Toon posts:

Videokaart past niet in moederbord :(

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweaks,

Ik zit m'n nieuwe pc in elkaar te zetten. (1e keer dat ik het zelf doe) Alles gaat goed en ik zit nu op m'n gemakkie alles in m'n mobo te prakken, past m'n videokaart niet :(

Ik heb al wat zitten rommelen, maar het mag niet baten.

Het gaat om een NZXT Apollo kast, Asus P5B Deluxe mobo en MSI 7900GTO video kaart.

Hier een aantal foto's van het probleem:
Foto's videokaart probleem >>

Nu zat ik te denken van misschien moet ik m'n moederbord wat ophogen, maar m'n schroefjes zijn dan niet lang genoeg. Het lijkt me toch dat dit straight fit moet zijn en dat je niet hoort te kloten met zoiets?

Iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:51 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dat een 7900GTO? Dat is wel een bakbeest in ieder geval.
Even voor de zekerheid, je probeert em toch niet in een AGP slot te douwen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je wel spacers onder je moederbord gezet? Of had de je kast al zelf verhogingen op die plaat zitten? Dit is sowieso belangrijk, omdat het moederbord anders kortsluiting maakt met de kast. Check dit nog maar eens. Wordt vaak door beginners vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 19-10-2006 22:56 ]

Verwijderd

je moederbord zit als het goed is op een stel stand-off's (hoop ik dan tenminste). Van die standoffs kun je grotere/langere kopen (bij mijn stacker zijn ze bv langer als bij mijn andere PC). Dat kan een oplossing zijn ;)

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Hier stond iets doms, laat maar

[ Voor 77% gewijzigd door XNightmare op 19-10-2006 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een spacer waargenomen. Maar het is er maar 1. Moet deze aan de zijde van m'n uitgangen? Hoort dit niet aan beide kanten te zitten?
En moet ik de spacer dan in het midden plaatsen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 22:58 ]

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 17:29
RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:55:
Dat kan niet eens op een P5B. Die heeft geen AGP fyi ;) @ TS: Heel vreemd, aangezien ik de P5B Deluxe (WiFi/AP) versie heb en ook een MSI 7900 GTO, en hier alles wel past :) .

edit:
Damn, nog veel GoTters online op dit late uur :O :P

[ Voor 7% gewijzigd door ReZ1987 op 19-10-2006 22:58 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
nvm niet goed gelezen...

[ Voor 92% gewijzigd door TargetX op 19-10-2006 22:58 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er horen gewoon een stuk of 6 spacers op te zitten, met 1 zit je moederbord natuurlijk niet recht. Tenzij er op die 'moederbordplaat' al 'bobbels' oid zaten waardoor het moederbord niet tegen die plaat aan komt.

Verder kan het met die spacers misschien wel goed zitten en zit het probleem hem aan de onderkant van het slotplaatje van die kaart. Probeer de onderkant een sene klein beetje te verbuigen, misschien valt ie dan wel goed erin.

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Ik heb ook zo'n MSI en hij is idd niet makkelijk op zijn plaats te krijgen. Blijkbaar is de maatvoering van MSI niet al te nauwkeurig. Heb je al gechecked of je kaart nergens anders op vastloopt? Ik heb een A8N-E mobo en bij mij zit hij héél dicht op een paar elco's, de geheugen klemmen en de chipset fan dus ik moest hem ontzettend voorzichtig op zijn plaats wurmen. Dit is de grootste videokaart die ik ooit gehad heb, hij is echt de naam videoplank waardig.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:57:
Ik heb inderdaad een spacer waargenomen. Maar het is er maar 1. Moet deze aan de zijde van m'n uitgangen? Hoort dit niet aan beide kanten te zitten?
En moet ik de spacer dan in het midden plaatsen?
Je moet er een stuk of 6 tot 9 hebben om je mobo op te zetten. Als je er maar 1 hebt dan zal het mobo waarschijnlijk niet recht zitten.

Kijk eens of er onder ieder schroefgat in je mobo eentje zit.

Als dat er verder goed inzit dan zou ik gewoon net zo lang duwen tot het goed zit, desnoods de dremel in de kast zetten om het passend te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 19-10-2006 23:00 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ReZ1987 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:58:
[...]

