Aldi Md 8808 kopen en upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mg-02
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb net een folder in mijn hand gekregen waarin een medion MD 8808 wordt aangeboden voor 646 euri.
Deze pc is opzich denk ik al bijna een jaar oud, maar kan volgens mij nog redelijk goed meekomen.
Ik zit er over te denken om deze pc aan te schaffen en dan direct up te graden.

eerst ff een omschrijving van de pc.

intel dual core-processor 830 3,0 GHz 2 x 1mb L2 cache 800MHz FSB
1024 MB DDR2 533 MHz 64 bit dual channel
250 GB seagate 8 MB cache S-ata
Nvidia GeForce 6700 XL 128 mb PCI-e

volledige omschrijving, nog wel met oude prijs

Nu zit ik eraan te denken om deze pc aan te schaffen en dan iets aan te passen.
1gb intern geheugen erbij +/- 120 euri
en een andere video kaart.bijvoorbeeld Asus Geforce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e. 2xDVI) +/- 280 euri.
totaal prijs dan 1050,-

wat zouden jullie mij aanraden?
Dit doen of voor een geheel ander systeem gaan kijken of nog iets meer aanpassen?

Wat wil ik er mee doen:
Photoshop
Illustrator
Flash
Maya 3D
eindelijk GTA San Andreas uitspellen.(veel te weinig tijd)

Vormgeven en regelmatig gamen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
voor meer dan 1000 euro budget kan je al beter zelf een systeem samenstellen met een core 2 duo of een leuke AMD dual core. Nu betaal je o.a. voor een trage videokaart die je direct gaat vervangen.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
dus uiteindelijk betaal je alleen 650 euro voor een kast, voeding, mobo, processor, 1 gig ram, 250gb hdd, dvd brander???

dat meot denk ik voor die prijs sowieso wel kunnen. en dan heb je volledig zelf de keus. waarom al die moeite doen omdan toch nog tegen beperkingen aan te lopen.

als videokaart zou ik je trouwens een 7900 gto aanraden. mooi over te klokken en kmt dan goed mee tov de 7900gtx --> 230 euro

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
Zonder direct een oordeel uit te spreken (ik ben niet helemaal up to date met hardware): vergeet niet dat een jaar oude videokaart nog wel eens tussen de 50 en 100 euro opleverd, al zouden anderen die bedragen wat beter kunnen schatten.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vind het nét wat te duur, kijk een bij Dell naar een Dimension 9200 of E521 (Amdx2), kost nauwelijks meer.

Verwijderd

Bij de lidl http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/i.home word op 30 oktober voor nog geen 1000 euries ook een leuke pc verkocht. Wellicht iets voor jou

• Mg-02
Zoals onkl al zegt denk ik dat ik nog wel 50 euro voor de "oude" video kaart kan krijgen.
dan zo het ongeveer op 1000 euro uitkomen. opzich wel redelijk denk ik.
en ik vergelijking met de pc van de lidl heb ik dan voor hetzelfde geld de dubbele ram en een betere videokaart, maar misschien weer een iets mindere processor.

ik twijfel nog steeds

• Gianni Rombios
  • Niet online
De processor zul je wel niet kunnen upgraden dus zit je aan zo'n heethoofd vast die ook niet al te snel is. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006 als je bij dit systeem de monitor weglaat zit je ook net onder de 1000 euro. Komt dan nog wel een tweede GB geheugen bij maar ik wist wel wat ik liever had.

Verwijderd

646 euro is veel te duur voor zo'n PC. Die processor die er in zit is een heethoofd en is nog geeneens zo snel. Het is dan wel dual core, maar geen 64 bits processor. Ook is het erg langzaam geheugen wat er in zit. En dan heb je ook nog eens kans dat de voeding die er in zit, geen snellere videokaart aankan. Dus ik zou dat echt niet doen als ik jou was....

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:56

Theo

moederbord

Als je de videokaart gaat upgraden zul je misschien ook naar een andere voeding moeten kijken, grote kans dat de nieuwe videokaart meer lust dan de originele.

Verder vind ik het niet slim dat je deze pc wilt halen. De opvolger van de Pentium D830 is de D 930. Deze is veel zuiniger (830 lost 130 watt :X ). De opvolger van de 930 is de core2duo. Je koopt in principe dus een pc met een oude cpu.
Ook het geheugen, de opvolger van DDR is DDRII.

Voordeel (of juist nadeel) van de kast en mobo is wel dat het volgens de BTX standaard is. Betere koeling dus, maar een andere mobo past niet zomaar in de kast. En ook een nadere kast om je mobo gaat niet zomaar.

