P5W DH Deluxe met XFX GeForce 7950GX2 mogelijk ??

Pagina: 1
Acties:

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
Hallo.

Ik zit op het moment ontzettend met vraagtekens. Morgenvroeg wil ik een nieuwe computer gaan bestellen alleen ik hoor van meerdere kanten dat de Asus P5W DH Deluxe niet zou samenwerken met de XFX Geforce 7950 GX2. Het moederbord zou alleen voor Crossfire geschikt zijn ??
Werkt dit nu wel of niet. Als ik dit forum doorspit lijkt het er toch op dat ik meerdere configuraties met deze onderdelen voorbij zie komen.

Ik weet het als n00b zijnde niet meer en kom er door alle tegenstrijdige berichtjes niet meer uit. Please help

Verwijderd

Lees de diverse topics. Ik geef je de conclusie: werkt uitstekend (heb deze combinatie zelf al een tijdje).

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Een review op internet:
The good news is that it can be installed on any PCI Express motherboard – your motherboard doesn’t need to be SLI for you to install this beast.
Maaar... ik begrijp wel dat de Nvidia software het geheel aan moet sturen :) en het moet dus werken.

[ Voor 5% gewijzigd door motormuisje op 15-10-2006 23:22 ]

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Nu kan ik dadelijk rustig gaan slapen... en mits Alternate morgenvroeg nog niet de X1950 heeft toegevoegd voor deze configuratie gaan

Verwijderd

Als je de 7950 g2 op een niet sli board doet zal hij ver onder zijn kunnen presteren.
Je bent dan beter uit met een 1950 xtx. De 7950 g2 presteerd alles behalve wat hij kan.
In jou schoenen zou ik het doen niet doen en gewoon voor een 1950 xtx gaan of voor een P5N32 sli board gaan maar dan kan je niet goed OCen.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:35:
Als je de 7950 g2 op een niet sli board doet zal hij ver onder zijn kunnen presteren.
En je baseert je mening op....?

Verwijderd

Communicator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:31:
[...]

En je baseert je mening op....?
Omdat je op een niet sli board hacked drivers moet gebruiken om dat ding redelijk telaten lopen.
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 17
Als je daar even kijk zal je hetvinden dat meer mensen zo werken alleen voor het feit dat ze willen OCen een sli board kan je zowat niet OCen dus de mensen die dat wel goed willen kiezen dan een intel chipset met de 7950 g2. Mijn sli board de Asus P5N32-SLI SE Deluxe krijgt mijn E6600 maar op 2,9 Ghz ( stock 2,4 )

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

7950 GX2
motormuisje schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:22:
Een review op internet:
The good news is that it can be installed on any PCI Express motherboard – your motherboard doesn’t need to be SLI for you to install this beast.
Nogmaals: niet nodig! Beste prestaties zal je met zo'n PCI-e 32x CF boardje halen lijkt me. De 7950GX2 is één (1) kaart voor zover je mobo weet en heeft dus geen SLI/CF/Dual-PCI-e nodig

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Cio schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:21:
7950 GX2
[...]
Nogmaals: niet nodig! Beste prestaties zal je met zo'n PCI-e 32x CF boardje halen lijkt me. De 7950GX2 is één (1) kaart voor zover je mobo weet en heeft dus geen SLI/CF/Dual-PCI-e nodig
Maar nvidia raad het wel aan, en daarbij wijzen de ervaringen in het hierboven genoemde topic ook op problemen, ik raad de TS dan ook aan dat topic door te lezen, of althans delen ervan, en daar zijn koop op te baseren,in plaats van op 1 regeltje tekst uit een review of website.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Cio schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:21:
7950 GX2
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het niet kan het kan best maar dan wel met hacked drivers wat uitkomt op prestatie verlies.

Zoals degene boven me al zei en ik ook lees eens door de nvidia topic waarvan ik de link stukje boven heb staan.

succes

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:35:
[...]