Dat kan niet eens op een P5B. Die heeft geen AGP fyi ;) @ TS: Heel vreemd, aangezien ik de P5B Deluxe (WiFi/AP) versie heb en ook een MSI 7900 GTO, en hier alles wel past :) .

edit:
Damn, nog veel GoTters online op dit late uur :O :P
Mja ik zag dus niet dat het een P5B was :P
Kurgan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:59:
Ik heb ook zo'n MSI en hij is idd niet makkelijk op zijn plaats te krijgen. Blijkbaar is de maatvoering van MSI niet al te nauwkeurig. Heb je al gechecked of je kaart nergens anders op vastloopt? Bij mij zit hij héél dicht op een paar elco's, de geheugen klemmen en de chipset fan dus ik moest hem ontzettend voorzichtig op zijn plaats wurmen. Dit is de grootste videokaart die ik ooit gehad heb, hij is echt de naam videoplank waardig.
Hmm, daar heb ik juist geen last van gehad. Bij mij was het probleem vooral dat hij maar nét over de IDE connector heen ging. Hij paste verder gewoon perfect in het PCI-E slot.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:55:
Als ik de plaatjes van het MB en de VGA-kaart via Google bekijk klopt iets niet, deze kaart lijkt de uitsparing aan de voorkant te hebben terwijl op het plaatje van het MB het nokje aan de achterkant van de blauwe connector zit.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
He he , eindelijk gevonden hoor ... wist ik veel dat die gouden staafjes standoffs waren. Kzat naar verhogings plastic units te zoeken :P Tja, 1e keer he :D

De GTO zit er in. Niet helemaal feilloos want hoe ik ook prakte en duwde, ik krijg de gaatjes bij m'n bracket niet vrij, dus die schroefjes heb ik er maar een beetje semi scheef in gedraaid dat ie iig vast zit. Neem aan dat het wel werkt zo :P Tis inderdaad een bakbeest van een videoplank ... wel fraai, maar minder praktisch zo blijkt...

Bedankt allemaal voor de snelle hulp :)

Ik ga weer ff verder prutsen, nog 4 HD's er in en uhm... wat heb ik nog meer, ow ja, DVD brander.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 23:26 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:24:
He he , eindelijk gevonden hoor ... wist ik veel dat die gouden staafjes standoffs waren. Kzat naar verhogings plastic units te zoeken :P Tja, 1e keer he :D

De GTO zit er in. Niet helemaal feilloos want hoe ik ook prakte en duwde, ik krijg de gaatjes bij m'n bracket niet vrij, dus die schroefjes heb ik er maar een beetje semi scheef in gedraaid dat ie iig vast zit. Neem aan dat het wel werkt zo :P Tis inderdaad een bakbeest van een videoplank ... wel fraai, maar minder praktisch zo blijkt...

Bedankt allemaal voor de snelle hulp :)

Ik ga weer ff verder prutsen, nog 4 HD's er in en uhm... wat heb ik nog meer, ow ja, DVD brander.
Kun je nog even een plaatje posten van je huidige situatie, want normaal gesproken horen spullen recht in de kast te zitten en niet op een halve manier. Laat je bouwsel ook even nakijken door iemand die meer ervaring heeft met het in elkaar zetten van computers, want het is (helaas) niet ongebruikelijk dat er spullen worden opgeblazen door nieuwelingen die iets over het hoofd zagen.

Even een tip om je te behoeden voor teleurstellingen en opgeblazen hardware ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen wat plaatjes plaatsen. Ga zo plat. Ik moet nog erg wennen aan dat S-Ata. Zit nog een beetje te puzzelen wat waar moet enzo... geen jumpers meer enzo.

Kheb een WD Raptor als master voor windows/progs enzo en dan 2x Seagate 320GB die ik Raid0 wil laten draaien.

Moet ik daarmee nog ergens op letten?

m.b.t. de videokaart, dat is inderdaad het enige smetje tot nu toe. Als ik iets meer kracht zou gebruiken lukt het wel denk ik, maar dat hoort ook niet en vink helemaal link. Ik ga er morgen nog even goed naar kijken of ie niet ergens tegenaan zit ofzo ...

Verder volg ik stap voor stap de handleiding op alle gemak en 4x check ... ben nu al zo'n uhm ... 6 uur bezig :P Maar ik wil idd niet dat ik wat opblaas dus ik zal morgen nog wat kiekjes plaatsen voor de check :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bij deze nog wat plaatjes.

Videokaart probleem is opgelost. Er zijn klemmetjes die hem bevestigen, geen schroefjes, die paste gewoon niet.

