SCART switch; RGB of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90517

Topicstarter
Ik heb gisteren een Gamecube gekocht en heb er ook maar meteen een RGB SCART kabel bijgekocht. Ik heb vandaag eventjes het verschil bekeken tussen composiet en RGB en het verschil is enorm.

Ik heb hier ook nog een Playstation 2 staan en ben nu van plan om daar ook een RGB SCART kabel voor te kopen, hij zit nu nog gewoon met composiet aangesloten. Ik heb alleen een probleem: ik heb maar 1 SCART ingang op mijn TV die ook RGB aankan.

Ik zit er dus over te denken om zo'n SCART switch te kopen, dus zo'n kastje waar meerdere SCART aansluitingen op zitten waartussen je kan switchen, met 1 SCART kabel die naar de TV toeloopt. Ik kwam deze tegen: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=83&product=418. Alleen vraag ik me af: als ik daar mijn Gamecube en PS2 met RGB SCART kabels op aansluit, blijft het signaal in de kabel die naar de TV gaat dan ook gewoon RGB of wordt het dan gewoon weer composiet? Want anders heb ik niks aan die RGB kabels natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 90517 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:18:

Ik zit er dus over te denken om zo'n SCART switch te kopen, dus zo'n kastje waar meerdere SCART aansluitingen op zitten waartussen je kan switchen, met 1 SCART kabel die naar de TV toeloopt. Ik kwam deze tegen: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=83&product=418.
Dat schakelkastje zal niet voldoen voor RGB signalen, ook zijn zulke plastic kastjes erg gevoelig voor storingen.

Ga voor een goede metalen SCART switch waarbij je erop moet letten dat deze RGB op alle ingangen door kan geven.
Veel van zulke schakelaars die in omloop zijn kunnen vaak maar op 1 ingang RGB doorgeven.
Eentje die wel voldoet voor RGB is bijvoorbeeld deze:
HQ Scart switch extra

Zie ook:
Scartsplitter vraagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aanraders, ze kosten wel aardig wat, maar dan heb je ook wat (ook toekomst voorbereid, want ze ondersteunen HD component (voor XBOX360/PS3), want de de cinch (geel+wit+rood) aansluitingen staan los van de scarts, dus die switchen door, waardoor je de output cinch kan gebruiken als output Component :), waardoor er dus 6 component apps op kunnen :), nu gebruik ik alleen nog scart.

- Joytech's JS965 AV Control Center | € 60,- | Specs |
  • Suitable for DVD and VCR Players, Satellite Receivers, Camcorders, PlayStation®, Xbox™, GameCube™ or other AV equipment
  • 4 input to 1 output with Electronic Switching
  • 4 Analog/Digital AV inputs including: RGB SCART, S-Video, Phono RCA separates and Digital Optical
  • Master output comprising of RGB SCART, S-Video, Phono RCA separates and Digital Optical
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss
  • Remote Controller Unit included
  • Solid Metal Casing for enhanced electrical interference screening
  • Standardised 430mm width
- Joytech AV Control Center 2 | € 89,99 | Specs | Bol.com
  • 6 input to 1 output with electronic switching
  • 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs
  • 2 Digital Optical inputs
  • 2 Ethernet ports
  • 6 S-Video inputs
  • 6 Composite Video (gold plated)
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated)
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name
  • Remote Controller with a 5 metre range
  • Stylish design to complement your existing AV equipment
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide
Ik heb sinds kort de Joytech AV Control Center 2, echt een super apperaat, geen kwaliteitverlies van het beeld, ik heb er de volgende apperaten op:
Poort1: DVD
Poort2: DVB-C: Panasonic ontvanger voor DTV
Poort3: GameCube, met originele RGB scart
Poort4: VCR
Poort5: PC Via S-Video
Poort6=Front aansluiting

Het display is instelbaar, per input kan je een naam in beeld zien.

Indien je interesse hebt kan ik er wel foto's van maken :).

