Nieuwe tarieven Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op 30 mei heeft Orange nieuwe tarieven geïntroduceerd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60076ef50f12ae03b45b7f0f2adfacaf/full.jpg

Voordeelbundels
Bij de abonnementen zijn voordeelbundels mogelijk, die online per maand aan- en uit te zetten zijn.
Zo zijn er vernieuwde sms-bundels van 30, 60 en 240 berichten voor respectievelijk €3,50; €5,50 en €15,00. Het verschil met de Free-abonnementen van voorheen is dat de overgebleven sms'jes aan het eind van de maand vervallen.
Verder is het mogelijk om voor €15,00 maximaal 2000 minuten per maand te bellen naar vaste nummers in de avonduren en voor €10,00 maximaal 2000 minuten per maand naar Orange nummers.
Orange World is nog steeds €6,00 per maand maar het inbegrepen dataverkeer is van 2MB naar 25MB gegaan.
Nieuw zijn SMS op reis en Bel op reis: voordeelbundels voor bellen en sms'en vanuit het buitenland.
De bedragen voor voordeelbundels worden verrekend met de abonnementsbundel.

Nieuwe voorwaarden? Opzeggen!!!
De nieuwe tarieven gelden alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten houden de voorwaarden van hun Free-abonnement. Ook de downgrade-regels voor Free abonnementen zijn hetzelfde gebleven. Je kunt dus nog steeds na zes maanden naar een lagere bundel in het Free tariefplan overstappen, bijvoorbeeld van Free €32,50 naar Free €22,50. Geen reden om voortijdig op te zeggen dus :)

Overstappen vanaf een Free-abonnement?
Overstappen naar de nieuwe tarieven voor bestaande klanten is mogelijk. Voor abonnementen die in april of mei van dit jaar zijn aangesloten geldt dat overstappen naar het dichtsbijzijnde lagere abonnement of alle hogere abonnementen mogelijk is zonder dat dit verdere gevolgen heeft.
Voor abonnementen die eerder zijn aangesloten geldt het volgende: is de resterende contractperiode nog langer dan een jaar, dan verandert er niets aan de einddatum. Is het contract binnen een jaar afgelopen, dan geldt als nieuwe einddatum de datum van overstappen + 12 maanden. Loopt het contract bijvoorbeeld op 17 november 2006 af en je stapt morgen over naar de nieuwe tariefstructuur, dan is de nieuwe einddatum 1 mei 2007. Je krijgt hierbij geen toestel.
Is je contract binnen 4 maanden afgelopen, dan kun je wel verlengen met een toestelaanbieding en de nieuwe tarieven.

Sim Only
Ook de Sim Only abonnementen zijn gewijzigd.
Er zijn bundels van €7,50; €10,00; €15,00 en €20. Bij Sim Only €20 betaal je €20 per maand en krijg je daarvoor €40 per maand om van te bellen tegen €0,16 per minuut (excl. starttarief).
Je kunt het ook anders zien: je betaalt €20 per maand, daar krijg je ook €20 voor om van te bellen tegen €0,08 per minuut (vergelijk het tarief bij de normale abonnementen: €0,12)
Bij de Sim Only abonnementen van €7,50; €10,00 en €15.00 is het tarief €0,18 of €0,09, afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Op Sim Only abonnementen is alleen de Orange World voordeelbundel mogelijk, dus niet de sms-bundels of andere voordeelbundels.

Voordelen?
Het grootste voordeel is absoluut de lage tarieven, zeker vergeleken met de Free abonnementen. De sms-bundels zijn nu per maand aan- en uit te zetten. Het inbegrepen dataverkeer van Orange World is verhoogd van 2MB naar 25MB voor dezelfde prijs.

Nadelen?
De tarieven buiten de bundel zijn niet meer hetzelfde als binnen de bundel. Verder zijn sms-bundels niet meer onbeperkt houdbaar. De Sim Only abonnementen zijn minder aantrekkelijk geworden in vergelijking met de normale abonnementen.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 31-05-2006 00:51 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Maar als ik me niet vergis betaal je wel nog steeds in eerste instantie alles uit je bundel ? Zowel sms als mms ? Hoe zit het met gigantische resten beltegoeden ? Ik heb bijvoorbeeld op dit moment meer dan 500 euro over omdat ik gewoonweg veel minder ben gaan bellen met m'n 80 euro abbo. Heb dat bij de vorige wijzigingen omgezet naar 62,50 maar ik hou nog steeds maandelijks gigantisch veel over. Of is er tegenwoordig ook een manier om dit (evt, via Orange zelf) te cashen ? Bij voorkeur zonder direct afgesloten te worden en geblacklist te worden.

