Sinds een jaar of 3 geleden ben ik klant bij Orange. Vanaf vorig jaar ben ik absoluut geen tevreden klant meer om verschillende redenen. Een van die redenen is als volgt:
Ik ben reeds een ruime tijd gebruiker van Orange World en de daarop aansluitende dienst "Internet Access". Voor zo'n 6€ per maand kreeg ik steeds 2MB verkeer per maand ter beschikking. Recentelijk heeft Orange een "upgrade" uitgevoerd op dit pakket en is de 2MB omgevormd tot 25MB. Ik dacht dus "oh das mooi! dan krijg ik dat ook vast!". Maar niets is minder waar: Orange vindt zijn bestaande klanten blijkbaar niet belangrijk genoeg en deze krijgen de upgrade niet, want ze hebben dit "nieuwe pakket" natuurlijk aan een nieuw abonnementstype gekoppeld.... dit vertellen ze echter NIET op de upgrade-pagina!
Het betreft deze pagina:
http://www.mijnorange.ora...orangeworld/activeren.php
Je kan deze pagina enkel opvragen na inloggen op je account. Daarna krijg je dit te lezen:
http://www.mijnorange.ora.../orangeworld_nudanook.php
Hier staat:
Met andere woorden: Orange probeert de niets-vermoedende klant duidelijk te maken dat een upgrade doodsimpel is, maar dezelfde niets-vermoedende klant komt niet te weten dat hij in feite zijn contract verlengt!
Natuurlijk kan het best zijn dat er nog een waarschuwing volgt na het invullen en doorsturen van je mobiel nummer op de aanmeldpagina, maar je kan begrijpen dat ik dat niet ga riskeren.
Ik vraag me af of er mensen zijn die hier slechte ervaringen mee hebben en dus ongewild aan een contractverlenging vastzitten.
Ook vraag ik me af of deze manier van handelen legaal is.
Ik ben reeds een ruime tijd gebruiker van Orange World en de daarop aansluitende dienst "Internet Access". Voor zo'n 6€ per maand kreeg ik steeds 2MB verkeer per maand ter beschikking. Recentelijk heeft Orange een "upgrade" uitgevoerd op dit pakket en is de 2MB omgevormd tot 25MB. Ik dacht dus "oh das mooi! dan krijg ik dat ook vast!". Maar niets is minder waar: Orange vindt zijn bestaande klanten blijkbaar niet belangrijk genoeg en deze krijgen de upgrade niet, want ze hebben dit "nieuwe pakket" natuurlijk aan een nieuw abonnementstype gekoppeld.... dit vertellen ze echter NIET op de upgrade-pagina!
Het betreft deze pagina:
http://www.mijnorange.ora...orangeworld/activeren.php
Je kan deze pagina enkel opvragen na inloggen op je account. Daarna krijg je dit te lezen:
Na ongeveer een kwartier verder zoeken, waaronder het doorlezen van de algemene voorwaarden en erg uitgebreid gebruik van de zoekfunctie kwam ik terecht op deze pagina:Orange Abonnement? Activeer meteen
Games, ringtones, films, nieuws, weer of verkeer. Het zit allemaal in je telefoon met Orange World. Voor maar € 6 per maand kun je voor 25 MB internetten en heb je onbeperkt toegang tot Orange World. Hier kun je Orange World meteen activeren als je belt met een Orange Abonnement. Hoe werk het? Vul je mobiele telefoonnummer in en selecteer je type telefoon. Wij activeren Orange World binnen 1 dag. Zodra Orange World is geactiveerd, ontvang je een bevestiging via sms.
http://www.mijnorange.ora.../orangeworld_nudanook.php
Hier staat:
[edit] Daarbij moet ik ook nog vermelden dat de bovenstaande pagina niet beschikbaar is via de search-functionaliteit van de website, waar ik dus een serieus stuk van m'n tijd verspild heb om deze info te proberen vinden. Ook de bovenstaande info kan je enkel terugvinden als je ingelogd bent.Ik heb nu een Orange Free abonnement. Kan ik dan ook gebruikmaken van de nieuwe Orange World voordeelbundel?
Ja, dat kan. Dan moet je overstappen naar een van de nieuwe Orange abonnementen of Orange Sim Only abonnementen. Als je huidige contract nog meer dan 12 maanden geldig is, dan hoef je niet bij te tekenen en kun je zo overstappen. Als het minder dan 12 maanden duurt voordat je contract afloopt, dan wordt je contract vernieuwd met een periode van 12 maanden vanaf het moment dat je overstapt.
Met andere woorden: Orange probeert de niets-vermoedende klant duidelijk te maken dat een upgrade doodsimpel is, maar dezelfde niets-vermoedende klant komt niet te weten dat hij in feite zijn contract verlengt!
Natuurlijk kan het best zijn dat er nog een waarschuwing volgt na het invullen en doorsturen van je mobiel nummer op de aanmeldpagina, maar je kan begrijpen dat ik dat niet ga riskeren.
Ik vraag me af of er mensen zijn die hier slechte ervaringen mee hebben en dus ongewild aan een contractverlenging vastzitten.
Ook vraag ik me af of deze manier van handelen legaal is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 23:38 ]