Omdat je op een niet sli board hacked drivers moet gebruiken om dat ding redelijk telaten lopen.
Als je daar even kijk zal je hetvinden dat meer mensen zo werken alleen voor het feit dat ze willen OCen een sli board kan je zowat niet OCen dus de mensen die dat wel goed willen kiezen dan een intel chipset met de 7950 g2. Mijn sli board de Asus P5N32-SLI SE Deluxe krijgt mijn E6600 maar op 2,9 Ghz ( stock 2,4 )
Ik vind daar niets terug over de 7950GX2. Ik vind alleen maar een aantal topics waaruit blijkt dat het WEL werkt.....Zoals bijvoorbeeld: Asus P5W DH de luxe + Core 2 duo E6600 ES 400 plus fsb .....

Verwijderd

Oke:
- werkt op zo ongeveer elk mobo (geen speciale drivers nodig); en
- prestatieverlies? Op mijn oude non sli mobo haalde ik met deze combo 9200 3dmark06, op mijn nieuwe sli mobo 9400, dus beide gevallen goede scores.

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:33:
Oke:
- werkt op zo ongeveer elk mobo (geen speciale drivers nodig); en
- prestatieverlies? Op mijn oude non sli mobo haalde ik met deze combo 9200 3dmark06, op mijn nieuwe sli mobo 9400, dus beide gevallen goede scores.
Kun je nakijken of de kaart ook daadwerkelijk 16 lanes gebruikt, of maar 8?

Verwijderd

Met welke progje kan ik dat bekijken?

Verwijderd

Communicator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:29:
[...]

Ik vind daar niets terug over de 7950GX2. Ik vind alleen maar een aantal topics waaruit blijkt dat het WEL werkt.....Zoals bijvoorbeeld: Asus P5W DH de luxe + Core 2 duo E6600 ES 400 plus fsb .....
Als je nu eens goed lees.
OCen op een sli board gaat zowat niet nvidia chipset zijn klote daarvoor

Hier na in de nvidia thread tegaan en dan hack als zoek term intevullen krijg je dit.

en als je dus de nvidia thread helemaal leest zal je het zien

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 20:02 ]

Verwijderd

Overklokken? Op een asus p5w (intel 975x chipset) gaat dat in ieder geval prima. Gpu loopt hier gewoon op 575/1550

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:57:
Overklokken? Op een asus p5w (intel 975x chipset) gaat dat in ieder geval prima. Gpu loopt hier gewoon op 575/1550
Jij lees ook niet of wel dan ??
OCen van een cpu op een sli board

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

Jij lees ook niet of wel dan ??
OCen van een cpu op een sli board
Nee...jij leest lekker.....De TS heeft het over het al dan niet werken van een 7950GX2 op een ASUS P5W DH Deluxe.....Een Intel 975X bord.....

En jij begint over overklokken met een Nvidia chipset.....

Nogmaals: Ik kan nergens vinden dat de combi die de TS wil NIET zal werken....Ook niet dat hij 'onder de maat' zou presteren.....
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:35:
Je bent dan beter uit met een 1950 xtx. De 7950 g2 presteerd alles behalve wat hij kan.

Verwijderd

Zie mijn sig. 9700 3dmark06.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
mooie opstelling. :)

Verwijderd

Communicator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Nee...jij leest lekker.....De TS heeft het over het al dan niet werken van een 7950GX2 op een ASUS P5W DH Deluxe.....Een Intel 975X bord.....

En jij begint over overklokken met een Nvidia chipset.....

Nogmaals: Ik kan nergens vinden dat de combi die de TS wil NIET zal werken....Ook niet dat hij 'onder de maat' zou presteren.....

[...]
Ik zeg dat de 7950 het beste werkt met een sli board en niet met een intel chip.
Ik begon over het OCen omdat als je wilt OCen van je cpu je beter een intel board kan nemen en dan dus beter een ati kaart.
Als je niet aan OCen doet ga dan voor een sli board en je krijgt 100% uit je 7950 G2.
7950 G2 is niet eens de beste kaart op het moment de 1950 xtx is dat op dit moment maar dan wel als je op full settings hebt staat met AA en all die zooi als je de huidige bench ziet.