Ik moet ook zeggen dat de documentatie bij die NZXT Apollo zeer matig is. Een paar geprinte A4tjes in een boekje geniet.

Enige wat ik nog niet helemaal snap is dat S-ata en Raid verhaal ... zie foto's, heb ik het zo goed gedaan?

Foto's van de PC >>

Verder heb ik alles aangesloten op de voeding behalve de ram en videokaart dan.

Ook moet ik nog maar ff kijken of m'n kabels niet wat efficienter gelegd kunnen worden, want zo is het een beetje chaos, toch wel een tikkeltje te weinig ruimte en te lange voeding kabels :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Je mag die Seagates ook wel op Master hangen, hoor. Het is alleen verplicht dat je bootdisk aan een master hangt, maar dat wil niet zeggen dat je geen andere schijven aan master mag hangen.

Je moet gewoon in het BIOS instellen dat je die twee Seagates als RAID wil gebruiken (hoe dat moet staat wel in het boekje, hoofdstuk 4.3.5). Daarna moet je een RAID set aanmaken. Ook hoe dat moet staat uitgelegd in het boekje (hoofdstuk 5.4).

Je bent in ieder geval op de goede weg en inderdaad, je mag je kabels wel wat netter wegwerken ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik zag op je plaatjes dat je je geheugen in de onderste twee hebt gestoken, weet je zeker dat je zo gebruik maakt van je dual-channel? Meestal is dat bijvoorbeeld de twee gele gleuven.

Bij mijn Asus A8N-E ziet er er als volgt uit

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/5753/a8neje8.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Beugelfles op 20-10-2006 12:51 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:03:
Ok, bij deze nog wat plaatjes.

Videokaart probleem is opgelost. Er zijn klemmetjes die hem bevestigen, geen schroefjes, die paste gewoon niet.

Ik moet ook zeggen dat de documentatie bij die NZXT Apollo zeer matig is. Een paar geprinte A4tjes in een boekje geniet.

Enige wat ik nog niet helemaal snap is dat S-ata en Raid verhaal ... zie foto's, heb ik het zo goed gedaan?

Foto's van de PC >>

Verder heb ik alles aangesloten op de voeding behalve de ram en videokaart dan.

Ook moet ik nog maar ff kijken of m'n kabels niet wat efficienter gelegd kunnen worden, want zo is het een beetje chaos, toch wel een tikkeltje te weinig ruimte en te lange voeding kabels :)
Als ik nar het plaatje van je Ram kijk...heb je 1 in de zwarte slot en 1 in de gele....\

Waarschijnlijk draai je nu geen dual channel...dus druk die andere ook even in de gele ;)
Verder leuk systeempje met een leuke videokaart!!! :o

Edit: sorry! 8)7 hierboven stond het al^ |:(

Verwijderd

Topicstarter
Zo staat het hier in het boekje:

Channel Sockets
Channel A DIMM_A1 and DIMM_A2 (geel en zwart)
Channel B DIMM_B1 and DIMM_B2 (geel en zwart)

Dus ga er vanuit dat geel en zwart bij elkaar horen. Of moet A1 samen met B1?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:59:
Zo staat het hier in het boekje:

Channel Sockets
Channel A DIMM_A1 and DIMM_A2 (geel en zwart)
Channel B DIMM_B1 and DIMM_B2 (geel en zwart)

Dus ga er vanuit dat geel en zwart bij elkaar horen. Of moet A1 samen met B1?
Doe ze gewoon allebij in de gele sloten....dan is het waarschijnlijk wel goed.
Je zult er iets meer performance uithalen namelijk met Dual Channel

Verwijderd

Topicstarter
Is ook wel logisch he... theet niet voor niks dual channel :P

Dus channel A en B gebruiken :D

Ik zal het ff aanpassen, thanks for the remark :)

Verwijderd

Kleur bij kleur ;)

Trouwens: Heb je nog eventuele koelers die de airflow regelen? zo is het wel verstandig om een koeler voor je 10.000rpm te plaatsen

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:07 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

nm

[ Voor 99% gewijzigd door NBK op 20-10-2006 13:07 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

P.S. je hardeschijven zitten wel ERG dicht op elkaar, gelieve genoeg ruimte ertussen laten voor de warmte afvoer.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Xs4u,

Ik zie dat je nu alweer tegen een paar problemen aan loopt.

Als het goed is moet er standaard in de Raptor een jumpertje zitten.

Misschien zit er nog 1tje in je moederbord doos ?