Het verhogen van het aantal inbegrepen mb's in de Orange World bundel werd ook wel eens grof tijd. Zeker als ik het ging vergelijken met de bundels van t-mobile.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Enige vraag die ik heb: Wat gebeurd er met je Free 'beltegoed' die je nog hebt staan als je overstapt naar een nieuw tariefplan? En je sms voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ze blijven gelukkig wel per seconde afrekenen. Maar ik heb nu nog 950 smsjes over bij m'n free abo. Als ik dan in September een cashback actie doe dan ben ik ze dus kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Volgens mij blijft het beltegoed wat je hebt bij je free abbo gewoon gehandhaafd als je naar een van de nieuwe abbo vormen gaat. Zou ik ze in mijn geval toch uiterst kwalijk nemen.

Cashback actie ? Als ik het goed lees moet je bij overstap naar 1 van de nieuwe abbo's (wanneer je eieren voor je geld wil) je sms gewoon volledig opmaken iedere maand, dus ook wat je nog over hebt. Ik zou als ik jou was even afwegen wat je meer waard is, smsjes of goedkopere tarieven.

Moet wel zeggen dat ik het knap _knudde_ vind dat buiten je bundel bellen ineens duurder geworden is tov binnen je bundel bellen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wordt een overstap van 42,50 naar 40,00 ook als een overstap naar een lager abonnement gezien? Voor mijn gevoel is dat hetzelfde abonnement.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Inderdaad, ik had vroeger ook al 40... toen moest het naar 42,50 en nu weer naar 40 :?
Handige mensen bij Orange. Sorry maar ik denk dat dit mijn laatste maandjes bij de Oranjes zijn. Heb er nu echt genoeg van, hoezo betaal ik 10 cent per minuut meer als ik buiten mijn bundel bel??? Dan heeft T-Mobile het beter aangepakt. Of mis ik daar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Kleine aanvulling: wanneer je nu een 50% deal hebt (dus je betaalt een jaar lang maar 50% van de kosten van je bundel) dan vervalt die regeling wanneer je overstapt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

We zijn qua maandelijkse bedragen inderdaad weer terug bij af. Maar volgens mij word van 42.50 naar 40 niet gezien als switch naar beneden. Echter moet je er wel even mee oppassen met dit aanpassen anders heb je ineens weer 12 maanden aan je broek hangen.

Het feit dat Orange inderdaad weer es knap onlogische dingen aan het doen is en nog steeds pakweg een half jaar tot een jaar later met bepaalde toestellen op de markt komt dan andere providers, maakt overstappen naar orange steeds minder aantrekkelijk. Ik heb dat probleem gehad met de 7650 van nokia, de M1000 en nu weer met de m5000. Allemaal toestellen die bij de concurrenten zoals T-Mobile al _lang_ beschikbaar waren/zijn en waarbij orange je iedere keer dezelfde smoes verkoopt: Het toestel word nog getest. Die grap begint knap oud te worden. Elke andere provider heeft het toestel in omloop, orange weet nog niet of ie werkt. Goed hun keus, maar met het behouden van klanten gaat lichtelijk op een andere manier.

Ook wat betreft het GPRS/Orange World verhaal. Een aantal providers maken al gebruik van UMTS. Gezien de prijzen van orange (die knap dicht in de buurt van die Vodafone zitten) had ik eigenlijk toch wel verwacht dat Orange ondertussen ook met UMTS naar buiten zou zijn gekomen. Wat betreft het aantal mb's dat in de Orange World bundel zaten kan ik vrij kort zijn, da's zeker geen argument dat je als verkoper moet gebruiken om iemand over de streep te trekken. Het is nu 25meg ipv 2 meg maar nog steeds vind ik het erg weinig.

Het is dat ik zelf nog een gigantisch beltegoed over heb bij orange maar op het moment dat dat verdwenen is (of ineens ook niet meer onbeperkt houdbaar is) is het voor mij exit Orange. M'n vriendin heeft de afgelopen 3-4 jaar t-Mobile gehad, ze hadden een kut service, ze sloten bepaalde mogelijkheden af (naar buitenland bellen en naar 09xx en 08xx nummers bellen). Maar prijstechnisch was het veel beter geregeld dan bij orange. Zeker bij het afsluiten van een abbo met een toestel zitten er toch wel gigantische prijsverschillen met orange.

