Core 2 Duo Game-systeem, budget 2150€

Pagina: 1
Acties:
  • 1.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[Lees m'n enerlaatste post op pagina 2 ivm m'n keuze van de hardware]

Ik wil een nieuwe computer kopen die gebruikt gaat worden voor de hedendaagse doeleinden maar,
ik wil er voornamelijk op gaan gamen. Andere doeleinden zijn: rarren/ parren van films/ dvd’s / beetje op internet surfen/ filmjes kijken/ tv opnemen en voor de rest gewoon het gebruikelijke Office-werk enzo.

Omdat mijn vorige computer bij Yorcom vandaan kwam heb ik de nieuwe ook weer bij hun samengesteld
Omdat ik mijn oude computer wil verkopen inclusief beeldscherm / muis/
toetsenbord worden ook deze weer opnieuw aangeschaft. Alleen m’n webcam hou ik zelf :9

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt
van bepaalde prijzen voor bepaalde componenten:

Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/5265/2003051567449077991_rs.jpg

Zodoende heb ik dit uitgezocht:

AC Ryan FlexSleeve 5.00 M, UV Blauw, Pak/1 Stuks a 4,33 (bestel ik bij Salland)

-Antec systeemkoeler 80mm Blue LED Fan 3-speeds a 8,95
Laat ik plaatsen ipv de standaard 80 mm fan! Zal stiller zijn en bevat blauwe leds!

-Antec systeemkoeler 120mm Blue LED Fan a 14,95
Laat ik plaatsen ipv de standaard 120 mm fan! Zal stiller zijn en bevat blauwe leds!

-8 dagen Pixel Garantie voor alle type TFT's t/m 17 inch a 14,95
Kost bij Yorcom maar 15 euro en daar kun je het niet voor laten.

-Sidepanel voor Centurion 5 & 530 a 16,95
Heb deze kast nu ook alleen zonder sidepanel.
Aangezien ik een beetje wil werken met blauwe leds / licht wil ik er ’n sidepanel inhebben.

-DVD-Rom Aopen 16x48 speed Beige/Zw/Zil retail a 22,50
Heb ik nu ook, werkt perfect en kost ‘niks’.

Zalman VGA VF900-Cu LED Koper a 30,70 (bestel ik ook bij Salland)
Misschien overbodig toch neem ik 'm! Zorgt voor meer extra koeling en bevat ook blauwe leds!

-DVD brander AOpen DUW1616L 16x Cham. Retail a 32,50
Heb ik nu ook, werkt perfect en kost ook ‘niks’.

Zalman Koeler CNPS9500-LED a 47,95
Bevat blauwe leds en moet een superkoeler zijn! Past mooi bij m'n andere koperen Zalman-koeler!

-TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk a 59,95
Wil TV op m’n HD’s kunnen opnemen. Dit kaartje is redelijk goedkoop in tv-kaart land en heeft veel functies: tv/ radio/ teletekst. Voor de rest weet ik er niet zoveel vanaf maar deze lijkt me wel oke?

-Behuizing CM Centurion 5 CAC-T05 Zw/Zil (NPS) a 56,50
Heb ik nu ook en ik vind het persoonlijk een strakke en mooie kast. Nu wordt die helemaal mooi omdat ik er dus een sidepanel bij wil bestellen. Ook biedt hij genoeg ruimte voor mijn gebruiksdoeleinden.

-Assemblage en installatie software a 65,00
Zelf weet ik bijna niks van computers in elkaar zetten en om nou die paar tientjes te willen besparen bij zo’n dure aankoop… M’n vorige computer is ook door Yorcom in elkaar gezet en was werkelijke perfecte service dus vandaar!

-Logitech Cordless Desktop S510 + Media Remote a 67,50
Heb nu ’n Logitech setje van 30 euro en deze werkt ook wel perfect maar, kan er net zo goed
een nieuwe bijnemen. Deze nieuwe set ziet er gewoon gelikt uit en daarom is mijn keus hierop gevallen.

-Software Microsoft Windows XP Home NL oem a 91,50
Ik heb geen zin en kennis om zelf te gaan klootviolen met een andere Windows versie enzo.
Ook wordt hij gelijk door Yorcom geïnstalleerd zodat, ik wel gelijk aan de gang kan met m’n computer.

-CoolerMaster 550Watt voeding p/n: RS-550-ACLY a 99,95
Een 550 Watter die een constante 550 Watt levert en die een piekvermogen heeft van 650 Watt lijkt me meer dan zat voor dit systeem. Gekozen voor dit exemplaar omdat, Coolermaster een goed merk is, de voeding zwart is (net zoals m’n kast) en hij blauwe leds bevat wat er naar mijn idee zeer horny uit zal zien door m’n side-panel heen!

-Asus P5B, GLan, Dual-DDR2 - Soc775 C2D a 131,50
Dit is echt HET onderdeel die ik gewoon random heb gekozen.
De prijs sprak me aan (lager mag uiteraard altijd) maar van moederborden heb ik werkelijk geen verstand…
Ik heb volgens mij geen speciale eisen waaraan m’n moederbord moet voldoen.
Mijn moederbordkeuze zou dus problemen kunnen geven qua comptabiliteit met andere hardware!!?
Ook weet ik niet of dit moederbord RAID aankan en of ik uberhaupt wel RAID nodig heb maar,
daar kom ik zometeen bij de keuze van m’n hardeschijven op terug!
Ik ben niet van plan om over te gaan clocken. Ik zoek dus geen echt diehard OC-moederbord maar ’t zou wel mooi meegenomen zijn als dit moederbord toch enige overclockpotentie heeft mocht ik het later willen proberen…

-WD Raptor 74GB SATA 10K 16mb WD740ADFD a 169,95
Ik wil er zo’n Raptor schijf in om daarop mijn OS en games kwijt te kunnen ivm snellere (laad)tijden.
Zo’n 36 GB Raptor is echt te klein qua ruimte en zo’n 74 GB versie is denk voor mij perfect.

- 2 x WD 320GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD3200KS a 205,00
Gekozen voor WD omdat, ik daar op het moment de 250 GB versie van in m’n systeem heb hangen en daar gewoon over te spreken ben. Ook heb ik een 160 GB Maxtor in m’n huidige systeem hangen die het ook perfect doet. Toch gekozen voor de WD omdat, hier op GoT toch meer mensen te spreken zijn over Western Digital en de schijven ook maar 4 euro per stuk duurder zijn dan de Maxtors.
Wat betreffende dat RAID? Ik denk niet dat, dat voor mij echt nodig is? Deze schijven zullen worden gebruikt als opslag voor muziek/ films en inkomende downloads… In m’n huidige systeem hangen dus twee schijven: een van 160 GB en een van 250 GB en deze werken perfect naast elkaar dus wat mij betreffende kan ik dit laten vervangen door 2 x 320 GB versies en heb ik dus geen RAID nodig?
(Voor zover ik het begrijp zorgt zo’n RAID opstelling voor extra snelheid?)
Als laatste heb ik gekozen voor de 320 GB versies omdat,
deze volgens mij de meeste bang for bucks geven oftewel de laagste prijs per GB...

Asus Extreme N7900GT/2DHT 256mb PCI-E a 249,95
Toch wat benchmark-sites wezen bekijken en deze kaart moet redelijk netjes zijn dus vandaar

-17" TFT Iiyama X436S-S Zilver 8ms + ingebouwde speakers a 249,95
Momenteel heb ik de 17” TFT Iiyama E431S-S3 voor me staan met nagenoeg dezelfde specs.
De X436 heeft als extra een infraroodsensor waardoor hij automatisch het beeldscherm kan aanpassen qua lichtsterkte. Ook vind ik het design mooier dan de E431S-S3 en daarom wil ik die ‘inruilen’ voor de in mijn ogen, stoerdere, mooiere en betere X436S-S!

-2 x 1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G a 259,90
Nog zo’n onderdeel waar ik weinig kaas van heb gegeten en eigenlijk
een beetje hetzelfde verhaal opgaat als bij de keuze van m’n moederbord.
Ik moet wel eerst zeggen dat bij Yorcom eigenlijk maar 1 merk geheugen te verkrijgen is en dat is dus Kingston. Kingston is volgens mij een goed merk net zoals Corsair of Mushkin. Zoals ik al zei is bij Yorcom alleen Kingston te verkrijgen dus dan is m’n keuze snel gemaakt…
Net als ik wat bij het moederbordverhaal zei, wil ik me in de toekomst misschien een beetje met
OC’en gaan bemoeien en daarom wil ik weten of dit geheugen eventueel wat te OC’en valt?
Van die CL weet ik ook nog niks af en kan ook niet op de Yorcom-site ontdekken wat dit geheugen voor CL heeft?
Het is dus het enige geheugen wat bij Yorcom verkocht wordt en in mijn ogen goed is.
Ze hebben ook 800MHz geheugen maar, dit kost maar liefst 190 euro per reepje wat ik, echt TEveel vind!

