[PC] GTR2: FIA GT Racing Game - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:34:
Godver wat een kutbaan zeg die nordschleife, ik zat ik een geweldige lap, liep echt tientallen secondes voor op mn ghost, en wat gebeurt er?
Ik loop vast in de karousel :D :'( :D Wat een vreselijk slechte baan _O- (karousel is die kombocht met dat stuk beton erin) ik hing met mn beide wielen los van de grond en kon mn tijd dus wel vergeten, duurde jaren voordat ik daaruit was. :( : (: :(
En ik kwam nog rustig aanrijden ook, daar ik weet dat het een verneukeratieve bocht is (zeker in dit spel)..

:(
Aan die bocht moet inderdaad wat gedaan worden. Ik had het eerst ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Wat ik altijd vreemd vind zijn die lage minimum systeemeisen..

Windows 2000 / XP Home/Pro
• AMD/Intel 1,3 GHz
• 512 MB RAM
• DirectX 8.1 compatible 3D-video card 64MB
• DirectX 8.1 compatible sound card
• 2,5 GB free hard disk storage

Op zo'n systeem draait zo'n spel toch wel zoooo bagger langzaam.. Ik begrijp dat echt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als je alle grafische details laag zet en een lage resolutie gebruikt zal het prima draaien hoor. Het zijn de 'minimale' systeemeisenj....niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten trouwens geen FWD of AWD wagens in dit spel he?
Ik dacht met de Seat nog een kansje te maken op FWD, maar ook die is achter aangedreven.
Lijkt me wel leuk om eens met zo'n auto te rijden, of zie ik er soms een over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Is die porsche biturbo niet 4wd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

metallicelmo schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:45:
Wat ik altijd vreemd vind zijn die lage minimum systeemeisen..

Windows 2000 / XP Home/Pro
• AMD/Intel 1,3 GHz
• 512 MB RAM
• DirectX 8.1 compatible 3D-video card 64MB
• DirectX 8.1 compatible sound card
• 2,5 GB free hard disk storage

Op zo'n systeem draait zo'n spel toch wel zoooo bagger langzaam.. Ik begrijp dat echt niet !
Ik speel GTR 2 voorlopig op m'n XP 1800+ / 1280 MB / 6600 GT en het gaat wel vrij goed voor mijn systeem, alleen moet er er de regelmatige framedrops bijnemen, vooral met een vol AI veld moet je wel de klik hebben om te blijven remmen / sturen ook al heb je de framedrops.

Hoe passen jullie trouwens de basis setup aan van de Ferrari 360 Modena / GTC ? Want het is de enige wagen waarmee ik moeilijk kan remmen, ik moet echt van ver beginnen remmen en langzaam aan meer remdruk geven, anders breekt de achterkant gegarandeerd uit. Terwijl ik met alle andere wagen meteen meer druk op de remmen kan zetten. De remdruk verlagen heeft al enig effect, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Probeer de Coast eens wat hoger te zetten. Of anders de Slow bump aan de achterzijde wat te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 12:07
Requiem19 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:47:
Probeer de Coast eens wat hoger te zetten. Of anders de Slow bump aan de achterzijde wat te verhogen.
Daarnaast de rembalans meer naar voren zetten
Maja, ik rij nooit met de 360

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2006 19:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Jeuh.. vandaag voor t eerst onder de 7 mins (6.59 hoog .. :) ) op Nordschleife Tourist. In de Viper.
Is dat een beetje een fatsoenlijke tijd ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boesOne schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:09:
Jeuh.. vandaag voor t eerst onder de 7 mins (6.59 hoog .. :) ) op Nordschleife Tourist. In de Viper.
Is dat een beetje een fatsoenlijke tijd ?
ik zal es gaan proberen wat ik haal in een gt wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de viper opgestart, standaard met alleen andere versnellingsbakverhouding. Veel foutjes en met grote marge daar ik de baan nog niet ken. Kwam op 7.10 uit.

Wat me trouwens opvalt is dat die wagens een relatief lage top hebben, ik krijg op het gigantisch lange rechte stuk van de nordschleife er ongeveer max 300 uit, bij de viper net 310 met wings allemaal op zn laagst en langste bak. Valt me eigenlijk heel erg tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:56:
Net even de viper opgestart, standaard met alleen andere versnellingsbakverhouding. Veel foutjes en met grote marge daar ik de baan nog niet ken. Kwam op 7.10 uit.

Wat me trouwens opvalt is dat die wagens een relatief lage top hebben, ik krijg op het gigantisch lange rechte stuk van de nordschleife er ongeveer max 300 uit, bij de viper net 310 met wings allemaal op zn laagst en langste bak. Valt me eigenlijk heel erg tegen...
Die Viper waar ik in rij, weet nu niet hoe die precies heet.. Die rood wit blauwe zegmaar ;), haalt maar 280. Alles default. Zie de ferrari's ook altijd op de rechte stukken weglopen.
Tijd om eens met setups te prutsen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De Viper is sowieso de tragere GT in het spel, simpelweg omdat die als GT het oudst is, de andere auto's zijn later dan de Viper ontwikkeld en dus intrinsiek sneller. Nu ja, helemaal naar de werkelijkheid liggen de verhoudingen tussen de wagens in GTR2 niet, want de Maserati was in z'n debutraces een pak sneller dan al de rest (vandaar dat ze toen bestraft zijn met de kleinere achtervleugel onder andere). Maar ik meen me wel te herinneren dat Simbin al op voorhand had aangegeven de Maserati ietwat te temmen, om te veoorkomen dat je er in multiplayer mee zou domineren. Nu is het de 550 die dat doet, maar die was op 3 uursrace toch al de snelste machine (zie je ook terug in de Aston Martin DBR9 nu, en ook ontwikkeld door Prodrive)

Maar goed, beetje aan het afwijken van GTR2 nu, maar toch vind ik het een beetje jammer dat we (nog) niet kunnen genieten van het huidige geweld in de FIA-GT zoals de Aston DBR9 vs. de nieuwe MC12 vs. de Corvette C6-R en in GT2 de Ferrari 430 GT vs. de Porsche 997 GT2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet niemand meer een aanval op het ronderecord of zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:02:
Heb mezelf net ook aangemeld bij Fuzion.

