Mijn boodschappenlijstje

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 21:11

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Onlangs heb ik bij " casemodding" al een topic geopend genaamd "PC in bureaula". Hierin heb ik een aantal vragen beantwoord gekregen of het inbouwen van een PC in een bureau lade uberhaupt mogelijk was. Ik heb veel goeie reacties gekregen en na veel passen en meten heb ik uiteindelijk besloten om dit daadwerkelijk te gaan doen. Dit brengt mij bij het vogende punt op de agenda: de hardware onderdelen bestellen.

Doel: Snelle PC voor games, photoshop, videobewerking.
Budget: 1200,- / 1300,-
Info: Monitor aanwezig. PC wordt ingebouwd in bureaulade. Geluid zit onboard op het MB.

Mijn boodschappenlijstje:

Moederboard en voeding:
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins
Asus Moederbord P5B

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed 4mb cache
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper

Geheugen:
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5

GFX kaart
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Zalman VGA VF900-Cu LED Koper

HDD:
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Optischedrivers:
NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart
NEC AD-7170 Bulk, Zwart (brander)

Mouse/keyboard:
Microsoft Desktop Business Hardware Pack PS/2 & USB, Zwart

Extra componenten:
Zalman ZM-F3 Case Fan 120 Mm (2x in en uitlaat) De buearilade moet goed gekoelt zijn.
Revoltec Cold Cathode Light DUO 10 Cm, Blauw

Mijn vragen bij dit systeem:
1. Heb ik inderdaad een extra koeling nodig voor de GFX kaart?
2. Is de processor (duo core) compatiable met het moederboard? (asus p5b)
3. Zit er een processorkoeler op het moederboard of moet ik deze apart aanschaffen?
4. Heb ik voor de aan en uitknop + resetknop nog bedrading nodig of zit dit er al bij?Dit leek me wel vet:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7000/7010/7011/701153_LB_00_FB.EPS.jpgAfbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7000/7010/7012/701266_LB_00_FB.EPS.jpg
5. Ben ik wat vergeten? Heb ik nog onderdelen nodig waar ik niet aan gedacht heb?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Niet persé, maar het is wel stiller en beter
2. Ja, dat past, zoals je in de specs had kunnen vinden.
3. Er zit geen processorkoeler op het moederboard. Er bestaan ook geen processorkoelers voor een moederboard. Wel processorkoelers voor een processor, en die krijg je bij de boxed versie van de processor.
4. Nee, dat zit aan je kast.
5. Kast? :?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

Theo

moederbord

Als je de pc in een bureaulade wilt inbouwen heb je waarschijnlijk geen standaard kast nodig.

Misschien is het een idee om de huidige videokaart te vervangen voor een 7900 gto? Dit is een undergeklokte 790gtx voor 250 euro. Voor deze kaart hoef je geen extra cooler te halen omdat hij standaard al over een dikke koeling beschikt

Als je zelf een aan/uit knop en een resetknop wilt maken moet je rekening houde dat beide knoppen echte knoppen zijn, en geen schakelaar! De aan knop is een knopje, geen schakelaar, dus de schakelaar in dat plaatje kun je beter niet gebruiken.

Nu met WP, PV, EV en PC

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@Rod: Bedankt voor de info, ik bedoelde inderdaad de processorkoeling, maar die krijg je dus bij je boxed versie van je processor en niet bij je MB. Beetje fout gefomuleerd mijner zijde :S
Ik heb dus geen kast nodig aangezien ik alle hardware ga inbouwen in een lade. Ik gebruik hiervoor een oude tray van een afgetrapte kast.

@Theodouma: Ook bedankt voor de info. De 7900GTO dus, ik zal er ff naar kijken. Dat scheelt weer, hoef ik ook geen koeling te kopen. Ik weet nog niet precies wat voor uit en aan knop ik ga inbouwen, dat plaatje leek me wel vet. Maar het is dus een knopje geen schakelaar.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
FloydRaalte schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:38:
@Rod: Bedankt voor de info, ik bedoelde inderdaad de processorkoeling, maar die krijg je dus bij je boxed versie van je processor en niet bij je MB. Beetje fout gefomuleerd mijner zijde :S
Ik heb dus geen kast nodig aangezien ik alle hardware ga inbouwen in een lade. Ik gebruik hiervoor een oude tray van een afgetrapte kast.
Dan zul je dus zelf wel knopjes moeten maken :)
@Theodouma: Ook bedankt voor de info. De 7900GTO dus, ik zal er ff naar kijken. Dat scheelt weer, hoef ik ook geen koeling te kopen. Ik weet nog niet precies wat voor uit en aan knop ik ga inbouwen, dat plaatje leek me wel vet. Maar het is dus een knopje geen schakelaar.
7900GTO is inderdaad een goede keus. Stil en koel met de stock koeler, en presteert een stuk beter.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Wat dacht je van:
HD/Power/Lan leds voorin de lade?
Drukknoppen? (die linker schakelaar als powerknop laad je pc na 5 seconden weer uitgaan he..)

En mogelijk een 2e schijf voor swap/pagefile/compressie, ook is een goedkoper mobo en mem een betere keus als je niet gaat OCen, PC4200 CL3/Cl4 en dat MSI 965 NEO geval bijvoorbeeld.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@Cio: Ja dat soort leds zou echt ubercool staan! En natuurlijk nog funtioneel ook. Ik heb alleen geen idee of dit makkelijk aan te sluiten is qua bekabeling en of dit apart te koop is...

Die schakelaar komt er wel in, maar dan van het soort dat wanneer je de schakelaar omschakeld hij meteen weer terug wipt. Zo krijg je, als ik me niet vergis, het effect van een drukknop.

Een 2de HDD is misschien een optie. Dan zou ik gaan voor een kleinere HD van rond de 40gig voor de besturingssoftware en de 2de HDD wordt dan de 250gig barracuda...

Verwijderd

FloydRaalte schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:27:
@Cio: Ja dat soort leds zou echt ubercool staan! En natuurlijk nog funtioneel ook. Ik heb alleen geen idee of dit makkelijk aan te sluiten is qua bekabeling en of dit apart te koop is...

Die schakelaar komt er wel in, maar dan van het soort dat wanneer je de schakelaar omschakeld hij meteen weer terug wipt. Zo krijg je, als ik me niet vergis, het effect van een drukknop.

Een 2de HDD is misschien een optie. Dan zou ik gaan voor een kleinere HD van rond de 40gig voor de besturingssoftware en de 2de HDD wordt dan de 250gig barracuda...
of je neemt een leuke Raptor.. kan je behoorlijk snel meer gaan :Y)

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Even over die geforce 7900GTO... Ik kijk op www.sallandautomatisering.nl maar ik kan de GTO niet vinden... Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen? De geforce 7900GS staat nu nog op mijn lijstje (rond de 200 eurie). Ik kan wel een 7950GT doen maar die kost 280 eurie.. das toch best veel. Maar 250 eurie voor een GTO lijkt me wel wat, waar kan ik die vinden?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

Theo

moederbord

alternate heeft de 7900 GTO voor 249 euro.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

men kijkt in de tweakers pricewatch en ziet staan:

http://tweakers.net/price...0GTO-T2D512E-prijzen.html

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1