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 28-05-2006 14:42 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik gebruik de "3-weg scart schakelaar" van 9 euro op deze pagina: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_47.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:19
Slogra schreef op zondag 28 mei 2006 @ 09:54:
Ik gebruik de "3-weg scart schakelaar" van 9 euro op deze pagina: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_47.html
Die kan dus waarschijnlijk NIET 3 x RGB schakelen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
Slogra schreef op zondag 28 mei 2006 @ 09:54:
Ik heb een SCART schakeldoos vergelijkbaar met die SCART Video Control Unit van 18 euro. Volledig metale behuizing, en alle SCART connectoren zijn volledig verbonden, dus ook met RGB. Als je een simpele maar degelijke oplossing wilt, dan is zo'n ding prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90517

Topicstarter
BiG-GuY schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:16:
Aanraders, ze kosten wel aardig wat, maar dan heb je ook wat (ook toekomst voorbereid, want ze ondersteunen HD component (voor XBOX360/PS3), want de de cinch (geel+wit+rood) aansluitingen staan los van de scarts, dus die switchen door, waardoor je de output cinch kan gebruiken als output Component :), waardoor er dus 6 component apps op kunnen :), nu gebruik ik alleen nog scart.

- Joytech's JS965 AV Control Center | € 60,- | Specs |
  • Suitable for DVD and VCR Players, Satellite Receivers, Camcorders, PlayStation®, Xbox™, GameCube™ or other AV equipment
  • 4 input to 1 output with Electronic Switching
  • 4 Analog/Digital AV inputs including: RGB SCART, S-Video, Phono RCA separates and Digital Optical
  • Master output comprising of RGB SCART, S-Video, Phono RCA separates and Digital Optical
  • Remote Controller Unit included
  • Standardised 430mm width
- Joytech AV Control Center 2 | € 89,99 | Specs | Bol.com
  • 6 input to 1 output with electronic switching
  • 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs
  • 2 Digital Optical inputs
  • 2 Ethernet ports
  • 6 S-Video inputs
  • 6 Composite Video (gold plated)
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated)
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name
  • Remote Controller with a 5 metre range
  • Stylish design to complement your existing AV equipment
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide
Ik heb sinds kort de Joytech AV Control Center 2, echt een super apperaat, geen kwaliteitverlies van het beeld, ik heb er de volgende apperaten op:
Poort1: DVD
Poort2: DVB-C: Panasonic ontvanger voor DTV
Poort3: GameCube, met originele RGB scart
Poort4: VCR
Poort5: PC Via S-Video
Poort6=Front aansluiting

Het display is instelbaar, per input kan je een naam in beeld zien.

Indien je interesse hebt kan ik er wel foto's van maken :).
mmm, 90 euro vind ik wel erg duur voor zo'n ding. Misschien dat ie er nog een keer komt als ik meer consoles en apparaten heb (ik ga zeker eind dit jaar een Wii kopen en heel misschien ook nog een keer een Xbox 360). Maar in ieder geval bedankt voor je zeer informatieve post!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90517 op 28-05-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34

job

The_Doman schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:37:
Veel van zulke schakelaars die in omloop zijn kunnen vaak maar op 1 ingang RGB doorgeven.
Eentje die wel voldoet voor RGB is bijvoorbeeld deze:
HQ Scart switch extra
Even een vraagje wat hier misschien los van staat.
Ik heb bijna dezelfde switch, maar de versie die maar op 1 scart aansluiting rgb doorgeeft..
Zou ik de rgb draden intern toch aan kunnen sluiten en zo een volledig rgb doorgevende switch kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 28-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
The_Doman schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:34:
[...]

Die kan dus waarschijnlijk NIET 3 x RGB schakelen.......
Hij heeft 2 ingangen en 1 uitgang, dus je kan tussen twee apparaten schakelen. RGB werkt op beide ingangen.

Edit: ik ben trouwens op zoek naar een switchbox met 3 ingangen. Ik heb namelijk een dvd-speler, xbox en gamecube waartussen ik wil schakelen. Graag zo goedkoop mogelijk en natuurlijk moet ie RGB geven op alle ingangen/uitgangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Slogra op 28-05-2006 14:31 ]

Pagina: 1