Sorry voor de onduidelijke topic-titel maar ik kom er echt niet uit!
Ik heb vandeweek een Playstation II gekocht en deze krijg ik niet normaal aangesloten op m'n tv!
Je zou zeggen: Ga naar het Playstation II topic maar dat is het niet! Hij werkt perfect als alleen de Playstation II is aangesloten op m'n tv'tje maar ik denk ik te weinig aansluitingen heb voor wat ik wil...
Wat ik wil is:
-Muziek van m'n computer via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de tv via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de dvd-speler via m'n stereo toren afspelen
-Beeld van de dvd-speler op m'n tv afspelen
-Muziek van de Playstation II via m'n toren afspelen
-Beeld van de Playstation II op m'n tv afspelen
De eerste 4 punten lukken me wel (staan al pff maanden zo aangesloten) maar de laatste 2 dus niet!
Het gaat over de volgende appartuur met de volgende aansluitingen:
1. TV: Merk Seleco met 1 SCART-aansluiting
2. DVD-speler: Merk Aristona met 1 SCART-aansluiting/ 1 S-video/ 1 audio out rechts/ 1 audio out links
3. Stereo-toren: Merk Sony met 1 audio in rechts/ 1 audio in links
4. Playstation II met 1 S-video out/ 1 audio out links/ 1 audio out rechts
5. Computer met 1 audio out rechts/ 1 audio out links
Het staat nu als volgende opgesteld:
-Aan de DVD-speler zit via de SCART een 3 SCART-plug aangesloten.
Zodoende kan ik dus gebruik maken van 3 SCART-aansluitingen
-de eerste zit via een SCART-SCART op m'n tv'tje aangesloten
-in de tweede SCART-aansluiting zit zo'n plug
-de derde SCART-aansluiting is leeg
Ik kom zo terug op m'n 3 SCART-plug....
Omdat m'n stereo-toren maar 1 audio in rechts en 1 audio in links bevatte heb ik hierin al twee
tulp-stekker-pluggen gedaan! Zodoende heb ik vanaf m'n computer een tulpstekker lopen die
aangesloten is op m'n stereo-toren en vanaf deze plug in m'n 3 SCART-plug lopen dus ook kabels naar m'n stereotoren. Zodoende werkt alles qua beeld en geluid perfect!
MAAR NU:
Ik heb dus een Playstation II gekocht
die ik dus wil aansluiten op m'n tv en die 't volgende moet kunnen:
Bij de Playstation zat deze kabel geleverd. Dit is dus een speciale PS II kabel met daaraan 1 S-video out/ 1 audio rechts out/ 1 audio links out! Deze kan alleen in de Playstation! Ook zat deze plug erbij (dit is niet het werkelijke plaatje. De bijgeleverde plug had geen in/output schakelaar!)
Ik heb de S-video en de 2 audio aansluitingen dus in die SCART-plug gedaan en deze SCART-plug in de derde vrije opening van m'n 3 SCART-plug gedaan met de gedachten dat 't zo ging werken...
NOT! Ik krijg gewoon geen beeld/ geluid op m'n tv/ stereotoren!
Als ik de SCART-SCART aansluiting uit m'n tv haal en er de SCART-playstation kabels indoe kan ik dus Playstationen op m'n TV! Maarja dan kan ik dus geen tv / dvd meer kijken! Omdat m'n TV in 'n soort van ingebouwde kast staat is het niet de bedoeling om elke keer achter m'n tv te kruipen, SCART-aansluitingen uit m'n tv te halen/ in m'n tv te doen om te wisselen tussen gamen en tv/dvd...
Ik wil dus dat alles gewoon staat aangesloten en alles gewoon werkt zoals ik het wil
Ik kan uiteraard wel een nieuwe tv kopen met 2 SCART-aansluitingen / met S-video/ Audio erop
maar om even 200 euro neer te leggen omdat ik dan goed alles aan kan sluiten vind ik een beetje TE
Nu dus de vraag:
-Kan ik op een of andere manier toch alles 'goed' aansluiten of is 'n nieuwe tv toch het best...
