Toon posts:

[X1900XT] Geeft zwart beeld na installeren nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goede dag tweakers :(

ik heb vamiddag een zalman vf 900 cu LED op mijn X1900XT geinstaleerd, hiervoor deed alles het perfect maar met enorme herrie. Na de instalate van de koeler kreeg ik in eens geen beeld meer :( volgens mij boot hij wel. Toen ik de vga er terug in zette was ik vergeten de stroom kabel aan te sluiten, meschien is hij hierdoor doorgebrand ?:( ik weet het in iedergeval niet mee :( ik heb dit systeem net 3 weekjes denk ik en dan heb ik dit gezeik al.. :( ik heb alles gewoon netjes gedaan. Weet een van jullie waar het meschien aan kan liggen? of is hij gewoon overleden ? :(

Alvast bedankt voor de hulp jongens.. :)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je nu de stroomkabel er terug in stopt wat gebeurt er dan ?
Wil de pc dan wel booten ? En weet je zeker dat je alles goed gedaan hebt niet teveel/te weinig koelpasta ertussen. Sluit de cooler wel goed aan op de core? Dat zijn allemaal dingen waar je naar kunt kijken en een videokaart brand niet zomaar door.

Verwijderd

Topicstarter
met de stroomkabel aangesloten boot hij wel door maar ik zie TOTAAL GEEN beeld met scherm detect hem gewoon niet ofzo, hij blijft op stand-by stand. Maar ik ga dadelijk maar weer ff de koeler los maken dan.. nog meer tips? En hoe groot is de kans dat mijn vga dood is ? :(

Verwijderd

[offtopic]Een hoop :( icoontjes zeg![offtopic]

Ontopic: Is je monitor met DVI of met D-SUB aangesloten? Ik heb het zelf meegemaakt dat na zo'n actie de DVI van mijn monitor de geest gaf. Gelukkig dat er ok D-SUB op de TFT zat.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 15:18 ]

Verwijderd

dit soort dingen vind ik nu echt sneu, spaart iemand 1 jaar voor zon high end systeem doet hij het 2 weken later niet meer, en waarom, omdat ze hem waarschijnlijk willen overklokken

(meer meer meer meer)

of gewoon die herrie zat waren, maar koop dan een andere kaart...

Verwijderd

Topicstarter
jow medina sedonia ik wilde helemaal niet overklokken het is precies gegaan zoals ik het in de ts heb beschreven, als je toch allemaal uit je nek lult zeg dan gewoon nix. OF zeg iets nuttigs en help mij...

Ontopic: tai pan heo kan ik zien of iets dvi of d-sub is ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 15:48 ]

Verwijderd

Wie zegt dat hij wil overklokke? Ja jij misschien maar als je niks zinnigs te vertellen heb ga je lkr naar
geenfuckingstyl.nl

Altijd ff andere kaartje proberen. Ander scherm proberen enz.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
in oorspronkelijke staat herstellen en gerantie?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 09:57
Doet je pc het wel met een andere videokaart?

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 17:05
Weet je wel zeker dat je hem goed in het PCI-e slot hebt gedrukt? Ik heb ook wel eens gehad dat ik een andere koeler installeerde en zo benieuwd was naar het resultaat dat de kaart er niet goed in zat.

Verwijderd

Okay, stap 1: Relax. Dingen als dit gebeurt iedereen, zelfs bij de meest ervaren kan er wel zo iets gebeuren.

Haal diep adem, en lees rustig even onderstaand stukje tekst door :)

Goed, je hebt dus een nieuwe koeler geinstalleerd. Weet je zeker dat de koeler zelf goed vast zit? Hoor je een piepje wanneer je de computer aan zet? Of een reeks piepjes?
Doe je PC eens aan en voel of het koperen gedeelte van de Zalman koeler warm wordt, wanneer deze koud blijft raad ik je aan de koeler eraf te halen, te inspecteren voor beschadigde/missende onderdelen en er weer goed op te zetten volgens de instructiehandleiding. Zonder behoorlijke koeling doet een videokaart het nou eenmaal niet zo goed :Y)

Mijn tweede punt is overigens je opmerking over een doorgebrande kaart doordat je was vergeten het stroomkabeltje in de kaart te steken. Ik kan je verzekeren dat dit onmogelijk is getuige het feit dat je systeem niet eens kan opstarten zonder die stroomkabel (je krijgt dan een melding op het scherm). Je kunt je kaart echt niet beschadigen door het stroomkabeltje te vergeten (ik kan het weten, ben het hier zelf vaak genoeg vergeten :Y) )

