Hey,
Ik ben nu al zo'n heel poos bezig met uitkiemen van producten, prijzen vergelijken, reviews lezen, T.net BBG doorspitten etc. etc., en met al die info heb ik een systeempje samengesteld. Hij moet voldoen met deze tijd en nog een poosje verder.
Je zal vast alle bovenstaande alweer vergeten zijn doordat ik mijn keuzes uitlegde, dus alles nog eens op een rijtje:
Tweakers.net Winkelmand-linkje
NB.: (1)De NoiseBlocker UltraSilent SX2 stond niet in de Pricewatch en daarom ook niet in de winkelkar
(2)De Scythe Ninja staat alleen als rev. B in de Pricewatch, echter, de non-rev. B zal worden aangeschaft
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en suggesties over mijn samengestelde systeempje
Ik ben nu al zo'n heel poos bezig met uitkiemen van producten, prijzen vergelijken, reviews lezen, T.net BBG doorspitten etc. etc., en met al die info heb ik een systeempje samengesteld. Hij moet voldoen met deze tijd en nog een poosje verder.
| • Behuizing: P180B | |
![]() | Blijkbaar is de Stacker 830 te luidruchtig, en als gamer ben je hier uiteraard niet van gediend. Daarom heb ik gekozen voor de P180B van Antec: een stijlvolle, zwarte behuizing, die veel koel-opties bied en erg stil is. |
| • Processor: Intel E6600 Conroe Core | |
![]() | Eerst viel mijn keus op de Athlon X2 4200+, omdatie lekker goedkoop werd na de prijsdaling van AMD, echter, na wat reviews en benchmarks te hebben doorgespit en naar de BBG te hebben gekeken, kwam ik tot de conclusie dat de Conroe onze Tele2-dwerg in de pan hakt. Daarom viel mijn keus opde E6600 van Intel, een monster, als ik hem zo mag noemen. |
| • Voeding: Corsair HX620 620 Watt | |
![]() | Misschien is 620W wat overkill, maar je kan beter een "overkill" PSU nemen, dan later een nieuwe te moeten kopen. |
| • Moederbord: P5B Deluxe WiFi | |
![]() | Schijnt een zeer goed overclock bord te zijn en dat is uiteraard waar we naartoe willen: om de E6600 lekker te OC'en |
| • Geheugen reepjes: Mushkin 2048 MB DDR2 PC6400 | |
![]() | Hiervoor gekozen omdat ze simpelweg zeer goed uit reviews komen, vrij goedkoop zijn en een mooie klok hebben (4-4-3-10). Ook is uit reviews gebleken dat deze reepjes zeer ver te overclocken zijn, dus ook dat zit wel Knorr. |
| • Hardeschijf: WD Raptor 10.000rpm 36GB | |
![]() | Hier komt het OS (Vista) op te staan. Omdat de Raptors de snelste harde schijven zijn die er op dit moment te krijgen zijn, is het een goed idee om het OS daar dan ook op te zetten: snelle boot en snel in gebruik |
| • Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 250GB (2x) | |
![]() | Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat RAID-0 echte aan te bevelen is bij en High-End Game systeem en heb daarom maar voor 2 Barracuda 7200.10 schijven gekozen, samen goed voor 500GB aan ruimte. Ik kan eventueel nog een 80GB schijfje kopen om mijn belangrijke data op de back-uppen. |
| • DVD-drive: Samsung SH-D162 Zwart | |
![]() | De Lite-On schijnt niet meer leverbaar te zijn bij Salland Automatisering, vandaar dat ik nu voor een Samsung heb gekozen. Heb een goede ervaring met Samsung en omdat de barnder ook van Samsung is, zal het goed bij elkaar passen. |
| • DVD-writer met LightScribe: Samsung WriteMaster Zwart Reeds in bezit | |
![]() | Wéér zwart |