Het jammere alleen van dit soort rankings is dat het nooit helemaal eerlijk zal zijn.
Zo zijn al mijn tijden online gereden terwijl je offline sneller bent.
Hehe, inderdaad. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt met mijn echte naam (Joost van den Heuvel ipv josh-hill) omdat m'n tijden nu toch wel anders zullen worden met een G25. Maar goed, eerst allemaal tijden gezet door tegen AI te racen, me aangemeld bij Fuzion en de carreer.blt geupload. Een dag later in een paar uur met soft slicks de meeste banen overnieuw gedaan en dan is het al meteen een heel stuk rapper. Overigens vraag ik me af of tijden van ronden waarin afgesneden is ook worden opgeslagen in de carreer file. Dwz, ik heb offline nog geen een keer een waarschuwing heb gekregen voor afsnijden terwijl ik me wel eens verremd heb en daarbij een chicane heb afgesneden (altijd ingehouden om de rondetijd niet sneller te maken maar toch). Online krijg ik normaal altijd een waarschuwing en stopt de tijd met lopen (rondetijd wordt genegeerd).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:37:
Doet niemand meer een aanval op het ronderecord of zo :/
Als ik voor mijn doen een foutloze ronde kan neerzetten kom ik net onder de 1:31.
Ik heb een 13.1 staan die hij niet heeft opgeslagen.
Daar ben ik ecdht heel lang mee bezig geweest. :P
Als ik dan zie met welk gemak [1 rondje] jij gewoon een 1:30.4 neerzet.
Daarnaast heb ik op dit moment niet meer zoveel tijd als vorige week.
Mss dat ik vrijdag nog een poging waag.
Zou je een filmpje kunnen maken van dat rondje maar dan vanuit de cockpit, wieweet wordt ik daar wijzer van hoewel ik denk dat het aan mijn techniek ligt. [of het gebrek daaraan.]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Welk track hebben jullie het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Requiem19 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:47:
Ik heb er even aan gesleuteld, en met die aanpassingen kom ik alvast een stap dichter bij een stabielere auto bij het remmen. Ik had na veel moeite een 1'12"000 gereden op Donington National met de 360 GTC, gisteren draaide ik na amper 3 rondjes en met de setup wijzigingen al 1'09"422

Gisteren voor het eerst met de TVR gereden, maar wat een irritante cockpit heeft die zeg, de A-stijl van de auto lijkt breder, gecombineerd met een kleine voorruit lijkt het alsof je bochten naar rechts blind moet insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 16:25
Tom schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:40:
De karussell is inderdaad klote. Ik ben daar ook al tig keer 'vastgelopen' zonder dat je eruit kunt. Tijd dat ze een nieuwe versie uitbrengen.
Je kan ook de bocht met beleid nemen zodat je er toch erg snel (met snelheid dus) uitkomt.
Mij lukt het voor 80% goed.
Ik rij dan niet aan de buitenkant, niet aan de binnenkant met twee wielen op 't beton, maar echt precies op het beton en stuur erg veel bij.
Maar dan lukt het wel.

Je kunt daar met gemak twee seconden winnen als je de bocht echt goed neemt.

Kortom, de Nordschleife is voor mannen met doorzetingsvermogen. ;)

Ik blijf hem geweldig vinden.
Vanavond pakjesavond, geen tijd om te racen dus maar ik ga snel weer eens een sessie doen daar.
Wellicht de F550 eens pushen daar, i.p.v. de geweldige M3. :P

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

nog even het ''toetsen'' verhaal...

Ik vindt dat je met vier toetsen niet goed kan sturen en al helemaal niet met precisie.

Is hier iemand die het net zo beleeft als insaniti ?.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper traag :?

Je moet ook wel de goede nemen, neem de Force One Festina en je hebt een Viper die meer pk's heeft dan een 550......
Met de juiste afstellingen is er geen 550 die je bijhoudt op lange rechte stukken.
Dat het een boot in de bochten is en Pirelli banden heeft hoor je me niet over :+

Ik heb een paar rondes gereden op Anderstorp met de Gillete en vind er niks aan, als er een ander circuit komt met een leuke auto doe ik zeker mee om het ronderecord op me naam te schrijven ;)

Als je de karussell niet kan rijden moet je je auto beter afstellen, heeft niks met de baan te maken, ik kan er met elke auto maximaal doorheen.

Top traag van GTR2?
Op het lange rechte stuk van de NS moet je er wel voor zorgen dat je auto de grond niet raakt...er zijn een paar plekjes waar de auto flink naar beneden wordt gedrukt wat de snelheid er meteen uithaald.
Zorg ervoor dat je auto lekker hoog staat en stop er flink veel packers tussen.

Ik heb er tot nu toe alleen serieus gereden met de M3 op de NS en heb daar een top van 289 met splitter op 2 en wing op 9!
Ik gok dat je met een Viper, Saleen of 550 zeker 310 kan halen....met normale setup...gooi je de boel op 1-1 is 320-330 zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog maar net echt begonnen met GTR2 en ik vindt het een geweldige game. Het geluid en de grafics zijn geweldig, alleen het online race valt een beetje tegen. Het spel loopt online wel goed maar er zijn niet veel mensen die online racen. Je begin bijvoorbeelt met twintig racers en binnen de kortse tijd haakt de helft al af. Of er doen alleen maar rammers mee. DTM3 is wat dat betreft online veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

antonyv schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:25:
[...]

