Toon posts:

iMac internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Gisteren heb ik m'n eerste mac binnengekregen: een 20" imac core 2 duo. hij doet het perfect maar ik heb 1 groot probleem en dat is wat betreft het draadloos internet. (airport).

Ik heb een linksys router 802.11b typenr BEFW11S4 en als ik mijn imac boven heb staan (router staat beneden) haal ik snelheden van 10-200KB/s. Blizzard downloader liep constant op 10-hoogstens 50 KB/s. Nu zette ik mijn imac beneden naast de router en alsnog liep de blizzard downloader maar op 150KB/s. Toen stak ik een kabel in de imac/router en nu loopt hij op 400-600 KB/s. Waar ligt dit aan?

Verwijderd

hm... draadloos signaal zwak? probeer eens een ander kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb hem nu weer boven gezet en hij DL vrij aardig nu. (bootcamp van apple site, 350KB/s) . Mijn pc staat echter nog niet op die plek in de kamer waar hij hoort te staan, nl. op het bureau. Als ik hem daar neerzet staat hij tegen een wand aan waar tegen de andere kant (en in de lijn van de imac-router) een grote spiegel zit geplakt. Kan die voor storing van het draadloze signaal zorgen? wel belangrijk om te weten voor dat ik mijn hele kamerindeling omgooi.

Verwijderd

alles wat in de weg staat absorbeert het signaal; met name (gewapend) beton. Maar 1 kamer verder zou niet echt een probleem moeten zijn... Misschien heb je te veel storingsbronnen in huis (of de buren?).

Wat ook leuk is; je hebt van die tv beeld zendertjes die je in huis kan gebruiken. Deze werken op dezelfde frequentie als WiFi en storen dus als de ziekte. Die gebruik je ook niet toevallig? :)

Verwijderd

Topicstarter
nee tv komt via de kabel (digitale tv). Ik zal hem zo nog eens achter die spiegel proberen te zetten kijken of het wat wordt het toch maar meubels verplaatsen hiero.

o ja btw

MAC OSX IS FUCKING VET!!!!!!!!!!!!

EN DE REST VAN ME IMAC OOK

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 19:28 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Euh... Spiegel = glas + dun laagje metaal... Ja hoor, dat kan best eens storen :)

Wij hebben in onze balkondeur van dat veiligheidsglas zitten (met metaaldraad) en dat stoort als een tierelier :D Ik kan niet eens Internetten op het balkon als de deur dicht zit...

Liege, liege, liegebeest!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 13:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik had hetzelfde probleem en had daarvoor ook een topic geopend. Ik weet niet waar het aan lag en heb nu een kabel getrokken naar mn router. Erg vervelend!

Link naar het topic:
lage internetsnelheid iMac core 2 duo icm linksys router

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat het aan je router ligt. Het is 802.11b en je hebt het waarschijnlijk beveiligd, dus dan zit je op 250kb/s max. Of je haalt een nieuwe router met 802.11g en wpa beveiliging, of je trekt je kabel door, dan heb je de 100mbit (neem ik aan.
Succes ermee.
Pagina: 1