Toon posts:

HD partitie groter maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ongeveer 6 weken geleden mijn PC geformateert en Windows XP PRO er opnieuw opgezet. Ik heb de HD in 3 partities opgedeelt, genaamt:

C:\
D:\
en
E:\

De totale grote van de HD is 250GB. Ik heb station C:\ en D:\ als opslag ruimte, deze bevatten allebij een capiciteit van 100GB. Dan hebben we nog E:\ en die heb ik voor Windows en overige programma's deze heb ik dus de overige 50GB gegeven.

Nou het probleem: station E:\ zit VOL. En de data die er op staat zal ik graag op die partitie laten willen staan. Station D:\ is nog helemaal vrij, heb ik net geformateert, en nou vroeg ik me af of ik nu als nog station E:\ 50GB van station D:\ kan geven, ik heb namelijk geen idee of dit kan.

Ik hoor het wel. Grtz.sjaak

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat kan met bijvoorbeeld Partition Magic :)

[ Voor 51% gewijzigd door Rone op 19-10-2006 17:20 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik had liever iets in gedachte dat gratis is :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de FAQ staan toch heus een paar tools genoemd en daar ontbreekt (nog) Acronis PartitionExpert wat ik zelf een goed programma vind.

Je zou ook kunnen zoeken op Google met als zoekgegeven harddisk partitioning tools
dan kom je uit op dit. Freeware of shareware meegeven in je zoekopdracht levert dit op.

Een beetje zoeken scheelt een topic. :)

ARME AOW’er

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
maak wel een goede backup!
(spreek uit ervaring :P)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ze ook spannen softwarematig via bijvoorbeeld XP Pro.

LinkedIn WoT Cash Converter

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal onder andere hierin genoemd: OM FAQ / Beleid » Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? Onderaan dit FAQ-gedeelte staan de tooltjes genoemd :)

edit:
Guardian Angel schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:25:
In de FAQ staan toch heus een paar tools genoemd en daar ontbreekt (nog) Acronis PartitionExpert wat ik zelf een goed programma vind.
Oh ja joh? O-)

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 19-10-2006 19:05 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, dat heb je als je bril NIET van Pearl komt.

ARME AOW’er

Pagina: 1