Je kan ook de bocht met beleid nemen zodat je er toch erg snel (met snelheid dus) uitkomt.
Mij lukt het voor 80% goed.
Ik rij dan niet aan de buitenkant, niet aan de binnenkant met twee wielen op 't beton, maar echt precies op het beton en stuur erg veel bij.
Maar dan lukt het wel.

Je kunt daar met gemak twee seconden winnen als je de bocht echt goed neemt.

Kortom, de Nordschleife is voor mannen met doorzetingsvermogen. ;)

Ik blijf hem geweldig vinden.
Vanavond pakjesavond, geen tijd om te racen dus maar ik ga snel weer eens een sessie doen daar.
Wellicht de F550 eens pushen daar, i.p.v. de geweldige M3. :P
Ik heb echt nooit problemen met die bocht? Komt misschien ook omdat je snelheid moet houden en pas als de kom voorbij is het gas er weer op moet gooien :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:45:
Viper traag :?

Je moet ook wel de goede nemen, neem de Force One Festina en je hebt een Viper die meer pk's heeft dan een 550......
Met de juiste afstellingen is er geen 550 die je bijhoudt op lange rechte stukken.
Dat het een boot in de bochten is en Pirelli banden heeft hoor je me niet over :+

Ik heb een paar rondes gereden op Anderstorp met de Gillete en vind er niks aan, als er een ander circuit komt met een leuke auto doe ik zeker mee om het ronderecord op me naam te schrijven ;)

Als je de karussell niet kan rijden moet je je auto beter afstellen, heeft niks met de baan te maken, ik kan er met elke auto maximaal doorheen.

Top traag van GTR2?
Op het lange rechte stuk van de NS moet je er wel voor zorgen dat je auto de grond niet raakt...er zijn een paar plekjes waar de auto flink naar beneden wordt gedrukt wat de snelheid er meteen uithaald.
Zorg ervoor dat je auto lekker hoog staat en stop er flink veel packers tussen.

Ik heb er tot nu toe alleen serieus gereden met de M3 op de NS en heb daar een top van 289 met splitter op 2 en wing op 9!
Ik gok dat je met een Viper, Saleen of 550 zeker 310 kan halen....met normale setup...gooi je de boel op 1-1 is 320-330 zeker haalbaar.
met de viper haal ik ook wel 310 ja, als je auto daarop instelt. Maar dan nog is dat langzaam, komop zeg een auto van 1100kg met 600pk moet veel meer kunnen hoor :P

ik kies trouwens altijd de viper op de michelin banden :P kies sowieso altijd michelin :+
En de viper heeft gewoon het meeste vermogen van alle auto's uit het spel en is nog minimumgewicht ook...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:43:
[...]

met de viper haal ik ook wel 310 ja, als je auto daarop instelt. Maar dan nog is dat langzaam, komop zeg een auto van 1100kg met 600pk moet veel meer kunnen hoor :P
Niet met de achterlijke hoeveelheid downforce en drag die gegenereerd worden door een full-spec FIA GT auto (splitter, achtervleugel, diffuser etc).

Voor mensen die een rijlesje Nordschleiffe nodig hebben: http://www.youtube.com/watch?v=ICrA3Rm4Mnk

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-12-2006 19:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik kies trouwens altijd de viper op de michelin banden :P kies sowieso altijd michelin :+
En de viper heeft gewoon het meeste vermogen van alle auto's uit het spel en is nog minimumgewicht ook...
Je moet het zakie ook nog op de baan kunnen houden natuurlijk. Kan iemand mij iets meer vertellen over het afstellen van de auto's? Of is hier ergens iets van een handleiding over te vinden op het internet... en ja ik ben een beetje een noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Seau die is goed met auto's :P Echt niet meer normaal _/-\o_ Nu ga ik ook es ff proberen ^^

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:20:
*knip*
Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide.

Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness Deze site is oorspronkelijk voor GPL, maar de meeste dingen gelden net zo goed voor GTR; een handige guide voor het leren van wat basisprincipes van (sim-)racen.
*knip*
Dit is een quote uit de start.
Dus voortaan eerst even in de topic start kijken he. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 06:26:
[...]

Als ik voor mijn doen een foutloze ronde kan neerzetten kom ik net onder de 1:31.
Ik heb een 13.1 staan die hij niet heeft opgeslagen.
Daar ben ik ecdht heel lang mee bezig geweest. :P
Als ik dan zie met welk gemak [1 rondje] jij gewoon een 1:30.4 neerzet.
Daarnaast heb ik op dit moment niet meer zoveel tijd als vorige week.
Mss dat ik vrijdag nog een poging waag.
Zou je een filmpje kunnen maken van dat rondje maar dan vanuit de cockpit, wieweet wordt ik daar wijzer van hoewel ik denk dat het aan mijn techniek ligt. [of het gebrek daaraan.]
http://mark.0wn3d.nl/GTR/...enhelm%20-%201_30_434.GTT

Dit is een timetrial ... heb ik gisteren gereden (dacht dat ik wel even die tijd ging verbeteren maar viel toch nog tegen ;) )

opslaan en in je timetrial map plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

[...]

