wat voor peocessor is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• nixel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
ik heb vandaag een p4 3.0 ht processor verkocht
volgens hem is het een mobile processor
maar bij mij werkte de processor altijd als een 3.0
ik heb een foto van de bovenkant van de processor
ik oop dat jullie mij er meer over kunnen vertellen

http://members.home.nl/han.kotterink/processor014.jpg

m.v.g. nik

[ Voor 3% gewijzigd door nixel op 19-10-2006 19:50 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:50
Heb jij geen foto van rechtsboven?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Zet aub een werkende link neer, hier hebben we jammer genoeg niks aan

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je de nummers intypt bij Google zal je vanzelf bij de Processorfinder van Intel uitkomen. :)

[google=SL6WK]

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL6WK :)

En op de CPU staat ook gewoon wat het is. "3.0GHz/512/800" betekend gewoon dat het een processor betreft met een kloksnelheid van 3GHz, 512KB L2 cache en een bussnelheid van 800MHz quadpumped.

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 19-10-2006 19:50 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een mobiele processor is geen Pentium 4, maar een Pentium M, of soms een Celeron M.

Geen zorgen dus ;)

Celeron D en Pentium 4 werden ook weleens in laptops gestopt, maar waren geen echte laptop-processoren, en kwamen niet echt vaak voor..

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 19-10-2006 19:50 ]

Verwijderd

Ik kan het heel slecht zien, maar zo te zien is het een normale Pentium 4 (desktop dus). Van de pentium 4 is overigens geen mobile serie, ze werden alleen af en toe wel in laptops gestopt.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 01:12
Heb je de processor in een desktop moederboard geprikt of in een andere laptop. Het kan zijn dat als het een desktop processor is, dat er dan geen gebruik wordt gemaakt van de speedstep mogelijkheden van de processor. Veel moederboarden ondersteunen dat nog niet. Alleen de generatie die nu uitkomt voor intel als ik me niet vergis en de amd 64+ moederboarden.

flickr - WOT Profile - Game PC

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Alleen een P4-M of Celeron M is mobile. Maar die hadden altijd een andere socket dan de niet mobiele. Als je een normaal desktop moederbord hebt..dan past daar alleen maar een normale desktop processor in en dus zal hij altijd op volle snelheid draaien.

( het bezit wel lagere snelheden maar die gaan pas in afhankelijk van de warmte.. niet van activiteit. Daarom is een P4 in een laptop ook zo onhandig..batterij op in een uur! )

There is no place like ::1

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En toch heb ik een Fujitsu-Siemens Amilo laptop gehad met een socket 478 2,4Ghz P4 die op 1,2 werkte als de stroom er vanaf ging :). Was een speciale (non-intel) techniek en werkte ook niet perfect (bleef vaak hangen op de 1,2ghz).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, door alleen de FSB te verlagen. Zo kan mijn Acer TM 4650 naast het verlagen van de multiplier ook de FSB verlagen waardoor mijn P-M 1,5 (Dothan) op 300MHz kan draaien en dat ook vaak doet. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
AtleX schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:58:
Ja, door alleen de FSB te verlagen. Zo kan mijn Acer TM 4650 naast het verlagen van de multiplier ook de FSB verlagen waardoor mijn P-M 1,5 (Dothan) op 300MHz kan draaien en dat ook vaak doet. :)
Ik heb een dothan in mijn Desktop PC, en die werkt normaal op 2.6Ghz en als ik de stroom er af haal doet ie niks meer.. :Y)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

Thandor

SilverStreak

Dit had je prima zelf op kunnen zoeken door een aantal van die 'codes' die op de processor staat in Google in te voeren. Desnoods neem je een kijkje op de site van Intel of raadpleeg je de CPU tabellen van BalusC :)
Deze laatste link staat overigens ook gewoon in de PMG FAQ vermeld.

Dit is in ieder geval ietwat basic. Dicht dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.