[XP] systeem hangt, windows key en task manager werken wel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds paar weken heb ik volgende probleem met mijn systeem. Regelmatig maak ik nu mee dat mijn windows xp home hangt. Muis bewegen lukt nog wel maar kan niet ergens op klikken, windows key werkt ook en task manager lukt "meestal" ook met ctrl alt del. In de task manager, overigens niet klikbaar, zie ik dan een laag processor gebruik en een normale geheugen gebruik en soms is de task manager ook gewoon bevroren.
Een paar keer is het gelukt om het systeem "wakker" te schudden door een usb drive aan te sluiten. Eenmaal wakker geschud volgen alle handeling die ik daarvoor heb ingevoerd (b.v. alt-tab) snel achter elkaar.
Vanaf het moment dat dit probleem voordeed heb ik geloof ik geen nieuwe software geinstalleerd. Het systeem is gescand door kaspersky antivirus en is schoon.

Ik heb een athlon 64 3400 (LIDL PC) met 1 gb gebeugen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
Bekijk de logs van XP eens: Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Bekijk liever het allerrechter tabblad in msconfig, en vink daar alle programma's uit die er niet inhoren. En draai een keer Hitman Pro. Volgens mij draait er gewoon een process wat om de zoveel tijd je hele CPU-time opslokt.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande fouten (4) komen regelmatig terug. Deze gebeuren volgens mij ook tijdens die rare vastlopers. Het ligt niet aan de spyware's al grondig gescand.

Kan het misshien komen de netwerk tussen pc en router (wl500g deluxe)? Want er zijn in de event logs ook dhcp erros terug te vinden.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 13-1-2006
Tijd: 22:55:30
Gebruiker: n.v.t.
Computer: TARGA
Beschrijving:
De Windows Login Windows Login-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Beschrijving:
De Network Location DDE Network Location DDE-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Beschrijving:
De Indexing Server indexing Server-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Beschrijving:
De DNS Server DNS Server-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wellicht al eens op www.eventid.net gekeken wat die events precies inhouden? Best veel tips: http://www.eventid.net/di...Control%20Manager&phase=1
Dat je winlogon.exe niet werkt kan temaken hebben met het "alternatief activeren/valideren". Is daar sprake van?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
Ik heb even bij mijn eigen XP Pro installatie gekeken. Het betreft allemaal verwijzingen naar Windows Services. Verder staat er bij alledrie: "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden". Dat will zeggen dat: het bestand niet meer op zijn plaats staat of dat de verwijzing, ik denk in het register, veranderd is.

Ik ga er voor nu even ervan uit dat de betreffende bestanden niet meer op hun plaats staan. Ik denk dat het om de volgende bestanden gaat.

KIjk eens of je de volgende bestanden op deze plaats kunt vinden:
Voor de "Network Location DDE Network Location DDE-service " op: C:\WINDOWS\system32\netdde.exe
Voor de " Indexing Server indexing Server-service" op: C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
Voor de "DNS Server DNS Server-service "op: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k NetworkService . Deze service wordt via de servicehost (svchost opgestart. Het lijkt mij dat die wel aanwezig is.

Mocht je één of meerdere van bovenstaande bestanden missen doe de systemfile check. Ga dan naar Start --> Uitvoeren --> CMD --> Type hier het volgende in: sfc /scannow. Je zult hierbij de installatie CD nodig hebben.

Heeft de afgelopen tijd iemand "onderhoud" aan de computer gedaan? En mogelijkerwijs bestanden verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle genoemde bestanden zijn er nog.

Ik heb nog even gechecked, bovenstaande 4 errors komen vaak gezamenlijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een Windows XP machine hoort helemaal geen DNS server te hebben - kijk eens even in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dns wat er alllemaal onder staat en dan met name de filename? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terug van vakantie....

Ik had net weer een vastloper. Dit keer terwijl ik een divx keek op de tv-uit. Ik merkte dat alle programma's gewoon doorwerkte. Newsleecher stond gewoon te downloaden, kaspersky update, messenger geeft berichten en bij insteken van een usb-stick reageerde dit ook naar behoren.

Niet alleen windows key blijkt te werken, alle hotkeys op combinatie windows key + toets werken. Als ik bv op WinKey+L druk, krijg ik gewoon de login scherm. Het rare is dat de muis een de toetsenboord dan wel weer werkt. Eenmaal ingelogd doet het weer niet. Andere muis aansluiten werkt ook niet.

De opgegeven 4 service errors blijkt te ontstaan niet bij de vastloper maar bij het opnieuw starten. Ik denk dus dat die niet oorzaak zijn van de vastlopers.
Pagina: 1