Dus dat ik over OCen begin heeft temaken met het moederboard keuze als de TS wilt OCen.
Nog maals de 7950 G2 zal nooit 100% lopen op een intel board beetje google en tweakers en je zult het zien stel de vraag maar eens daar Videoplanken & Beeldkanonnen en je zult het wel van meerdere hore of stuur Nvidia maar eens een mailtje.

Verwijderd

en dat dan niet overgeclocked en je zult veel minder scoren dan een zelfde opstelling op een sli board dus wat je daarmee wilt zeggen heeft helemaal geen nut op het feit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 22:06 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:04:
[...]

Ik zeg dat de 7950 het beste werkt met een sli board en niet met een intel chip.
Ik begon over het OCen omdat als je wilt OCen van je cpu je beter een intel board kan nemen en dan dus beter een ati kaart.
Als je niet aan OCen doet ga dan voor een sli board en je krijgt 100% uit je 7950 G2.
7950 G2 is niet eens de beste kaart op het moment de 1950 xtx is dat op dit moment maar dan wel als je op full settings hebt staat met AA en all die zooi als je de huidige bench ziet.

Dus dat ik over OCen begin heeft temaken met het moederboard keuze als de TS wilt OCen.
Nog maals de 7950 G2 zal nooit 100% lopen op een intel board beetje google en tweakers en je zult het zien stel de vraag maar eens daar Videoplanken & Beeldkanonnen en je zult het wel van meerdere hore of stuur Nvidia maar eens een mailtje.
Dikke stukje en en dan met name het cursieve deel... Heb hier een XFX 520 draaien op een p5w dh deluxe. 1. Hij draait zonder problemen, 2. Ik merk er weinig van in 3d mark dat ik onder de maat presteer. Sta gewoon ergens in de middenmoot met dik 9000 3d marks, niet geoverclocked. @ core 581 en mem op 1600 haal ik ongeveer 10600 puntjes in 06. Onder presteren :| Dacht het niet. Met andere woorden, totale bull wat je verkoopt.

Verwijderd

BigFast schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:35:
[...]

Dikke stukje en en dan met name het cursieve deel... Heb hier een XFX 520 draaien op een p5w dh deluxe. 1. Hij draait zonder problemen, 2. Ik merk er weinig van in 3d mark dat ik onder de maat presteer. Sta gewoon ergens in de middenmoot met dik 9000 3d marks, niet geoverclocked. @ core 581 en mem op 1600 haal ik ongeveer 10600 puntjes in 06. Onder presteren :| Dacht het niet. Met andere woorden, totale bull wat je verkoopt.
1. Ik zeg toch niet dat het problemen moet geven
2. Je merkt niets omdat je niets anders gewend bent nog maals kijk in de Nvidia thread en bekijk de bench je scored echt minder dan je hoort tedoen. Maar alweer iemand die niet weet wat hij verkoopt eerst even goed de bench bekijken en wat meer topics door lezen voordta je wat gaat vertellen zo zet je alleen jezelf voor lul.

Nog maar een xtje de link aangezien je die gemist hebt.

Succes

• MasterMaceMichu
Misq: Ik heb je link WEL bekeken en ook flink gegoogled...IK kan echter nergens vinden dat de 7950GX2 niet 'op volle kracht' zou werken...wellicht kan IK gewoon niet googlen.....

offtopic:
Wellicht zouden je posts iets helderder zijn als je Nederlands dat ook is.....

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat een bullshit dat een 7950GX2 beter op een SLI-bord werkt :z Een 16x PCIe slot is een 16x PCIe slot. Of het er nou 2 zijn of 1 is maakt echt geen hol uit als je der maar 1 van gebruikt hoor. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1