-Intel C2D E6600 2,40GHz 1066fsb 2x4MB Box S775 a 319,50
En dit alles moet worden aangestuurd door deze processor.
Processor voor een mooie prijs met goede prestaties en daarom gekozen!

Dit gehele systeem kost bij elkaar maar liefst 2225,- wat ik dus echt een hoop geld vind en daarvoor dus ook een supersysteem wil hebben die zeker 1,5 jaar kan draaien! Games van tegenwoordig moeten gewoon met lekker veel detail kunnen worden gespeeld en de games die over een jaartje uitkomen ook gewoon met lekkere eye-candy (medium is wat mij betreft dus gewoon goed!)

Omdat ik dit dus helemaal zelf heb samengesteld heb ik ook nog een aantal vragen:
-Ik wil gewoon EN een DVD-speler EN een DVD-brander omdat, ze toch niks meer kosten!
Wel is de vraag die ik nog beantwoord wil zien: Zijn dit gewoon goede spullen voor in de toekomst qua aansluitingen? Niet dat er over 2 maanden een nieuw soort aansluiting voor DVD-drives in gebruik wordt genomen die vele malen beter/ sneller is..?

-De Raptor-schijf gebruik ik gewoon voor m’n OS en m’n games en de 2 x 320 GB schijven gebruik ik gewoon voor data-opslag!? Zodoende heb ik dus geen RAID-opstelling nodig of zie ik toch wat over het hoofd en begrijp ik dat RAID dus nog niet helemaal goed?

Voor de rest ben ik volgens mij geen dingen vergeten... mocht dit zo zijn laat 't me dan weten!!

[ Voor 230% gewijzigd door CLB op 25-10-2006 21:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Kost bij Yorcom maar 15 euro en daar kun je het niet voor laten.
Korte opmerking: niet nemen. Je hebt als consument zowieso 7 werkdagen de optie om een product terug te sturen zonder reden indien online gekocht. Ze moeten dan het geld van het product terugstorten aan je. Het enige dat je dan moet betalen is de verzendkosten.

Zie voor meer informatie de wet Koop op Afstand, waar bijvoorbeeld hier over te lezen is.

[edit]
Deze wet kan niet omzeild worden in een EULA/disclaimer. Het is een dwingend recht.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 23-10-2006 07:50 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• CLB
  • Niet online
Ik heb dus voor Yorcom gekozen zodat, ik de computer zelf kan ophalen in hun winkel!
Zodoende heeft deze wet geen betrekking op mij en wil ik voor 15 euro geen risico lopen!

Bij Salland en Azerty kost dit beeldscherm respectievelijk 200 en 210 euro maar, komt er wel 50 euro extra pixelgarantie bij. Hierbij zou ik wel in aanmerking komen voor deze wet maar, ik heb niet veel verhalen gelezen van personen die om deze reden hun beeldscherm terugsturen, geld ontvangen en ergens een nieuwe kopen. Het kan dan wel een dwingend recht zijn maar, dat zegt niks tegenwoordig!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik heb geen zin en kennis om zelf te gaan klootviolen met een andere Windows versie enzo.
Ook wordt hij gelijk door Yorcom geïnstalleerd zodat, ik wel gelijk aan de gang kan met m’n computer.

Als je niet wil liggen kloten met Windows zou ik al zowiezo voor XP PRO gaan ipv Home... Dat gaat je later ook al heel wat gerotzooi besparen.
Op een systeem als dit hoort volgens mij ook echt een deftig OS en geen huis-tuin-keuken-OS...

Btw, wat schilt dat in prijs? Home tegen Pro?

grtz

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48

The Zep Man

🏴‍☠️

CLB schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 07:54:
Ik heb dus voor Yorcom gekozen zodat, ik de computer zelf kan ophalen in hun winkel!
Maar bestel je hem per telefoon, email of webshop? De koop is al gemaakt (!= afgerond) vanaf het moment van bestellen.
Bij Salland en Azerty kost dit beeldscherm respectievelijk 200 en 210 euro maar, komt er wel 50 euro extra pixelgarantie bij. Hierbij zou ik wel in aanmerking komen voor deze wet maar, ik heb niet veel verhalen gelezen van personen die om deze reden hun beeldscherm terugsturen, geld ontvangen en ergens een nieuwe kopen. Het kan dan wel een dwingend recht zijn maar, dat zegt niks tegenwoordig!
Ik heb zelf vaak van dat recht gebruik moeten maken, vooral bij bestellingen waar er iets fout zat. Als het iets belangrijks is, ga ik niet eens meer de RMA procedure door. Terugsturen en ergens anders bestellen (of gewoon opnieuw) gaat dan vaak sneller. Sommige kleine winkels weten nog niet van deze wet, maar een verwijzing erheen is vaak voldoende. En al accepteren ze dat niet, bestel je er nooit meer. :O

Maar jij hebt dus angst voor (grote?) bedrijven, dat ervoor zorgt ervoor dat jij ze 15 euro meer geeft voor een dienst welke je al volgens de wet moet krijgen? In dat geval zal ik er ook geen tijd meer aan besteden. Iets met dode koeien, sloot, etc. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Even dit. Je koopt een core duo en gaat xp home gebruiken. Die tweede core doet dan niet met xp home want die ondersteund geen dual proc systeem je zult dus prof xp moeten hebben. ;)

Veder leuk maar ik zou een AMDX2 nemen. Sinds de PII niet meer zo'n intel fan als ik kijk naar prestatie per euro.
|:(
Klaas

Klaas

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
@Klaas: De nieuwe Core 2 Duo chips (Conroe) zijn echt een stuk beter dan de AMD X2 chips. Zoek maar eens op Conroe en lees je in.

Verwijderd

Klaas van der Heide schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:21:
Even dit. Je koopt een core duo en gaat xp home gebruiken. Die tweede core doet dan niet met xp home want die ondersteund geen dual proc systeem je zult dus prof xp moeten hebben. ;)

Veder leuk maar ik zou een AMDX2 nemen. Sinds de PII niet meer zo'n intel fan als ik kijk naar prestatie per euro.
Klaas
Dual Core != Dual Proc
Dual core onder XP home gaat prima werken!

Enne, leuk dat je AMD fan bent, maar Intel geeft je op dit moment de meeste bang-for-the buck

Shadow

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 08:34 ]

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 07:58:
Btw, wat schilt dat in prijs? Home tegen Pro?
Home kost 91,50 / MCE kost 99,95 en Pro kost147,50
The Zep Man schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:09:
[...]
Maar bestel je hem per telefoon, email of webshop? De koop is al gemaakt (!= afgerond) vanaf het moment van bestellen.
Ik ga gewoon naar hun winkel met deze (of aangepaste) hardware-lijst om daar de deal te sluiten!
The Zep Man schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:09:
Maar jij hebt dus angst voor (grote?) bedrijven, dat ervoor zorgt ervoor dat jij ze 15 euro meer geeft voor een dienst welke je al volgens de wet moet krijgen? In dat geval zal ik er ook geen tijd meer aan besteden. Iets met dode koeien, sloot, etc. :+
Angst is het niet!
Maar de prijzen van Azerty en Salland liggen zo dicht
bij de Yorcom-prijs dat ik voor Yorcom gekozen heb vanwege:
-Ben daar vaker goed geholpen --> tevreden klant
-Kan 'm persoonlijk ophalen (krijg je altijd extra info en hoe of wat)
-Kan daar de computer laten assembleren hoe ik wil (DVD-writer in die tray enzovoort)
-Azerty en Salland hebben producten die ik wil hebben in hun assortiment met levertijd > 10 dagen

Maar graag zou ik heb hebben over mijn hardware keuze:
Is het moederbord goed genoeg, evenals het geheugen en de videokaart...?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 08:35 ]

Verwijderd

Ik weet verder niet of zon E6600 met Xp home overweg kan .
Maar ik weet wel dat gewoon sowieso geen home edition moet nemen.
Naar mijn weten is dit altijd ''trager'' en minder ( ik noem het fijn ) .
Dus schaf de pro versie aan! _/-\o_

( eigenlijk raad ik je aan om windows Xp nu niet te kopen maar te downloaden ofzo, omdat je anders over 2/3 maanden weer moet omdat vista is uitgekomen!)