In ieder geval, probeer even wat meer informatie aan ons te geven met betrekking tot wat je daadwerkelijk ziet (of niet ziet :+) of hoort wanneer je de pc opstart, zo kunnen we je in ieder geval wat beter helpen :)
battler schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:50:
in oorspronkelijke staat herstellen en gerantie?
Dat valt onder fraude, je garantie geldt niet meer wanneer je de koeling eraf sloopt. Als je een kaart koopt en vervolgens naar de eeuwige jachtvelden helpt omdat je niet voorzichtig genoeg bent geweest licht je die winkel gewoon hard op. Dit wordt niet alleen in de winkel zelf gewaardeerd, maar ook niet op GoT zelf :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben relaxed.. :P maar ik heb al bovenstaande dingen al geprobeerd (behalve actie fraude..:P) maar ik zet de pc dus aan en dan hoor ik gewoon hetzelfde geluid als toen die het nog deed 1 piepje geloof ik (kan ook hard disk zijn) en dan begint mijn hdd te ratelen voor het opstarten en dan boot hij volgens mij gewoon. Ik weet niet zeker of hij boot omdat ik helemaal geen beeld heb... als ik de comp aanzet helemaal geen enkele aan wijzing op het scherm dat hij verbinding heeft.. nog meer info nodig ?

PS: volgens mij heb ik 2 D-sub schermen, alleen de aansluiting op me video kaart is dvi maar ik gebruik het bijgeleverde convertertje. Dit heeft altijd goed gewerkt..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:03 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een DVI kabel heeft deze uiteinden: http://www.eljee.net/images/DVI-kabel.jpg
Een VGA kabel heeft deze uiteinden: http://www.computeronline...ducts/280x265/1079879.jpg

Met mijn videokaart is het ook soms lastig om de DVI aan de gang te krijgen met de videokaart. Ik weet niet waarom maar vaak krijg ik gewoon een zwart scherm en de monitor krijgt geen input. Het is net alsof de videokaart niet het monitor signaal over de DVI poort verstuurt maar over de VGA poort. Dat zou het bij jouw ook kunnen zijn. Dit is alleen zo als ik mijn systeem weer eens uit elkaar heb gehaald en alles weer aansluit.

Als alles gewoon boot & het systeem 1 keer piept is het onwaarschijnlijk dat de videokaart defect is.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerNummer op 19-10-2006 16:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:00:
oke ik ben relaxed.. :P maar ik heb al bovenstaande dingen al geprobeerd (behalve actie fraude..:P) maar ik zet de pc dus aan en dan hoor ik gewoon hetzelfde geluid als toen die het nog deed 1 piepje geloof ik (kan ook hard disk zijn) en dan begint mijn hdd te ratelen voor het opstarten en dan boot hij volgens mij gewoon. Ik weet niet zeker of hij boot omdat ik helemaal geen beeld heb... als ik de comp aanzet helemaal geen enkele aan wijzing op het scherm dat hij verbinding heeft.. nog meer info nodig ?
Ja, namelijk je koeler. Wordt de koeler wel warm (draait de koeler uberhaubt?) ed.

Als je pc 1 piepje geeft zou alles het gewoon moeten doen qua interne systemen, dus kijk ook eens of je extern dus iets kan verhelpen, namelijk of je kabel er wel goed in zit aan beide kanten. Gebruik voor de grap eens je DVI uitgang, misschien krijg je dan beeld.

Als dat niet helpt moet je maar eens kijken naar je monitor, sluit eens een andere computer erop aan en kijk of de monitor het doet. Doe hetzelfde met je videokaart, doe een andere videokaart erin en kijk of 'ie het dan doet. Het is gewoon een kwestie van alle mogelijke problemen uitsluiten.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het kan zijn dat je juist door die koeling (goed geinstalleerd of niet) de kaart hebt door laten branden, er zijn namelijk nogal wat tests geweest waarin de Zalman slechter scoorde dan de stock koeler.
Deze kans is echter heel klein, en geld natuurlijk alleen voor stressed.

Probeer idd even je monitor op alle mogelijke manieren aan te sluiten (Poort 1: DVI en D-Sub en Poort 2: DVI en D-Sub).

