Hoe purevideo te installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178292

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers!

Na lang op een half kapotte windows xp bak gewerkt te hebben dacht ik van, kom ik formateer eens. Nou heb ik een nieuwe xp installatie op mijn pc staan, wat nogal wat problemen geeft met Nvidia PureVideo. Het is niet dat ik iets van een fout melding krijg, WMP10 speelt gewoon geen mpeg-2 formaat af. Ook zie ik de nvidia decoder logo niet meer in mijn taskbar staan als ik mpeg2/wmv afspeel.

Ik heb meerdere malen geprobeerd purevideo te installeren, mn legale versie, de nieuwste trail versie etc. VLC speelt het wel gewoon af maar zonder purevideo.

Van mijn weten heb ik op mijn vorige windows xp gewoon wmp10 geinstalleerd, en daarna purevideo waarna het perfect werkte. Misschien heb ik toch het codec pack over het hoofd gezien? Natuurlijk is mijn xp volledig geupdate. Zou het een Forceware probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184435

zelf gebruik ik eigenlijk altijd het gratis codec pack van cole2k, nooit problemen mee gehad.
http://www.cole2k.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even snel de Cole2K codec pack erop gezet, het resultaat is dat hij niet eens mn bestanden afspeelt. En ook opent het nvidia decoder panel niet, hij gebruikt de nvidia codec niet? Wel zie ik af en toe een fddshow icoon en haali, dus niet de nvidia decoder.

Wat nog een punt is voor mij, een codec pack is leuk en aardig maar ik wil hardware matige decodering (dus wat purevideo inhoud, en het heeft eerder gewerkt). Ik denk dat ik een stap mis tussen het installeren van WMP10 en PureVideo, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Purevideo is wel even anders, heb je wel nvidia drivers geïnstalleerd? Of draai je nog met die van Microsoft? En draai deze tools eens.

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 15-10-2006 13:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Decchecksetup tool geinstalleerd, er komen 2 decoders naar voren. NVIDIA video decoder (is prefered, en groen vinkje), Intervideo video decoder (niet prefered, bovendien rood kruis). Ik kan dus aanemen dat de PureVideo wel goed geinstalleerd is, wmp gebruikt het alleen niet.

Om op leopwner1 terug te komen, Ik heb het even snel doorgelezen en alles wat daar vermeld staat (nvidia drivers, sp2, wmp(met 2 updates)) heb ik geinstalleerd. Het geeft alleen geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is makkelijk dat de drivers en addons die je nodig hebt erbij staan, maar een beetje tweaker weet ook wel dat je nvidia drivers moet installeren, en je windows geupdate moet houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 178292 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:14:
Ik heb de Decchecksetup tool geinstalleerd, er komen 2 decoders naar voren. NVIDIA video decoder (is prefered, en groen vinkje), Intervideo video decoder (niet prefered, bovendien rood kruis). Ik kan dus aanemen dat de PureVideo wel goed geinstalleerd is, wmp gebruikt het alleen niet.

Om op leopwner1 terug te komen, Ik heb het even snel doorgelezen en alles wat daar vermeld staat (nvidia drivers, sp2, wmp(met 2 updates)) heb ik geinstalleerd. Het geeft alleen geen resultaat.
En als je %ProgramFiles%\NVIDIA Corporation\ForceWare\nStant Media\nStantMedia.exe start, krijg je dan een foutmelding? En welke drivers heb je geïnstalleerd?

Purevideo doet het ook wel zonder die drivers en updates. Toen mce uit kwam waren die updates er ook nog niet, en de decoder werkt ook zonder nvidia kaart (als decoder, niet alle hardware versnelling/beeld optimalisatie werkt dan).

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 15-10-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had ergens gelezen dat alleen forceware 84.21 echte hardware acceleration aankon (draaide eerst de nieuwste forceware) maar ook dit mocht niet baten.

Gisteren had ik inderdaad nStandMedia gevonden, was op zoek naar het decoder panel vond alleen nStandMedia. Dit start echter normaal zonder fouten en lijkt goed te werken. Net een filmpje geprobeerd af te spelen maar hij herkend .mkv .ts niet eens?

