te leggen, maar de shift-ledjes vallen nu buiten het display. Ik denk dat het mooier is om alles in 1 venster te maken, anders zie je straks het schermpje, met daarin het beeld met nog een schermpje. Moeilijk te beschrijven, als het niet overkomt wil ik het wel even uittekenen ofzo :)

Ik zie overgens nog geen snelheidsmeter. De digit voor de aanduiding van de versnelling mag wat mij betreft wel redelijk groot zijn, met op de 2e plek de grootte van de snelheidsaanduiding.

Verder, bestaat er een mogelijkheid om dit programma ook met andere spellen te laten werken? De 2 spellen die het meest gebruikt zullen worden in de simulator zijn GTR2 en LFS. Het zou natuurlijk super zijn om voor bijde spellen dezelfde 'cockpit' te kunnen gebruiken. Hier is op veel racefora heel veel vraag naar, maar nog niemand die iets dergelijks heeft ontwikkeld.

Dan nog het GTR2 logo onderaan, ik denk dat het mooier is om geen reclamebanners in een teller te hebben. Ik hou van een overzichtelijke weergave, en die heb je zeker, alleen verstoord de banner de boel een beetje. Het MoTec logo staat wel weer super :)

Voor de rest, nogmaals veel dank voor je tijd en moeite, ik waardeer dit enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Laatst online: 30-04 12:33
Anoniem: 132065 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:15:
[...]

Heel erg bedankt, zal hem testen zodra ik daar de gelegenheid voor heb!
Screenshot ziet er sowiso al veelbelovend uit! Zal er zeker mooi uitzien op een 7" schermpje. Voor de geïnteresseerden post ik het screenshot hier ook even:

[afbeelding]

Wat mij trouwens als eerste opviel is dat het schermpje breedbeeld is, dus misschien niet verkeerd om daar in een vroeg stadium al rekening mee te houden ivm de lay-out. Ik denk dat er op racesimcentral forums ook veel interesser is voor dit progje..
is dit voor lfs:). is het ook mogelijk om de speed,rpm enzo via thuisnetwerk te streamen en zo op een andere laptop/pc te kijken via een of andere prog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 132065 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:37:
[...]

Wow... Dat ziet er echt al veelbelovend uit! Helemaal niet slecht bedoeld, maar dit had ik nooit verwacht toen je met het idee aan kwam zetten... Echt heel gaaf, precies wat ik bedoel!

Ik ga hetzelfde scherm gebruiken als dat ik in mijn auto heb, alleen dan zonder touchscreen:

[afbeelding]

De standaard resolutie van dat ding is 800x480, alleen omdat bijna geen 1 videokaart die resolutie ondersteund, draait hij gewoon op 800x600, maar dan met 'uitgerekte' afbeeldingen.

Ik denk dat als de lay-out gewoon 800x600 blijft het uiteindelijk best gaat werken, alles zal iets uitgerekt worden, alleen zal het volgens mij niet erg storen.
Je kunt toch met Powerstrip of custom resolution bij nvidia hem gewoon op 800x480 zetten. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste