Pagefile aan begin van partitie krijgen [ WinXP ]

Pagina: 1
Acties:

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07
Ik heb om mijn lapotp een 80 gb schijf met een windows partitie van 12 gig en een data partitie met de rest. De pagefile staat op de windows partitie ( of is op de data partitie beter?) Nu heb ik deze een keer aangepast van grootte maar da zet windows deze dus in brokjes weer trug aan het einde van mn windows partitie wat de performance niet tegoed komt. Hoe kan ik deze weer aan het begin van mijn partitie krijgen aan 1 stuk ipv in brokjes ( dus odnerbroken door andere bestanden/mft ) aan het einde?

plaatje voor de duidleijkheid
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/7766/untitledad1.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door PainkillA op 17-10-2006 18:15 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het eind van de partitie ligt aan de buitenste ring van je schijf. Die komt het snelste onder de kop door dus dat is wel degelijk sneller.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Opstarten in veilige modues en defragmenteren. Dan komt je pagefile vanzelf weer netjes bij elkaar, maar dan wel achteraan.

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-02 23:22
als goed houdt de windows defragmenteerder hier wel rekening mee hoor..
anders mss 3rd party defragmenteerder gebruiken

(of swapfile uitzetten, defragmenteren, swapfile aan)

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07
gebruik o&o 8.5 als defragger maar zal eht is in veilige modus probere.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

McKaamos schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:14:
Het eind van de partitie ligt aan de buitenste ring van je schijf. Die komt het snelste onder de kop door dus dat is wel degelijk sneller.
De data gaat van buiten naar binnen. Dat gaat namelijk sneller onder de kop door (grotere hoeksnelheid).

Verder kan je er weinig aan doen. De pagefile helemaal aan het begin gaat waarschijnlijk niet lukken. Stel gewoon een vaste grootte in vlak nadat je het OS geïnstalleerd hebt op een lege harddisk. Dan staat die pagefile het meest vooraan.
Voor de partitie-keuze van de swapfile zou ik het volgende doorlezen onder het 'snelheid' kopje: OM FAQ: Schijf indelen

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1