Als je nog tegen wat probleempjes aanloopt kan je mij of Alunno wel even een DM sturen :)

Over 2 weekjes ga ik mijn PC bestellen dan hoor je wel hoe dat verloopt :P

Voor de rest ziet het er wel goed uit

Maar volgens mij met de P5b moet je gebruik maken van de externe SATA-poort als je RAID0 wou draaien.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:05:
Kleur bij kleur ;)

Trouwens: Heb je nog eventuele koelers die de airflow regelen? zo is het wel verstandig om een koeler voor je 10.000rpm te plaatsen
Nee, geen extra koelers. Ik heb nu 2x 120mm fan in m'n kast. 1 daarvan heeft een blue LED. Ik wilde eerst even kijken wat het effect is om vervolgens aan de voorkant (op m'n HDs idd) een 120mm fan erbij te doen, mogelijk met een rood LED, komt de kast nog beter tot z'n recht denk ik... even afwachten hoe dat eruit gaat zien.

Is geen noodzaak toch of crasht m'n Raptor meteen?

Verwijderd

Nee, je Raptor zal niet crashen hoor. Ik heb nu voor mijn 3 HDD's (1x 10.000rpm, 2x 7.200rpm) een 120mm fan en de hardeschijven worden NIET warm. Dit is een behoud voor je hardeschijven.

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:10:
Als het goed is moet er standaard in de Raptor een jumpertje zitten.
Ow, raar dat die er niet bij zat dan? Moet die er echt in?
Misschien zit er nog 1tje in je moederbord doos ?
Nope :(
Maar volgens mij met de P5b moet je gebruik maken van de externe SATA-poort als je RAID0 wou draaien.
Externe? Even opzoeken ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:
P.S. je hardeschijven zitten wel ERG dicht op elkaar, gelieve genoeg ruimte ertussen laten voor de warmte afvoer.
Daar heb je een punt. Maar ik neem aan dat die aansluitingen zo zitten dat er genoeg ruimte tussen zit?
Anyway, heb nog 2 sloten waar er 1 in kan voor de extra ruimte, maar zoals de 3 nu zitten, komen ze precies voor de 120mm fan. Dus als ik die aanschaf en erin zet dan staat ie mooi op die 3 te koelen. Dus dat lijkt me beter als er 1 boven de 120mm fan plaatsen?
Iemand nog tips voor een goede 120mm fan met led? (al wordt dit misschien te fel dan)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:27 ]

Verwijderd

Als ze precies voor de 120mm fan komen te zitten, dan kun je het wel zo laten. Maar als je er niks voor had gedaan dan kon het gebeuren dat de hardeschijven te warm werden. En als er toch nog 1 uitvalt dan heb je altijd de andere hardeschijf nog :P haha

• robvanderaart
pricewatch: Papst 4412 FGL (120mm, 26dB, 3p)

Dit is een kwalitatief goeie fan.

Heb je het trouwens al opgezocht over die E-SATA ?

De E-SATA zit btw onder de printerpoort, zoals je hier ook al kunt zien:

http://www.asus.com/999/images/products/1178/p5b_back.jpg

Gaat om de rode poort :)

Je had eigenlijk beter de Deluxe versie kunnen halen (kost je wel 50 euries meer)

Maar dan heb je niet meer met die externe SATA te maken als je een RAID set wil aanmaken.

[ Voor 57% gewijzigd door robvanderaart op 20-10-2006 13:35 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!
Heb je het trouwens al opgezocht over die E-SATA ?
Ik heb een Deluxe!

Er staat het volgende in het boekje:

ICH8R Serial Ata connectors (7-pin SATA1 t/m 6) - die je ook op de foto's ziet. 4x rood, 2x zwart.
These connectors are for the Serial Ata signal cables for Serial Ata HD Drives.

If you installed S-Ata Hd's, you can create a RAID0, 1, 5, 10 configuration with the Intel Matrix Storage Technology through the onboard Intel ICH8R RAID controller.

Dus ik neem aan dat ik met die 6 aansluitingen RAID kan draaien.

Er zit nog 1 SATA_RAID port op, maar dat is er maar 1. Ik heb er toch minimaal 2 nodig?