Verwijderd

Maar graag zou ik heb hebben over mijn hardware keuze:
Is het moederbord goed genoeg, evenals het geheugen en de videokaart...?
Je zou PC4200 geheugen kunnen nemen, dit zou je computer niets trager maken, aangezien de FSB trager is dan de geheugenbus. Met PC4200 zou alles mooi synchroon lopen

En even over die TV-tuner kaart he. Je zou kunnen overwegen om er een met een hardwarematige encoder-chip te nemen. Als je nu iets wil opnemen moet dat door de CPU geëncodeerd worden, (niet dat dat zo'n probleem is met een E6600 :P) maar ik heb vroeger zoveel problemen gehad met softwarematig recorden...
Als je Windows Media-Center Edition wilt gebruiken (wat echt heel fijn werkt!) heb je ook een hardwarematig kaartje nodig.
Hauppauge PVR150 zou wel een goede kaart zijn
Dus schaf de pro versie aan!
Dan zou ik nog altijd MCE nemen, wat eigenlijk gewoon pro is met een extra media-center programma. MCE is zelfs goedkoper is dan pro

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 08:54 ]

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:45:
( eigenlijk raad ik je aan om windows Xp nu niet te kopen maar te downloaden ofzo, omdat je anders over 2/3 maanden weer moet omdat vista is uitgekomen!)
Kan uiteraard ook nog weer wachten met de aanschaf van een computer!
Zodoende kan ik gelijk wachten op Vista! Maarja als ik dat doe dan kan ik
net zo goed ook weer wachten op de DX10-kaarten enzovoort...

Ik zie er geen problemen in als ik Windows XP nog draai als Vista al een jaar uit is..
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:46:
[...]
Je zou PC4200 geheugen kunnen nemen, dit zou je computer niets trager maken, aangezien de FSB trager is dan de geheugenbus. Met PC4200 zou alles mooi synchroon lopen
Ik weet dus niet wat voor geheugen dat Kingston geheugen is wat ik heb gekozen!?
Het loopt op 667Mhz dus is neem ik dat het PC5300 is? Is onderstaand geheugen dan beter:
-1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G a 127,50
-1GB DDR2-533 PC4200 Major/3rd geheugen a 109,95

-1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G kost 'maar' 129,95
Dat is dus 2,50 meer dan zo'n 553MHz latje..? Kan ik dan toch niet beter 5 euro extra uitgeven?
Dan loopt het dus niet synchroon met m'n processor maar, ik heb wel meer snelheid..?

En met die TV-kaart bedoel je deze?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 09:02 ]

Verwijderd

CLB schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:57:
[...]

Ik weet dus niet wat voor geheugen dat Kingston geheugen is wat ik heb gekozen!?
Het loopt op 667Mhz dus is neem ik dat het PC5300 is? Is onderstaand geheugen dan beter:
-1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G
-1GB DDR2-533 PC4200 Major/3rd geheugen

En met die TV-kaart bedoel je deze?
Die TV-kaart bedoel ik ja. Merk wel op dat het de bulk-editie is, en er dus geen extra software of drivers bijzitten. Deze kun je downloaden van www.hauppauge.tv (of je kunt dus Windows MCE gebruiken)

En het geheugen dat je gekozen hebt is goed. Ik had me vergist, 533mhz geheugen is PC4200.
Ik dacht dat je PC5300 gekozen had (maar dat is dus 667mhz), en dat zou overbodig zijn

edit
Nou lees ik weer verkeerd. Laat ik het zo zeggen; 667mhz geheugen is overbodig. 533mhz is snel genoeg. Het kan je een paar euro sparen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 09:08 ]

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:45:
Ik weet verder niet of zon E6600 met Xp home overweg kan .
Maar ik weet wel dat gewoon sowieso geen home edition moet nemen.
Naar mijn weten is dit altijd ''trager'' en minder ( ik noem het fijn ) .
Dus schaf de pro versie aan! _/-\o_

Heb zaterdag nog een E6400 met XP Home geinstalleerd, werkt prima. E6600 zal ook wel goed gaan.
Dualcore en DualCPU zijn 2 verschillende dingen.

• CLB
  • Niet online
Okee bedankt!

In mijn TS heb ik wel gekozen voor 667Mhz geheugen hoor...!
En daarna zeg je dat m'n gekozen geheugen 'goed' is maar, over welke heb je 't nou O-)

-1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G
-1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G
-1GB DDR2-533 PC4200 Major/3rd geheugen

En is het verschil tussen Kingston en Major/3rd 35 euro waard?

Ik wil er eigenlijk een beetje rekening mee houden dat ik eventueel later wat zou kunnen OC'en heh

En nu lees ik je edit :)

-1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G kost 129,95
-1GB Kingston DDR2-533 p/n KVR533D2N4/1G a 127,50
-1GB DDR2-533 PC4200 Major/3rd geheugen a 109,95

Meerprijs van 667MHz tov 533MHz geheugen is dus maar 5 euro (of 40)...
Wat is er dan beter:
-Voor 260 euro 2 GB 667MHz geheugen wat niet helemaal synchroon loop met de proccesor
-Voor 255 euro 2 GB 553MHz geheugen wat wel synchroon loopt met de processor

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 09:13 ]

Verwijderd

Ik wil er eigenlijk een beetje rekening mee houden dat ik eventueel later wat zou kunnen OC'en heh
Ok, dan zou je dus met PC4200 gelijk aan je limiet zitten
Met PC5300 kun je je FSB dan tot 333mhz overclocken, wat je CPU op 3Ghz zou zetten
Met PC6400 kun je tot 400mhz gaan (800mhz geheugen) wat je CPU op 400x9= 3.6Ghz zou komen
etc

Misschien een goed idee om even een uurtje de geheugen/overclock FAQ's door te lezen

edit (slowchat :P)
Meerprijs van 667MHz tov 533MHz geheugen is dus maar 5 euro (of 40)...
Wat is er dan beter:
-Voor 260 euro 2 GB 667MHz geheugen wat niet helemaal synchroon loop met de proccesor
-Voor 255 euro 2 GB 553MHz geheugen wat wel synchroon loopt met de processor
Voor 5 euro zou ik het niet laten. Als het je 40 kan besparen moet je zelf beslissen of je het zoveel geld waard vind voor alleen de mogelijkheid om later te overclocken

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 09:19 ]

Verwijderd

Hauppage PV150 is idd de betere TV-kaart

Core2Duo E6600 heeft idd betere prestatie dan een AMD.

Dit is een leuke tool om prestaties te bekijken.

Ik merk dat je geld genoeg hebt voor een PC. 2150 euro en daar wil je dan min. 1,5 jaar mee doen.. Lage eisen :P Persoonlijk zou ik niet veel geld uitgeven aan kast enzo maar dat is peronal.

Je brander heeft wel geen Dual Layer en/of Lightscribe.. klopt dat??
NEC brander heeft dat werl allemaal en kost ook maar € 35,- ofzo.

P5B is een leuk moederbord.
Heb zelf (sinds kort) de P5LD2-VM DH.. maar ik geloof dat deze geen Core2Duo ondersteund.
Het moederbord wat wij daarvoor hebben uitgezocht is de P5B.

Kingston geheugen rocked ...

Voor te gamen zou ik voor een ander scherm gaan.. Iets met lagere m/s
Pak bv. Viewsonic (moederbedrijf van Nokia). Zij maken fucking goeie schermen, met lage m/s, en 100% (JA ECHT WAAR!!) pixel garantie. Dit is wel alleen bij de 'betere' modellen.

Maar nogmaals, dit zijn zeer persoonlijke dingen.

Leuk systeempje lijkt me zo...

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:18:
[...]

Ok, dan zou je dus met PC4200 gelijk aan je limiet zitten
Met PC5300 kun je je FSB dan tot 333mhz overclocken, wat je CPU op 3Ghz zou zetten
Met PC6400 kun je tot 400mhz gaan (800mhz geheugen) wat je CPU op 400x9= 3.6Ghz zou komen
etc

Misschien een goed idee om even een uurtje de geheugen/overclock FAQ's door te lezen
Ja ga ik vanmiddag zeker even doen!
Als ik dit zo lees is PC5300 geheugen meer dan zat voor me!
Processor loopt standaard 2,4 GHz dus eventueel OC'en naar 3,0 GHz is meer dan zat!

@ Slampamper:
-Ook omdat jij 't weer aangeeft: TV-kaart wordt: Hauppage PV150
-DVD-writer heeft wel dual-layer en idd geen lightscribe maar gebruik ik toch niet!
-Is dat moederbord wat ik gekozen heb van 131,50 de 'beste' die ik kan gebruiken?
-Dan wordt het dus 667MHz Kingston geheugen!
-Zoals ik al zei heb ik nu nagenoeg hetzelfde scherm qua specs en gamen werkt daarop perfect!
Het verschil van 8 ms naar 5ms/ 4ms lijkt me zo nihil dat ik voor dit design ga (tsjaa m'n oog wil ook wat)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 09:30 ]

Verwijderd

Als ik dit zo lees is PC5300 geheugen meer dan zat voor me!
Processor loopt standaard 2,4 GHz dus eventueel OC'en naar 3,0 GHz is meer dan zat!
Dat moederbord en CPU die je gekozen hebt zijn echte overclock-monsters. Die zullen echt geen probleem geven tot 400MHz FSB (3.6Ghz). Blijft dus alleen je geheugen over wat de bottleneck zou kunnen zijn.