Maargoed /rant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
@ts Je bent de 100 euro sim only vergeten erbij te zetten. Hiermee kan je 2000 minuten bellen naar vast en mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dan wel een Orange simkaart thuis maar die ga ik pas vanaf eind augustus gebruiken. Vraag me dus nog steeds af wanneer je dataverkeer gebruikt?? Bij het Nav4all draadje lees ik dat het opvragen van een route via GPRS niet vanuit je MB's gaat..
Maar wat dan wel? Als ik surf via Opera mini.. dan wel? Of alleen als ik er een laptop op mijn gsm aansluit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:27:
Heb dan wel een Orange simkaart thuis maar die ga ik pas vanaf eind augustus gebruiken. Vraag me dus nog steeds af wanneer je dataverkeer gebruikt?? Bij het Nav4all draadje lees ik dat het opvragen van een route via GPRS niet vanuit je MB's gaat..
Maar wat dan wel? Als ik surf via Opera mini.. dan wel? Of alleen als ik er een laptop op mijn gsm aansluit??
Al het dataverkeer wat over http gaat kun je gratis en onbeperkt doen bij Orange (dit kan via de proxy). Voor het downloaden, MSNen, emailen (POP) zul je het databundeltje moeten aanspreken. Ik vind het een goede deal. 25mb over GPRS is echt een aardige hoeveelheid, zeker i.c.m. de proxy. Dus goede actie, daarnaast krijg je tot 31 juli onbeperkt internet (tot 250 mb).
rb338 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:39:
Inderdaad, ik had vroeger ook al 40... toen moest het naar 42,50 en nu weer naar 40 :?
Handige mensen bij Orange. Sorry maar ik denk dat dit mijn laatste maandjes bij de Oranjes zijn. Heb er nu echt genoeg van, hoezo betaal ik 10 cent per minuut meer als ik buiten mijn bundel bel??? Dan heeft T-Mobile het beter aangepakt. Of mis ik daar iets?
Je haalt toch wel aardig wat meer belminuten uit je bundel, zelfs voor de 42,50 abbo's. Maar per saldo schieten vooral de voordeligere abbo's er veel mee op, immers voor sommige abbo's gaat het gesprekstarief van 0,20 cent naar 0,12 cent. Daarnaast is het vanaf het 50 euro abbo weer heel interessant, 50 % korting op Orange Premier en voor maar 0,10 cent per minuut bellen.

Grote verschillen t.o.v. t-mobile Flex zijn de veel voordeligere tarieven voor bellen bij lagere abbo's en nog steeds bij de hogere. Daarnaast is internet goedkoper, maar niet onbeperkt... En alles gaat uit de bundel ook de voordeelbundels. PIT komt er bij T-Mobile bovenop, je kunt niet voordeliger SMSen, niet "voordeliger" in het buitenland bellen/smsen etc.

Maar nogmaals het zijn vooral de abbo's in de 15~30 euro range die er heel erg op vooruit gaan (ook t.o.v. de concurrentie). De enige maar is dus, dat je wel binnen je bundel zal moeten blijven om het interessant te houden.

@Canaria, goed idee om hier een topic over te openen! Misschien handig om er bij te zetten dat de nieuwe voordeelbundels niet mogelijk zijn met de oude free abonnementen, je zult eerst moeten overstappen. Dat geldt ook voor de Orange World bundel (2 mb vs. 25 mb).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Hoe zit het eigenlijk met verlengen ? Als ik ga verlengen kan ik dan van 62,50 naar 20 gaan bijvoorbeeld ? Of mag ik maximaal naar 50 of 30. Ik vind persoonlijk dat er boven de 50 euro wel met grote stappen naar de volgende bundel word gegaan.

Het GPRS verhaal is vrij dubieus, ik zelf krijg bij het bekijken van bijvoorbeeld Nu.nl via de orange portal toch na een paar dagen de melding dat ik over m'n 2 meg zit.

