Toon posts:

zalman+X1900XT???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee manne,

ik heb een x1900xt en ik heb net een vf 900 cu led bestelt, nu vroeg ik me af:
op de x1900xt zit een aansluiting voor de stock koeler. Als ik dadelijk mijn zalman vf 900 cu led erop ga bouwen vraag ik me af of ik dat 3pins connectortje ook daarop kan aansluiten?

Alvast bedankt :) :)

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 12:27
Ja, is een standaard stekkertje.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het 3 pins connectortje op je videokaart is anders als bij die op je Zalman zit. Die kun je dus of aan je moederbord hangen, of aan een molexje knopen.

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 12:27
Terw_Dan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:40:
Het 3 pins connectortje op je videokaart is anders als bij die op je Zalman zit. Die kun je dus of aan je moederbord hangen, of aan een molexje knopen.
Ow sorry in dat geval. Bij mijn Asus EN7800GT kon het in ieder geval wel.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Verwijderd

Topicstarter
ja maar aan je moederbord hangen is wel minder goed.. als je videokaart 90 graden is dan blijft die fan even hard draaien ?! :S

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:55:
ja maar aan je moederbord hangen is wel minder goed.. als je videokaart 90 graden is dan blijft die fan even hard draaien ?! :S
Ja dat klopt. Dan kun je hem of regelen met zo'n Zalman fanmate of het ding altijd op 1 snelheid laten hangen.

Mijn Zalman koeler hangt aan de header van de chipsetfan (die chipsetkoeler is nu vervangen door een mooi blauw zalmanblokje). Dat gaat hartstikke goed en die fan is toch stil genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
jah maar als je hem aan de header van je chipset blokje hangt dan heb je nog precies hetzelfde probleem, oomdat die niet meet hoe warm je vga is. Als je vga bv. heel warm is en je chipset "koel" dan gaat hij dus langzamer draaien ? en dat is juist wat je NIET wilt ?

Verwijderd

ik wil deze koeler ook gaan aanschaffen icm. een fancontroller.
als ik hem op die fancontroller aansluit kan ik dan gewoon zijn snelheid regelen? Denk toch wel he?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:37:
ik heb een x1900xt en ik heb net een vf 900 cu led bestelt, nu vroeg ik me af:
op de x1900xt zit een aansluiting voor de stock koeler. Als ik dadelijk mijn zalman vf 900 cu led erop ga bouwen vraag ik me af of ik dat 3pins connectortje ook daarop kan aansluiten?
Ik neem aan van wel, maar ...

Toevallig zag ik net deze post : niels88 in "[OC] ATI Radeon X1K Series" en na wat google werk blijkt dat die TT koeler/heatsink een XTX passief kan koelen !! :o

Kortom : Kan je die Zalman niet cancellen en gewoon die TT bestellen eventueel ?? Dan is de koeler je laatste zorg ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

en een arctic accelero x2?
die is nog stiller, bijna de helft goedkoper en koelt even goed zoniet beter dan de vf-900.
die laatste versie maar dan met LED heb ik gecancelled en ben voor de x2 gegaan.
Moet hem wel nog binnen krijgen.
Maar oh jee nu erger ik me pas wat een herrie die x1900xt maakt, gelukkig duurt het niet lang meer ;)

EDIT: oh ja, ook een reden tot aanschaf is dat hij een 2-pins connector heeft en dus op de videokaart aangesloten kan worden. En dat wilde jij toch graag he?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 17:53 ]

Pagina: 1