Harde schijf nokt midden in windows sesion.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 20:25
Beste mensen,

het volgende is gebeurt: Ik zat lekker te computeren, toen ik opeens het geluid hoorde van me harde schijf die uit ging. Me systeem ging nog even door met muziek draaien (buffer enzo) maar daarna hing hij. na verdere inspectie kwam ik erachter dat de hdd niet meer startte. Gecrasht of zijn er nog andere dingen die gebeurt kunnen zijn (er is niks aan het systeem veranderd in dit half jaar).

Bedankt alvast.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

OM FAQ / Beleid

Daar staan heel wat tips in.

[ Voor 26% gewijzigd door Motrax op 19-10-2006 16:48 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• 3V3RT
de tooltjes hebben naar mijn weten toch weinig zin als EN de hard disk niet spint, en hij dus ook niet in de bios wordt herkend?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En wat wil je nu? Dat wij die schijf op afstand gaan instralen zodat 'ie weer gaat draaien :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die hdd helemaal niet meer opspint dan is waarschijnlijk de motor stuk, of de print.
Trek eens de IDE kabel eruit en kijk of hij dan hetzelfde doet. Als hij dan wel opspint kan er misschien nog wat mis zijn met de controller.

• 3V3RT
IDE kabel eruit spint ie ook niet. met IDE kabel erin start hij niet door (hij blijft of mobo splashscreen staan) en spint ook niet. Waarschijnlijk dus compleet dood?

[ Voor 7% gewijzigd door 3V3RT op 19-10-2006 20:59 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gooi em eens in de vriezer voor een half uurtje (uiteraard in plastic, mag geen vocht bij komen).
dat wil nog wel eens helpen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 3V3RT
kan ik doen ja. Wat ook het geval is dat de onderkant van de printplaat (Waarschijnlijk bij de plaats van de motor) ontzettend heet wordt. plaats waar het heet wordt zit een beetje vooran bij de ide/stroom connectors.

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:51:
En wat wil je nu? Dat wij die schijf op afstand gaan instralen zodat 'ie weer gaat draaien :?
Kan iemand mij vertellen waar dit antwoord op slaat?

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:28:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar dit antwoord op slaat?
Helemaal nergens op. Dit is een reactie die je normaal aan een moderator zou moeten melden, maar hier doet hij het zelf.

Maar ontopic: Al eens naar de power cable die naar de hd gaat gekeken? Had zelf eens een geintje met een draadbreuk daarin. De hd ging toen uit zodra ik de zijkant van de kast aanraakte.

• 3V3RT
zal ik ook eens checken, draadbreuk kan ook opeens ontstaan, dus misschien daardoor ermee uitgescheiden. meer tips zijn welkom!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Normaliter hoort een TS zijn probleem uit te leggen, specificaties te posten en aan te geven wat hij zelf heeft gedaan. Om die reden is de vraag van gebruiker sanfranjake aan de TS niet eens zo heel vreemd. Zo'n opmerking is al minimaal 178.621 keer in diverse fora voorbij gekomen en verwoordt de machteloosheid van iemand die best zou willen helpen maar simpelweg niet kan. I.m.o. is het i.i.g. een stuk plezieriger dan de wannabee-mod opmerking zoals een simpele copy/paste uiot de voorwaarden of de forum-FAQ hoe een topicstart eruit moet zijn.

Mogelijke oplossingen staan dus gewoon in de FAQ van dit forum en als de TS ietwat inzet had getoond, had hij die gelezen en minimaal zelf ook iets geprobeerd. Nu krijg je reacties die ook al in de FAQ staan. Dat schiet niet op.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ff kabels controlleren of alles nog goed zit en zoja, even een boot progje downloaden van je HD fabrikant en kijken of deze er nog bij kan komen en desnoods laten checken.

Maar het kan ook een virus zijn, misschien even in een ander systeem zetten en dan met een anti virus progje je schijf laten scannen.

En als hij inderdaad zo heet word, mocht er een nieuwe schijf in moeten, gelijk even kijken of de airflow wel goed is in je kast of desnoods HD coolers erin zetten, hitte kan funest zijn voor een schijf wanneer hij slecht gekoeld word.

• 3V3RT
nou ik heb hem ff gecheckt. stroomtoevoer is ok. Ik hoor heel zacht hoge piepjes als de pc opstart en ik hoor hem tikken (ook heel zacht), maar dat dus alleen als ik me oor ertegenaan houd. Vriezer heeft ook niet mogen baten 8)7

Verwijderd

3V3RT schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:58:
nou ik heb hem ff gecheckt. stroomtoevoer is ok. Ik hoor heel zacht hoge piepjes als de pc opstart en ik hoor hem tikken (ook heel zacht), maar dat dus alleen als ik me oor ertegenaan houd. Vriezer heeft ook niet mogen baten 8)7
Harde of zachte tikjes, maakt niet uit. Een schijf die tikt is aan het overlijden of is al overleden. Meestal is het een afgebroken arm op 1 van de platters. Maar het risico blijft altijd met schijven en zal ook altijd blijven, 1 op de zoveel heeft dit euvel gewoon, ongeacht welk merk HD je neemt.

Off-Topic : ZIt zelf met smart te wachten op de optische schijven, denk dat daar nog een hoop winst valt te behalen mbt. betrouwbaarheid, nu back up je nog steeds heel veel uit voorzorg, zonde van de computertijd tbh. en de stroom. Heb zelf altijd een dual back up, externe schijf en DVD. Overigens word het wel eens tijd voor een HD vervangende techniek, na ruim 20 jaar is het echt verouderd en niet meer van deze tijd, ongeacht dat ze maar doorblijven gaan met grotere schijven uit te brengen. Liever iets trager als het moet, maar dan wel betrouwbaarder :)
Pagina: 1