Zie ook dit topic: Asus P5B Deluxe | P965 @ 500MHz en hoger
En dan de laatste pagina waar ze met jouw cpu en moederbord op luchtkoeling tot 544MHz komen! _/-\o_

• CLB
  • Niet online
Leuke/ informatieve link die je daar gaf!

Zodoende staat m'n keuze voor het moederbord ook vast net zoals het geheugen!
Ook de kast/ sidepanel/ DVD-branders/ assemblage/ processor en beeldscherm staan dan vast..

Zodoende houd ik over:

-Voeding?
Is de gekozen 550 Watt Coolermaster-voeding genoeg en betrouwbaar?

-WD Raptor voor OS/ games
Ik wil dus een 74GB versie aanschaffen voor m'n OS / games

-2 x WD voor opslag muziek/ films/ downloads
Ik heb dan 2 x 320 GB ruimte om muziek/ films/ downloads op te slaan!
Ik heb de RAID-faq nog even doorgenomen en er zit niks bij wat me aanspreekt!
RAID 0 vind ik te gevaarlijk omdat ik dan opeens alles kwijt kan zijn en de rest qua RAID is ook niks voor mij!
Zodoende houd ik gewoon 2 apparte 320 GB schijven!
Op de ene gooi ik muziek/ films en op de andere inkomende downloads en mijn documenten

-Videokaart
Heb nu de duurste beschikbare graka gekozen:
Asus Extreme N7950GT/HTDP 512MB PCI-E a 295,00
Ik kan ook nog kiezen uit:
- Asus Extreme N7900GT/2DHT 256mb PCI-E a 249,95
- Asus Extreme N7900GT/*TOP/2DHT 256mb PCI-E a 279,95

-eventuele koelers/benodigheden om m'n kast koeler/ stiller te maken...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 10:47 ]

Verwijderd

550 watt voeding is echt zeker genoeg. Een 450 watter zou dit systeem ook makkelijk moeten runnen. Nou ik weet niet of deze voeding nou geweldig is (lees: ik heb weinig verstand hiervan), maar coolermaster is een respectabel merk dus ik denk niet dat je een miskoop doet. Deze vraag laat ik toch maar gedeeltelijk liggen voor de voedingkenners hier.

Hoeveel GB je wilt hebben en wat je ermee wilt doen moet je zelf weten, maar is de seagate barracuda niet beter. misschien kun je daar nog naar kijken

Qua videokaart zou ik de 7900 GTO nemen, die is op het moment erg populair. Het is een op geheugen gebied ondergeclockte GTX. de kaart is beter dan de bovenstaanden en lager in prijs.

• CLB
  • Niet online
Yorcom levert van Coolermaster alleen deze 550 Watt-versie, de 450 Watt wordt niet geleverd.
En zoals je zegt: Coolermaster is een gerenommeerd merk dus dat zit waarschijnlijk wel goed!

Omdat ik m'n computer bij Yorcom koop zitten daar dus ook na- en voordelen aan:
Nadelen: je kunt niet kiezen uit tientallen soorten moederborden, geheugens, videokaarten...
Voordelen: zodoende moet je gewoon een keus maken uit hun assortiment wat wel makkelijker is...

Momenteel heb ik dus 1 Maxtor en 1 WD schijf in m'n systeem hangen en werken allebei perfect.

Yorcom heeft alleen Maxtor en WD harde schijven in het assortiment en zodoende wordt het: WD

Ik heb idd al veel gelezen over de 7900GTO! Wordt toch alleen door MSI geleverd?
Je zou deze kunnen overclocken en zodoende GTX-snelheden kunnen bereiken...
Weer komt de vraag dan in me op: Kan ik (dat als OC-n00b) die kaart ook overclocken..?
Ook heeft Yorcom deze 7900GTO dus niet in z'n assortiment en zodoende moet 't 1 van deze 3 worden!

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 11:39 ]

• CLB
  • Niet online
* in 't verkeerde topic gepost* |:(

[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 13:55 ]

Verwijderd

Ben je student? Kijk dan voor je Windows XP eens op www.surfspot.nl. Afhankelijk van je hogeschool/universiteit betaal je echt veel minder voor je (legale!) versie van Windows. Voor studenten van de Erasmus Universiteit is Win XP Pro bijv maar 15 euro!

Verwijderd

-edit: verkeerd gelezen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 17:43 ]

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:36: Ben je student? Kijk dan voor je Windows XP eens op www.surfspot.nl. Afhankelijk van je hogeschool/universiteit betaal je echt veel minder voor je (legale!) versie van Windows. Voor studenten van de Erasmus Universiteit is Win XP Pro bijv maar 15 euro!
Ik ken Surfspot en ben ook student maar, ik moet Yorcom nog even contacten
of ik zelf met Windows kan komen aandraven en dat zij 'm dan installeren... :)

Verwijderd

CLB schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:30:
[...]
Ik ken Surfspot en ben ook student maar, ik moet Yorcom nog even contacten
of ik zelf met Windows kan komen aandraven en dat zij 'm dan installeren... :)
Had je speciale wensen? Want Windows installeren is op zich helemaal niet moeilijk. En dat scheelt je dan wel ruim 70 euro en dan heb je pro ipv home. Maar goed, als je bijna 2150 wil uitgeven aan iets wat maar anderhalf jaar mee hoeft te gaan, dan zul je waarsch ook wel niet over die paar tientjes struikelen :9

• CLB
  • Niet online
Assemblage systeem: 50 euro

Assemblage systeem + installatie software: 65 euro

Dus kost 15 euro extra

Verwijderd

CLB schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:26:
Assemblage systeem: 50 euro

Assemblage systeem + installatie software: 65 euro

Dus kost 15 euro extra
Als je niet je eigen windows mag aanleveren bedoelde ik eigenlijk ;)

Overigens, ik kan je aanraden het allemaal gewoon zelf te proberen, zowel het installeren van de software als de hardware. Erg leerzaam en vooral ook erg leuk. Het enige wat je eigenlijk moet kunnen is een schroevendraaier hanteren en een handleiding lezen. Maar daarnaast heeft het ook enkele voordelen. Als je je systeem zelf in elkaar zet, weet je hoe alles eruit ziet en wat waar zit. Dat betekent dus dat je over anderhalf jaar, als je je systeem verouderd vindt, zelf het eea kunt upgraden en geen compleet nieuw systeem hoeft aan te schaffen. Kun je op dit moment ook geld besparen door gewoon 1 harddisk van 320 GB te kopen en de 2e pas te kopen als je hem ook echt nodig hebt (tenzij je er nu al 2 nodig hebt natuurlijk :9 )

• CLB
  • Niet online
O okee verkeerd geinterpreteerd ;)

Naja wat het is, is dat ik een bedrag van 2000 euro te hoog vind om even zelf in elkaar te gaan schroeven. Druk ik ergens te hard op is m'n mobo dood. Bevestig ik een koeler scheef, raakt m'n videokaart overhit en gaat die kapot. Bij Yorcom kan ik zelf aangeven hoe ik wat geinstalleerd wil hebben (die drive in die bay, die drive daarzo enzovoorts) dus zodoende kies ik voor assemblage!

EDIT: 2 van die harde schijven heb ik wel nodig ja! Momenteel heb ik 400 GB en 600 GB is _/-\o_

[ Voor 143% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 08:56 ]

Verwijderd

De keuze voor de Hauppage WinTV 150 kan ik alleen maar toejuichen. Dit is duidelijke de meest voordelige tv-kaart op het moment. :)

Nu dacht ik altijd dat de MediaCenter Edition-versie enkel op Windows Media Center kon draaien.
Nu lees ik bij Yorcom -TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk dat je de kaart ook kan gebruiken op Windows XP, maar dat je dan third-partie software moet gebruiken (SageTV, BeyondTV)

Weet iemand of WinTV 2000 (Hauppage software) dan bij deze kaart niet werkt onder Windows XP. Als dat zo zou zijn, moet je natuurlijk nog de aankoop van extra software bij de kaart tellen.

Er bestaan ook Hauppage PVR-150 zonder de vermelding 'mce' (overigens blijkbaar niet te krijgen bij Yorwom) maar wel bij Azerty bijvoorbeeld. Deze kaart is dan wel weer duurder (80€) :|

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
WD schijven zijn top ik heb zelf 4 WD draaien.

Als je systeem still wilt hebben moet je geen Raptor nemen. die krengen maaken echt herie bij het seeken. daarnaast waarvoor een Raptor? Als je aleen voor de opstart snelheid doet kan je het beter laten die paar seconden??

Voorgamen? ja je speletje laad iets sneller maar das niet echt beduidend merkbaar. Als je gaat video gaat renderen dan zou ik voor een Raptor gaan. eerder echt niet een SATA2 schijf is net zo snel voor het starten van windows en je games.

Je mainbord is netjes ik ben zelf fan van Asus.

