[xp pro, sp2] highscreen soundboostar 16 3d ?

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 20:16
Ik heb een oude highscreen soundboostar 16 3d (ISA) die onder xp maar niet aan de praat wil. Ik heb al alle drivers van driverguide geprobeerd om te zien of deze wel geaccepteerd worden. nu heb ik een aantal drivers die wel compatible zijn, en dan wordt een een sound boostar controller gevonden. Maar als ik dan vervolgens wil installeren, krijg ik de melding:
Er is een fout opgetreden tijden het installeren van het apparaat. Het installatieprogramma voor klasse heeft de aanvraag afgewezen om dit apparaat te installeren of bij te werken.

weet iemand wat hier aan te doen is?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
arjoderoon schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:37:
Ik heb een oude highscreen soundboostar 16 3d (ISA) die onder xp maar niet aan de praat wil. Ik heb al alle drivers van driverguide geprobeerd om te zien of deze wel geaccepteerd worden. nu heb ik een aantal drivers die wel compatible zijn, en dan wordt een een sound boostar controller gevonden. Maar als ik dan vervolgens wil installeren, krijg ik de melding:
Er is een fout opgetreden tijden het installeren van het apparaat. Het installatieprogramma voor klasse heeft de aanvraag afgewezen om dit apparaat te installeren of bij te werken.

weet iemand wat hier aan te doen is?
Ik denk dat je je moeite beter kunt sparen.
Als driverguide al geen resultaat geeft dan zijn de opties wel zo'n beetje op om knappe drivers te vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeeMoney schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:30:
[...]

Ik denk dat je je moeite beter kunt sparen.
Als driverguide al geen resultaat geeft dan zijn de opties wel zo'n beetje op om knappe drivers te vinden.
Lekker defaitistisch :/

Dit is mogelijk geen driver issue maar een resource allocation issue :o

Is dit een ISA PnP kaart? Zo nee (wat ik eigenlijk verwacht) kan het helpen om te kijken welk IRQ hij probeert te gebruiken (zie de resources tabblad in DevMan) en dan in BIOS bij resource configuration (of hoe het in jouw BIOS ook moge heten - als je geen volledige specs geeft kunnen we dat ook niet exact zeggen) die IRQ op ISA/non-PnP zetten ipv Auto :z

Maareh, TS, geef anders eens exact aan welke driver je probeert te installeren. Ik neem aan dat je het met een Win2K of XP driver probeert. Win9x drivers hoef je niet te proberen, zelfs de latere Win98SE/ME WDM drivers zijn niet compatible met 2K/XP WDM drivers. Soms heb je wel met NT4.0 drivers geluk, maar dat is uiterst zeldzaam.

Enneh zie: Hoe drivers te zoeken

Wat voor controller chip zit er op deze kaart? Zijn er niet makkelijker generieke drivers daarvoor te vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 20-10-2006 11:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
dion_b schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:50:
[...]

Lekker defaitistisch :/

Dit is mogelijk geen driver issue maar een resource allocation issue :o

Is dit een ISA PnP kaart? Zo nee (wat ik eigenlijk verwacht) kan het helpen om te kijken welk IRQ hij probeert te gebruiken (zie de resources tabblad in DevMan) en dan in BIOS bij resource configuration (of hoe het in jouw BIOS ook moge heten - als je geen volledige specs geeft kunnen we dat ook niet exact zeggen) die IRQ op ISA/non-PnP zetten ipv Auto :z

Maareh, TS, geef anders eens exact aan welke driver je probeert te installeren. Ik neem aan dat je het met een Win2K of XP driver probeert. Win9x drivers hoef je niet te proberen, zelfs de latere Win98SE/ME WDM drivers zijn niet compatible met 2K/XP WDM drivers. Soms heb je wel met NT4.0 drivers geluk, maar dat is uiterst zeldzaam.

Enneh zie: Hoe drivers te zoeken

Wat voor controller chip zit er op deze kaart? Zijn er niet makkelijker generieke drivers daarvoor te vinden?
Dat weet ik ook wel, maar om nou met ISA soundcards te gaan lopen rommelen waar hij al 10 drivers mee geprobeerd heeft onder XP, terwijl je voor 14,95 bij de lokale PC boer een veel knappere (itt dit kaartje dan) geluidskaartje hebt en nog PCI ook :X

/herstel ik zie ze zelfs voor 9,95 al te koop staan.
Dat scheelt je en hoofdpijn en 3 uur proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2006 12:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GeeMoney schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar om nou met ISA soundcards te gaan lopen rommelen waar hij al 10 drivers mee geprobeerd heeft onder XP, terwijl je voor 14,95 bij de lokale PC boer een veel knappere (itt dit kaartje dan) geluidskaartje hebt en nog PCI ook :X

/herstel ik zie ze zelfs voor 9,95 al te koop staan.
Dat scheelt je en hoofdpijn en 3 uur proberen.
Sorry, maar is dit Gathering of Tweakers of Gathering of Koop-maar-makkelijke-oplossing-in-plaats-van-gedegen-uit-te-zoeken :?

De kaart die TS heeft voldoet voor de eisen die hij heeft. Mogelijk zijn er echt geen drivers voor, maar misschien ook wel - ik heb hier nog laatst een ISA non-PnP sound+modemkaart ergens ingeprikt en zonder problemen onder WinXP en Gentoo Linux aan de praat gekregen (zowel AZT2320 sound als Rockwell modem gedeelte) :z

Oslik blyat! Oslik!