Na de versnellingsbak aangepast te hebben en de wing lager haal ik ook 305.
Wing is nu 8 ipv 12.. merk wel dat ik minder grip heb nu.. meer glijers.. geinig.. gaat een wereld voor me open met die setups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 18:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb net even 22 laps op Bathurst (van MR_INGALL & MR_DutchDevil) gedaan, maar oei, wat is dat stuk van 'the dipper' toch lastig. Dat stuk heeft toch al wat forse schade opgeleverd. :D

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:10:
[...]

http://mark.0wn3d.nl/GTR/...enhelm%20-%201_30_434.GTT

Dit is een timetrial ... heb ik gisteren gereden (dacht dat ik wel even die tijd ging verbeteren maar viel toch nog tegen ;) )

opslaan en in je timetrial map plaatsen
Slim om een trial-lap up te loaden want dan moet ik je pogen bij te houden om te zien waar ik tijd verlies. :P
Het grote verlies voor mij zit hem metname in de laatste sector, ruim een halve seconde.
Opkomen rechte stuk lijkt het alsof jij veel sneller accelereerd en je lijn in die laatste "kombocht" is beter waardoor je wat meer snelheid hebt op het rechte stuk.
Wat me opzalt is dat jij 10 tot 20 meter later kunt remmen dan ik, dat is wat ik bedoelde met rij-techniek.
Sector 1 velies ik een tiende, sector 2 2 tiende en in de laatste sector ruim een halve seconde.
Overigens in bocht 2 en 3 kun jij nog tijd winnen aangezien ik daar iets op je inloop.
Net nog even m'n pb lichtjes aangescherpt naar 1:32.2 [hoewel ik al eens een 1:31.1 heb gereden die niet is opgeslagen]
Vrijdag ga ik er nog eens voor zitten met die gohst van jou.

Ik heb trouwens wel veel last van de achterkant die uitbreekt bij het remmen. [bij het insturen]
De ballans heb ik nu iets verder [54-46] naar achter gezet maar dat helpt niet echt.
Is er een manier om dit op te vangen, moet de remballans nog verder naar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:43:
[...]

Ik heb trouwens wel veel last van de achterkant die uitbreekt bij het remmen. [bij het insturen]
De ballans heb ik nu iets verder [54-46] naar achter gezet maar dat helpt niet echt.
Is er een manier om dit op te vangen, moet de remballans nog verder naar achter?
Probeer de rembalans juist eens naar voren te zetten.
Diff. coast hoger zetten.
Slow rear rebound wat stijver zetten, en de slow front bump ook, dit om ervoor te zorgen dat je auto niet teveel naar voren gaat hellen en je geen druk meer op de achterwielen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:55:
[...]

Slow rear rebound wat stijver zetten, en de slow front bump ook, dit om ervoor te zorgen dat je auto niet teveel naar voren gaat hellen en je geen druk meer op de achterwielen hebt.
In die volgorde van belangrijk waar het gaat om effect neem ik aan?

Eigenlijk best raar om dan juist de rembalans naar voren te zetten omdat de voorkant dan juist nog sneller afremt dan de achterkant.
Slow rebound/bump klinkt dan wel weer aannemelijk en ik neem aan dat je dan effectiever remt.
Ik laat vrijdag wel even weten of het mij geholpen heeft mbt het uitbreken.

Bedank voor je tips iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LoneRanger schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:37:
[...]

In die volgorde van belangrijk waar het gaat om effect neem ik aan?

Eigenlijk best raar om dan juist de rembalans naar voren te zetten omdat de voorkant dan juist nog sneller afremt dan de achterkant.

Bedank voor je tips iig. :)
Niet raar, rembalans teveel naar achter -> achterwielen blokkeren, en remmen dus minder goed dan voorwielen -> achterwielen willen voorwielen inhalen.

Rembalans teveel naar voren, voorwielen blokkeren eerst -> voorwielen remmen dus minder goed -> Auto wil rechtuit

probeer maar eens op een brommer... achterwielen blokken, en vooriwel normaal remmen, dan merk je t wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:34:
[...]

Niet raar, rembalans teveel naar achter -> achterwielen blokkeren, en remmen dus minder goed dan voorwielen -> achterwielen willen voorwielen inhalen.

Rembalans teveel naar voren, voorwielen blokkeren eerst -> voorwielen remmen dus minder goed -> Auto wil rechtuit

probeer maar eens op een brommer... achterwielen blokken, en vooriwel normaal remmen, dan merk je t wel ;)
Tja je hebt remmen en remmen.
Als je je remmen niet blokkeerd [dat bedoel ik dus met remmen] en je ballans staat meer naar voren
remt de voorkant dus harder dan de achterkant.
Zolang je niet stuurt maakt het in feite niks uit.
Als je stuurt en de achterkant minder snel afremd is de achterkant geneigd de voorkant in te halen ism g-krachten.
Vanuit die gedachten redeneer ik.
Ik snap ook wel dat er van insturen weinig sprake is wanneer de achterkant sneller afremd.
Het brommer tijdperk ben ik al een tijdje gepasseerd. ;)
In feite zeg jij hetzelfde, de achterkant remt langzamer af dan de voorkant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Je moet natuurlijk niet blokkeren met remmen, dus rem eventjes ietsjes losser laten als je dit merkt. Bij insturen natuurlijk niet (te hard) remmen, omdat je dan geheid onderstuur hebt.

Ik merk zelf dat als mijn versnellingsbak kort staat afgesteld dat mijn remweg een stuk korter is, omdat ik dan meer op de motor rem.

Ik ben al een tijdje bezig om op monza een mooie PB te rijden, maar het lukt me maar niet.
Ik rij dan tegen de ghost van 1.41 maar ik kom niet lager dan een 1.42.7 en dat is meer uitzondering dan regel.
Vooral in het midden gedeelte mis ik een hoop tijd.
Wat mij dus verbaast is dat ik op pit-straigt een lagere top heb, maar wel een langere remweg :? (terwijl ik wel volop op motor rem)
Ik blijf het een moeilijk circuit vinden :) maargoed ik vind alle circuits moeilijk :)

Weet er trouwens iemand al een site waar wat goeie setups staan? Die setups online heb je echt vaak geen hol aan en zelf heb ik er simpelweg geen tijd voor. Ik wil graag racen maar niet uren aan een setup werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Vandaag wel een leuke race gehad met een meisje (niet om te discrimineren, vaak komt het niet voor). Het enige meisje wat ik tot nu toe ben tegengekomen op de servers. (<<Laura girl racer>>) We reden allebij met de zelfde Saleen met mijn setup. Dus was redelijk close op sommige momenten (ze is aardig snel). Wel vet om te weten dat je tegenstander met een identieke auto rijd.