Als je voor cooling ga kan je naar mijn inzicht het beste 120 mm fans nemen. deze met een fancontroler regelen (fan controler 15 E) Brussles fans zijn het stilst en dmv de fancontroller kan je redelijk je temp in de kast beinvloeden.

Daarnaast bespaat op het inelkaar zetten en instaleren.
Alles gewoon netjes aandrukken MoBo kan best wat hebben zolang je het maar met beleid doet. als een scroefje niet goed vast zit zal dit echt je mobo niet verzieken alleen als deze op het Mobo zelf licht.

EDIT
FF vraagie. waarom gebruik je de oude schijven niet in het systeem?
Als ik me systeem verkoopt krijgt niemand me schijven. met een recovery agent haal je zo al je data van de HDD af.
De oude schijven zijn nog te gebruiken in je nieuwe systeem. bespaard ook weer hoopgeld. Bang dat je HDD kapot gaat? Hmmzz. zo snel gaan die krengen niet kapot behalve als je ze laat stuiteren.

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 23-10-2006 21:26 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• CLB
  • Niet online
Ik wil er 'n Raptor inhebben omdat je wel degelijk snelheidswinst hebt, is overal te lezen op het net!

Waarom ik m'n oude HD's niet in m'n nieuwe computer wil plaatsen:
-Ten eerste zijn de schijven te klein en ik heb ook 'maar' 4 bays voor HD's in m'n nieuwe kast
-Ten tweede wil ik m'n oude computer 'compleet' verkopen
-Ik formatteer m'n oude computer gewoon en zodoende zijn m'n schijven leeg
(ik geloof namelijk niet dat er particulieren zijn die allerlei data recovery progjes gaan draaien)

Als koelers dacht ik aan deze hardware:
-Antec systeemkoeler 80mm Blue LED Fan 3-speeds
--> kan misschien de standaard 80 mm fan vervangen? Anders misschien als extra!?
-Antec systeemkoeler 120mm Blue LED Fan
--> kan misschien de standaard 120 mm fan vervangen? Anders misschien als extra!?
-Zalman ZM-NBF47 Northbridge Cooler
--> Ziet er leuk uit (blauw) en koelt m'n moederbord
-Gigabyte Koeler Rocket Pro
--> Bevat ook blauwe leds en koelt de CPU (weet alleen niet of die gaat passen...?)

EDIT: Klein probleempje waar ik dan tegenaan loop is dat er maar 1 x 3,5" bay in de Centurion 5 zit!
Naja aan de binnenkant zitten er 4 voor harde schijven maar, aan de buitenkant dus maar eentje...

Eigenlijk wilde ik er nog een floppy-drive indoen maar:
-Bij de voeding die ik gekozen heb zit een appart metertje die kan worden ingebouwd in de 3,5" bay
-Bij de door mij gekozen CPU-koeler zit een kleine controle-paneeltje die ook in de 3,5" bay moet :X

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 23-10-2006 22:07 ]

Verwijderd

-Zalman ZM-NBF47 Northbridge Cooler
Is een beetje onzinnig, aangezien je moederbord al een (passieve) koelblokje op de Northbridge heeft zitten

-Gigabyte Koeler Rocket Pro
Zou ik persoonlijk vervangen voor een Zalman Koeler CNPS9500-LED. Dat is een van de aller-bekendste CPU koelers en combineert stilte met een uitstekend koelvermogen. (en blauwe leds). Kun je vast wel goed mee overclocken.
Ook heeft deze een horizontale airflow wat goed uitkomt met de 120mm fan achter in je kast

Je kast heeft standaard al een 120mm en 80mm fan meegeleverd, en ook niet meer plaats voor extra fan's. Maar mijn ervaring is dat deze fan's (vooral de 80mm) niet echt stil zijn, dus misschien een goed idee om ze te vervangen idd
Als je het helemaal stil en compleet wil maken zou je ook de Zalman VF900 nog kunnen nemen voor je videokaart, eventueel ook wel met led-fan te krijgen (maar is wel duur...)

Wel veel lampjes in je kast heb je nu :P Cpu fan, voeding, 120mm en 80mm allemaal blauw verlicht
De voorkant van de kast is ook van een soort rooster met stof erachter gemaakt dus het effect zal ongetwijfeld mooi zijn

• ArjanKros
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10-2024
2 x 1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G
ik heb net nog niemand zien zeggen, maar t lijkt mij toch aan te raden om voor dual channel te gaan en zover ik weet moet je dan in dit geval "2 x 1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5K2/1G" hebben

Verwijderd

Turbokanarie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:30:
[...]

ik heb net nog niemand zien zeggen, maar t lijkt mij toch aan te raden om voor dual channel te gaan en zover ik weet moet je dan in dit geval "2 x 1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5K2/1G" hebben
Het maakt vrij weinig uit (helemaal niets) of je nou 2x 1GB koopt of een dualchannel kitje van 2x 1GB
Met zo'n kitje garanderen ze alleen dat de geheugens uit dezelfde batch oid komen en gegarandeerde compatibiliteit met elkaar hebben, maar in de praktijk maakt het helemaal geen verschil

Je zou de shop waar je het koopt even kunnen vragen of ze het testen om helemaal 100% zeker te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 00:11 ]

• CLB
  • Niet online
@ Shadow:
-Dan laat ik die Northbridge-koeler weg
-De standaard 80 en 120 mm laat ik dan gelijk vervangen door de 2 Antec-fans!
-Die Zalman vind ik wel oerlelijk maar, hij is idd misschien wel beter dan die Gigabyte en bevat ook leds!
-De Zalman VF900 (zonder leds) is bij Yorcom 36,50 en die laat ik denk nog even zitten!
Kijk 't gewoon even aan qua temps en kan 'm dan later nog aanschaffen!?

Dan komt er idd blauw licht uit:
-Mn 80 mm Antec fan
-Mn 120 mm Antec fan
-Mn 550 Watt voeding
-Mn CPU-koeler
-De 2 ledjes voor op de kast
-Mn BT-usb-stick :9

Later kan ik dan eventueel nog aanschaffen:
-Zalman VF900 met leds
-Blauw TL-buisje
-Van die 'tubes' voor om je kabels

Zelf heb ik de Centurion 5 nu ook!
Als ik er bij mn nieuwe systeem ook nog zo'n side-panel
op laat monteren ziet 't er denk ik idd echt mooi uit met dat blauwe licht!

Ik wilde net ingaan op de post van Turbokanarie, door te zeggen dat elke 2 identieke geheugenlatjes in Dual Channel zullen draaien als het mobo dit maar ondersteund maar, Shadow was me weer voor!

Ik typ deze post op mn Qtek S200 dus dat gaat niet zo snel

Nogmaals @ Shadow: Thanks voor je koeleradviezen!

Wat vind je btw van de rest van het systeem?
En dan doel ik voornamelijk nog op de videokaart... Nu nog 2 keuzes: (site is ge-update)
-Asus Extreme N7900GT/2DHT 256mb PCI-E voor 249,95
-Asus Extreme N7950GT/HTDP 512MB PCI-E voor 295,00

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

titlefix op verzoek :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• CLB
  • Niet online

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:36:
Ben je student? Kijk dan voor je Windows XP eens op www.surfspot.nl. Afhankelijk van je hogeschool/universiteit betaal je echt veel minder voor je (legale!) versie van Windows. Voor studenten van de Erasmus Universiteit is Win XP Pro bijv maar 15 euro!
Zo heb je ook Office Student... Word, Excel, Powerpoint en Outlook voor cirac € 155,- In BTW

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
[...]

Zo heb je ook Office Student... Word, Excel, Powerpoint en Outlook voor cirac € 155,- In BTW
Die software heb ik nog wel! Weliswaar versies uit 2001 maar die werken perfect ;)

M'n enige hardware-vraag die nog overblijft is die van de videokaart:
Nu nog 2 keuzes:

Is 't die 50 euro meer waard qua snelheid / betere videokaart of niet...

Verwijderd

Zie hier de benchmarks:
http://www23.tomshardware...=521&model2=581&chart=198
Je kunt verschillende games en resoluties etc kiezen om te vergelijken. De blauwe balken zijn dus de 7900GT Top en de 7950GT

Voor zover ik kan zien zijn er niet zo heel veel verschillen
beide bezitten over de G71 core en GDDR3 geheugen. De 7900GT Top is eigenlijk een overclocked 7900GT, en loopt daardoor bijna op dezelfde snelheid als de 7950GT:

7900GT Top
Core: 520MHz
Geheugen: 1440MHz (256MB)

7950GT
Core: 550MHZ
Geheugen: 1400MHz (512MB)

Enige voordeel van de 7950GT is dus dat deze de helft meer geheugen heeft (en HDCP ondersteund?)