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Of haal je kaart er even uit en stop hem eropnieuw in. Als je dat nog niet geprobeert hebt

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
jow medina sedonia ik wilde helemaal niet overklokken het is precies gegaan zoals ik het in de ts heb beschreven, als je toch allemaal uit je nek lult zeg dan gewoon nix. OF zeg iets nuttigs en help mij...
Dit soort antwoorden worden hier niet gewaardeerd. Doe ook wat aan je spelling, dit is geen sugababes.nl, de smilies zijn trouwens ook overkill. Ik ben waarschijnlijk niet de aangewezen persoon je de les te lezen maar ik probeer je een hoop gezeur te besparen. ;)

Probeer de volgende keer meer zelf te zoeken, eerst hit op google beantwoordt je vraag. :)

(Dit zijn de stekkers, niet de poorten maar je kan je vast wel voorstellen hoe die er uit zullen zien.)

[ Voor 7% gewijzigd door m0nkey op 19-10-2006 16:10 ]

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:05:
Het kan zijn dat je juist door die koeling (goed geinstalleerd of niet) de kaart hebt door laten branden, er zijn namelijk nogal wat tests geweest waarin de Zalman slechter scoorde dan de stock koeler.
Deze kans is echter heel klein, en geld natuurlijk alleen voor stressed.

Probeer idd even je monitor op alle mogelijke manieren aan te sluiten (Poort 1: DVI en D-Sub en Poort 2: DVI en D-Sub).
offtopic:
Waarom eigelijk zo'n goede stockcooling vervangen? Echt heel stil is die Zalman niet als die voluit draait :X

Maargoed, ik zeg het nu voor de derde keer: voel of het koperen gedeelte van de koeler warm wordt. Als de koeler koud blijft wordt je videokaart gewoon niet gekoeld, en dat vind 'ie ook niet echt fijn (daar kan je hem makkelijk om zeep mee helpen).

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb nog neit zo lang geleden ook een X1900XTX zien overlijden, waarschijnlijk door oververhitting op de voltage regulaters (110 graden waren ze ongeveer :X :| ). Als je kaart defect is heb je dat snel genoeg door:
  • De beeldscherm geeft 'No input signal'
  • Het speakertje op de videokaart zelf gaat keihard piepen, als een alarm
  • Er brandt een rood lampje op de PCI-E stroomconnector van de kaart.
Krijg er nog steeds rillingen van als ik er aan denk...

Als je alleen maar no signal input op je scherm krijgt zou ik je kaart nog niet dood verklaren. Zet de standaardkoeler er maar weer eens op en probeer dan nogmaals te booten. Probeer eventueel met een 2e monitor en test beide video-uitgangen op de kaart.

En een volgend punt: Heeft je moederbord onboard video? In dat geval kan het zo zijn dat je moederbord of videokaart is 'geschrokken' van iets en daardoor een BIOS reset heeft gedaan. In dat geval wordt je primary videoadapter de onboard chip. Sluit je monitor in dat geval eens op de onboard aan, bij voorkeur met de kaart uit eht systeem verwijderd.

En over temperatuurproblemen: Draait de fan op je Zalman koeler wel goed? Wordt de heatsink van de VF900 warm? Zo ja, dan is er qua koeling geen probleem. Zo nee, blijft de heatsink dus koud, dan duidt dat op slecht contact tussen koeler en core.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pc nu net eventjes 3 minuten aangehad om te kijken of de heatsink warm werd.. maar nee hij is nog koud.. maar hij draaid wel goed.. en ik hoor maar 1 peipje van het moederbord dus dat moet ook goed zijn.. ik heb een asus P5W DH Deluxe en die heeft naar mijn weten geen onboard chip ik ga weer ff kijken hoe het met de heatsink is.. dadelijk meer info ;)

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft "koud" maar ik heb er ongeeveer 2 korels rijst tussen gedaan dat moet toch in orde zijn? en als het daaraan lag zou ik toch wel even beeld krijgen maar na een tijdje niete meer door over verhitting ?

• Saturnus
  • Niet online
Dat die koud is is niet echt een goed teken...zet de stock cooling er eens op...

Verwijderd

ik heb een asus P5W DH Deluxe en die heeft naar mijn weten geen onboard chip

Lmfao pak je monitor kabel eens :) kijk naar het uiteinde ervan :) en kijk dan hoeveel poorten daarvan op de pc zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft de "warmte" van de heat sink: hij begint nu een heel klein beetje op te warmen na ongeveer 10 minuutjes dus..

