Stille voeding + case ipv Nexus Breeze 500

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:15
Hé iedereen,

Zou nog even van gedachten willen wisselen alvorens een nieuwe case + voeding aan te schaffen.

Heb vorige week m'n nieuwe C2D systeempje besteld, maar nu heb ik net te horen gekregen dat de Nexus Breeze 500, die ik van plan was te nemen, pas over ca 4 weken beschikbaar is... :'(
Aangezien de andere onderdelen onderdelen (waarschijnlijk) deze week geleverd kunnen worden kan ik moeilijk nog een maand wachten op m'n case + voeding. Jammer want ik had zeer graag deze Nexus aangeschaft met het oog op een stil systeem (met een goede voeding).
Bijgevolg ben ik genoodzaakt op de valreep nog een nieuwe case + voeding uit te kiezen.
Budget: MAX 200 euro (in België).

Mijn oog viel voor zowel de voeding als de case op Cooler Master.

Voeding:
Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power
Alternatief:
Cooler Master Real Power 450W
Verantwoording:
Had enkele positieve reviews gelezen over de Real Power, en het verbruik-metertje heeft ook wel iets ;) maar op de site van Cooler Master kwam ik dan de iGreen 500 Watt voeding tegen die een rendement claimt van maar liefst rond de 85% wat beduidend beter is dan de Real Power uitvoering (maar zonder metertje... :'( ). De twee 12-Volt lijnen zouden maximaal elk 19.5 A kunnen leveren wat me ruimschoots voldoende lijkt (waarom wordt er een verschil gemaakt tussen "max" en "continuity", want bij het laatste staat 14 A en 13 A ipv 19.5 A en 19.5 A). Iemand een idee hoe stabiel deze lijnen zijn?
Bovendien voldoet het aan de "ATX Form Factor 12V V2.2" standaard.
Iemand ervaring met deze voeding of een betere suggestie ipv deze voeding?

Case:
Cooler Master Mystique 631
Alternatief:
Cooler Master Mystique 632
Verantwoording:
Aangezien de voeding rond de 100 euro zal kosten mag de case eveneens max 100 euro kosten. De Stacker is dus jammer genoeg geen optie... Mijn oog viel dan maar op de Mystique, eveneens van Cooler Master. De nieuwere 632 zal vrees ik wel te duur uitkomen. Ik heb echter twijfels over de "stilte" van deze case: in de Nexus zaten geluidsdempende materialen verwerkt die ik hier niet terugvindt. Iemand die mijn twijfels kan bevestigen of ontkrachten? Zijn er betere alternatieve met dit budget wanneer stilte belangrijk is?

Alvast bedankt voor jullie suggesties en ervaringen!

Ciao!

Experience the mountains!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor een antwoord op de vragen aangaande de voeding kun je eens een kijkje nemen in de bijzonder informatieve startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 15.

Verder kun je natuurlijk ook eens proberen je niet te beperken tot slechts één merk. Je bent blijkbaar erg gesteld op Coolermaster, maar zij zijn niet de enige op de markt. Toegegeven, de Mystique-kasten zijn mooi, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere cases zijn die in de smaak vallen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42
Zoals r00n al zei, als ik jou was zou ik ook eens naar de Antec cases kijken, bijv. de P150 of de P180, deze zijn ook al deels met dempende zut uitgerust en daardoor behoorlijk stil (Pc150 komt wel met voeding, maar die zou je wellicht kunnen verkopen), CoolerMaster is zover ik weet bepaald niet nr 1 qua dempende kasten (al hebben ze de looks vaak wel).

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
review over stille voedingen. Niet allemaal binnen budget, maar wel een goede leidraad.

Geen Ping, wel Pong

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Andere zeer goed en stille voeding : Enermax Liberty serie. Groot voordeel is ook dat je zelf bepaald welke kabels je aansluit, dus hierdoor kan je je kast lekker opruimen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77d8deff614fc7cf78c08508dab30a12/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 16-10-2006 11:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pong schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 07:48:
review over stille voedingen. Niet allemaal binnen budget, maar wel een goede leidraad.
En ook niet allemaal actueel meer: de test is van januari 2005, dus bijna 2 jaar geleden straks.....
(ik zie een nieuwe test opdoemen :) )

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de Antec P180 als je échte stilte wilt ;)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Watvoor pc heb je samengesteld? Zijn er niet meer winkels die de Nexus Breeze kunnen leveren?
Ik heb zelf de Nexus Breeze 400, en de 400watt is genoeg voor mijn systeempje:
ASUS A8R MVP-Deluxe
AMD64 X2 4600 (110W TDP)
ATI Radeon X1900XT
2GB (2x1GB) DDR PC3200
Western Digital 320GB SATAII
NEC ND-4751

En dat trekt die 400watt voeding allemaal...
De kast is overigens niet normaal stil :P, de voeding hoor je gewoon niet, alleen wanneer het erg warm wordt in je kast... dan gaat die harder blazen, maarja die temps bereikt die alleen bij full cpu load... (en dat wordt bijna niet bereikt met Dual Core :?)
De standaard extra casefan die bijgeleverd is, is ook uitermate stil :).

