mailaccounts beheren, wat raden jullie aan

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
een probleem dat denk ik bij veel meer tweakers speelt.

ik heb 5 verschillende emailadressen en begin het ondertussen zat te worden. Ik heb jaren een gmx account gehad, maar ben op een gegeven moment overgestapt op gmail. Nou ja overgestapt mijn gmx gebruik ik ook nog, maar neig nu toch meer naar gmail. Dit voornamelijk om het webbased gedeelte. Ik vind het toch wel erg relaxt dat ik zowel pop als web kan gebruiken om mail te checken.

Ik gebruik altijd outlook (2003) om mijn mails binnen te halen. Sinds vorige week heb ik een eigen domein en hosting en heb ik de mogelijkheid om onbeperkt emailadressen met mijn eigen naam aan te maken @tennisbal.nl erg relaxt, maar ja nu heb ik dus een luxe probleem wat moet ik met al die emailaccounts. Dat ik er teveel heb ben ik wel achter.

situatie als volgt
- Ik heb een werkemailadres welke ik alles laten forwarden naar mijn prive gmx adres.
- ik heb een werkgmailadres aangemaakt voor op mijn laptop. (nu werkt dat alleen maar irritant ben ik achter gekomen omdat ik mijn prive gmailaccount laat forwarden naar dit adres, gaat eigenlijk nergens over)
- ik heb dus een eigen domein emailadres

Ik wil nu mijn gmx adres kwijt, werkt traag, veel problemen enz. Gmail werkt prima. mijn vraag aan jullie, wat raden jullie aan. 1 prive gmailadres gebruiken of toch mijn eigendomein adres gaan gebruiken? het webbased gedeelte is minder maar ik ehb wel de mogelijkheid om imap te gebruiken (gmail niet voor zover ik weet).

nu ik het verhaal teruglees zie ik dat het een ongelooflijk warrig verhaal word, dat is ook de reden dat ik zo snel mogelijk orde wil scheppen :)

Verwijderd

Kijk eens naar FuseMail.
Dit is een betaalde (maar goedkope) dienst waar je meerdere pop / imap / webmail accounts kan samenvoegen tot 1 imap account die ook via webmail te benaderen is. Ook domains kun je hier aan koppelen, hoewel ik hier geen ervaring mee heb.

Werkt perfect

• Tennisbal
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:43:
Kijk eens naar FuseMail.
Dit is een betaalde (maar goedkope) dienst waar je meerdere pop / imap / webmail accounts kan samenvoegen tot 1 imap account die ook via webmail te benaderen is. Ook domains kun je hier aan koppelen, hoewel ik hier geen ervaring mee heb.

Werkt perfect
op zich interessant, tnx. ik wil iig van gmx af. maar het grote probleem is dat zoveel mensen dat adres hebben dat ik hem neit zomaar kan opzeggen. ik ben nu die kansloze duitse site aan het bekijken hoe ik gmxmail kan forwarden naar m'n gmailaccount. maar volgens mij kan dat niet :(

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Eigen servertje is niet haalbaar ?

Op die manier kun je je POP mail hiernaartoe binnen halen en zelf webmail (en antispam/antivirus) regelen, alsmede IMAP.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

Eijkb

Zo.

Je kan nooit genoeg emailadressen hebben. Eigen domein is overigens erg handig voor als je je ooit moet inschrijven (bv. eenmalig effe forum login bij vaag forum). Ik gebruik altijd zomaar01@eigendomein.nl, zomaar02@eigendomein.nl e.d. voor dat soort dingen en die emailboxen verwijderd ik meteen na email validatie. Dat natuurlijk alleen op vage sites e.d. he (niet op tweakers.net bv.)

.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Ik ben er voor om mijn mail dus niet tussen de verschillende accounts heen en weer te rammen, ik gebruik zelf Thunderbird met een hele trits aan gescheiden inboxen om mijn mailaccounts te 'beheren'.
Ik heb naast mijn primaire hotmail ( :+ ) nog de beschikking over meerdere mailboxen van 3 domeinen, schoolmail, de bijna verplichte gmail-account, en iig 1 spam-adres.

Misschien semi-offtopic, maar in ieder geval het vermelden waard mijns inziens.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Tennisbal
Swaptor schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:21:
Ik ben er voor om mijn mail dus niet tussen de verschillende accounts heen en weer te rammen, ik gebruik zelf Thunderbird met een hele trits aan gescheiden inboxen om mijn mailaccounts te 'beheren'.
Ik heb naast mijn primaire hotmail ( :+ ) nog de beschikking over meerdere mailboxen van 3 domeinen, schoolmail, de bijna verplichte gmail-account, en iig 1 spam-adres.

Misschien semi-offtopic, maar in ieder geval het vermelden waard mijns inziens.
dat doe ik zelf ook, maar ik wil dus op mijn laptop ook alle mail zien. outlook synchroniseren zonder exchange werkt voor geen meter dus ik zoek een oplossing :)

• Tennisbal
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:46:
Eigen servertje is niet haalbaar ?

Op die manier kun je je POP mail hiernaartoe binnen halen en zelf webmail (en antispam/antivirus) regelen, alsmede IMAP.
op welke manier?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 18:20
Ik laat al m'n adressen doorsturen naar m'n gmailaccount. Alles webbased én via pop te benaderen, alles gearchiveerd, alles gevirusscanned... Zonder er iets voor te doen.

Misschien een goed en gratis alternatief?

Verbouwing

Verwijderd

probeer anders eens "The Bat!" als email client alle accounts keurig boven elkaar. Ik heb accounts met meer dan 4Gb aan mail.
Het is vanwege de vele opties wat meer ingewikkeld, maar kan dan ook alles.
Ik heb zowel op mijn laptop als op mijn pc ingesteld dat mail pas van internet mag worden verwijderd na een week of twee, dus dat loopt synchroon.
Uitgaande mail is te synchroniseren tussen de twee pc's.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 23:24 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 12:38

-d-

Ik gebruik IMAP + Squirrelmail en GMail - beide werken prima :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ik bedoel; ik heb zelf een mailserver draaien waarop mijn emaildomein draait, en welke een aantal POP boxen leegtrekt. Mijn draait op linux, maar ook met windows moet dit mogelijk zijn ;)

Ik verbind dus met 1 IMAP account, waarin alles binnenkomt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1