Op zich ook wel een idee om een keer een race te houden waarbij iedereen met exact de zelfde setup en wagen rijd.

Dit is de pitspoes...
http://i107.photobucket.c...312/nookerhead/Hols06.jpg

Haar vriend zit in de racerij en rijd bij racin24-7.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bram77 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:51:

Op zich ook wel een idee om een keer een race te houden waarbij iedereen met exact de zelfde setup en wagen rijd.

Dit is de pitspoes...
Lekker :9

maar euh, denk niet dat dat handig is dat mensen dezelfde set-up gebruiken. De ene persoon heeft een heel andere rijstijl dan de ander.
Misschien drift jij meer in een bocht dan mij, en dan moet ik met jouw set-up overweg kunnen? Nee lijkt mij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bram77 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:51:
Vandaag wel een leuke race gehad met een meisje (niet om te discrimineren, vaak komt het niet voor). Het enige meisje wat ik tot nu toe ben tegengekomen op de servers. (<<Laura girl racer>>) We reden allebij met de zelfde Saleen met mijn setup. Dus was redelijk close op sommige momenten (ze is aardig snel). Wel vet om te weten dat je tegenstander met een identieke auto rijd.

Dit is de pitspoes...

Haar vriend zit in de racerij en rijd bij racin24-7.co.uk
Mooi vrouwtje :9, ja en verder wel leuk ja dat je af en toe een meisje ziet rond rijden. Die league waarin die vriend van der rijd, damn daar moe tik niet aan meedoen. Dan zet ik ze bijwijzen van spreken op een rond :X.
Maar we moeten een keer met zijn allen afspreken om een keer een race te doen. Op een woensdag en zondag avond of zo.

En allemaal met dezelfde setup rijden is een heel slecht plan, aangezien iedereen een andere rijstijl heeft. Plus dat het niet te controleren valt.

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 07-12-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
mee eens en lijkt me prima plan.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dutch3men schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:51:
[...]
Maar we moeten een keer met zijn allen afspreken om een keer een race te doen. Op een woensdag en zondag avond of zo.

En allemaal met dezelfde setup rijden is een heel slecht plan, aangezien iedereen een andere rijstijl heeft. Plus dat het niet te controleren valt.
Ik ben 100% voor een race.

Ok, daar heb je wel gelijk in. Dan allemaal met exact de zelfde auto. Niet dat het niet leuk is om met verschillende auto's te rijden, maar het is ook leuk om met de zelfde te rijden. Ik heb telkens weer erg veel fun in een M3 race. het gaat alleen zo langzaam. Wachten tot de volgende bocht.... Maar wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijk me leuk om mee te doen al zal ik wel snel gelapt worden maar ja dat hoort erbij. Ik ga maar vast trainen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie het online racen in het algemeen ? Mijn ervaring is dat je met veel racers aan de start staat maar dat de meeste er snel mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
dat komt omdat er te veel mensen zijn die revenge willen nemen op een actie uit de qualificatie of op een race-incident. op de een of andere manier is botsautootje spelen heel erg in. Ik kwam gisteren op een server zonder collision en dat vind ik ook helemaal niets. zo kan je elkaar nooit van de lijn afhouden. Je zult dus een selecte groep moeten krijgen waarbij je van elkaar weet of ze capabel zijn op het asfalt.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:15:
Hoe vinden jullie het online racen in het algemeen ? Mijn ervaring is dat je met veel racers aan de start staat maar dat de meeste er snel mee stoppen.
precies mijn bevindingen!
Over de kwali wordt heel lang gedaan, (niemand stemt voor een next session) en binnen 5 minuten in de race valt 60% al af omdat ze gespint zijn.
Aan het eind van de race zijn er meestal 3 over ofzo(van een volle server)

Maar dat komt ook denk ik omdat de meeste races maar 10 ronden zijn. Als je een race hebt met 50 ronden, dan ben je denk ik meer geneigd om door te rijden of naar de pits te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat er af en toe een ongelukje gebeurt is onvermijdelijk. Maar inderdaad zijn er aardig wat losers die er niet tegen kunnen dat ze minder snel zijn dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Vind het online racen wel beter worden, ook mede omdat je vaker met dezelfde racers online rijdt. In begin was je wagen al voor de eerste bocht een meter korter vanwege laatremmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook veel DTM3 online. Qua spel ervaring wel minder maar online leuker. Je kunt bij DTM3 vrienden maken en dat kan bij GTR2 volgens mij niet. Dat zal al een hoop verbeteren denk ik. Bovendien heb niet het idee dat GTR2 een raiting systeem kent. Hier kun je namelijk ook een beetje uit afleiden of iemand het een beetje kan of niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Jazeker kent GTR2 die wel, is afhankelijk van je eigen instelling (novice, semi-pro, simulation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:12:
[...]

Ik ben 100% voor een race.

Ok, daar heb je wel gelijk in. Dan allemaal met exact de zelfde auto. Niet dat het niet leuk is om met verschillende auto's te rijden, maar het is ook leuk om met de zelfde te rijden. Ik heb telkens weer erg veel fun in een M3 race. het gaat alleen zo langzaam. Wachten tot de volgende bocht.... Maar wel leuk!
3 weken terug met 28 man over de NS lopen hoeken (VLN circuit) en dat was toch een partij gaaf :)
Er is een hele mooie M3 mod te downloaden zodat niet iedereen met dezelfde skin rijdt.
Kan je hier downloaden.
Voor degene die de Nordsleife nog niet hebben, die kan je hier downloaden.