Wat betreft toestellen blijf ik erbij dat ik vind dat Orange gewoon retetraag is. Toestellen komen (als ze al komen) meestal een half jaar tot een jaar later op de markt. En als ze dan komen zijn ze ook nog eens veel te duur t.o.v. andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Nu online
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:22:
Hoe zit het eigenlijk met verlengen ? Als ik ga verlengen kan ik dan van 62,50 naar 20 gaan bijvoorbeeld ? Of mag ik maximaal naar 50 of 30. Ik vind persoonlijk dat er boven de 50 euro wel met grote stappen naar de volgende bundel word gegaan.
Verlengen is eigenlijk gewoon een nieuw contract tekenen. Je mag dus elk abonnement nemen die je wilt.
Het GPRS verhaal is vrij dubieus, ik zelf krijg bij het bekijken van bijvoorbeeld Nu.nl via de orange portal toch na een paar dagen de melding dat ik over m'n 2 meg zit.
Dan moet je je toestel anders instellen, wap als APN ipv internet.
Wat betreft toestellen blijf ik erbij dat ik vind dat Orange gewoon retetraag is. Toestellen komen (als ze al komen) meestal een half jaar tot een jaar later op de markt. En als ze dan komen zijn ze ook nog eens veel te duur t.o.v. andere aanbieders.
Abonnement gewoon verlengen bij een gewone winkel of webwinkel. Heb je ook geen branded spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Branded of niet maakt me op zich niet zo veel uit, bij de m1000 zit het hoesje gewoon netjes over het orange logootje. Softwarematig zal het me een worst wezen aangezien je daar (wanneer de garantie je een worst zal wezen) mee kan doen wat je wil.

Meestal is het zo dat je voor het toestel bij een gewone winkel (zeker wbt de m5000/mda pro/qtek 9000) je gewoon blauw betaald. Dan kun je beter van dat geld een goedkope foon nemen en een laptop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Laatst online: 11-08 17:47
Als je de helpdesk belt om te vragen wat er gebeurt met je SMS voorraad die je met bundels opgebouwd hebt na een overstap, zeggen ze doodleuk dat die vervallen. Maar op de website van Orange staat dat het omgezet wordt naar euro's voor bij je belbundel.
Ik vraag me nu af wat het nu eigenlijk is... wel of niet weg? En wel of niet geld erbij...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij Orange World kijk zie ik ook dat de aanpassing daarvan (van 2 naar 25 MB) alleen geldt voor mensen in het nieuwe tariefplan en dus NIET voor mensen met een Orange Free abbo.. Stelletje }:O -en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:48:
Als ik bij Orange World kijk zie ik ook dat de aanpassing daarvan (van 2 naar 25 MB) alleen geldt voor mensen in het nieuwe tariefplan en dus NIET voor mensen met een Orange Free abbo.. Stelletje }:O -en..
Dat staat toch ook in de topicstart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen gold-klant. Eigenlijk ben ik helemaal geen goeie klant, want ik bel nooit over m'n 22,50-bundel. Ik wil graag een sim-only van 7.50 euro per maand met behoud van m'n nummer. Kan dit? Ik zie door de beltegoeden de abonnementen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:07:
Ik ben geen gold-klant. Eigenlijk ben ik helemaal geen goeie klant, want ik bel nooit over m'n 22,50-bundel. Ik wil graag een sim-only van 7.50 euro per maand met behoud van m'n nummer. Kan dit? Ik zie door de beltegoeden de abonnementen niet meer.
Ik denk het niet, maar zoek eens contact met ze en je weet het zeker.

Kan ik op de een-of-andere manier overigens de oude tarieven terugvinden? Ik wil een vergelijking maken.

Thanks @ hieronder! _O_ (Als ik overigens bij MijnOrange kijk, kan ik het niet vinden; in de zip wel. :))

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 06-06-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
pven schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Ik denk het niet, maar zoek eens contact met ze en je weet het zeker.