• CLB
  • Niet online
Ja toevallig! Was net bezig op die site!
(via 'n linkje in 'n ander topic gevonden)

Ik denk dat ik dan 't beste 50 euro kan gaan 'besparen'
256 MB geheugen lijkt me nog steeds genoeg dus vandaar

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[b]Chipset nVidia GeForce 7900 GT [/b]
Geheugen 256 MB 
Type geheugen DDR3 
GPU snelheid 520 MHz 
Geheugen snelheid 1.4 GHz 
Interface PCI-e 16x 
RAMDAC 400 MHz 
TV-out S-VHS & Composite 
Video-in Niet bekend 
DVI 2 x 
D-sub Ja, convertor
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[b]Chipset nVidia GeForce 7950 GT [/b]
Geheugen 512 MB 
Type geheugen DDR3 
GPU snelheid 550 MHz 
Geheugen snelheid 1400 MHz 
Interface PCI-e 16x 
RAMDAC 400 MHz 
TV-out Ja 
Video-in Ja 
DVI 2 x 
D-sub Ja, convertor

Zodoende kan ik die alvast besparen en wachten op de Nvidea 8 serie / DX10 kaarten :)

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 17:20 ]

Verwijderd

Ja, ik denk dat je die 256MB verschil ook niet/nauwelijks in de praktijk zult merken

Maar lekker systeem heb je samengesteld nu (nouja, kost ook genoeg:P)
Post je wel pics en ervaringen zodra je hem binnen hebt? Ben benieuwd hoe al die lichtjes er uit zien met die window :P

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met geluid? Wil je er geen goede geluidskaart (en evt speakers?) bij (of heb ik daar overheen gelezen?)? Zo'n duur systeem verdient op zn minst een X-Fi :9
En verder, kaartlezertje? Voor de prijs hoef je het niet te laten, en aangezien je een Qtek S200 hebt lijkt het me zeker een must.

• CLB
  • Niet online
Jaja nu nog ergens 't geld vandaan halen >:)

Zit nu toch weer te twijfelen om 'm bij Salland te laten assembleren:
-Zodoende kan ik ook voor de MSI 7900GTO gaan die echt heeeeel goed moet zijn en 'maar' 230 euro kost
-Ook kan ik daar voor veel meer soorten geheugen kiezen. Ook PC6400 enzo dus ja...

Het enige wat nog door m'n hoofd spookt is dat hij moet worden opgestuurd omdat,
het ongeveer 200 km uit de richting ligt :| Zodoende moet ik er nog even over nadenken

EDIT: Prijs bij Salland ligt wel lager dan bij Yorcom btw!
Salland-prijs is: 1900,- (met 7900GTO / PC6400 geheugen)
Yorcom-prijs is: 2000,- (met 7900GT TOP en PC5300 geheugen)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:42:
Hoe zit het trouwens met geluid? Wil je er geen goede geluidskaart (en evt speakers?) bij (of heb ik daar overheen gelezen?)? Zo'n duur systeem verdient op zn minst een X-Fi :9
En verder, kaartlezertje? Voor de prijs hoef je het niet te laten, en aangezien je een Qtek S200 hebt lijkt het me zeker een must.
Heb ik idd ook overwogen maar degene die ik op het oog had kostte me weer 125,-
Zodoende had ik besloten om deze voor nu achterwege te laten en eventueel later zelf te plaatsen!

Ik heb de Creative SoundBlaster Audigy 4 Pro Retail op het oog...
-Cardreader heb ik niet nodig, vind ik lelijk in m'n kast staan dus zodoende
Alhoewel ik me nu bedenk dat ik misschien wel zo'n 5,25" bay wil waar ook ingebouwde floppy inzit!

-Speakers heb ik niet nodig :) Zit in 'n kamertje van 3,5 bij 3 waar al 2 x 170 Watt staat dus :9

Heb dit bij Salland samengesteld:
AC Ryan FlexSleeve 5.00 M, UV Blauw, Pak/1 Stuks
NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart
Cooler Master Zijpaneel RP-53W-KWN1
Zalman VGA VF900-Cu LED Koper
NEC AD-7173 Zwart, Labelflash
Zalman CNPS9500 Led Koper
Hauppauge WinTV PCI-FM
Cooler Master Behuizing Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Logitech Desktop Cordless S510 Media Remote Draadloos, Zilver / Zwart
Microsoft Windows XP Home, NL, Single Pack
Salland Assemblage Desktop + Installatie Windows, 2 Jaar
Cooler Master Voeding Real Power 550 Watt, Blue Leds
Asus Moederbord P5B
WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA /150
2 x WD Caviar WD3200YS 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB
2 x Corsair CM2X1024-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Kosten: 1890,-

Dan moeten er nog bij: 1 x 80 mm fan & 1 x 120 mm fan
Weet nog niet precies welk merk ik ga kiezen maar kosten varieren van 20 euro tot 30 dus

-Dan heb ik alle koelers die ik wil hebben in 1x
-Ook heb ik dan de 7900GTO die erg uuuber moet zijn
-Ik heb dan ook PC6400 / 800MHz geheugen

Scherm koop ik dan gewoon los bij Yorcom voor 250 euro :)

[ Voor 119% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 20:17 ]

• CLB
  • Niet online
Yorcom:
-Antec systeemkoeler 80mm Blue LED Fan 3-speeds a 8,95
-Antec systeemkoeler 120mm Blue LED Fan a 14,95
-Sidepanel voor Centurion 5 & 530 a 16,95
-DVD-Rom Aopen 16x48 speed Beige/Zw/Zil retail a 22,50
-DVD brander AOpen DUW1616L 16x Cham. Retail a 32,50
Zalman Koeler CNPS9500-LED a 47,95
-Behuizing CM Centurion 5 CAC-T05 Zw/Zil (NPS) a 56,50
-TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk a 59,95
-Assemblage en installatie software a 65,00
-Logitech Cordless Desktop S510 + Media Remote a 67,50
-CoolerMaster 550Watt voeding p/n: RS-550-ACLY a 99,95
-Asus P5B, GLan, Dual-DDR2 - Soc775 C2D a 131,50
-WD Raptor 74GB SATA 10K 16mb WD740ADFD a 169,95
- 2 x WD 320GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD3200KS a 205,00
-17" TFT Iiyama X436S-S Zilver 8ms + ingebouwde speakers a 249,95
-Intel C2D E6600 2,40GHz 1066fsb 2x4MB Box S775 a 319,50
Totaal: 1675 euro

Salland:
AC Ryan FlexSleeve 5.00 M, UV Blauw, Pak/1 Stuks a 4,33
Zalman VGA VF900-Cu LED Koper a 30,70
MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB a 232,45
2 x Corsair CM2X1024-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5 a 285,50
Totaal: 550 euro

Totaalprijs: 1675 + 550 = 2225 euro ;(

Waarom toch bij 2 zaken?
Heb Yorcom gemailed met de vraag of ik eventueel zelf wat hardware aan zou kunnen leveren!
Ook gezegd dat ik onderdelen wilde hebben die zij niet op hun website hadden staan die ik dus
toch in m'n nieuwe systeem zou willen hebben! Ze gaven aan dat dit geen enkel probleem was!
Ze wilden zelfs bij hun leveranciers gaan informeren of ze deze onderdelen eventueel zelf binnen
konden halen! Zodoende heb ik Yorcom net voor de 2e keer gemailed met deze 3 onderdelen!

Ben benieuwd wat ze kunnen doen :9

EDIT: Yorcom zou de graka kunnen leveren voor 239,50 :9 en de graka-koeler voor +/- 40 euro!
Hij gaf wel aan dat als er 'n graka-koeler op de videokaart wordt geplaatst de garantie vd kaart vervalt :|

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 23:28 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Euhm, de VF900 op de Geforce 7900GTO is vrij onzinnig. Aangezien die kaart de 7900GTX layout en koeling heeft. Die is net zo goed als de VF900 schat ik en zeker net zo stil.

Verder is een Seasonic voeding een betere keuze vanwege de hogere efficiëntie en meer stilte. Bijvoorbeeld de S12 430, want jouw systeem gaat niet meer dan 250 watt full load trekken. Verder geen kabelsleeve nodig hiervoor. En als je het fatsoenlijk wegwerkt voor de fans ook niet.

Wat betreft kast kun je beter voor een coolermaster oid gaan die ook een 120mm intake heeft. Want op deze manier krijg je onderdruk (voeding plus 120mm fan voor outtake en 80 mm voor intake), en het is ook nog eens lawaaiig als je nog enig nut wil hebben van die 80mm fan.

Casefans kunnen met de Zalman CNPS9500 en de 7900GTO stock koeler makkelijk op 5v. En de zalman kan op >laagste fanmate stand dmv q-fan.

• CLB
  • Niet online
-Ik weet dat de standaard koeler van de graka goed is mja 't oog wil ook wat...

