Hallo iedereen,
Ik heb een budget pc'tje samengesteld uit de volgende onderdelen.
1x x-gear kast met 400watt voeding.
1x asrock 939dual-vsta moederbord
1x amd athlon 64 3200+ (boxed)
1x 512 mb geheugen
1x wd 80 gb sata
1x asus geforce fx 600le
1x asus cd/dvd drive
Nou heb ik een redelijk groot probleem.
Ik heb alles aangesloten. eerste keer opstarten ik dacht fijn hij doet het en de bios herkent alles.
opluchting, gelijk maar even de cd/dvd drive bovenaan het boot-menuutje gezet om vervolgens de windows cd erin te doen en te installeren. tot daar ging het goed.
het gaat hier om een legale versie van windows xp.
Maar de cd/dvd drive wil met geen mogelijkheid van de cd booten.
elke ker krijg ik weer het zelfde scherm dat tie niet kan booten en dat ik er een cd'tje inmoet stoppen en dan op een knop moet drukken.
ik dacht misschien is de dvd drive DOA. niet dus want ik haal een dvd drive uit een andere pc sluit hem aan exact hetzelfde probleem. hij wil gewoon niet booten vanaf cd's. ook ander geheugen moduletje eringeprikt. maakt allemaal neit uit. >> zelfde probleem.
Ik ben dus ten einde raad. en heb me daarom aangemeld voor dit forum in de hoop dat iemand mij verder kan helpen. ik heb kortom alles al geprobeerd. HIJ WIL GVD NIET BOOTEN
alvast bedankt iedereen,
ik hoop op goeie raad.
Ik heb een budget pc'tje samengesteld uit de volgende onderdelen.
1x x-gear kast met 400watt voeding.
1x asrock 939dual-vsta moederbord
1x amd athlon 64 3200+ (boxed)
1x 512 mb geheugen
1x wd 80 gb sata
1x asus geforce fx 600le
1x asus cd/dvd drive
Nou heb ik een redelijk groot probleem.
Ik heb alles aangesloten. eerste keer opstarten ik dacht fijn hij doet het en de bios herkent alles.
opluchting, gelijk maar even de cd/dvd drive bovenaan het boot-menuutje gezet om vervolgens de windows cd erin te doen en te installeren. tot daar ging het goed.
het gaat hier om een legale versie van windows xp.
Maar de cd/dvd drive wil met geen mogelijkheid van de cd booten.
elke ker krijg ik weer het zelfde scherm dat tie niet kan booten en dat ik er een cd'tje inmoet stoppen en dan op een knop moet drukken.
ik dacht misschien is de dvd drive DOA. niet dus want ik haal een dvd drive uit een andere pc sluit hem aan exact hetzelfde probleem. hij wil gewoon niet booten vanaf cd's. ook ander geheugen moduletje eringeprikt. maakt allemaal neit uit. >> zelfde probleem.
Ik ben dus ten einde raad. en heb me daarom aangemeld voor dit forum in de hoop dat iemand mij verder kan helpen. ik heb kortom alles al geprobeerd. HIJ WIL GVD NIET BOOTEN
alvast bedankt iedereen,
ik hoop op goeie raad.