En ik heb dan een poort extern die F_ESATA heet, maar dat lijkt me meer voor externe SATA schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:39 ]

• robvanderaart
Ik dacht dat je een P5B vanilla had (non-deluxe) stond tevens in je topicstart :P

Als je een Deluxe heb kan je gewoon zonder de E-SATA op RAID 0 draaien en in je handleiding van je moederbord staat vast wel hoe je dat moet doen :) Je kunt je 2 schijven die je RAID wil draaien gewoon op de rode doen hoor, want wat betreft die SATA_RAID poort. Je kan gewoon RAID 10 draaien en dat is met vijf schijven dus dat is een beetje gelul. Die SATA_RAID poort is waarschijnlijk van de andere controller de JMicron die moet je dus niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je een P5B vanilla had (non-deluxe) stond tevens in je topicstart
Klopt ja, was ik wat onduidelijk in :)

Is deze fan wat? Die hebben ze hier in de toko in de straat:

* Coolermaster Casefan 120x120mm Ultra Silent 13dB
* Fan 12cm x 12cm 240 volt (CY 201)

Kan ik meteen een jumpertje halen, want die mis ik nog steeds! En op welke pins moet ie dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 13:49 ]

• robvanderaart
Als het goed is staat er op een harde schijf een klein tekeningetje erop hoe je het moet doen, anders staat er wel MS of SLV staat voor Master of Slave. En de Coolermaster voldoet wel hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is een Antec TriCool fan geworden.

Bij die ene toko hadden ze alleen nog maar OEM's liggen. Naar andere toko gegaan, hadden alleen Antec, Wel redelijk geloof ik en als ie teveel herrie maakt vervang ik em wel voor een papst. Zet em op de laagste stand, beetje lucht is wel voldoende voor de HD's .. zitten er dicht op dus ...

Ik ga weer ff knutselen :P

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 15:30 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:24
Achteraf gezien was het wel gunstig dat je videokaart niet paste, want anders had je dikke kortsluiting in je moederbord gehad als je de voeding had aangesloten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten! ... ik vond het al zo raar, maar zag de oplossing nie :)

Geluk bij een ongeluk...

Ik zit ff op de HD's te kijken en daar zie ik het volgende staan:

Raptor:
- Jumpered pins 1 and 2 enables SSC (Spread Spectrum Clocking)
- Jumpered pins 3 and 4 enables PUIS (Power Up In standby)

Verder niks... onder het overzicht staan alle nummertjes (1 t/m 8 ) vrij en eronder: "factory settings"
Dus zonder jumpertje zou dan gewoon goed moeten zijn? Zie nergens iets over Master of Slave.

Seagate:
- Jumper 3 en 4 Limits to 1.5 GB's operation
- Geen jumper 3GB's operation.
Seagate spec overview >>

Lijkt me dat 3 GB beter is of niet? Er zijn 4 pins en wederom geen Master / Slave settings.

Ik denk dat ik gewoon in de BIOS master en slave aan moet geven?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 15:30 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Sata heeft geen master/slave meer, maakt niks uit. Voor wat betreft de seagates: kijkeven of je moederbord 3Gb ondersteund, zo ja jumpers er uit en anders er in. Qua performance ga je het verschil niet merken dus je kan ze er ook gewoon in zetten als je het niet zeker weet.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat is het dus, kheb 6x 3 GB ports ... dus das mooi. Haal ik ze eruit.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:05:
Kleur bij kleur ;)

Nog beter is een koeler + demper, aangezien de raptor flink wat herrie kan geven...

pricewatch: Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 (Passief)

Ik heb ook 2 raptors in RAID 0 met deze dingen. Koelt aardig en geeft nauwelijks geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook leuke dingen idd! Was ik nog niet van op de hoogte. Ik ga het eerst zo eens proberen. 120 mm fan voor zit er ook in ... Kijken wat de geluidproductie is.

• robvanderaart
Oke, ik zie het resultaat zo wel verschijnen :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hierbij een update:

Alles aangesloten, nog eens gechecked en alles leek toch in orde.

Affijn, aangesloten, monitor eerst aan, toen pas de pc. Woei, lichts up en wat een mooi plaatje. Even wachten op de POST test, maar helaas, er gaat iets mis.

Hij start op, maar het power knoppie blijft op rood staan, moet volgens mij groen worden? Ik zag hem ook niks checken. Aan laten staan, wachten, niks, ook geen beepjes, helemaal niks. Monitor blijft ook op stand-by, geen groen lampje of beeld.