Kan ik op de een-of-andere manier overigens de oude tarieven terugvinden? Ik wil een vergelijking maken.
Inloggen bij Orange of deze zip gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:07:
Als je abbo is afgelopen dan kun je met inachtneming van de opzegtermijn overstappen, anders niet natuurlijk :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ben net overgestapt, was geen probleem. Hoewel ik nog (net) geen 6 maanden van m'n 2 jaar het abbo heb mocht ik toch downgraden van 22,50 naar 15,-
Prima service. Mooie deal. Ik voel me bij Orange altijd veel minder genaaid dan bij T-mobile. Als je bij T-mobile een abbo te laat opzegd (in demaand waarin het afloopt), hangen ze er doodleuk nog 3 maanden extra aan vast.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk: bij Free 42,50 wordt vermeld dat bellen binnen Nederland 14 cpm is, bij de nieuwe 40-variant wordt gemeld dat bellen binnen de bundel 12 cpm is. Betreft dit hetzelfde of betaal je bij Free 42,50 een ander tarief voor het bellen naar mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
pven schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:56:
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk: bij Free 42,50 wordt vermeld dat bellen binnen Nederland 14 cpm is, bij de nieuwe 40-variant wordt gemeld dat bellen binnen de bundel 12 cpm is. Betreft dit hetzelfde of betaal je bij Free 42,50 een ander tarief voor het bellen naar mobiel?
In het nieuwe tariefplan is bellen binnen de bundel binnen Nederland 12 cent, buiten de bundel 22 cent. Vandaar dat de oude omschrijving niet meer kon worden gebruikt. Er is in zowel het oude als het nieuwe tariefplan geen onderscheid tussen bellen naar mobiel of vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik lees bijna alleen maar gezeur :? Elke provider heeft zo zijn nadelen. Betreffende GPRS is Orange de onbetwiste nummer 1 in Nederland hoor. Alleen het pop3 verkeer voor je email zat in die 2 MB, de rest, echt de rest, allemaal onbeperkt voor 6 euro per maand, vanuit je bundel. Aangezien ik voor minder dan 20 euro per maand verbruik en al drie jaar lang de Orange Free 30/32,50 verlengingen echt grandioos zijn of in ieder geval net zo goedkoop/goedkoper dan de 22,50 verlengingen, zie ik het als gratis internet voor mij. Msn, Opera.. alles gaat via Orange World. Ik maak er vrij veel gebruik van. Bovendien, de ene maand bel ik meer dan de ander dus bundel meenemen is echt ideaal. Nee, voor mijn wensen kan geen enkele provider het zo goedkoop brengen.

Ik ben alleen bang dat http verkeer via Orange World wellicht komt te vervallen nu ze Internet Access naar 25 MB hebben gegooid. Ook al maakt dat niet zoveel uit, knap als je dat haalt met Opera Mini :+ Zou trouwens wel mooi zijn dat je dan eindelijk bijlagen tot 1MB via POP3 mag versturen, i.v.m. foto's. Kijk dan komt de mobiel(e diensten) pas echt in de buurt van de computer van 12 jaar geleden.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vanmiddag gebeld en zojuist een SMS ontvangen dat mijn Free 42,50 naar een 40-abbo om is gezet. _O_

Via de site heb ik Orange-naar-Orange weer aan gezet, ik kan alleen de kleinste SMS-bundel nog niet vinden (ik zie alleen SMS240 staan, dat is niet echt wat ik wil). Iemand een idee waar dat in te stellen is?
de sms voordeelbundels zijn verkrijgbaar vanaf 27 juni
O-)

Overigens krijg ik via 1244 nog wel de melding dat ik ruim 100 SMS-jes heb staan, het lijkt alsof die zijn blijven staan uit mijn oude bundel.

Orange World was overigens nog steeds 'enabled'.

Lachen: in mijn Orange World overzichtje staat dat ik nog 256000kb mag verbruiken. :D

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 19-06-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Nu online
Ik had vorige week gebeld en kreeg later een SMS-je dat de overstap om technische redenen niet door kon gaan. Ik zou nog te horen krijgen wanneer het wel ging lukken. Niks meer van gehoord. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
dinkelover schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 23:02:
Ik ben alleen bang dat http verkeer via Orange World wellicht komt te vervallen nu ze Internet Access naar 25 MB hebben gegooid. Ook al maakt dat niet zoveel uit, knap als je dat haalt met Opera Mini :+
M'n push e-mail trekt al 2 MB per dag :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:58:
[...]

M'n push e-mail trekt al 2 MB per dag :(
Dat ligt aan jezelf, dat kan je Orange niet kwalijk nemen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Nu online
Nog even een aanvulling. Als je nog het oude abonnement hebt, dan kan je nog steeds na een half jaar een stap omlaag gaan naar de oude abonnementen.
Ik heb vandaag mijn 22,50 om laten zetten naar een 12,50 en blijft mijn huidige contractperiode gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik las trouwens in de voorwaarden ergens dat je huidige sms-voorraad omgezet wordt in beltegoed als je naar het nieuwe tariefplan gaat. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
SayWhatAgain!: ja daar heb ik ervaring mee. Bij mij zijn >300 sms'jes omgezet naar beltegoed (tegen het oude smsvoorraadtarief, dat wel, dus €0,10 per sms).
De rekeninginfolijn heeft daarna nog een paar dagen (tot mijn nieuwe volledige bundel inging) wel nog steeds het aantal sms'jes genoemd dat ik voor de omzetting had, maar helaas, toen ik m'n eerste volledige bundel kreeg waren ze echt weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ah mooi, want ik heb er nog een stuk of 1100 :D
En als ik verleng via een webshop, dan gaat mn beltegoed etc. ook mee he? Want volgens mij mag ik alweer verlengen (einde contract 16-09), maar bij een webshop krijg ik veel meer cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:57:
Ik las trouwens in de voorwaarden ergens dat je huidige sms-voorraad omgezet wordt in beltegoed als je naar het nieuwe tariefplan gaat. Iemand hier ervaring mee?
Bij mij is er qua SMS-jes niets omgezet, ik heb er nog ruim 100 in mijn bundel staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
jammer dat buiten de bundel veel duurder gaat worden,...

