Specs:
Enlight 420W Voeding
Asus a7n8x-x Mobo
AMD Athlon xp2400+ Cpu
1x 256mb 1x 512mb MDT DDR266 Ram
Asus N6600GT 128MB Agp Videokaart
CDROM, DVDR, AudigyLS Geluidskaart, Floppy, Wlan Kaartje.
2x WDC WD800BB 00DKA0 Hardeschijven gewoon @ IDE niet in Raid
Probleem:
Mijn 2e Hardeschijf (D:) start gewoon gezellig mee op, kan er alles mee doen maar soms hoor ik ineens dat de drive weer gaat opspinnen daarna hoor ik een raar klikje, de drive weer snelheid minderen en daarna meteen weer opspinnen, dit proces herhaalt zich de ene keer eindeloos en soms is het na 3 keer weg. In het eerste geval stop de pc zowiezo met werken (muis beweegt nog maar voor de rest een freeze) in het 2e geval werkt het soms daarna wel en soms daarna niet meer.
Het gekke is dat dit als ik niks aan het doen ben of een spel wat compleet in het ram is geladen bijv. dit probleem wel voorkomt, en als ik een mp3'tje luister (*staan alle op D:) gaat het helemaal goed. Het lijkt erop dat als de schijf maar bezig blijft er niks aan de hand is.
Wat ik al geprobeerd heb:
EDIT:
Systeem zit trouwens al meer dan een jaar volgens deze configuratie in elkaar, enige verandering is dat de N6600GT een RMA'tje is, heb nu iets langer dan een maand een nieuwe N6600GT terug
Enlight 420W Voeding
Asus a7n8x-x Mobo
AMD Athlon xp2400+ Cpu
1x 256mb 1x 512mb MDT DDR266 Ram
Asus N6600GT 128MB Agp Videokaart
CDROM, DVDR, AudigyLS Geluidskaart, Floppy, Wlan Kaartje.
2x WDC WD800BB 00DKA0 Hardeschijven gewoon @ IDE niet in Raid
Probleem:
Mijn 2e Hardeschijf (D:) start gewoon gezellig mee op, kan er alles mee doen maar soms hoor ik ineens dat de drive weer gaat opspinnen daarna hoor ik een raar klikje, de drive weer snelheid minderen en daarna meteen weer opspinnen, dit proces herhaalt zich de ene keer eindeloos en soms is het na 3 keer weg. In het eerste geval stop de pc zowiezo met werken (muis beweegt nog maar voor de rest een freeze) in het 2e geval werkt het soms daarna wel en soms daarna niet meer.
Het gekke is dat dit als ik niks aan het doen ben of een spel wat compleet in het ram is geladen bijv. dit probleem wel voorkomt, en als ik een mp3'tje luister (*staan alle op D:) gaat het helemaal goed. Het lijkt erop dat als de schijf maar bezig blijft er niks aan de hand is.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Hele schijf 2x gedfragmenteerd met OO defrag (en de eerste ook maar) 4u bezig geweest ofzo helemaal geen enkele crash of wat dan ook
- Uitgebreide hardeschijf controle gedaan met windows (ook voor de zekerheid op beide schijven)
- SMART uitgelezen met speedfan, alle waarden waren nog exact het zelfde als een maand geleden en waren nog steeds 100% performance en 70% Fitnes, net als C: en net als toen ik ze kocht)
- Bios alles nagekeken.
- Alles wat ook maar enigzins leek op powersaving in windows en bios uitgezet.
EDIT:
Systeem zit trouwens al meer dan een jaar volgens deze configuratie in elkaar, enige verandering is dat de N6600GT een RMA'tje is, heb nu iets langer dan een maand een nieuwe N6600GT terug
[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 16-10-2006 16:14 ]