PS: instalatie koeler: ik heb 2 korreltjes koel pasta erop gesmeerd, en flink aan gedraaid zodat hij er strak op zit..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:34 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 16:36
Misschien kun je ook is aan de bovenkant voelen(zeg maar op de plek waar de core zit aan de onderkant) als het daar nogal warm is een je koelblok is koud dan heb je je koeler niet goed geinstalleerd.

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Waar woon je The_Nizzle, mijn handen beginnen bijna te jeuken :)

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:29:
wat betreft de "warmte" van de heat sink: hij begint nu een heel klein beetje op te warmen na ongeveer 10 minuutjes dus..

PS: instalatie koeler: ik heb 2 korreltjes koel pasta erop gesmeerd, en flink aan gedraaid zodat hij er strak op zit..
Wat zijn nou korreltjes? :S
Pasta erop, volledig uitsmeren zodat er een hele dunne, net niet doorkijkbare laag opzit, dan wat overblijft direct weg halen.

Verwijderd

Ten eerste je x1900XT even zonder pci-e stekker is niet zo ramp.
Probeer om je koeler eraf te monteren en dan kijken of de core niet beschadigd is (ook al heeft ie een spacer). Zo niet dan gewoon je orginele koeler terug zetten, mocht ie dan wel doen dan gewoon met koeler terug naar de winkel en dan geld terug vragen vanwege slecht advies. Een X1900XT wordt echt super heet zonder een optimaal koeler.Het orginele koeler is al een joekel van een ding en alsnog wordt die X1900XT onwijs heet. Dus conclusie kijk of de core niet beschadigd is en dan daarna verder werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog even peeter123's advies opgevolgt; ik heb de tump srews gevoelt die zijn iets warmer dan de heat sink dit is logied omdat daar geen koeler opstaat. Maar het is toch helemaal niet belangrijk of de koeler goed geinstaleerd is....? als hij niet goed geinstaleerd was dan zou ik toch nog steeds heel eventjes beeld moeten krijgen, maar dat heb ik helmaaal niet gehad, :S

• Saturnus
  • Niet online
Daarom vermoed ik ook dat het al te laat is...

Verwijderd

8)7 8)7 R.I.P tzou jammer zijn als die kaduk is >:)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar als het te laat zou zijn.... dan zou ik allemaal peiepjes moeten horen bij het opstarten waar ik nu geen last van heb.. ik ga nu maar weer de stok koeler erop terug monteren en kijken of hij het dan wel weer doet...........

Verwijderd

Had je bij het opdraaien van de koeler niet het idee van hey die rand om de core / chip heen kan in de weg zitten, of was dat er totaal niet aanwezig?

Ik had namelijk bijna m'n X800XT vernaggeld door blindelings die koeler erop te monteren, en toen ik later terugkeek zag ik dat de koeler bijna tot geen contact maakte met de core, dankzij die witte rand om de chip heen. Die heb ik moeten verwijderen met een stanleymess en erna paste die er wel op.

Zonde knul :)

• Saturnus
  • Niet online
OK: Doe de stock koeler erop, doe alles precies zoals bij een 'een nieuwe kaart,' eventueel nog BIOS reset van je mobo, je weet het nooit.

Let ook even op dat je kaart niet scheef in je PCI-E slot zit, dit had ik namelijk door een scheef bracket van de X1900XT, de kaart stevig aanduwen en NIET vast draaien met schroefjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Saturnus op 19-10-2006 16:54 ]

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 20:36
Hm, dit klinkt ernstig. Wat Saturnus zegt, alles proberen en nakijken.
Heb je iets van een vervanging waar je het mee na kan kijken? Een andere videokaart in deze pc, of de 1900XT in een andere computer doen? Met name met het laatste kan je dan zien of je videokaart dood is.

PS5 PSN: UnrealKazu

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Je hebt toch wel EN de molex EN de pci-e voeding aangesloten?
Misschien een stomme vraag, maar ik was bij mij dus die vierkante pci-stekker vergeten toen ik mn X1900XT er een keer uit had gehad en toen begon ik toch ook even te zweten omdat ik geen beeld kreeg :)

iig suc6 ermee

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:52:
OK: Doe de stock koeler erop, doe alles precies zoals bij een 'een nieuwe kaart,' eventueel nog BIOS reset van je mobo, je weet het nooit.

Let ook even op dat je kaart niet scheef in je PCI-E slot zit, dit had ik namelijk door een scheef bracket van de X1900XT, de kaart stevig aanduwen en NIET vast draaien met schroefjes.
Doet me denken dat de kaart mischien helemaal niet meer start omdat het het fannetje niet meer kan vinden mischien met 3 draadjes waarvan de 3rde voor de toeren-meting is.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Al een CMOS Clear of BIOS reset geprobeerd?