* nachtnet gaat over 7 maanden maar eens op zoek naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hmm, je moet bij de nieuwe varianten dus enorm oppassen dat je niet door je bundel heen schiet, want dan pakken ze je voor dubbel tarief zo'n beetje als ik het goed begrijp... Klinkt eigenlijk helemaal niet zo positief voor mij :( Ik zit sommige maanden 15 euro onder m'n bundel nu, andere maanden weer 30 euro erboven. In deze nieuwe vorm zouden de 'dure' maanden dus nog een stuk duurder worden :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb ontdekt waarom ik dacht dat ik nog een oude bundel had. Sinds een paar weken heb ik 113 SMS-jes in mijn bundel die dus niet opraken, blijkbaar heb ik al die tijd tegen duur tarief ge-SMS-t.

Als ik zo'n nieuwe SMS-bundel neem, wordt de oude dan automatisch omgezet naar tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
nachtnet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:39:
jammer dat buiten de bundel veel duurder gaat worden,...

* nachtnet gaat over 7 maanden maar eens op zoek naar een andere aanbieder.
Tja, een kwestie van afwegen. Mijn oude 22,50-abonnement had een beltarief van 20 cent per minuut. Buiten de bundel wordt dat slechts 2 cent/min duurder, terwijl ik binnen de bundel 8 cent/min goedkoper uitben.

Ik was er snel uit, maar dat verschilt per persoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tarieven zijn echt veel lager ten opzichte van de oude tarieven, maar ook ten op zichte van andere providers ( vooral bij de lagere bundels) Dat je dan als je over je bundel heen gaat meer betaald is misschien wel een nadeel, maar je kan altijd je bundel omhoog gooien als je meer blijkt te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:59:
De tarieven zijn echt veel lager ten opzichte van de oude tarieven, maar ook ten op zichte van andere providers ( vooral bij de lagere bundels) Dat je dan als je over je bundel heen gaat meer betaald is misschien wel een nadeel, maar je kan altijd je bundel omhoog gooien als je meer blijkt te bellen.
Helaas weet je niet altijd vantevoren dat je meer gaat gebruiken. 1 maandje dik over je bundel kan je al met vrij onprettige verrassingen opzadelen en dan is al dat voordeel uit de andere maanden weer weg... Ik zit nog sterk te twijfelen of het voor mij nou gunstiger is. Mijn profiel
- nu 2 jaar Orange Free. Eerst 1 jaar Orange Free 40, daarna 1 jaar Orange Free 42,50 (omgezet bij invoering vorige nieuwe tarieven)
- dat verbruik ik aan Orange World (6 euro), SMS Bundel (60 voor 6 euro) en nog eea aan Orange World Sites die je per maand afrekent (ong 5 euro per maand).
- de rest bel ik op waarbij ik wisselend bijv 7 euro overhoud of tot 27 euro moet bijbetalen.
Maw: Ik bel nog al eens buiten mijn bundel en dat zou bijna 2x zo duur worden in het nieuwe abbo. In plaats van 27 euro kom je dan op een aardige 50 euro extra. Tevens neem ik altijd veel SMS'en mee, maar het gebeurt ook wel eens dat ik 100 SMS'en opmaak. Dat wordt dan fijn verder SMS'en buiten de bundel (en dus voor meer geld). Dus ook dat zie ik niet zitten.

Dan nog een extra facet van mijn situatie:
Ik heb ergens in april of mei mijn lopende abbo verlengd op een aanbod van Orange aan de telefoon. Omdat mijn GSM nog goed was, ben ik voor een Sim Only abbo met 50% korting gegaan. Vanaf 8 juli betaal ik per maand dus € 21,25 voor een Orange Free 42,50 abbo. Daar zit ik dus nog een jaar aan vast (maar ik heb het vermoeden dat ze bij een omzetting naar de nieuwe abbo vorm geen moeite hebben om een jaar te doen vanaf de datum dat ik dat neem :P ).

