Beeldscherm valt uit bij boot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.140 views sinds 30-01-2008

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:21
Nadat ik ben gaan klooien met de fans wel of niet op een controller, zie hier, heb ik nu een veel groter probleem...

De pc start perfect op, tot aan het windows logo. Daarna zou het blauwe welkom scherm moeten verschijnen, maar hier valt de monitor uit en begint het lampje knipperen als teken van geen signaal. De pc zelf gaat volgens mij gewoon verder. Ik hoor nl. bekende geluiden uit de speakers en dmv mediatoetsen op mn toetsenbord lukt het me zelfs om een mp3tje te starten.

Het lijkt dus of het scherm tijdens het opstarten geen signaal meer krijgt. Ik krijg het scherm ook met geen mogelijkheid meer aan. Het scherm is digitaal aangesloten. Ik heb het ook analoog geprobeerd met een simpele crt, maar helaas geen verandering. Wat zou er kapot kunnen zijn?

Aangezien het systeem verder gewoon opstart lijkt het me iets hardwarematigs. Specs staan onder bovenstaande link. De monitor is een Samsung 215TW.

Verwijderd

Het probleem wat jij hebt kan best wel eens driver gerelateerd zou kunnen zijn, vooral aangezien je aangeeft dat je bij het begin van het booten gewoon beeld krijgt. Heb je toevallig al geprobeerd om in Veilige Modus op te starten om te zien of je dan wel gewoon beeld krijgt?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dat is het moemnt waar je syteem overschakelt van VGA (640*480,256 kleuren) naar iets deftigs :)
Waarschijnlijk stuurt je pc vanaf dat ogenblik een signal naar de monitor dat die niet begrijpt.
Oplossing is veel kans opstarten in veilige modus en de resolutie, kleurdiepte en refresh opnieuw instellen.

edit: je moet wss VGA-modus gebruiken; in veilige modus zitten je beeldscherminstellingen geblokkeerd wegens geen specifieke driver geladen)

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 19-10-2006 18:40 ]

• Dropsen
Ik heb hem opgestart in veilige modus en dan start ie gewoon door met beeld. Maar wat moet ik dan controleren / veranderen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dropsen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:55:
Ik heb hem opgestart in veilige modus en dan start ie gewoon door met beeld. Maar wat moet ik dan controleren / veranderen?
Even je beeldscherm-adapter in je Apparaatbeheer wegknikkeren en opnieuw opstarten (normale modus).

Werkt meestal 99%

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dropsen
Alles werkt weer naar behoren. Tnx! :)

Verwijderd

Hier ook weer met behulp van de tip aan de praat gekregen, dank!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje erg oud topic dit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.