-Seasonic heb ik nog nooit van gehoord... Is dat uberhaupt wel 'n A-merk?
De voeding staat eigenlijk vast:
-Goed en betrouwbaar A-merk
-Ziet er mooi uit: zwart met blauwe leds
-550 Watt met 'n piekvermogen van 650 Watt
-Nu misschien overkill --> wel toekomstgericht
250 Watt vind ik btw wel erg laag...

-Andere case...:
-Geen alternatieven gezien
-Waarschijnlijk (veel) duurder
-Ik wil geen deurtjes-case
-Heb 'm nu ook: bevalt goed

Verwijderd

Paar opmerkingen nog

Zal je niet Windows MCE nemen ipv Home? MCE is eigenlijk gewoon XP Pro met alleen die MCE app. (wat gewoon een soort programma is, en je verder geen last van hebt als je het niet gebruikt)
Daarnaast is het maar een paar euro duurder, en gaat MCE érg leuk zijn met die TV-Tuner en media remote van je

Waarom een 17" TFT als je een 19" 5ms TFT van IIyama voor 20 euro extra kunt krijgen?
Heb zelf ook een 19" en zal nooit meer terug willen naar een (als je eenmaal 19" gewend bent MINI) 17" scherm(pje) :P

Seasonic voedingen zijn gewoon goede voedingen voor een goede prijs idd

Onderdruk in de kast gaat er niet zijn, aangezien de voorkant uit een soort rooster bestaat
Die 80mm fan dient alleen voor de koeling van de harddisks en kan dus ook rustig op 5volt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 01:11 ]

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 09:48
Belangrijk verschil: XP Pro kan zonder gedoe in domeinen draaien, MCE niet.

• CLB
  • Niet online
Wil ik gaan slapen kan 't nog niet :9

-Ik ken MCE nog niet zo goed!
1x gezien bij mn neef namelijk!
Heb je dan ook gewoon een desktop en 'start' enzo O-)

-Omdat ik 't design echt om te :9~ vind!!
17" vind ik perfect, heb ik nu ook voor me staan!
Zou best 19" willen hebben hoor maar, wel met dat design!
Die 19" 5ms schermen lijken net op mn huidige 17" scherm dus...
Wat but is, is dat de 19" versie van de X436 maar liefst 380 euro kost :|

-Okee weer wat geleerd in voeding-land

-De voorkant vd kast bestaat idd grotendeels uit 'mesh' dus lucht zat :+

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Seasonic is in dit geval meer A-merk dan Coolermaster. Bovendien zegt wattage en dan helemaal peak-wattage :X nog niets over het daadwerkelijke vermogen wat op elke lijn geleverd kan worden en hoeveel daarbij de voltages fluctueren. De Seasonic is daardbij iig erg goed, waarschijnlijk nog beter dan de coolermaster. Kom bij de hogere efficiëntie (minder restwarmte) en daardoor minder herrie.

Die 250 watt wat jouw systeem full-load gebruikt (beide cores en videokaart belast) is zeker een heel realistisch getal. Kijk op www.silentpcreview.com voor testen van voedingen en verbruikscijfers van verschillende systemen. En je ziet dat die knetterhoge wattages bij voedingen knettergek zijn >:)

En net zeg je nog dat je liever je garantie behoud op je videokaart :? Is dus prima mogelijk... De stock koeler is echt minstens net zo goed als de VF900cu, en ja hij ziet er ook nog redelijk uit. En nee er zit geen lampje in ;) Maar als het jouw alleen om lampjes gaat dan kun je net zo goed een tl-buis in je kast hangen :P

Case: Ok niet echt ernstige onderdruk maar voor de algemene airflow is het toch beter als in en outtake ongeveer gelijk zijn. Anders wordt de lucht door allerlei gaten en kieren aangezogen idd. Niet alleen de meshed voorkant. Kast met 2x 120 hoeft niet duurder te zijn. Misschien een beetje hooguit.

Wie had het over deurtjes? Ik heb een Silverstone TJ04 en die heeft toch echt 2 x 120 zonder deur.

Maar als ie nu bevalt dan zal het wel goed zijn, ik vermoed dat je niet zo'n silent-figuur bent :/

• CLB
  • Niet online
-Nja van die die voltages/ lijnen weet ik niks af en Yorcom heeft ook geen Seasonic dus ja...

-De videokaartkoeler laat ik dan maar weg!
Prop ik wel wat lampjes in mn comp.

-Ik zei niet dat er geen kasten zonder deurtjes bestaan met 2 x 120 mm!
Het was een pre dat ie geen deurtje zou hebben!

en bij Yorcom staan geen leuke (betaalbare) alternatieven

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dr is al veel gezegd in dit topic, maar je vroeg om te reageren, dus bij deze :P
Ik vind je systeem nagenoeg perfect. Paar puntjes:
-Die voeding is overkill. Goed, dat zei je al.. maar ik zou toch voor een 450W voeding gaan. Mocht je in de toekomst willen upgraden met nieuwe onderdelen, dan zul je waarschijnlijk alsnog een nieuwe voeding moeten kopen. Als je ziet dat je met de nieuws 8800GTX kaarten in SLI een 800W voeding aanbevolen is, dan zou ik nu niet voor zo'n lichte overkill gaan.
-Het geheugen. Waarom PC6400? Ik heb verder niet teruggelezen in dit topic dat je echt die-hard ging overklokken. Ik zou PC5300 geheugen nemen en daarmee gaan OC'en. Tenzij je van mening veranderd bent en echt serieus aan de gang gaat.
-Verder neem ik aan dat je die Raptor schijf als bootschijf gaat gebruiken? Waarom dan niet een kleinere? Dat scheelt nogal in prijs. Opslag heb je immers opzich toch genoeg.
-Als je je bestelling met het TFT scherm via internet laat versturen heb je geen pixel-garantie nodig. Je mag binnen 7 dagen alles toch sowieso zonder opgave van reden terugsturen.

De 7900GTO is inderdaad de beste keus op videokaartgebied. Makkelijk overklokbaar, stil, en goede koeling. In de overige componenten kan ik me wel vinden.
Persoonlijk zou ik nog wel een groter scherm nemen als je gaat gamen. Spaar wat geld uit met de tips die ik gaf, en koop een 19" of misschien zelfs groter.
Voor 100 euro meer heb je zelfs een 22" scherm. Voor de prijs dat je nu een 17" scherm hebt, kun je ook al een 20" krijgen. Het zijn dan niet de allerbesten, maar size does matter imo :)

Verwijderd

Ohja, misschien een alternatieve kast met 2x 120mm fan is de Antec P150?
Ziet er wel leuk uit en vooral op het gebied van stilte zou die goed zijn
Volgens mij ook wel voor een goede prijs leverbaar icm Antec voedingen

Mijn P180 vind ik echt dé perfecte kast, maarja, die heeft een deurtje he :P

• CLB
  • Niet online
Dankje :)

-Ga toch op zoek naar 'n goede 450 Watter dan...
Bij Yorcom vind ik eigenlijk niks of is maar 2 tientjes goedkoper..
Jezus moet zo'n systeem 'n 800 Watt voeding hebben :| Betaal je 350 euro voor je voeding 8)7

-PC6400 geheugen om toch wat meer future-proof te zijn maarja misschien ook weer overdreven..
Als ik voor dat PC5300 geheugen wat Yorcom heeft gaat scheelt dat weer +/- 50 euro...

-Ik heb altijd gehoord dat 't ook erg relaxed is om games op zo'n Raptor te hebben ivm laadtijden en dergelijke... Aangezien ik nu al 40 GB aan games heb geinstalled lijkt 36 GB me te weinig..

-Als ik m'n computer bij Yorcom koop, haal ik 'm op dus :)

-Hmm maybe toch voor 'n 19" versie van Iiyama gaan...

Dan zou 't de ProLite X486S-S worden a 400 euro :+

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/9042.jpg

EDIT: @ Shadow: Bedankt voor 't meezoeken! Wel 'n strakke kast idd maar geen side-panel..?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 26-10-2006 00:34 ]

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Voor dit geld zou ik lekker SLI gaan met twee vette nvidia kaarten, je wilt er vooral ook op gamen. Neem bijvoorbeeld twee gunstig geprijste GS modelen ofzo. Of 1 high budget nvidia kaart en 1 budget, die je dan later kan verkopen en een high budget in kan zetten.

• CLB
  • Niet online
Wat 't is is dat m'n tv vandeweek ook is overleden..
zodoende moet ik daarvoor eerst 'n nieuwe aanschaffen :|

Dat zal 'n euro'tje of 3 a 400 zijn (hoop ik) wat toch weer even sparen is...

Dan zit ik al in december en komt Vista / DX10 / Nvidea 8 serie er aan..