Als er nog onduidelijkheden zijn: Zeg het me dan en ik probeer 't dan alsnog zo goed mogelijk uit te leggen
Ik heb vandeweek een Playstation II gekocht en deze krijg ik niet normaal aangesloten op m'n tv!
Je zou zeggen: Ga naar het Playstation II topic maar dat is het niet! Hij werkt perfect als alleen de Playstation II is aangesloten op m'n tv'tje maar ik denk ik te weinig aansluitingen heb voor wat ik wil...
Wat ik wil is:
-Muziek van m'n computer via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de tv via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de dvd-speler via m'n stereo toren afspelen
-Beeld van de dvd-speler op m'n tv afspelen
De eerste 4 punten lukken me wel (staan al pff maanden zo aangesloten) maar de laatste 2 dus niet!
Het gaat over de volgende appartuur met de volgende aansluitingen:
1. TV: Merk Seleco met 1 SCART-aansluiting
2. DVD-speler: Merk Aristona met 1 SCART-aansluiting/ 1 S-video/ 1 audio out rechts/ 1 audio out links
3. Stereo-toren: Merk Sony met 1 audio in rechts/ 1 audio in links
4. Playstation II met 1 S-video out/ 1 audio out links/ 1 audio out rechts
5. Computer met 1 audio out rechts/ 1 audio out links
Het staat nu als volgende opgesteld:
-Aan de DVD-speler zit via de SCART een 3 SCART-plug aangesloten.
Zodoende kan ik dus gebruik maken van 3 SCART-aansluitingen
-de eerste zit via een SCART-SCART op m'n tv'tje aangesloten
-in de tweede SCART-aansluiting zit zo'n plug
-de derde SCART-aansluiting is leeg
Ik kom zo terug op m'n 3 SCART-plug....
Omdat m'n stereo-toren maar 1 audio in rechts en 1 audio in links bevatte heb ik hierin al twee
tulp-stekker-pluggen gedaan! Zodoende heb ik vanaf m'n computer een tulpstekker lopen die
aangesloten is op m'n stereo-toren en vanaf deze plug in m'n 3 SCART-plug lopen dus ook kabels naar m'n stereotoren. Zodoende werkt alles qua beeld en geluid perfect!
MAAR NU:
Ik heb dus een Playstation II gekocht
die ik dus wil aansluiten op m'n tv en die 't volgende moet kunnen:
Bij de Playstation zat deze kabel geleverd. Dit is dus een speciale PS II kabel met daaraan 1 S-video out/ 1 audio rechts out/ 1 audio links out! Deze kan alleen in de Playstation! Ook zat deze plug erbij (dit is niet het werkelijke plaatje. De bijgeleverde plug had geen in/output schakelaar!)
Ik heb de S-video en de 2 audio aansluitingen dus in die SCART-plug gedaan en deze SCART-plug in de derde vrije opening van m'n 3 SCART-plug gedaan met de gedachten dat 't zo ging werken...
NOT! Ik krijg gewoon geen beeld/ geluid op m'n tv/ stereotoren!
Als ik de SCART-SCART aansluiting uit m'n tv haal en er de SCART-playstation kabels indoe kan ik dus Playstationen op m'n TV! Maarja dan kan ik dus geen tv / dvd meer kijken! Omdat m'n TV in 'n soort van ingebouwde kast staat is het niet de bedoeling om elke keer achter m'n tv te kruipen, SCART-aansluitingen uit m'n tv te halen/ in m'n tv te doen om te wisselen tussen gamen en tv/dvd...
Ik wil dus dat alles gewoon staat aangesloten en alles gewoon werkt zoals ik het wil
Ik kan uiteraard wel een nieuwe tv kopen met 2 SCART-aansluitingen / met S-video/ Audio erop
maar om even 200 euro neer te leggen omdat ik dan goed alles aan kan sluiten vind ik een beetje TE
Nu dus de vraag:
-Kan ik op een of andere manier toch alles 'goed' aansluiten of is 'n nieuwe tv toch het best...
Als er nog onduidelijkheden zijn: Zeg het me dan en ik probeer 't dan alsnog zo goed mogelijk uit te leggen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit