Hé iedereen,
Zou nog even van gedachten willen wisselen alvorens een nieuwe case + voeding aan te schaffen.
Heb vorige week m'n nieuwe C2D systeempje besteld, maar nu heb ik net te horen gekregen dat de Nexus Breeze 500, die ik van plan was te nemen, pas over ca 4 weken beschikbaar is...
Aangezien de andere onderdelen onderdelen (waarschijnlijk) deze week geleverd kunnen worden kan ik moeilijk nog een maand wachten op m'n case + voeding. Jammer want ik had zeer graag deze Nexus aangeschaft met het oog op een stil systeem (met een goede voeding).
Bijgevolg ben ik genoodzaakt op de valreep nog een nieuwe case + voeding uit te kiezen.
Budget: MAX 200 euro (in België).
Mijn oog viel voor zowel de voeding als de case op Cooler Master.
Alvast bedankt voor jullie suggesties en ervaringen!
Ciao!
Zou nog even van gedachten willen wisselen alvorens een nieuwe case + voeding aan te schaffen.
Heb vorige week m'n nieuwe C2D systeempje besteld, maar nu heb ik net te horen gekregen dat de Nexus Breeze 500, die ik van plan was te nemen, pas over ca 4 weken beschikbaar is...
Aangezien de andere onderdelen onderdelen (waarschijnlijk) deze week geleverd kunnen worden kan ik moeilijk nog een maand wachten op m'n case + voeding. Jammer want ik had zeer graag deze Nexus aangeschaft met het oog op een stil systeem (met een goede voeding).
Bijgevolg ben ik genoodzaakt op de valreep nog een nieuwe case + voeding uit te kiezen.
Budget: MAX 200 euro (in België).
Mijn oog viel voor zowel de voeding als de case op Cooler Master.
| Voeding: |
| Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power |
| Alternatief: |
| Cooler Master Real Power 450W |
| Verantwoording: |
| Had enkele positieve reviews gelezen over de Real Power, en het verbruik-metertje heeft ook wel iets Bovendien voldoet het aan de "ATX Form Factor 12V V2.2" standaard. Iemand ervaring met deze voeding of een betere suggestie ipv deze voeding? |
| Case: |
| Cooler Master Mystique 631 |
| Alternatief: |
| Cooler Master Mystique 632 |
| Verantwoording: |
| Aangezien de voeding rond de 100 euro zal kosten mag de case eveneens max 100 euro kosten. De Stacker is dus jammer genoeg geen optie... Mijn oog viel dan maar op de Mystique, eveneens van Cooler Master. De nieuwere 632 zal vrees ik wel te duur uitkomen. Ik heb echter twijfels over de "stilte" van deze case: in de Nexus zaten geluidsdempende materialen verwerkt die ik hier niet terugvindt. Iemand die mijn twijfels kan bevestigen of ontkrachten? Zijn er betere alternatieve met dit budget wanneer stilte belangrijk is? |
Alvast bedankt voor jullie suggesties en ervaringen!
Ciao!
Experience the mountains!