Kan op 2 manier:
1. via CMOS Clear jumper bij je mobo batterij
2. Mobo batterij zelf er een tijdje uit halen.

Een BIOS reset wil namelijk ook nog wel eens helpen.

Goud is geen geld

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
heb je niet toevallig bij het installeren van de cooler je kaart vastgepakt met je handen terwijl deze statisch waren? Dus niet ge-aard oid.? Dan zou het best kunnen dat de elektrische lading van je handen een stukje elektronica op je kaart gemold hebben.

heeft iemand toevallig een linkje hoe dit moet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:24:
hij blijft "koud" maar ik heb er ongeeveer 2 korels rijst tussen gedaan dat moet toch in orde zijn? en als het daaraan lag zou ik toch wel even beeld krijgen maar na een tijdje niete meer door over verhitting ?
Dat is wel heel erg dik. Of de pasta is er over heen gegaan en heeft sluiting veroorzaakt of de koeling is niet direkt voldoende geweest, aangezien er met zo een dikke laag het wel lang duurt voor de GPU zijn warmte kan afgeven. Wat voor pasta heb je gebruikt ?

Verwijderd

OT, heb je geen andere monitor kabel die je eens kunt proberen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

hartstikke bedankt voor de hulp, het probleem is opgelost. Het lag aan de Fan aansluiting op de kaart zelf, deze was niet aangesloten met de zalman koeler omdat hij niet paste... met de stock koeler erop deed hij het wonder boven wonder weer :)

Nogmaals hartelijk bedankt voor al jullie hulp :)

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Dus als het verhaal goed begrepen heb, doet een X1900XTX het niet als de standaardfan aansluiting niet aangesloten is. Zou dit ook gelden voor een X1800XT?

Wel handig om te weten dit, voorkomt een hoop paniek en ellende. :>

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn X1900XT werkt het in iedergeval niet.. bij een X1600pro weer wel.. dus ik weet ook niet waar het allemaal aan ligt.. je weet gewoon als je met computers begint dat je altijd voor onverwachte dingen komt te staan..

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 20:36
Vreemd, ik heb toch wel van meer mensen gehoord dat ze een zalman op hun 1900XT hadden en bij hen zou die fanconnector ook niet in die van de kaart zijn gegaan neem ik aan...

PS5 PSN: UnrealKazu

Verwijderd

Zou best merkgebonden kunnen zijn en dat mee in de bios geflashed.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
heb je toevallig niet stof in je pci-ex poort zitten?
het kleinste stofje kan veel veroorzaken
ookal zie je niks...even met de compressor er rustig door heen of een klein penceeltje...die haartjes halen alle stof weg :d
uiteraad een ongebruikt penceeltje

Verwijderd

Topicstarter
jow maat bedankt voor het advies maar als je ff had geleze had je geweten dat het al opgelost is :D ;)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:12:
hallo,

hartstikke bedankt voor de hulp, het probleem is opgelost. Het lag aan de Fan aansluiting op de kaart zelf, deze was niet aangesloten met de zalman koeler omdat hij niet paste... met de stock koeler erop deed hij het wonder boven wonder weer :)

Nogmaals hartelijk bedankt voor al jullie hulp :)
Met enig onderzoek was al duidelijk geworden (helaas) dat de VF900 in de meeste gevallen slecht tot zeer slecht presteert op de X1900XT(X). Ikzelf heb dit helaas ook ondervonden; kaart gaf artifacts en werd tot 13 graden warmer met de VF900. Ben zelf niet meer zo te spreken over de VGA coolers van Zalman, denk ook dat behalve het geluid van de X1900XT stock cooler @ load, het koelvermogen van deze koeler erg goed te noemen is! Als ze het geluidsprobleem oplossen in een volgende serie is er volgens mij geen aftermarket cooler meer nodig. De Zalman is wel stil; maar loopt qua koelvermogen enorm achter.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mijn Sapphire X1900XT heb ik de stock koeler gelijk vervangen door waterkoeling en er zit dus geen fan op de kaart aangesloten, toch heeft ie hier helemaal geen problemen mee.

Wel vreemd dat bij sommige kaarten ie niet wil werken zonder dat de fan op de kaart zit aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
jow sgtstrider ik weet niet of jij ooit reviews leest, maar uit bijna alle tests komt als conclusie dat de zalman iets beter koelt en natuurlijk vééél stiller is. Meschien had jij hem wel verkeerd geinstaleerd ?