| • Diskette-drive: NEC diskette-drive Zwart | |
![]() | Ja, je leest het goed, een diskette-drive in een Game PC. Stel het gaat fout, dan heb je soms wel eens een floppy nodig en je moet zoiezo eigenlijk een diskette-drive hebben, je weet nooit wanneer het nog van pas komt |
| • CPU koeler: Scythe Ninja | |
![]() | Zeer goede koeler en icm de fan hieronder zeker goed voor een stevige overclock |
| • Koelpasta: Arctic Silver 5, 3,5 gram | |
![]() | Volgens velen de beste koelpasta voor tussen je CPU en heatsink. Bevat allerlei metalen (ja, ook zilver |
| • Optionele fan: NoiseBlocker UltraSilent Fan SX2 | |
![]() | Dit is een koeler die een vrij grote luchtverplatsing geeft op een geluidsniveau van 31dB(A). Deze fan wordt op de Scythe Ninja gemonteerd. |
| • Optionele fan: Scythe S-Flex Case Fan 120mm. | |
![]() | Een stille, maar van kwaliteit zijnde, 120mm. fan moet als exhaust dienen. |
| • Grafische kaart: Asus 8800GTS 640MB | |
![]() | Deze kaart beschikt over 640MB aan GDDR3 geheugen en maakt gebruik van DX10 |
| • Monitor: Iiyama E2200WS-B1 | |
![]() | Erg mooi 22" scherm met slechts 5ms. reactietijd en dat voor een ralatief lage prijs. |
| • Speakerset: Creative Inspire T7900 7.1 Zwart | |
![]() | Een surround-speaker systeem mag volgens mij niet echt missen bij Gaming, dus heb ik de Inspire T7900 gekozen. |
| • Muis: Logitech G7 Gaming Bundle Laser Cordless Mouse | |
![]() | Heb voor deze muis gekozen omdat hij er mooi uitziet en veel opties heeft: zo gaat hij automatisch uit nadat je hem een poosje niet meer gebruikt en zitten er zelfs volumeregling-knoppen op |
| • Keyboard: Logitech G11 Gaming Keyboard | |
![]() | Op dit keyboard zitten 18 G-knoppen die zelf in te stellen zijn en je kunt 3 verschillende fucties opslaan, om zo op een totaal van 54 programmeerbare knoppen tot je beschikking te hebben. Ook vind ik dit board er gelikt uitzien en heeft het backlight zodat gamen in het donker no-problemo is |
Je zal vast alle bovenstaande alweer vergeten zijn doordat ik mijn keuzes uitlegde, dus alles nog eens op een rijtje:
- Behuizing: Antec P180B
- Processor: Intel E6600 Conroe Core
- Moederbord: P5B Deluxe WiFi
- Voeding: Corsair HX620 620 Watt
- Geheugen reepjes: Mushkin 2048 MB DDR2 PC6400
- Hardeschijf: WD Raptor 10.000rpm 36GB
- Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 250GB (2x)
- DVD-drive: Samsung SH-D162 Zwart
- DVD-writer met LightScribe: Samsung WriteMaster Zwart (zwart bezel)
- Diskette-drive: NEC diskette-drive Zwart
- CPU koeler: Scythe Ninja Bij Alternate
- Koelpasta: Arctic Silver 5, 3,5 gram
- Optionele fan: NoiseBlocker UltraSilent Fan SX2 Bij Alternate
- Optionele fan: Scythe S-Flex Case Fan
- Grafische kaart: Asus 8800GTS 640MB
- Monitor: Iiyama E2200WS-B1
- Speakerset: Inspire T7900 7.1 Zwart
- Muis: Logitech G7 Gaming Bundle Laser Cordless Mouse
- Keyboard: Logitech G11 Gaming Keyboard
Tweakers.net Winkelmand-linkje
NB.: (1)De NoiseBlocker UltraSilent SX2 stond niet in de Pricewatch en daarom ook niet in de winkelkar
(2)De Scythe Ninja staat alleen als rev. B in de Pricewatch, echter, de non-rev. B zal worden aangeschaft
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en suggesties over mijn samengestelde systeempje
[ Voor 255% gewijzigd door Bitage op 20-12-2006 20:23 ]