Hallo MedeTweakers,
Ik ben opzoek naar een PDA (doh!
).
Wat wil ik ermee:
- Surfen;
- MP3's luisteren;
- Video’s (divx) kijken;
- Netwerk share mounten, voor video en muziek (via RESCO oid.);
- Emulator voor GBA games;
- Misschien bellen;
- Misschien Navigatie (als er GPS op zit);
(Een beetje de standaard eisen, dus).
Hieruit heb ik de volgende eisen gedestilleerd:
- Budget ong. € 400 - 500, moet lukken;
- Wifi & Bluetooth;
- Scherm met een resolutie van 640x480;
In mijn zoektocht ben ik de Acer n311, Asus mypal A730W, de Dell Axim x51v en de Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N560 tegengekomen. De voor en nadelen op een rijtje:
Asus mypal A730W:
pro:
- Foto camera (nergens voor nodig)
con:
- 520 MHz processor
- 1100 mah batterij
- Windows mobile 2003 SE
- Geen leverancier kunnen vinden
Acer n311:
pro:
-
con:
- Samsung S3C2440 400 MHz processor
- Alleen WEP
- Geen CF type II slot
Dell Axim:
pro:
- 256 MB rom
- Wifi met WPA AES-TKIP
- Intel 2700G met 16 MB Video chip
con:
- 1100 mah batterij (optioneel een extra of een 2200 mah)
Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N560:
pro:
- 500 uur standby (volgens de specs)
- WiFi 802.11 B/G (WPA???weet iemand dit?)
- GPS
con:
- Geen CF type II slot
Ik ben het meest gecharmeerd van de Dell, vnl. vanwege de Intel 2700G chip voor video en de grote van het ROM geheugen. Maar de Siemens echter heeft een 802.11 B/G Wifi kaart en een geïntegreerde GPS unit en een mega standby tijd.
Mocht ik een PDA nemen zonder GSM functie (wat deze zijn,omdat smartphones een te klein scherm hebben naar mijn smaak) kan ik altijd nog CF-GSM kaart kopen (die zijn wel duur trouwens, 200 - 250 euro).
Met search ben ik de topics DELL AXIM x5x en Fujitsu-Siemens Loox N560 al tegen gekomen maar ieder topic is positief over de PDA's. Dus dat helpt ook niet
.
Wat ik eigenlijk wil weten is waar heb ik meer aan: De Video chip op de Dell of de 802.11 B/G netwerk kaart in de Siemens. Een van de belangrijkste dingen die ik nl. wil gaan doen is DIVX filmpjes kijken vanaf een netwerk mount. Heb ik dan meer aan een snellere netwerk verbinding of een betere GPU??
Kan iemand mij van het laatste beetje advies voorzien zodat ik een beslissing kan maken ... Heb ik dingen over het hoofd gezien of zijn er nog meer alternatieven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik ben opzoek naar een PDA (doh!
Wat wil ik ermee:
- Surfen;
- MP3's luisteren;
- Video’s (divx) kijken;
- Netwerk share mounten, voor video en muziek (via RESCO oid.);
- Emulator voor GBA games;
- Misschien bellen;
- Misschien Navigatie (als er GPS op zit);
(Een beetje de standaard eisen, dus).
Hieruit heb ik de volgende eisen gedestilleerd:
- Budget ong. € 400 - 500, moet lukken;
- Wifi & Bluetooth;
- Scherm met een resolutie van 640x480;
In mijn zoektocht ben ik de Acer n311, Asus mypal A730W, de Dell Axim x51v en de Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N560 tegengekomen. De voor en nadelen op een rijtje:
Asus mypal A730W:
pro:
- Foto camera (nergens voor nodig)
con:
- 520 MHz processor
- 1100 mah batterij
- Windows mobile 2003 SE
- Geen leverancier kunnen vinden
Acer n311:
pro:
-
con:
- Samsung S3C2440 400 MHz processor
- Alleen WEP
- Geen CF type II slot
Dell Axim:
pro:
- 256 MB rom
- Wifi met WPA AES-TKIP
- Intel 2700G met 16 MB Video chip
con:
- 1100 mah batterij (optioneel een extra of een 2200 mah)
Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N560:
pro:
- 500 uur standby (volgens de specs)
- WiFi 802.11 B/G (WPA???weet iemand dit?)
- GPS
con:
- Geen CF type II slot
Ik ben het meest gecharmeerd van de Dell, vnl. vanwege de Intel 2700G chip voor video en de grote van het ROM geheugen. Maar de Siemens echter heeft een 802.11 B/G Wifi kaart en een geïntegreerde GPS unit en een mega standby tijd.
Mocht ik een PDA nemen zonder GSM functie (wat deze zijn,omdat smartphones een te klein scherm hebben naar mijn smaak) kan ik altijd nog CF-GSM kaart kopen (die zijn wel duur trouwens, 200 - 250 euro).
Met search ben ik de topics DELL AXIM x5x en Fujitsu-Siemens Loox N560 al tegen gekomen maar ieder topic is positief over de PDA's. Dus dat helpt ook niet
Wat ik eigenlijk wil weten is waar heb ik meer aan: De Video chip op de Dell of de 802.11 B/G netwerk kaart in de Siemens. Een van de belangrijkste dingen die ik nl. wil gaan doen is DIVX filmpjes kijken vanaf een netwerk mount. Heb ik dan meer aan een snellere netwerk verbinding of een betere GPU??
Kan iemand mij van het laatste beetje advies voorzien zodat ik een beslissing kan maken ... Heb ik dingen over het hoofd gezien of zijn er nog meer alternatieven.
Alvast bedankt voor de hulp.
[ Voor 11% gewijzigd door Peter_B op 17-10-2006 19:32 . Reden: Asus en Acer weggestreept. ]
Discoveries are made by not following instructions.