Paar plaatjes.....(niet van de NS trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://www.gummen.org/users/albert/GTR2/BMW1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gummen.org/users/albert/GTR2/BMW4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gummen.org/users/albert/GTR2/BMW5.jpg

Met genoeg animo wil ik best een race op b.v een zondagavond organiseren (denk aan een race van 6-7 ronden....ben je al gauw een uur aan het rijden en moet je een pitstop maken)

Elk ander circuit is natuurlijk ook goed maar M3 + NS = spektakel d:)b
(Monza junior is trouwens ook ontzettend gaaf met de M3 en niet zo moeilijk om te leren, misschien ook leuk om mee te beginnen)

Ik heb er een goede server voor die 28 man lachend aan kan ;)

Ik lees wel of er belangstelling voor is.......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedjeeh schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:46:
Jazeker kent GTR2 die wel, is afhankelijk van je eigen instelling (novice, semi-pro, simulation).
moet ik dus even gaan uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:14:
[...]

3 weken terug met 28 man over de NS lopen hoeken (VLN circuit) en dat was toch een partij gaaf :)
Er is een hele mooie M3 mod te downloaden zodat niet iedereen met dezelfde skin rijdt.
Kan je hier downloaden.
Voor degene die de Nordsleife nog niet hebben, die kan je hier downloaden.

Paar plaatjes.....(niet van de NS trouwens)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met genoeg animo wil ik best een race op b.v een zondagavond organiseren (denk aan een race van 6-7 ronden....ben je al gauw een uur aan het rijden en moet je een pitstop maken)

Elk ander circuit is natuurlijk ook goed maar M3 + NS = spektakel d:)b
(Monza junior is trouwens ook ontzettend gaaf met de M3 en niet zo moeilijk om te leren, misschien ook leuk om mee te beginnen)

Ik heb er een goede server voor die 28 man lachend aan kan ;)

Ik lees wel of er belangstelling voor is.......
Zeker belangstelling :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Goed ideen Albert, alleen heb ik geen zin in NS. Ik heb dan liever een kortere baan, zodat het veld dus dichterbij elkaar kan blijven, maar wel een baan die inhaal mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Damn vet! Iedereen kent Monza 2004 wel goed lijkt me (?). Hoe beter men de baan kent en hoe beter de setups hoe leuker de race kan worden. Of barcelona, hebben de meeste ook wel een setup voor denk ik.
Mijn voorstel zou zijn een ronde of 20 op Monza. Of allemaal de zelfde wagens, of alle mogelijke wagens.

Monza is misschien wat minder spectaculair voor een M3 race vanwege het grote percentage volgas. Al ben ik natuurlijk wel overal voor in :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bram77 op 07-12-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bram77 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:41:
Damn vet! Iedereen kent Monza 2004 wel goed lijkt me (?). Hoe beter men de baan kent en hoe beter de setups hoe leuker de race kan worden. Of barcelona, hebben de meeste ook wel een setup voor denk ik.
Mijn voorstel zou zijn een ronde of 20 op Monza. Of allemaal de zelfde wagens, of alle mogelijke wagens.

Monza is misschien wat minder spectaculair voor een M3 race vanwege het grote percentage volgas. Al ben ik natuurlijk wel overal voor in :)
Mwa Monza heeft een hoog cut gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tsja, iedereen kan cutten toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mja heb liever een baan die niet zo cut gevoelig is, zoals Barcelona bijvoorbeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Brno is ook vet, maar wel moeilijk om een goede setup te maken in een korte tijd, als je die nog niet hebt. Als ik weet welke baan we gaan rijden en met welke wagens ga ik aan het oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eerst bepalen met welke auto we gaan rijden, ik vind zelf de M3 wel gaaf, zeker met skinpack :)

Mocht het de M3 worden dan zijn juist de korte baantjes gaaf (muv de NS ;)) zoals Monza junior, Oschersleben B-course etc.....dan blijft het veld lekker dicht bij elkaar!
Ik stem zelf Monza junior d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel interesse, moet ik wel even gaan knallen want volgens mij heb ik Monza junior nog niet unlocked. Ben beginner en zal niemand in de weg rijden, maar lijkt me gaaf eens met de GoT-ers te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nog niet alle banen hebben en die geen zin hebben om alles te unlocken moet je onderstaand bestandje in je GTR2 folder zetten.

Deze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhuhai is toch ook wel heerlijk met een GT3 RSR(zo'n Yukos geval)
Net 10 rondens daarop geblazen. Beste ronde tijd @ 1.42.384
Kan hopelijk nog wel wat af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:58:
Zhuhai is toch ook wel heerlijk met een GT3 RSR(zo'n Yukos geval)
Net 10 rondens daarop geblazen. Beste ronde tijd @ 1.42.384
Kan hopelijk nog wel wat af!
Zhuhai heeft last van een bug dus die baan zal niet gaan ben ik bang. En verder maakt het mij niet echt uit welke baan we doen, als het maar een baantje is die vrij kort is en wat inhaal mogelijkheden heeft.
Tevens moet ik even vermelden dat ik aankomende Zondag zoiezow niet kan, aangezien ik dan een league race heb >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook wel zin aan. Heb alleen nog geen M3 set ups(behalve voor NS) dus zou wel graag voor de race willen weten welke baan het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
ik ben ook van de partij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmpf...nu wilde ik met de muis mijn stoel verzetten maar is mijn view nogal ver in of uitgezoomed ipv mijn stoel verplaatst. Iemand enig idee hoe ik die cockpitview weer op standaard krijg?

Albert, bedankt! Ga gelijk die Monza-junior in een M3 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Monza jr is een top baan, echter wordt het volgens mij 1 grote botsing in de eerste bocht heb dat nog nooit goed zien gaan. Maar * SirDarkAngel stemt voor en zal er zijn als we gaan rijden

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:49:
Hmpf...nu wilde ik met de muis mijn stoel verzetten maar is mijn view nogal ver in of uitgezoomed ipv mijn stoel verplaatst. Iemand enig idee hoe ik die cockpitview weer op standaard krijg?