Nog bedankt voor de vele en snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik heb de user guide even opgezocht voor je.
Misschien staat er nog wat nuttigs bij.

Ik heb hem ook draaien, en het werkt, maar ik weet niet meer of ik wat bijzonders moest doen.
Dus ik kan je niet echt verder helpen.

http://download.nvidia.co...Video_Decoder_102-223.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door MrDirect op 15-10-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De documentatie laat precies hetzelfde zien als wat ik overal tegen ben gekomen.

Installeer purevideo.

Open een mpeg-2 bestand in wmp en stel de nvidia decoder in << wmp opent de mpeg2 niet, hoe kan ik dan de decoder instellen? Blijf het raar probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om het probleem nog even samen te vatten:

Het betreft een schone xp installatie.

OS
Windows XP Corporate (SP2 - Gister geupdate via windows update)

Drivers
NVIDIA Forceware 84.21
NVIDIA Nforce 4 6.86
NVIDIA PureVideo 1.02-233

WMP Versie 10.00.00.4036 (Met DRM en DXVA updates)

Decchecksetup geeft 2 codecs weer.

NVIDIA Video Decoder (is prefered en werkt)
InterVideo Video Decoder (is niet prefered, werkt niet)

Verder heb ik geen codec packs geinstalleerd.

Volgens de PureVideo documentatie moet je purevideo installeren, en daarna een mpeg2/wmv bestand openen. wmp zegt dat hij het bestand niet kent, wil je het toch proberen. Dit willen we maar dan zegt hij dat hij hem niet kan afspelen. Dus je komt nooit bij stap 2, configureer de decoder.

Aangezien ik dit gister op windows vista rc2 geprobeerd heb, en tot precies hetzelfde resultaat kwam denk ik dat er iets anders in het spel is. Aangezien mijn vorige xp het in een keer deed bij het installeren van purevideo kan komen doordat ik al heel erg veel applicaties op mijn pc had, maar welke laat het dan precies werken? Ik kan niet echt een programma bedenken wat het zou kunnen laten werken, tenzij hdtvpump er iets mee doet.

Ik ga in ieder geval weer beginnen met een schone xp installatie (sp2) maar zonder windows update. Eens zien hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heb je wel een MKV pack geinstalleerd dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het goed is moet purevideo het allemaal kunnen decoderen, maar dan hardware matig. De codecs die jij bedoelt zijn software matig en gebruiken heel veel cpu kracht (misschien niet voor xvid of divx, maar wel voor hdtv films. denk aan 1080i.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik heb het net getest.
Ik heb niks hoeven instellen. Gewoon de setup van de decoder starten, en nadat die klaar is heb ik met windows media player een DVD gestart. Zodra de film start komt het nvidia icoontje onderin de systeembalk. Hoe nu bij jou verder te gaan weet ik ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik netjes ben zal ik deze threat goed afsluiten met de nodige informatie die ik gevonden heb :p

Eindelijk heb ik het werkent gekregen op een schone xp installatie, je moet het direct installeren zonder ook maar enige windows updates uit te voeren, wel had de installatie cd sp2 ingebakken. Hierna heb ik probleemloos purevideo geinstalleerd en werkt naar behoren! Daarnaast heb ik een paar losse codecs geinstalleerd, oa van xvid en 3ivx en het combined community pack. Hierdoor kun je bijna elke film afspelen, vergeet niet bij combined community pack de "mpeg-ts" uit te vinken, dit neemt purevideo dus over.

Nog een nieuwtje die vast niet iedereen verwacht. Ik draai nu Windows Vista RC2, waar dit zelfde foefje perfect op werkt (drivers vinden voor je soundcard 5.1 is wat lastig). Ben een trotse eigenaar van een perfect geinstalleerd os.

Bedankt voor de vele reacties, helaas heeft het niet veel geholpen. Ik hoop dat ik iemand hier verder mee geholpen heb.
Pagina: 1