Explorer reageert niet bij hoog CPU gebruik.

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb net mn pc opnieuw geinstalleerd en ik loop tegen het volgende probleem aan:

Wanneer de cpu load hoog is (vanwege het laden van 3dsmax, of het organiseren van iTunes, etc..) reageert explorer niet lekker, althans ik denk dat het om explorer gaat.

Alles komt vast te staan. Ik kan mn muis nog wel bewegen maar nergens op klikken. Toetsenbord doet ook niet veel meer. Alt Tab werkt niet, WindowsToets-L werkt wel, en CTRL-ALT-DEL werkt ook!

Dus waar mn werkende installatie beelden iets langzamer opbouwde en incorrecte "is not responding" meldingen gaf wanneer het cpu gebruik hoog was, staat met deze installatie alles vast!

Ik heb al meerdere malen XP opnieuw geinstalleerd!

Update - 18 okt. 1:01
Heb net ook memtest (in windows) gedraaid en bij de start van de test kwamen de problemen meteen.. maar na een paar minuten kwam de pc weer "los" en heeft ie geen fouten kunnen vinden.

Overigens heb ik in de event viewer van windows in de tab "System" een hoop errors gevonden. Met de uitleg van windows eventid kom ik niet erg ver moet ik zeggen. Daar word me alleen uitgelegd hoe ik de applicatie welke de problemen veroorzaakt kan vinden. Zo kom ik een aantal keer uit bij iTunes, dmadmin.exe, Symantec Liveupdate, etc. Vrij random allemaal als je het mij vraagt. Dus of ik het daar dan moet zoeken is me een raadsel.

Update - 18 okt. 1:23
EricJH schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:57:
KNIP

Mocht je één of meerdere van bovenstaande bestanden missen doe de systemfile check. Ga dan naar Start --> Uitvoeren --> CMD --> Type hier het volgende in: sfc /scannow. Je zult hierbij de installatie CD nodig hebben.

KNIP
Denk dat ik hier raak zit. Heb net de scan uitgevoerd en mocht meteen de cd er in stoppen. Bleef maar vragen naar DLL's die ie van de cd moest halen maar kon ze blijkbaar niet vinden. Ben bang dat de cd beschadigd is oid. Maar hoorde daar niets over tijdens de installatie :?

Soortgelijk probleem: [XP] systeem hangt, windows key en task manager werken wel

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Mensen met zelfde ervaringen? Ik ben echt hard op zoek naar een oplossing want dit is echt geen doen. :'(

Specs
AMD Athlon 3200+
4 x Corsair 512MB DDR400
XFX Geforce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe
ASRock Dual-SATAII 939
Creative Audigy LS
Onboard AC97 (ook ingeschakeld)

Western Digital 250GB IDE
Western Digital 80GB IDE
Western Digital 250GB SATA

[ Voor 72% gewijzigd door DoubleJ op 19-10-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:30
Ja! Bij mij begonnen mensen te vragen of ik DMA op mijn schijven aan had - ik kan het niet instellen, maar volgens het intel tooltje staat het gewoon aan. Ik heb er ook pas last van sinds de herinstallatie, maar geen idee waarom

[ Voor 8% gewijzigd door BRAINLESS01 op 18-10-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ja, mn schijven draaien allemaal op UltraDMA 5, of 6. Dus daar ligt het niet. Dit is wel de eerste keer dat ik het OS op een SATA schijf heb draaien, dus dat het daar ligt sluit ik niet uit.

[ Voor 42% gewijzigd door DoubleJ op 18-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
Ik heb geen SATA schijven in deze pc, sterker nog, er is niks veranderd aan mijn systeem. Het draaide voor de herinstallatie beter dan daarna... maar ik ben te lui om het weer opnieuw te doen en te testen of het dan wel werkt. Binnenkort dus maar een nieuw systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

BRAINLESS01 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:44:
Ik heb geen SATA schijven in deze pc, sterker nog, er is niks veranderd aan mijn systeem. Het draaide voor de herinstallatie beter dan daarna... maar ik ben te lui om het weer opnieuw te doen en te testen of het dan wel werkt. Binnenkort dus maar een nieuw systeem :)
Ik zou het wel proberen als ik jou was, voordat je een lading geld over de bank gaat smijten ;)

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
Remmertjuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:49:
[...]

Ik zou het wel proberen als ik jou was, voordat je een lading geld over de bank gaat smijten ;)
stiekem vind ik het niet zo erg om weer een nieuwe te kopen ;) de oude is al ruim 4 jaar oud en kan gewoon niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Dat geld niet voor mijn PC tho, dus ik wacht nog steeds met smart op nuttige replies!

Update - 18 okt. 1:01
Heb net ook memtest (in windows) gedraaid en bij de start van de test kwamen de problemen meteen.. maar na een paar minuten kwam de pc weer "los" en heeft ie geen fouten kunnen vinden.

Overigens heb ik in de event viewer van windows in de tab "System" een hoop errors gevonden. Met de uitleg van windows eventid kom ik niet erg ver moet ik zeggen. Daar word me alleen uitgelegd hoe ik de applicatie welke de problemen veroorzaakt kan vinden. Zo kom ik een aantal keer uit bij iTunes, dmadmin.exe, Symantec Liveupdate, etc. Vrij random allemaal als je het mij vraagt. Dus of ik het daar dan moet zoeken is me een raadsel.

specs toegevoegd aan startpost en het probleem iets uitgebreider beschreven

Update - 18 okt. 1:23
EricJH schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:57:
KNIP

Mocht je één of meerdere van bovenstaande bestanden missen doe de systemfile check. Ga dan naar Start --> Uitvoeren --> CMD --> Type hier het volgende in: sfc /scannow. Je zult hierbij de installatie CD nodig hebben.

KNIP
Denk dat ik hier raak zit. Heb net de scan uitgevoerd en mocht meteen de cd er in stoppen. Bleef maar vragen naar DLL's die ie van de cd moest halen maar kon ze blijkbaar niet vinden. Ben bang dat de cd beschadigd is oid. Maar hoorde daar niets over tijdens de installatie :?

[ Voor 137% gewijzigd door DoubleJ op 19-10-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Brakke CDROM driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Nah, dat denk ik niet. Driver CD-tjes gaan gewoon op normale snelheid ed.

Ik begin zo aan herinstallatie #6... :'(

* DoubleJ dankt een modje voor het herstellen van de spellingsfout in de topictitel :)

of was het nou een grammatica fout? ;)

[ Voor 43% gewijzigd door DoubleJ op 09-12-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
Jurre-Jan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:13:
Nah, dat denk ik niet. Driver CD-tjes gaan gewoon op normale snelheid ed.

Ik begin zo aan herinstallatie #6... :'(
weer op je SATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12-2023
Humzz...

Ik heb een soort gelijk probleem! :'(
Echter dan op een totaal andere machine...
(Toshiba Tecra S3 - 2.26Ghz Centrino)

Ook deze machine heeft een S-ATA schijf...zou daar 't probleem zitten ?
(een driver update oid???)

Maarten

...Natuurlijk, bij problemen herstarten wij even het hele internet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Yes, weer op mn SATA schijf, ik heb een nieuw xp cdtje gebruikt dit keer. Het lijkt er op dat alles nu wel naar behoren werkt maar ik wacht nog even af voordat ik een feestje ga bouwen hier.
Pagina: 1