Albert, bedankt! Ga gelijk die Monza-junior in een M3 proberen.
Zodra je een baan laad in GTR2 zie je zeg maar in het midden jou cockpit. Hieronder zit een schuif, daarmee kan je je stoel verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:33:
[...]

Zodra je een baan laad in GTR2 zie je zeg maar in het midden jou cockpit. Hieronder zit een schuif, daarmee kan je je stoel verplaatsen.
Ja dat begrijp ik wel. Het verplaatsen van de stoel is het punt niet. Het probleem is dat ik dus de verplaatsing van de stoel in de cockpit zelf doe. Alleen als ik nu CTRL+ALT+Linkermuisknop doe en dan de muis naar voren of achter beweeg het beeld in/uitzoomed ipv mijn stoel verplaatst. Ik kan zelfs zover zoomen dat ik bij wijze van spreken op het dashbord zit of op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:05:
[...]

Ja dat begrijp ik wel. Het verplaatsen van de stoel is het punt niet. Het probleem is dat ik dus de verplaatsing van de stoel in de cockpit zelf doe. Alleen als ik nu CTRL+ALT+Linkermuisknop doe en dan de muis naar voren of achter beweeg het beeld in/uitzoomed ipv mijn stoel verplaatst. Ik kan zelfs zover zoomen dat ik bij wijze van spreken op het dashbord zit of op de achterbank.
Volgens mij hoef je alleen maar je Linkermuisknop in te houden, dan verschuif je je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan zit ik nog met het in/uitgezoomde beeld. Je "hoofd" zit dan niet meer op de plaats waar het hoort te zitten om het zomaar te zeggen. GTR onthoudt namelijk die zoom ipv terug te gaan naar default als je bijvoorbeeld een andere auto neemt.
Maar ik zal eens door mijn .plr bestand gaan zoeken. Misschien dat de oplossing daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Heb je niet gewoon de FOV veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:45:
Heb je niet gewoon de FOV veranderd?
Dat zou kunnen. Kan iemand me zeggen wat de standaardwaarde daar voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zowel de linker- als de rechtermuisknop heeft een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Peedjeeh schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:47:
Zowel de linker- als de rechtermuisknop heeft een functie.
Linker is vooruit/achteruit
rechter is omhoog/omlaag ;)
En ja met shift kan je nog raarder inzoomen, heb t zelf ook eens gedaan, en toen op gevoel naar de juiste plaats terug gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:55:
[...]

Werkt prima, ik heb de achterkant nu een stuk rustiger bij het remmen en sturen.
Met de Lambo had ik het probleem dus ook, eigenlijk met bijna alle auto's op Anderstorp, en ook daar bracht het oplossing.
Omdat ik nu meer ballans heb kan ik ook wat later remmen puur omdat ik nu niet eerder hoef te remmen om te voorkomen dat de achterkant uitbreekt.
Ik heb nog niet heel veel getest maar na een paar rondjes met de Gillet ben ik in de Lambo gestapt en reed pardoes 4 tiende van m'n PB af. [2 rondjes]
Bedankt voor je tip dus. :Y)

[edit]
Wat is eigenlijk het tegen-effect waarom je slow bump/rebound juist zachter zou moeten zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 09-12-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:33:
[...]

[edit]
Wat is eigenlijk het tegen-effect waarom je slow bump/rebound juist zachter zou moeten zetten?
Als je het te ver doorvoert kan het een slecht effect hebben op de balans van je wagen op andere momenten. Ik merk altijd een tikje onderstuur in snelle bochten als ik deze wijziging doorvoer. Maar dat is vaak wel weer te compenseren.

Ik zal proberen uit te leggen hoe het werkt, als je weet hoe het werkt is het veel makkelijker om aanpassingen te maken, ook om andere problemen met balans op te lossen (bedenk bijv. eens wat de dampers doen als je vol op het gas gaat staan).
Je moet het zo zien, het chassis wordt in evenwicht gehouden door de voor- en achterwielophangingen. Als je langdurig remt (einde rechte stuk voor een langzame bocht bijv.), gaat het gewicht naar voren en wil het chassis naar voren gaan hellen.
Wat de dampers doen, is die gewichtsoverdracht van het chassis onder controle houden. De bump instelling is de stijfheid bij compressie van de damper, en de rebound bij decompressie. Bij het aanremmen wil de achterkant omhoog, en gaat de achterste damper dus decomprimeren en de voorste comprimeren, vandaar dat je die stijver wilt zetten als je een betere balans bij het aanremmen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word nu echt agressief van dit spel. Die AI is zo vreselijke kloterig.

Voorbeelden: ik rij op het rechte stuk van monza junior, komt er een auto uit de pits en die boort zn wagen zo in die van mij (hij komt naar links om die bocht naar rechts beter te kunnen maken) En dit doen ze echt vaker.

Of ik rij, rem aan voor een bocht, blijkt dat de AI later wil remmen ofzo en boort zich vol in mn achterkant :r

Het lijkt wel alsof de AI net zo rijdt alsof jij er niet bent, en als je dan toevallig op een plek rijdt dat ze gewoon dwars door je heen willen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Heb het eigenlijk nog nooit anders gezien met AI
zo leer je wel dat je ook op de andere auto's moet letten, maar het hoort niet te kunnen!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:17:
ik word nu echt agressief van dit spel. Die AI is zo vreselijke kloterig.

Voorbeelden: ik rij op het rechte stuk van monza junior, komt er een auto uit de pits en die boort zn wagen zo in die van mij (hij komt naar links om die bocht naar rechts beter te kunnen maken) En dit doen ze echt vaker.