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

melwasul schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 05:11:

Had enkele positieve reviews gelezen over de Real Power, en het verbruik-metertje heeft ook wel iets ;) maar op de site van Cooler Master kwam ik dan de iGreen 500 Watt voeding tegen die een rendement claimt van maar liefst rond de 85% wat beduidend beter is dan de Real Power uitvoering (maar zonder metertje... :'( ). De twee 12-Volt lijnen zouden maximaal elk 19.5 A kunnen leveren wat me ruimschoots voldoende lijkt (waarom wordt er een verschil gemaakt tussen "max" en "continuity", want bij het laatste staat 14 A en 13 A ipv 19.5 A en 19.5 A). Iemand een idee hoe stabiel deze lijnen zijn?
Bovendien voldoet het aan de "ATX Form Factor 12V V2.2" standaard.
Iemand ervaring met deze voeding of een betere suggestie ipv deze voeding?[/td]
Continious: het vermogen dat de voeding constant kan leveren.
Max: het piekvermogen dat de voeding kan leveren gedurende korte periode
Baseer je niet op het max vermogen maar op het continious, daar dit de algemeen gebruikte referentie is, en je zo aldus makkelijker kan vergelijken met andere voedingen.

Daarbij zou de Coolermaster niet zo heel stil zijn.

Verwijderd

Kijk anders eens naar de Antec Solo: dat is de Antec P150, maar dan zonder voeding en met een mooier kleurtje.

Ik heb 'm en ben er eg tevreden over: stil, kwalitatief goed gebouwd + goede koelmogelijkheden.

• melwasul
Bedankt alvast voor de info!
Voor een antwoord op de vragen aangaande de voeding kun je eens een kijkje nemen in de bijzonder informatieve startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 15.
Andere zeer goed en stille voeding : Enermax Liberty serie. Groot voordeel is ook dat je zelf bepaald welke kabels je aansluit, dus hierdoor kan je je kast lekker opruimen :)
Heb ik even doorgenomen.
Die Cooler Masters lijken er vrij goed uit te komen, maar idd niet al te stil bij hevige belasting...
Die Enermax Liberty lijkt me wel wat, Tagan ook overwogen maar zou behoorlijk heet worden als ik zo lees...
Vrees alleen wat voor de prijs: de 500 Watt uitvoering van de Enermax kost meer dan 100 euro (België), en de 400 Watt uitvoering is misschien wat krap...
Watvoor pc heb je samengesteld? Zijn er niet meer winkels die de Nexus Breeze kunnen leveren?
Nexus is slecht te verkrijgen hier in België. Denk dat er maar een 3-tal shops zijn die Nexus-cases verkopen, waarvan er maar één of twee de Nexus Breeze 500. De 400 zal vrees ik hetzelfde probleem hebben kwa verkrijgbaarheid, en misschien is 400 Watt toch wat aan de krappe kant.
Dit wordt m'n systeem:

Gigabyte GA-965P-DQ6
Intel Core 2 Duo E6600
2 X 512MB PC5300 DDR2 (Infineon/Qimonda)
MSI GeForce 7900 GTO 512 MB DDR3
2 X Seagate Barracuda 7200.10, 250GB
Creative X-Fi XtremeMusic (Bulk)
NEC ND-4571 16x
NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB

Als ik via de PSU-calculator de totale energie-behoefte bereken, met nog wat marge (wegens ouderdomsslijtage en zo) zit ik te flirten met de 400 Watt grens (ongeveer 430 Watt). Welliswaar MET 20% 'surge-compensation' (wat misschien wat te veel is) en 25% 'capacitor aging'.
Dus misschien trekt een 400 Watt voeding dit alsnog probleemloos?
(Ik meen gelezen te hebben dat die Enermax Liberty 400 Watt uitvoering in de praktijk tot ongeveer 430 Watt peak-vermogen aankan, dus dit zou voldoende moeten zijn.)
Kijk ook eens naar de Antec P180 als je échte stilte wilt ;)
Kijk anders eens naar de Antec Solo: dat is de Antec P150, maar dan zonder voeding en met een mooier kleurtje.
Ben nog even wat cases aan het bekijken.
De P180 zal vrees ik te duur uitkomen (prijzen in België rond de 140 - 150 euro).
De Antec Solo is eventueel een optie. Komt alvast goed uit deze review! Is deze binnenin voldoende ruim?
Iemand ervaring met de Antec P160W?
Iemand ervaring met Chieftec en hun voedingen?
Ik kijk nog even verder...

• melwasul
Even ter info: heb uiteindelijk gekozen voor de Enermax Liberty (400 W of 500 W naargelang de prijs) daar deze er zeer goed uitkwam in verscheidene reviews.
De case is uiteindelijk ééntje van Chieftec geworden (omdat m'n leverancier niet direct aan de Antec's kon geraken en minder goede ervaringen heeft met Antec dan met Chieftec).
Het zal waarschijnlijk de Chieftec Chieftec dx-01-bd-u worden. Eventueel de (l)bx-03-b-b-b, maar vrees dat deze iets te hoog is om hier te zetten. Beide cases zijn leverbaar zonder voeding trouwens.
Past net binnen mijn vooropgesteld budget van 200 euro (voor case + voeding): prijzen hier in België zijn wat hoger dan in Nederland... :(

Bedankt voor de info en de tips!
Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.

Ciao!

Pagina: 1