Nieuwe tv nodig of..

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Sorry voor de onduidelijke topic-titel maar ik kom er echt niet uit!

Ik heb vandeweek een Playstation II gekocht en deze krijg ik niet normaal aangesloten op m'n tv!
Je zou zeggen: Ga naar het Playstation II topic maar dat is het niet! Hij werkt perfect als alleen de Playstation II is aangesloten op m'n tv'tje maar ik denk ik te weinig aansluitingen heb voor wat ik wil...

Wat ik wil is:
-Muziek van m'n computer via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de tv via m'n stereo-toren afspelen
-Muziek van de dvd-speler via m'n stereo toren afspelen
-Beeld van de dvd-speler op m'n tv afspelen
-Muziek van de Playstation II via m'n toren afspelen
-Beeld van de Playstation II op m'n tv afspelen

De eerste 4 punten lukken me wel (staan al pff maanden zo aangesloten) maar de laatste 2 dus niet!

Het gaat over de volgende appartuur met de volgende aansluitingen:
1. TV: Merk Seleco met 1 SCART-aansluiting
2. DVD-speler: Merk Aristona met 1 SCART-aansluiting/ 1 S-video/ 1 audio out rechts/ 1 audio out links
3. Stereo-toren: Merk Sony met 1 audio in rechts/ 1 audio in links
4. Playstation II met 1 S-video out/ 1 audio out links/ 1 audio out rechts
5. Computer met 1 audio out rechts/ 1 audio out links

Het staat nu als volgende opgesteld:

-Aan de DVD-speler zit via de SCART een 3 SCART-plug aangesloten.
Zodoende kan ik dus gebruik maken van 3 SCART-aansluitingen

-de eerste zit via een SCART-SCART op m'n tv'tje aangesloten
-in de tweede SCART-aansluiting zit zo'n plug
-de derde SCART-aansluiting is leeg

Ik kom zo terug op m'n 3 SCART-plug....

Omdat m'n stereo-toren maar 1 audio in rechts en 1 audio in links bevatte heb ik hierin al twee
tulp-stekker-pluggen gedaan! Zodoende heb ik vanaf m'n computer een tulpstekker lopen die
aangesloten is op m'n stereo-toren en vanaf deze plug in m'n 3 SCART-plug lopen dus ook kabels naar m'n stereotoren. Zodoende werkt alles qua beeld en geluid perfect!

MAAR NU:
Ik heb dus een Playstation II gekocht
die ik dus wil aansluiten op m'n tv en die 't volgende moet kunnen:
-Muziek van de Playstation II via m'n toren afspelen
-Beeld van de Playstation II op m'n tv afspelen

Bij de Playstation zat deze kabel geleverd. Dit is dus een speciale PS II kabel met daaraan 1 S-video out/ 1 audio rechts out/ 1 audio links out! Deze kan alleen in de Playstation! Ook zat deze plug erbij (dit is niet het werkelijke plaatje. De bijgeleverde plug had geen in/output schakelaar!)
Ik heb de S-video en de 2 audio aansluitingen dus in die SCART-plug gedaan en deze SCART-plug in de derde vrije opening van m'n 3 SCART-plug gedaan met de gedachten dat 't zo ging werken...

NOT! Ik krijg gewoon geen beeld/ geluid op m'n tv/ stereotoren!

Als ik de SCART-SCART aansluiting uit m'n tv haal en er de SCART-playstation kabels indoe kan ik dus Playstationen op m'n TV! Maarja dan kan ik dus geen tv / dvd meer kijken! Omdat m'n TV in 'n soort van ingebouwde kast staat is het niet de bedoeling om elke keer achter m'n tv te kruipen, SCART-aansluitingen uit m'n tv te halen/ in m'n tv te doen om te wisselen tussen gamen en tv/dvd...

Ik wil dus dat alles gewoon staat aangesloten en alles gewoon werkt zoals ik het wil O-)

Ik kan uiteraard wel een nieuwe tv kopen met 2 SCART-aansluitingen / met S-video/ Audio erop
maar om even 200 euro neer te leggen omdat ik dan goed alles aan kan sluiten vind ik een beetje TE

Nu dus de vraag:
-Kan ik op een of andere manier toch alles 'goed' aansluiten of is 'n nieuwe tv toch het best...

Als er nog onduidelijkheden zijn: Zeg het me dan en ik probeer 't dan alsnog zo goed mogelijk uit te leggen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Jij sluit je playstation aan op je tv, en klaagt dat je geen geluid hebt op je stereo.

Heb je meer apparaten dan aansluitingen op je tv, dan zul je aan de slag moeten met een scartschakeldoos. die dingen zijn te koop vanaf 15 euro.
Kan je meerdere apparaten op aan sluiten.. schakelen doe je via een schakelaar of afstandbediening (afhankelijk van de uitvoering).
Die dingen hebben meerdere uitgangen.. 1 gaat naar je tv. 1 naar je stereo.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 14-10-2006 14:56 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als ik het zo bekijk, heb je een andere SCART-omschakelaar nodig.
De "3 SCART plug" die jij beschrijft, lijkt me een apparaat wat zelf schakelt (aangezien er ook een voedingsspanning nodig is, aan het plaatje te zien) als er een signaal wordt aangeboden via pin 8 van de SCART-aansluiting. Guess what: die SCART-adapter zet geen signaal op pin 8, omdat ie dat eenvoudig niet kan, met als gevolg dat je omschakelaar niet omschakelt. ;)

Volg je me nog?

