nieuw systeem, welke combi?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ben een nieuw systeem aan het samenstellen voor mijn vrouw, wat doet ze met de pc: office/internet, Games: Wow, rollercoaster tycoons, city builders etc, verder moet de Pc vrij stil zijn.

optie 1 S939:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/pc1.jpg

ik heb hier voor een SLI mobo gekozen omdat die maar 11 euro duurder is dan een gewone Nforce4, en dan hebben we in de toekomst de mogelijkheid om er nog een Geforce bij te prikken om te upgraden... of dat er ooit van komt weet ik niet. Of zou ik beter af zijn met een Nforce Ultra mobo?

suggestie voor betere mobo's? zijn er bv mobo's in de prijsklasse 70-100 euro die veel beter overclockbaar zijn?

optie 2 AM2:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/pc2.jpg

Weer gekozen voor SLI omdat die maar 4 euro duurder is dan de Ultra of zou ik weer beter af zijn met een Nforce 4 Ultra?
volgens benchmarks is de AM2 socket niet echt sneller, DDR2 is misschien leuk maar is het wel merkbaar sneller? and again hebben jullie suggesties voor betere mobo's in ongeveer dezelfde prijsklasse.

optie 3 AM2 X2:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/pc3.jpg

weer de vraag of ik de SLI of ultra chipset moet nemen, verder heb ik 677mhz gekozen omdat 800mhz nog weer even 50 euro duurder is... maar eigenlijk zou er 800mhz in moeten natuurlijk ;)

conclusie:
-voor alle configs geld dat ik niet echt kan kiezne tussen Nforce4 SLI of Nforce 4 Ultra chipset... ik kan nergens een goeie benchmark vinden tussen die 2.

-is het AM2 systeem veel sneller dan de S939 wel 677mhz geheugen maar slechts CL5. en 35 euro extra waard?

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 18-10-2006 09:47 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Als je tijdens het wow-en graag een muziek je luister zou ik voor combi 3 gaan met de X2 processor gaat dit beter tegelijkertijd.

Ik zou zowieso voor AM2 gaan omdat je dan over 3jr nog wat kan upgraden.

Verder is de 7600GS genoeg voor een potje wow, maar van de 7600GS heeft Gigabyte ook een versie met ene heatpipe, zonder koelers die dus compleet stil is. Hier zou ik nog even naar kijken als ik jou was. bekijk deze review trouwens maar even, een vergelijking tussen de 7600GS Silent Pipe editie, en de iets snellere 7600GT Zalman (ook stil maar met koeler).

Suc6 met je nieuwe systeem, de rest ziet er netjes uit.

Edit: de kast kan trouwens wel een stuk goedkoper, en voor geen sli kun je ook een wat goedkopere voeding nemen, (een seasonic 430Watt voeding is op alternate.nl bijv. maar 75€ dat is meer dan genoeg voor een X2 en een 7600GS/GT http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN4E60)

[ Voor 19% gewijzigd door roy-t op 18-10-2006 09:39 ]

~ Mijn prog blog!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
therat10430 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:36:
Als je tijdens het wow-en graag een muziek je luister zou ik voor combi 3 gaan met de X2 processor gaat dit beter tegelijkertijd.

Ik zou zowieso voor AM2 gaan omdat je dan over 3jr nog wat kan upgraden.

Verder is de 7600GS genoeg voor een potje wow, maar van de 7600GS heeft Gigabyte ook een versie met ene heatpipe, zonder koelers die dus compleet stil is. Hier zou ik nog even naar kijken als ik jou was. bekijk deze review trouwens maar even, een vergelijking tussen de 7600GS Silent Pipe editie, en de iets snellere 7600GT Zalman (ook stil maar met koeler).

Suc6 met je nieuwe systeem, de rest ziet er netjes uit.

Edit: de kast kan trouwens wel een stuk goedkoper, en voor geen sli kun je ook een wat goedkopere voeding nemen, (een seasonic 430Watt voeding is op alternate.nl bijv. maar 75€ dat is meer dan genoeg voor een X2 en een 7600GS/GT http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN4E60)
de Top silent van Asus is ook volledig zonder fans :) verder is die hoger geklockt dan een geowne GS zit kwa benchmarks precies tussen een GS en GT in!

wat die kast betreft, de P180 heb nog nergens onder de 120 euro gezien! ik twijfel wel om eventueel een Antec solo te kopen die is iets van 47 euro goedkoper... lastig kiezen :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Systeem 3 met socket AM2.
Zou qua moederbord eerder voor het M2N32-SLI Deluxe gaan.
Heb het zelf ook. Retestabiel en het heeft net wat mooiere functies.

En voor de X2 omdat die beter presteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 10:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Van een tweaker verwachten we dat je zelf reviews en ervaringen kunt lezen en op basis daarvan ook zelf voor jou de juiste keuze maken. Als je die leest zul je in ieder geval tegenkomen dat Asus moederborden vaak ongelofelijk lastig kunnen zijn qua geheugenkeuze. Wil je desondanks Asus borden, hou je strict aan de QVLs die op de Asus site staan.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.