Dus ik denk restart em wel ff. Reset knop gedrukt, doet niks. Ingedrukt gehouden, nog niks. Dan maar de power button, niks... ingedrukt gehouden een tijdje, nog niks. Dus ik krijg hem niet eens meer uit. Lijkt me dat met deze wires (power/reset) iets niet goed zit?

Hij staat nog steeds aan, kan hem hard uitgooien natuurlijk, maar weet niet of dat nu het beste is om te doen.

Wat nu? Power eraf, open maken en alles nog eens checken denk ik? Of herkent iemand de symptomen?

• robvanderaart
Power eraf. Kast openen en gelijk kijken of je de 24-pins voeding aangesloten, En de andere 4 pins. Loop alles na of je alles goed aangesloten heb. Daarna weer dicht doen en opnieuw kijken. Hoor je de fans draaien ? En het is altijd beter om eerst je PC aan te doen en dan pas je monitor. Je moet even een checklist maken wat je allemaal zoiezo moet aansluiten en dat helemaal nalopen.

[ Voor 57% gewijzigd door robvanderaart op 20-10-2006 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was er net al zelf achter gekomen. Mainboard power wel aangesloten, maar ontbrak nog een blokje van 4 ... helemaal over het hoofd gezien :)

In het boekje staat eerst monitor, dan pc, maarja, zal niet zo gek veel uitmaken...

Installing Windows ... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 18:04 ]

• robvanderaart
Zou wel tof zijn als je een paar benches zou doen, dat we kunnen vergelijken :P

Als ik me E6400 dan naar 3,2 Ghz GeOC-ed heb.

Maar moeten we paar weekjes op wachten :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:36:
Ook leuke dingen idd! Was ik nog niet van op de hoogte. Ik ga het eerst zo eens proberen. 120 mm fan voor zit er ook in ... Kijken wat de geluidproductie is.
ik val nog even terug op de harde schijf koeler/geluidsdemper

ik koop voor mijn nieuwe systeem (wordt voor mij ook de eerste keer dat ik wat in elkaar knutsel, najah afgezien van los kaartje erin stoppen dan) ook een raptor (150 gb, 10k toeren, 16mb) .. schijnt dus lawaaiierig en warm (ik overdrijf) te worden... zoals eerder in dit topic ook al gezegd.

ik neem voor die schijf ook een koeler/demper (wat later waarschijnlijk, heb ik wat om voor sinterklaas te vragen ofzo:P) .. mocht je hier nog in geinteresseerd zijn raad ik aan dit artikel te lezen

reviews: Meer hardeschijfkoelers/geluidsdempers getest

en dit artikel: reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest (hier wordt in het vorige naar verwezen)

zal je een goede basis geven voor de keuze van zo'n koeler/demper ... hou er rekening mee dat deze tests een jaar oud zijn lol. maar het principe blijft hetzelfde.. hele omkapping vaak minder geluid maar meer moeite met koelen, tenzij directe aansluiting tussen de schijf en omkapping.. nouja lees het maar ik hoop dat je er wat aan hebt want het kostte me 5 minuten de artikelen terug te vinden :P

8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 20:05 ]

• robvanderaart
Lijkt me een beetje te ver gezocht. De raptor is niet lawaaiierig en warm dat valt ook wel mee. Met een goeie 120 MM fan kom je al een heel eind hoor. Het is meer voor de wat oudere harde schijven die toch wel een stuk warmer worden dan die van tegewoordig.

Verwijderd

kthnx want het is ook voor mezelf rob :P ik zat eraan te denken zoiets te nemen.. voorlopig niet dus.. kan me niet voorstellen dat mijn harde schijf boven mijn 48 casefans (ik overdrijf?) uitkomt..

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik denk altijd maar eerst eens horen hoe erg het is, dan pas stappen ondernemen evt. Ik moet zeggen dat de WD best stil is idd, alleen hoor je hem af en toe een beetje knorren. Zo'n hoes oid kan altijd nog. Maar ik vind 37 euro dan nog best veel voor zoiets ...

Ik krijg m'n HD's nog niet op RAID, verder is alles oki hier met m;n nieuwe peeceetje :)

• robvanderaart
Gewoon ff je handleiding bij het moederbord raad plegen, als het goed is paging 5-30 t/m 5-37 en alvast de RAID controller software installeren die op de Asus CD staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er echt gek van. Om niet meer uit te wijden in dit topic, ik heb er hier 1 aangemaakt met m'n probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1170372

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit topic kan wel dicht. Er zijn zoveel off-topic zaken besproken dat het één grote bende is geworden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.