Wat is nu wijsheid?

Overigens, de OpenOrange aanbiedingen zijn dus echt gewoon zielig wanneer je al Orange GSM en Orange ADSL hebt... Dan moet je het maar doen met 50% korting op accessoires die je niet koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Helsie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:09:
[...]

Helaas weet je niet altijd vantevoren dat je meer gaat gebruiken. ...knip :)
Dat van welke bundel je neemt...tsja, dat moet je gewoon goed inschatten en een mooi gemiddelde nemen. Overgebleven beltegoed kun je nog wel onbeperkt meenemen. En de SMS-voorraad kun je maandelijks veranderen/stopzetten, net als andere diensten volgens mij.
Overigens is die 50% korting niet een supergoede deal. Ik heb nu 32,50 en heb via een site verlenging aangevraagd voor 30 p/m en betaal 11,67 na cashback p/m. Dat was nog goedkoper dan een 25 abo :?
En nu wachten totdat de telefoon die ik wil uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:30:
[...]

Dat van welke bundel je neemt...tsja, dat moet je gewoon goed inschatten en een mooi gemiddelde nemen. Overgebleven beltegoed kun je nog wel onbeperkt meenemen. En de SMS-voorraad kun je maandelijks veranderen/stopzetten, net als andere diensten volgens mij.
Overigens is die 50% korting niet een supergoede deal. Ik heb nu 32,50 en heb via een site verlenging aangevraagd voor 30 p/m en betaal 11,67 na cashback p/m. Dat was nog goedkoper dan een 25 abo :?
En nu wachten totdat de telefoon die ik wil uitkomt...
Ik betaal met een éénmalige cashback maar (11*32,50 - 280)/12 = 6,46 p/m en als je downgrade na een half jaar, betaal ik maar 1,46 p/m :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Baas boven baas he :+
Downgraden kan ik ook nog den na 6 maand, maar eenbs zien of ik dat doe...
Maar echt: hoeveel mensen niet weten dat zelf verlengen aardig wat op kan leveren. Iedereen laat het maar gewoon gaan, jaar na jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:30:
[...]

Ik weet niet hoe het nu is, maar oude stijl SMS bundel moest je minimaal 12 maanden afnemen...
Jij hebt 19 euro voordeel per maand en ik 21,25. Dus netto ben ik wel voordeliger uit. Dan zal het per persoon anders zijn (hangt af van verbruikspatroon) of het in jouw of mijn voordeel is om een abbo nieuwe of oude stijl te hebben. Ik kan me voorstellen dat nieuwe stijl met name bij de lagere abbo's veel goedkoper is. Maar ik ben gewoon bang voor het bellen buiten de bundel. Mijn zusje is daar bij T-Mobile al een keer keihard mee gepakt (is wel eigen schuld natuurlijk, maar dat was voor mij een goed voorbeeld hoe het kan lopen als de buiten de bundel tarieven zoveel hoger zijn). Tevens is het bij hoge tarieven buiten de bundel helemaal niet zo gunstig meer dat alles (qua orange world, sms, etc) van de bundel af gaat: Die extra diensten gaan er namelijk als eerste af en dus houd je dan minder over om te bellen, terwijl het wellicht gunstiger zou zijn voor de klant om de extra diensten als laatste af te rekenen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Helsie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:44:
[...]

Ik weet niet hoe het nu is, maar oude stijl SMS bundel moest je minimaal 12 maanden afnemen...
Bij de nieuwe abo's niet meer dus.
Jij hebt 19 euro voordeel per maand en ik 21,25. Dus netto ben ik wel voordeliger uit.
Ik betaal 11,67 p/m en jij 21,25, dus netto ben ik voordeliger uit B)
Het gaat uiteraard om het percentage korting he. Dat je bij een hoger abo nominaal meer korting krijgt, is al snel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:51:
Bij de nieuwe abo's niet meer dus.
Ok, weet ik dat ook weer. Staat tegenover dat ze voor die minimale korting tov de oude tarieven niet meer onbeperkt mee te nemen zijn. Dit was m.i. één van de sterkste punten van Orange: "Wat van jou is, moet van jou blijven. " Jammer dat ze dat reduceren tot het tegoed van de abbo's.
Ik betaal 11,67 p/m en jij 21,25, dus netto ben ik voordeliger uit B)
Het gaat uiteraard om het percentage korting he. Dat je bij een hoger abo nominaal meer korting krijgt, is al snel het geval.
Zucht :O
Als je 35-42,50 € verbruikt, ben ik goedkoper uit, omdat jij vanaf 30 euro tegen de bonusprijs mag gaan bellen.