PS: meschien is het dan toch ergens in te stellen ? als iemand weet hoe zou die het dan met ons willen delen? :P ik ben er namenlijk erg benieuwd naar :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 02:37 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
inderdaad, ik heb ook een water koelblok op mn X1900XTX en de fanstekker is niet in gebruik, hij start gewoon normaal op. (slaat volgens mij nergens op, het is niet dat de kaart kortsluiting maakt via dat stekkertje ofzo, als hij niet aangesloten is.)

Verwijderd

haal de cooler er eens af en kijk of er geen pasta aan se zijkanten van de ore naar buiten wordt geperst...dit is bijna hetzelfde als een cpu..

ik had mijn niewe e6600 olee..boxed erop ..coooll hij doet et..
ik zag een tunig tower 120 besteld pasta erop..cooler erop..ding deed geen fuck meer..
ik schrik me dood ik denk toch nie me proc naar de eeuwige jachtvelden..
na 300 reboots met zwart scherm..cooler weer eraf gehaald..droop er een halve rijstkorrel "die door het strakke monteren en iets te veel aanbrengen" aan de zijkanten eruit werdt geperst..
proc schoonmaken..cooler erop..en voilla..beeld..!!!

give it a shot...!!!1

EDIT--oops was al opgelost..

wat een raar verhaal dat als de cooler niet vast zit dat de kaart niet werkt...dat blijft dus stock cooling voor mijn x1900xtx.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 03:31 ]

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 18:51
Bulls-NL schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:47:
inderdaad, ik heb ook een water koelblok op mn X1900XTX en de fanstekker is niet in gebruik, hij start gewoon normaal op. (slaat volgens mij nergens op, het is niet dat de kaart kortsluiting maakt via dat stekkertje ofzo, als hij niet aangesloten is.)
Hier ook WC, geen probleem.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:34:
jow sgtstrider ik weet niet of jij ooit reviews leest, maar uit bijna alle tests komt als conclusie dat de zalman iets beter koelt en natuurlijk vééél stiller is. Meschien had jij hem wel verkeerd geinstaleerd ?

PS: meschien is het dan toch ergens in te stellen ? als iemand weet hoe zou die het dan met ons willen delen? :P ik ben er namenlijk erg benieuwd naar :)
Check dit maar even, reviews geven een vertekend beeld, dit is meer realistisch. Toch grappig dat er zulke verschillende resultaten uitkomen vind je niet? De Zalman presteert gewoon niet veel beter onder load, maar is wel stil. Dat is dan ook de enige reden om de VF900 aan te schaffen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
jow manne nu heb ik wel heeel iets aparts meegemaakt :P ik dacht laat ik het nog een proberen... gewoon zalman derop gedaan stekkertje in het mobo stuk of 10 keer gereboot.. en toen deed hij het gewoon :| :| :| Nogmaals dank aan jullie allen, maar weet meschien waardoor zoiets kan gebeuren ? :S

PS: check the next problem: P5W DH Deluxe Fan controller probleempje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 01:44 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:44
lag waarschijnlijk gewoon iets niet lekker met de bios van et mobo?

btw, houd alsjeblieft je temps in de gaten volgens mij is die VF900 namelijk echt niet voldoende. Je wilt niet weten wat voor windhoos aan hete lucht de stockkoeler er uit blaast op full load. Die hitte gaat met een VF900 zowieso eerst circuleren in je kast.

Ookal heeft de VF900 waarschijnlijk een stuk effecientere noise/cooling of fanspeed/airflow/heatsink ratio hoe je et wilt brengen, maar aan totale koelcapaciteit komt hij echt niet in de buurt van de stock koeler op 100%, hou dus alsjeblieft de temps in de gaten.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
ja die standaard koeler blaast de hete lucht meteen de kast uit, dat is veel beter dan een ander soort koeler die het gewoon de kast in blaast.

misschien moet je een artic koelblok nemen, daar zijn de stock koelers op gebasseerd.

nog beter is waterkoeling....

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
ik zit nu met zoon zelfde soort probleem :( . mijn x1900xt is na 10 seconden in windows te zijn al 90 graden ;( en ik zet hem dan maar snel uit voor de boel kapot gaat

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In dit geval kan je beter even een nieuwe (duidelijk) topic openen, met je probleemomschrijving etc. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.