Ik denk dat als je een handmatige omschakelaar koopt (twee tientjes bij MediaMarkt), en zelf dus omschakelt tussen DVD en PS2, je wel beeld en geluid krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaj. op 14-10-2006 15:00 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
stop de tulp pluggen in je versterker (rood en wit) en duw de gele in de scartomvormer en pleur die in een scartomvormer.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:06:
stop de tulp pluggen in je versterker (rood en wit) en duw de gele in de scartomvormer en pleur die in een scartomvormer.
maakt toch geen ruk uit man, dan schakelt dat kastje nogsteeds niet hoor..

Verwijderd

Kaj. schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:59:
Als ik het zo bekijk, heb je een andere SCART-omschakelaar nodig.
De "3 SCART plug" die jij beschrijft, lijkt me een apparaat wat zelf schakelt (aangezien er ook een voedingsspanning nodig is, aan het plaatje te zien) als er een signaal wordt aangeboden via pin 8 van de SCART-aansluiting. Guess what: die SCART-adapter zet geen signaal op pin 8, omdat ie dat eenvoudig niet kan, met als gevolg dat je omschakelaar niet omschakelt. ;)

Volg je me nog?

Ik denk dat als je een handmatige omschakelaar koopt (twee tientjes bij MediaMarkt), en zelf dus omschakelt tussen DVD en PS2, je wel beeld en geluid krijgt.
Doe nou maar wat Kaj zegt, is je probleem opgelost ;)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
Inderdaad het beste is om een goede SCART Switch the halen..
Let er dan wel op dat je er een haalt die geschikt is voor RGB/S-Video op alle ingangen!!
Ook hebben de meeste SCART switches extra audio uitgangen.
Zie hiervoor ook dit topic:
SCART switch; RGB of niet?

Wel opmerkelijk dat je er een S-video kabel bij gekregen hebt :)
De vraag is dan wel of die Seleco om kan gaan met S-Video via de SCART.

Voor het beste beeldresultaat is het aan te raden om een SCART-RGB kabel gebruiken inplaats van de bijgeleverde kabels.

• CLB
  • Niet online
job schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:54:
Jij sluit je playstation aan op je tv, en klaagt dat je geen geluid hebt op je stereo.
Klaag ik niet over :)
Geluid van m'n PS via m'n stereo is geen probleem. Moet ik alleen wat kabeltjes omgooien
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:12:
[...]
Doe nou maar wat Kaj zegt, is je probleem opgelost ;)
Kan ik daar bij de MM om vragen? Heeft er iemand 'n goed plaatje
The_Doman schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:23:
Wel opmerkelijk dat je er een S-video kabel bij gekregen hebt :)
De vraag is dan wel of die Seleco om kan gaan met S-Video via de SCART.
Naja als ik de SCART in m'n tv plug waar de S-video/ Audio kabels vanuit m'n PS op aangesloten zijn werkt het perfect dus dan kan de Seleco wel met S-video omgaan toch?
The_Doman schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:23:
Voor het beste beeldresultaat is het aan te raden om een SCART-RGB kabel gebruiken inplaats van de bijgeleverde kabels.
Yes weet ik. Maarja het is maar op 'n 37 cm beeldschermpje en vind 't beeld wel goed dus!

En als ik toch een nieuwe tv koop en m'n huidige opstelling/ kabels/ SCART-boxen wil gebruiken...
-Kan ik dan de Playstation II in de 2e SCART-aansluiting doen en zodoende gewoon gamen/ tven/ dvden en al het geluid via m'n stereo laten lopen? (ik gebruik dan 1 SCART direct voor m'n Playstation en 1 SCART gaat dus naar die '3 SCART-plug')
-Of als er S-video/ Audio aansluitingen opzitten sluit ik m'n PS daarop aan en de rest laat ik 't zelfde?

[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 14-10-2006 15:53 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online
Kickje voor m'n laatste vraag...

• Megamind
Die scartswitch gaat echt niet anders werken al sloot je hem op een plasma tv aan. Een nieuwe TV heeft natuurlijk vaak wel een optie voor de RGB aansluiting zodat je het zonder scart kan doen. Maar waarom zo moeilijk als je voor 25 euro een nieuwe scartswitch kan halen bij de mediamarkt?

• CLB
  • Niet online
Om dit nog 1x te kicken en m'n definitieve keuze te maken:
Megamind schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:13:
Een nieuwe TV heeft natuurlijk vaak wel een optie voor de RGB aansluiting zodat je het zonder scart kan doen.
Ik heb dus 'n nieuw tv'tje op het oog: Proline G1560

Deze heeft dus 1 SCART aansluiting en 2 tulp (1 geel: video / 1 wit: geluid)

-Als ik de SCART gewoon gebruik voor m'n huidige setup (beschreven in de TS)
-en ik de playstation alleen aansluit via de gele tulp (dus video)
-en ik de rode en witte tulp die uit de Playstation komen op m'n toren aansluit

dan kan ik toch playstationen op m'n nieuwe tv'tje en dat geluid gaat dan toch via m'n boxen?

• Megamind
Ja, maar de beeldkwaliteit zal niet zo mooi zijn als met een normale scartkabel maar het kan wel.

• CLB
  • Niet online
okee dan weet ik 't zeker en ga ik deze tv aanschaffen!

M'n oude tv is 10 jaar oud, is lelijk en geeft brak beeld dus

• CLB
  • Niet online
Nog even terugkomend op mijn verhaal!

Heb de TV inmiddels gekocht! Wat 'n leuke klein dingetje zeg voor 120 euro!

Playstation staat aangesloten! Geluid niet via m'n boxen maar gewoon via tv!
Er zit op de tv ook 'n hoofdtelefoonaansluiting, erg handig om snachts te gamen :9

Pagina: 1