Lastige keuze mja ik heb nu 'n mooi hardware-plaatje in m'n hoofd dus :)

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
anders gebruik je gewoon eerst totdat je een nieuwe tv koopt, je nieuwe pc als tv ;)

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• CLB
  • Niet online
Haha das ook 'n hele goed opmerking idd :*)

Verwijderd

Je kunt je PC inderdaad ook als 'echt' mediacenter gaan gebruiken. Ik weet niet of en hoevaak je tegelijk tv kijkt en achter de PC zit...
Misschien kun je dan een groot (bijv. 24") scherm overwegen, als je dan geen nieuwe tv meer hoeft aan te schaffen

• CLB
  • Niet online
Maar kijk regelmatig tv (naja die staat aan) en zit dan achter m'n computer..

Niet aan gedacht maar 'm inderdaad 100% gebruiken als tv is ook niet slecht..

-Zodoende hoef ik idd geen nieuwe tv te kopen
-DVD-spelertje kan ik dan aan de Scouting verkopen voor 40 eu's

Dan moet ik nog wel flink doorsparen voor zo'n mooi groot uberscherm :|

Maar misschien toch wel DE optie waarvoor ik moet gaan!! Ik neem dit zeker in overweging!

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of dat MCE je een beetje bevalt. En even zien of die logitech media remote daar een beetje goed mee wil samenwerken (anders is er zo'n MS remote voor 20euro oid)

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CLB schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:30:

-Ik heb altijd gehoord dat 't ook erg relaxed is om games op zo'n Raptor te hebben ivm laadtijden en dergelijke... Aangezien ik nu al 40 GB aan games heb geinstalled lijkt 36 GB me te weinig..
Klopt. Als je er dus ook games op wilt zetten, heb je wel wat aan de extra opslag. Ik wist niet of je de schijf ook voor games ging gebruiken, of alleen als bootschijf. Maargoed, dan neem ik dat terug :)
-Hmm maybe toch voor 'n 19" versie van Iiyama gaan...

Dan zou 't de ProLite X486S-S worden a 400 euro :+
Waarom persé zo'n duur scherm? Er zijn ook goede schermen voor veel minder geld.
mooncat schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:37:
Voor dit geld zou ik lekker SLI gaan met twee vette nvidia kaarten, je wilt er vooral ook op gamen. Neem bijvoorbeeld twee gunstig geprijste GS modelen ofzo. Of 1 high budget nvidia kaart en 1 budget, die je dan later kan verkopen en een high budget in kan zetten.
Net alsof SLI wat zegt over de prestaties 8)7
SLI is alleen nuttig als je direct voor 2 high-end kaarten gaat, 2 gunstig geprijste GS modellen is een beetje onzinnig. Ga dan gewoon voor 1 goede kaart.

@CLB: Mocht je gaan besluiten te wachten met je systeem heeft het nu niet veel zin om je systeem samen te stellen. Koop dan eerst een tv, en kijk later weer eens naar nieuwe hardware, want er zal dan ongetwijfeld een boel veranderd zijn. Mocht je je monitor als tv gebruiken, ga dan voor een 22" scherm. Voor 350 euro heb je al een leuke 22" :)

• CLB
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
Waarom persé zo'n duur scherm? Er zijn ook goede schermen voor veel minder geld.
Was soort sarcastische opmerking dat de 19" versie zo fucking duur is :)
@CLB: Mocht je gaan besluiten te wachten met je systeem heeft het nu niet veel zin om je systeem samen te stellen. Koop dan eerst een tv, en kijk later weer eens naar nieuwe hardware, want er zal dan ongetwijfeld een boel veranderd zijn. Mocht je je monitor als tv gebruiken, ga dan voor een 22" scherm. Voor 350 euro heb je al een leuke 22" :)
Dan is 't idd toch maar beter om te wachten op alles: Windows Vista/ DX10 / Nvidea 8 serie :| :)

Zodoende kan ik bijsparen voor 'n groter scherm en dan in begin 2007 m'n systeem samenstellen

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 26-10-2006 15:09 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
student en €2150,- voor een nieuwe pc _O-

Zoals al geopperd zou ik Vista bestellen ipv nu 100 euro neer te leggen voor XP home.

Je had al een pc neem ik aan, zat daar geen windows op?

• CLB
  • Niet online
Ach ik ben 'n hardwerkende student en zou m'n huidige computer ook verkopen :9

Zit er ook steeds meer aan te denken om m'n huidige comp gewoon nog 4 a 5 maanden te houden...
Zodoende kan ik in die tijd nog wat sparen (al zal 't niet veel zijn omdat, ik bomvol zit qua school)

In die tijd is er van alles nieuw op de hardware/ software-markt: Vista / DX10 / Nvidea 8 serie ....

Ik heb al 'n pc ja, zit Windows XP op en ik begrijp waar je op doelt --> die gebruiken voor de nieuwe comp

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De Geforce 8800 serie wordt nu al geproduceerd door Asus en MSI, de 7900 kaart die je nu aanschaft is dan meteen en stuk minder waard. En de komende anderhalf jaar zul je echt langzaam maar zeker DX10 support willen hebben. Bovendien komt Microsoft zeer binnenkort met (bijna) gratis Vista upgrade coupons. Het is nu al bijna november, ik zou echt nog even deze nieuwe ontwikkelingen afwachten en over een maand up-to-date spul halen. Nu koop je een videokaart uit maart en een OS uit 2001 :O

[ Voor 13% gewijzigd door OruBLMsFrl op 26-10-2006 15:29 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Bas van der Doorn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:27:
De Geforce 8800 serie wordt nu al geproduceerd door Asus en MSI, de 7900 kaart die je nu aanschaft is dan meteen en stuk minder waard. En de komende anderhalf jaar zul je echt langzaam maar zeker DX10 support willen hebben. Bovendien komt Microsoft zeer binnenkort met (bijna) gratis Vista upgrade coupons. Het is nu al bijna november, ik zou echt nog even deze nieuwe ontwikkelingen afwachten en over een maand up-to-date spul halen. Nu koop je een videokaart uit maart en een OS uit 2001 :O
Mid-range DX10 kaarten laten nog wel even op zich wachten. De eerste 8800(GT/GTX) modellen zullen zeker 500euro+ kosten dus ook buiten het budget lijkt me

Je zou kunnen overwegen om eerst iets als een 7300GT aan te schaffen, welke snel genoeg is om de meeste games op 1280x1024 met medium settings te draaien, en dan doorsparen / wachten op iets als een 8600GT

Verwijderd

Modbreak:post dit in V&A dit hoort hier niet in thuis ;)
TE KOOP

XPS M1710

Laptop een tweetal weken geleden ontvangen. Ik verkoop hem omdat ik nu besef dat ik voor mijn werk eigenlijk niet kan zonder een afzonderlijk numeriek keypad. Jammer dat ze hiervoor op de XPS van de nochtans beschikbare ruimte geen gebruik gemaakt hebben. En een volledig appart keypad (via USB) is niet echt handig.

www.google.nl

Onderdelen
Intel ® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (UK English)
Nederlandse taal
Premium XPS-service, 4 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games)
17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
Single Pointing Internal Keyboard (Belgium) - (AZERTY)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
100GB (7,200 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-RW with Software (with Media)
XPS 512MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 GTX
9 Cell 80 WHr batterij

Accessoires
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack
Services & Software
Free 36 months of McAfee Security Centre
Microsoft® Works 8.5
4-Year Complete Care Accidental Damage Cover
No Photo Organising & Sharing Software/No Photo Editing Software

Bevat ook
XPS Entry N10XP5
Inspiron Order - Belgium
System Documentation
Adobe Reader 7.0.8 - Engels
130W AC Adapter
BE - 56.6k V.92 Interne Modem en Adapter
Dell Media Experience 3.1 Basic - Inspiron
4 Jaar International On-site service
100 Euro off inc vat
Dell Internet Order.
Network Assist - 90 Day Trial

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 27-10-2006 16:11 ]

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
hihi Baak, maar ik heb nu ook Core 2 Duo E6400 en het werkt perfect, maar waarom IN GODSNAAM een 17" scherm voor 249eu??? koop da neen 19" wide screen voor 229eu bij de media markt, net als ik gisteren gedaan heb :P
maar koop geen windows joh, installeer ik zo nodig wel voor je ik heb hier een x64 editie liggen in de verpakking, mag je zo hebben :) :D dikke doei

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• CLB
  • Niet online
burrug schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:12:
hihi Baak, maar ik heb nu ook Core 2 Duo E6400 en het werkt perfect, maar waarom IN GODSNAAM een 17" scherm voor 249eu??? koop da neen 19" wide screen voor 229eu bij de media markt, net als ik gisteren gedaan heb :P
maar koop geen windows joh, installeer ik zo nodig wel voor je ik heb hier een x64 editie liggen in de verpakking, mag je zo hebben :) :D dikke doei
Haha jezum lijkt wel 'n chatbox hierzo! Ik koop dus nog geen computer binnenkort! Wacht 4 maandjes!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44

skabouter

Skabouter

of je download het gratis op www.ma3d.com (wel eerst ff reggen en kijken of je school deelnemer is) :Y)

[ Dislect ]

Pagina: 1