[laptop] welk type processor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hoi,

ik wil een laptop gaan kopen maar nu zit ik dus te twijfelen.

Je hebt tegenwoordig die Core2duo processoren en je hebt de amd turion 64 X2 processoren.
Maar wat is nou beter? ze zijn toch beide een core duo processor?

Ik heb zelf een Acer 5102 op het oog ik vind deze goed betaalbaar en ze hebben deze toch wel op een hoop plaatsen op voorraad.
De prijs ligt rond de 850 euries en dat is eigenlijk toch wel een beetje de max vind ik dan. (ik ging nl al uit van 6 a 700 euries)
Ook komt deze vrij goed uit de test bij een site dus het lijkt me wel wat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De AMD turion X2 is geen core duo (gezien dat een intel marketing naam is).
Het zijn iig wel beide dualcore cpus. En welke beter is is moeilijk te zeggen zonder te weten welke snelheden je wilt gaan kopen. Het beste kun je gewoon zoeken naar benchmarks van die dingen en kijken welke voor jou het interessants is.
Hoe dan ook, beide cpus zijn behoorlijk snel en dualcores zijn best fijn om mee te werken :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Core2Duo is de snelste

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Voor die prijs zijn de Core Duo's toch budget uitvoeringen zoals de T2050 en T2250. Deze hebben geen VT en een lagere FSB. Verder ontbreekt op elke CoreDuo 64-bit ondersteuning wat de Turion ook nog eens heeft. Verder scoren ze bij gelijke clock ongegeveer hetzelfde (hangt af van het soort ptogramma) twerwijl sisoft sandra mijn AMD Turion 64 X2 TL-52 3 van de 4 keer beter vind dan deCore Duo T2300! De AMD Turion is zeker geen verkeerde keuze dus!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee, hoor:
http://www23.tomshardware...=433&model2=465&chart=181

(oftewel het ligt er maar net aan welke je hebt)

Rail Away!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Terw_Dan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:38:
De AMD turion X2 is geen core duo (gezien dat een intel marketing naam is).
Het zijn iig wel beide dualcore cpus. En welke beter is is moeilijk te zeggen zonder te weten welke snelheden je wilt gaan kopen. Het beste kun je gewoon zoeken naar benchmarks van die dingen en kijken welke voor jou het interessants is.
Hoe dan ook, beide cpus zijn behoorlijk snel en dualcores zijn best fijn om mee te werken :)
Ow ik dacht dat die X2 variant dat wel was.

[nospam]http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=1892[/nospam]

Ik weet niet of ik die link mag plaatsen en anders wil een mod deze dan ff verwijderen.

lijkt me een leuke laptop en ik heb hem 80 euries goedkoper gezien bij een andere winkel.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

Thandor

SilverStreak

etienne001 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:34:
Hoi,

ik wil een laptop gaan kopen maar nu zit ik dus te twijfelen.

Je hebt tegenwoordig die Core2duo processoren en je hebt de amd turion 64 X2 processoren.
Maar wat is nou beter? ze zijn toch beide een core duo processor?
Beide een core duo?
Intel Core Duo = Intel Core Duo = dual-core processor.
Intel Core 2 Duo = Intel Core 2 Duo = dual-core processor.
AMD Turion64 X2 = AMD Turion64 X2 = dual-core processor.
Ik heb zelf een Acer 5102 op het oog ik vind deze goed betaalbaar en ze hebben deze toch wel op een hoop plaatsen op voorraad.
De prijs ligt rond de 850 euries en dat is eigenlijk toch wel een beetje de max vind ik dan. (ik ging nl al uit van 6 a 700 euries)
Ook komt deze vrij goed uit de test bij een site dus het lijkt me wel wat.
Bij welke tests?

Veder verwachtten wij op GoT dat je zelf even wat alternatieven zoekt om te vergelijken. Daarbij gelieve ook even aangeven waarom je dan twijfelt tussen de modellen. Naast dat zie niet wat jou eisen zijn aan de hardware, dat is wel handig om te weten bij dit soort dingen.

Om de vraag in de topictitel te behandelen:
De Intel Core 2 Duo is nieuwer dan de Intel Core Duo. De verschillen kun je vrij snel vinden op het Internet. Ook op GoT, zie bv. [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)
etienne001 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Ow ik dacht dat die X2 variant dat wel was.

[nospam]http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=1892[/nospam]

Ik weet niet of ik die link mag plaatsen en anders wil een mod deze dan ff verwijderen.

lijkt me een leuke laptop en ik heb hem 80 euries goedkoper gezien bij een andere winkel.
FAQ - Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg

Dit topic gaat dus op slot. Gelieve iets meer eigen inzet, bronvermeldingen e.d. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.