Toon posts:

P5W DH Deluxe Fan controller probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jow manne,

Ik weet niet of dit hiet wel helemaal goed is geplaats, maar aangezien het volgens mij aan mijn moederbord ligt denk ik het wel. (correct me if i'm wrong) Maar nu terzake, ik heb pas een vf 900 cu led op mijn X1900XT gezet. (een helehoop problemen maar mede dankzij jullie gelukt :) ) En ik heb het stekertje van de Fan op mijn mobo gedaan, maar nu is mijn fanspeed niet helemaal naar wens. als alles gewoon idle is en mijn casefans rond de 900 toeren maken dan blaast mijn vf 900 cu led gewoon nog steeds als een gek hij maakt gewoon +- 2300 toeren ?! en dat vind ik jammer want ik had hem juist gekocht zodat ik het lawaai van de luidruchtige stock koeler kwijt was... Mijn mobo (Asus P5W DH Deluxe) heeft ook een "noise off modus" en dan gaan alle fans een stuk langzamer draaien, alle case fans rond de 400 toeren zelf de cpu Fan ! dus dat is heel stil, MAAR de vf 900 cu led blijf ik weer horen dit keer wel minder hard maar hij maakt gewoon nog steeds 1700 toeren ?! Dat is wel stil maar niet geruisloos.. :P Want de Fan kan ook gewoon 1000 toeren maken (staat in de specificaties) maar bij mij doet hij dit dus niet. Ik heb zelf al geprobeerd het stekkertje op andere aanluitingen op het mobo aan te sluiten maar dit was zonder succes.. nu aan jullie de vraag hoe kan ik dit oplossen ?! ik heb btw PC Probe II op mijn computer staan kan het meschien daarmee ? of in de bios? Ik kom er in iedergeval niet uit, ik hoop dat jullie een programmatje kennen o.i.d. waarmee ik dit kan oplossen :)

Alvast hartelijk bedankt :)

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:16
Hoe kom je er op om de koeler van je GraKa aan te sluiten op je MoBo???
Ik zie het nut daar niet van in. Volgens mij regelt je GraKa (obv de temp. sensor die erop zit) de toeren van de fan......Het MoBo 'weet' dit toch helemaal niet????? Ik denk dat deze constructie de levensduur van je GraKa niet ten goede komt......

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55
De aansluitingen op het moederbord zijn inderdaad alleen voor de CPU fan, de case-fans en in sommige situaties de PSU fan. De stekker van de GPU-koeler sluit je uiteraard aan op je videokaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 07:36

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Maar met een zalman gaat dat nou niet (op je vga plaatsen die stekker)
Ik deed hem ook gewoon op mijn mobo en regelde zelf de snelheid meet speedfan ;)
Je kan alle stekkertjes regelen op de P5W als je het in bios op Disable zet

www.jaxxx.nl

Verwijderd

inderdaad, eerst in de bios tenminste die fan aansluiting op disable zetten zodat het regelbaar is.

Verder heb ik ook zo'n koeler gehad (2x in sli) maar die bliezen nooit "als een gek" of tenminste toch nauwelijks hoorbaar op 12V...

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 21:24
Ik kan je vertellen dat vanaf bios 1403 de cpu fan (connector) vanuit het bios NIET meer regelbaar is zonder apparte externe fan controller !!

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 21-10-2006 15:14 ]

Pagina: 1