De pc is leuk als je hem aanschaft en laat zoals hij is. Als je een complete pc koop om hem daarna te verbouwen kun je beter zelf iets samenstellen, dan ben je echt veel goedkoper uit, en je heb een betere preformance. Je heb dan een E6600 met DDR II ipv een 830 met DDR....

edit:
die videokaart, de nvidia 6700XL, wat is dat voor kaart eigelijk, een opgevoerde 6600 of een afgeknepen 6800??

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 19-10-2006 23:14 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Vergeet ook niet dat die Medion dingen een moederbord hebben dat niet veel soeps is , en t geheugen wss ook niet. (en de HDD , en de proc en de VGA :P ) (en de kast) (en de voeding)

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-10-2006 00:42 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
6700xl is 525/1.1ghz dus gewoon hetzelfde als een iets opgevoerde 6600GT zie
http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_6_Series

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dutch_Razor schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:42:
Vergeet ook niet dat die Medion dingen een moederbord hebben dat niet veel soeps is , en t geheugen wss ook niet. (en de HDD , en de proc en de VGA :P ) (en de kast) (en de voeding)
is helemaal niet zo gezegt, overclocken zul je zeer zeker wel kunnen shacken maar verder is meestal niks mis mee, en de garantie is altijd dik voor elkaar!.
verder zou ik gewoon voor een nieuwe configuratie gaan, is echt sneller en je hebt alles nieuw met garantie, kijk bijv. in dit topic Mijn boodschappenlijstje bezuinig op de Processor wat en op een paar onderdelen en je zit ook op de 1000 euro en dan heb je echt een stuk betere computer, een 830 is een aan elkaar geplakte P4, die niet erg lekker werkt (te weinig onderlinge samenwerking tussen de cores en veeel te kort bandwith)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Mg-02 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:37:
Ik heb net een folder in mijn hand gekregen waarin een medion MD 8808 wordt aangeboden voor 646 euri.
Deze pc is opzich denk ik al bijna een jaar oud, maar kan volgens mij nog redelijk goed meekomen.
Ik zit er over te denken om deze pc aan te schaffen en dan direct up te graden.

eerst ff een omschrijving van de pc.

intel dual core-processor 830 3,0 GHz 2 x 1mb L2 cache 800MHz FSB
1024 MB DDR2 533 MHz 64 bit dual channel
250 GB seagate 8 MB cache S-ata
Nvidia GeForce 6700 XL 128 mb PCI-e

volledige omschrijving, nog wel met oude prijs

Nu zit ik eraan te denken om deze pc aan te schaffen en dan iets aan te passen.
1gb intern geheugen erbij +/- 120 euri
en een andere video kaart.bijvoorbeeld Asus Geforce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e. 2xDVI) +/- 280 euri.
totaal prijs dan 1050,-

wat zouden jullie mij aanraden?
Dit doen of voor een geheel ander systeem gaan kijken of nog iets meer aanpassen?

Wat wil ik er mee doen:
Photoshop
Illustrator

Flash
Maya 3D

eindelijk GTA San Andreas uitspellen.(veel te weinig tijd)

Vormgeven en regelmatig gamen.
Wij hebben hier een MD8080 dacht ik (ongeveer dezelfde specs) en die kan de vetgedrukte items zonder problemen doen. De schuingedrukte weet ik niet.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
GoldenSample schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:38:
[...]

is helemaal niet zo gezegt, overclocken zul je zeer zeker wel kunnen shacken maar verder is meestal niks mis mee, en de garantie is altijd dik voor elkaar!.
verder zou ik gewoon voor een nieuwe configuratie gaan, is echt sneller en je hebt alles nieuw met garantie, kijk bijv. in dit topic Mijn boodschappenlijstje bezuinig op de Processor wat en op een paar onderdelen en je zit ook op de 1000 euro en dan heb je echt een stuk betere computer, een 830 is een aan elkaar geplakte P4, die niet erg lekker werkt (te weinig onderlinge samenwerking tussen de cores en veeel te kort bandwith)
Overclocken gaat wel ja, maar die kast is vrij klein en als je wilt upgraden is 350W voeding te weinig..

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
De 830 is inderdaad een afgeraffelde proc die snel in elkaar is gezet door intel om maar met iets nieuws uit te kunnen komen.

Ik draai zelf met de 920, en ben daar goed over spreken. Maar in dit tijdperk kan je toch beter voor een conroe gaan, als een bak die nog ergens in het voorraadhok stond en volledig achterhaald is.

Mijn advies: stel er zelf 1 samen.

• Mg-02
Ik denk dat ik, na het lezen van al deze adviezen(mijn dank daarvoor), toch maar even wacht met het kopen van een nieuw systeem. eerst even wat meer verdiepen.
Pagina: 1