Of ik rij, rem aan voor een bocht, blijkt dat de AI later wil remmen ofzo en boort zich vol in mn achterkant :r

Het lijkt wel alsof de AI net zo rijdt alsof jij er niet bent, en als je dan toevallig op een plek rijdt dat ze gewoon dwars door je heen willen ofzo :/
Tja één van de reden om online te rijden, en dan vooral met een League heb je helemaal geen gezeik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet online :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeik dan niet en
GA HET SPEL KOPEN DAN! }:| }:| }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:44:
[...]

Zeik dan niet en
GA HET SPEL KOPEN DAN! }:| }:| }:|
:>

blij toe dat ik mn zuurverdiende centjes niet aan verspeeld heb, met deze zure AI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:51:
[...]

blij toe dat ik mn zuurverdiende centjes niet aan verspeeld heb, met deze zure AI :P
Afgunst O-)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we a.s. zondag iig vrij laten om te knallen met GoT :?

Rijden we met de BMW M3 cup die ik een post of 10-15 geleden geplaatst hebt en moeten we alleen kijken naar het circuit maar nogmaals Monza junior heeft mijn voorkeur :)

Mochten we het niet volkrijgen dan spam ik ook nog wel op een paar andere fora's zodat we met 28 man aan de start staan...WOEI 7(8)7

Owww en Repeat...rij jij maar lekker tegen de AI......hollander _O- :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:28:

Rijden we met de BMW M3 cup die ik een post of 10-15 geleden geplaatst hebt en moeten we alleen kijken naar het circuit maar nogmaals Monza junior heeft mijn voorkeur :)

Mochten we het niet volkrijgen dan spam ik ook nog wel op een paar andere fora's zodat we met 28 man aan de start staan...WOEI 7(8)7

Voor mij komt persoonlijk aankomende Woensdag of Zondag 24 December beter uit. Aangezien ik volgende week zondag race heb, die ik dacht vandaag te hebben, maar had me vergist |:( 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zucht. Sommige nederlanders...
hebben echt een bord voor hun kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Volgens mij is het de bedoeling om vooral Online te racen, als je dan close racing hebt, waarbij je met geknepen billen zit achter je stuur. Dat je echt niet anders wilt, want dat is echt zo gaaf _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Note-to-self....zondag vrij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dutch3men schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:46:
[...]

Voor mij komt persoonlijk aankomende Woensdag of Zondag 24 December beter uit. Aangezien ik volgende week zondag race heb, die ik dacht vandaag te hebben, maar had me vergist |:( 8)7.
Woensdag is altijd lastiger en zondag de 24e zal vrijwel niemand kunnen denk ik.

Aankomende zondag is prima wat mij betreft.
Monza junior heb ik 1 keertje gerden van de week, op een natte baan, was best grappig maar ik zie zo moeilijk voor me hoe je daar fatsoenlijk kunt racen met 28 wagens op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zamorano schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:00:
[...]

Als je het te ver doorvoert kan het een slecht effect hebben op de balans van je wagen op andere momenten. Ik merk altijd een tikje onderstuur in snelle bochten als ik deze wijziging doorvoer. Maar dat is vaak wel weer te compenseren.

Ik zal proberen uit te leggen hoe het werkt, als je weet hoe het werkt is het veel makkelijker om aanpassingen te maken, ook om andere problemen met balans op te lossen (bedenk bijv. eens wat de dampers doen als je vol op het gas gaat staan).
Je moet het zo zien, het chassis wordt in evenwicht gehouden door de voor- en achterwielophangingen. Als je langdurig remt (einde rechte stuk voor een langzame bocht bijv.), gaat het gewicht naar voren en wil het chassis naar voren gaan hellen.
Wat de dampers doen, is die gewichtsoverdracht van het chassis onder controle houden. De bump instelling is de stijfheid bij compressie van de damper, en de rebound bij decompressie. Bij het aanremmen wil de achterkant omhoog, en gaat de achterste damper dus decomprimeren en de voorste comprimeren, vandaar dat je die stijver wilt zetten als je een betere balans bij het aanremmen wilt.
Je uitleg is heel helder en een stuk duidelijker dan wat ik tot nu toe gelezen heb.
Het is idd een stuk makkelijker als je begrijpt wat het precies doet.
Nogmaals dank want ik ben wbt de setup weer een stukje verder. :)
Het viel me trouwens op dat bij GT wagens de slow-rebound achter erg los staat.

Bij deze meldt ik me ook even aan voor de M3 race.
Zondag, mits niet 's avonds, is voor mij ook prima.
Circuit maakt me niet zoveel uit maar graag wel een paar uurtjes voor de race bekend maken ivm trainen als het om een baan gaat waar ik minder bekend ben.
Overigens lijkt mij Imola wel een goede keuze kwa lengte en bekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:21:
[...]Bij deze meldt ik me ook even aan voor de M3 race.
Zondag, mits niet 's avonds, is voor mij ook prima.
Circuit maakt me niet zoveel uit maar graag wel een paar uurtjes voor de race bekend maken ivm trainen als het om een baan gaat waar ik minder bekend ben.
Overigens lijkt mij Imola wel een goede keuze kwa lengte en bekendheid.
Grote kans dat het 's avonds is, al komt het mij ook beter uit als het in de middag is, aangezien ik die avond zelf een league race heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:42
Ik doe ook mee. :)

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

* Pjottski lijkt het ook leuk om deel te nemen aan een GTR2 GoT race. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
* NiaX wil ook wel graag mee doen, ondanks dat ik nog niet zo heel erg ervaren ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Op welk circuit dan? :P Afhankelijk van het circuit/auto doe ik wel mee :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NiaX schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:36:
* NiaX wil ook wel graag mee doen, ondanks dat ik nog niet zo heel erg ervaren ben...
Hoe meer man hoe leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Angeloonie schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:59:
Op welk circuit dan? :P Afhankelijk van het circuit/auto doe ik wel mee :P
Monza Junior/M3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.