Wat vindt iedereen van de Open Orange aanbiedingen? Of moet dat in een ander topic?

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 04-07-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn oude SMS-bundel is inmiddels verdwenen bij het saldo-overzicht, maar mijn nieuwe bundel hoor ik ook niet terug. Komt dat nog of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^^^ iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
^^^ De klantenservice ;)
Is je contract binnen 4 maanden afgelopen, dan kun je wel verlengen met een toestelaanbieding en de nieuwe tarieven.
Dat is zeker ook alleen bij de klantenservice te doen?

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dinges schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:16:
^^^ De klantenservice ;)

[...]

Dat is zeker ook alleen bij de klantenservice te doen?
Ik pak je terug: dan moet je ze idd ff bellen! :Y)

Ff serieus: in de openingspost staat 'Is het contract binnen een jaar afgelopen, dan geldt als nieuwe einddatum de datum van overstappen + 12 maanden.'. Volgens mij worden je resterende vier maanden dan dus omgezet in 12 maanden.

@ hieronder: ... :X ... ik schaam me weer eens diep ... :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 10-07-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Ja en een paar regels later staat het stukje dat ik gequote heb :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:58
Dit is misschien niet helemaal het juiste tpic, maar het komt dicht in de buurt. Mijn vraag;

Weet iemand al wat meer over de exacte release van orange's UMTS netwerk en eventuele tarieven/limieten die daaraan verbonden zijn? (25 mb datalimiet is nog steeds wat weinig, zeker bij hogere bandbreedte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Silvos schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:00:
Dit is misschien niet helemaal het juiste tpic, maar het komt dicht in de buurt. Mijn vraag;

Weet iemand al wat meer over de exacte release van orange's UMTS netwerk en eventuele tarieven/limieten die daaraan verbonden zijn? (25 mb datalimiet is nog steeds wat weinig, zeker bij hogere bandbreedte).
Volgens mij gaat Orange niet met UMTS komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Silvos schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:00:

Helsie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:02:
[...]

Volgens mij gaat Orange niet met UMTS komen...
Ze moeten wel met UMTS komen. Maar de introductie komt waarschijnlijk in augustus/september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Hoedje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:29:
[...]

[...]

Ze moeten wel met UMTS komen. Maar de introductie komt waarschijnlijk in augustus/september.
doen ze ook maar het had eigenlijk al in 2005 klaar moeten zijn.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Jullie hebben helemaal gelijk. Foutje mijnerzijds. Ik zal het wel verwarren met 'ze komen niet met een eigen netwerk' (wat inmiddels ook weer achterhaald is, maar er was ooit sprake van een combi-initiatief met T-mobile en ik denk dat dat nog ergens in mijn geheugen zat ofzo. *schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Orange is dus zo'n beetje de enige waarbij gprs uit de belbundel gaat? Dat ziet er best voordelig uit.
Ik kan in de voorwaarden alleen de regels mbt downgraden niet vinden, mag dat nog na 6 maanden of is het 12 maanden en hoeveel kost het?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Aquifer schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:18:
Orange is dus zo'n beetje de enige waarbij gprs uit de belbundel gaat? Dat ziet er best voordelig uit.
Ik kan in de voorwaarden alleen de regels mbt downgraden niet vinden, mag dat nog na 6 maanden of is het 12 maanden en hoeveel kost het?
Bij een eenjarig contract mag het na 6 maanden, bij een tweejarig contract mag het voor het eerst na 12 maanden en daarna na 6 maanden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Canaria schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:28:
[...]

Bij een eenjarig contract mag het na 6 maanden, bij een tweejarig contract mag het voor het eerst na 12 maanden en daarna na 6 maanden weer.
Ik heb een 2 jarig contract en heb inmiddels voor de 2e keer gedowngrade(lekker woord).
1e keer na 6 mnd en nu 6 mnd later de 2e keer. Je ziet vanzelf in "mijn orange" op de site of het wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoodlum77 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:30:
[...]

Ik heb een 2 jarig contract en heb inmiddels voor de 2e keer gedowngrade(lekker woord).
1e keer na 6 mnd en nu 6 mnd later de 2e keer. Je ziet vanzelf in "mijn orange" op de site of het wel of niet kan.
Misschien was dat bij die oude Free contracten zo en nu niet meer? Kan het niet echt vinden in de voorwaarden op de Orange site.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1