Ik heb de beschikking gekregen over een Compaq ML350 Proliant server, waarop ik vrolijk Windows 2003 Server heb geinstalleerd. Gek genoeg is de server binnen het netwerk (file sharing netwerk) onzichtbaar. Windows File Sharing staat aan, en de server zit gewoon in de "WORKGROUP" werkgroep waar op dit moment nog 3 andere computers zitten. De server ziet de andere computers niet (zichzelf trouwens ook niet) en de andere computers zien elkaar prima. Netwerk doet het goed op de server, want hij is gewoon te pingen vanaf alle andere computers en vice versa.
Tijdens het opstarten van de server komt er trouwens wel een Error in de Event Viewer te staan over NetBT: "Initialization failed because the driver device could not be created."
Volgens de Microsoft Online help moet ik deze melding negeren. Zelf lijkt het me dat dit precies de oorzaak is, aangezien NetBT toch het hele browsing gebeuren doet? NetBIOS over TCP/IP?
Is er iemand die mij een schopje in de goede richting kan geven?
Tijdens het opstarten van de server komt er trouwens wel een Error in de Event Viewer te staan over NetBT: "Initialization failed because the driver device could not be created."
Volgens de Microsoft Online help moet ik deze melding negeren. Zelf lijkt het me dat dit precies de oorzaak is, aangezien NetBT toch het hele browsing gebeuren doet? NetBIOS over TCP/IP?
Is er iemand die mij een schopje in de goede richting kan geven?
Rookworst zonder R is ook worst.