Toon posts:

Zelfbouw pc wil op geen enkele manier van cd/dvd booten???!!

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een budget pc'tje samengesteld uit de volgende onderdelen.

1x x-gear kast met 400watt voeding.
1x asrock 939dual-vsta moederbord
1x amd athlon 64 3200+ (boxed)
1x 512 mb geheugen
1x wd 80 gb sata
1x asus geforce fx 600le
1x asus cd/dvd drive

Nou heb ik een redelijk groot probleem.

Ik heb alles aangesloten. eerste keer opstarten ik dacht fijn hij doet het en de bios herkent alles.
opluchting, gelijk maar even de cd/dvd drive bovenaan het boot-menuutje gezet om vervolgens de windows cd erin te doen en te installeren. tot daar ging het goed.
het gaat hier om een legale versie van windows xp.

Maar de cd/dvd drive wil met geen mogelijkheid van de cd booten.
elke ker krijg ik weer het zelfde scherm dat tie niet kan booten en dat ik er een cd'tje inmoet stoppen en dan op een knop moet drukken.

ik dacht misschien is de dvd drive DOA. niet dus want ik haal een dvd drive uit een andere pc sluit hem aan exact hetzelfde probleem. hij wil gewoon niet booten vanaf cd's. ook ander geheugen moduletje eringeprikt. maakt allemaal neit uit. >> zelfde probleem.

Ik ben dus ten einde raad. en heb me daarom aangemeld voor dit forum in de hoop dat iemand mij verder kan helpen. ik heb kortom alles al geprobeerd. HIJ WIL GVD NIET BOOTEN :( :? :? |:(

alvast bedankt iedereen,

ik hoop op goeie raad.

Verwijderd

First boot device op CDROM zetten

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Volgens mij heeft de TS dat al gedaan.
Heb je hem wel goed aangesloten, master en slave goed staan? check eerst alle basics....
En kijk ook ff of je cd niet beschadigd is ofzo, zou een beetje lullig zijn als je allemaal toeren uithaalt als het uiteindelijk aan de cd zelf ligt.... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door hunters op 14-10-2006 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere cd's gebruikt xp home edition, xp pro zelfs de beta van rc1 van vista.
niks wil lukken volgens de handleiding van men mobo moet de cd/dvd drives in poort IDE 2 netjes gedaan en hem gewoon op master gezet. de bios herkent hem gewoon niks aandehand wat dat betreft.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
maar staat hij in de bios ook op first boot?

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 21:09
Ik zou hem dan ook eventjes op IDE slot 1 proberen. Ook even je IDE kabel checken kan geen kwaad...
DECOY88 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:20:
Vogensmij is dat al 10X duidelijk geweest 8)7

• hunters
DECOY88 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:20:
De TS zegt dat hij de cdrom "bovenaan het boot menutje"heeft gezegd, ik denk dat je er dan van uit kunt gaan dat hij dan cdrom op first boot heeft gezet....
ik vind dit hele probleem nogal raar, ik heb (bijna) dezelfde configuratie en bij mij werkt alles prima, ik hebe alleen een nec als /dvd drive maar ik neem aan dat hij ook een asus moet herkennen.
Tw34jer schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:26:
Ik zou hem dan ook eventjes op IDE slot 1 proberen. Ook even je IDE kabel checken kan geen kwaad...
Ik heb net ff het boekje doorgelezen van het mobo, daar wordt sterk aangeraden om de hd op 1 te zetten en de cddrive op 2. een brakke ide kabel zou indd kunnen

[ Voor 26% gewijzigd door hunters op 14-10-2006 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
IDE slot 1 ook geprobeerd , geen effect. IDE kabel ziet er degelijk uit. zou toch niet kapot kunnen zijn als de bios hem gewoon ziet enzo.

Verwijderd

Topicstarter
je bent niet de enige die dit raar vind, ik begrijp er zelf ook echt helemaal niks van alles zit gewoon goed aangesloten ik heb al een ander dvd drive je geprobeerd hier had ik het zelfde probleem :?
hunters schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:28:
[...]

De TS zegt dat hij de cdrom "bovenaan het boot menutje"heeft gezegd, ik denk dat je er dan van uit kunt gaan dat hij dan cdrom op first boot heeft gezet....
ik vind dit hele probleem nogal raar, ik heb (bijna) dezelfde configuratie en bij mij werkt alles prima, ik hebe alleen een nec als /dvd drive maar ik neem aan dat hij ook een asus moet herkennen.

• hunters
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:28:
IDE slot 1 ook geprobeerd , geen effect. IDE kabel ziet er degelijk uit. zou toch niet kapot kunnen zijn als de bios hem gewoon ziet enzo.
jij kan niet zien hoe de kabel er van binnen uit ziet, zou best iets fout kunnen zitten waardoor hij nog wle herkent maar data doorsturen weer wat moeilijk wordt.
gewoon elke mogelijke situatie uitsluiten en gewoon ff een andere IDE kabel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff een nieuw IDE kabeltje halen de plaatselijke computer zaak is hier nog geen 500 meter vandaan. heb we ff wat frisse lucht nodig.

ik hou jullie op de hoogte.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:05
Moet je hem wel op master zetten als er maar één apparaat aan de kabel hangt?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:17:
Ik heb meerdere cd's gebruikt xp home edition, xp pro zelfs de beta van rc1 van vista.
niks wil lukken volgens de handleiding van men mobo moet de cd/dvd drives in poort IDE 2 netjes gedaan en hem gewoon op master gezet. de bios herkent hem gewoon niks aandehand wat dat betreft.

Verwijderd

al geprobeert om te booten via F11 en dan cdrom te kiezen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:36:
al geprobeert om te booten via F11 en dan cdrom te kiezen?
-_-

ja, dat is nou ook al 10 keer gezegd.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:37:
[...]

-_-

ja, dat is nou ook al 10 keer gezegd.
Nee dus. Na het starten van de PC het boot menu laden om een keuze te maken is wel even iets anders dan alleen de CD/DVD-ROM drive op nr. 1 te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nieuw kabeltje gehaald koste me € 5,65

3x raden :( geen resultaat hij blijft komen met select proper boot device or put in a bootdisc and press any key... zoiets

F11 geprobeerd dit zijn allemaal de standaard dingen.

de oplossingen beginnen opteraken ;(

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 05:06
Misschien ff je jumpers checken achter op je drive(s) ?

Probeer anders ff een livecd van bijv. knoppix, als je daar aan kan komen...misschien ligt het toch wel aan je apparaatherkenning onder windows....is een long shot hoor....

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26
probeer eens in het boot menu van de bios alleen de cd-rom op first te zetten en de rest te disable-en.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Topicstarter
apparaatherkenning onder windows? welke windows.. washet maar zover dat ik windwos erop kreeg. de jumpertjes achter op heb ik gewoon als master ingesteld dit is ook gewoon gebruikelijk met 1 drive. en wat is knoppix ?

Verwijderd

Weet je cker dat de jumpers goed staan, deze hebben niet "altijd" dezelfde positie op de drive namelijk.

Je zei al dat ie in de bios goed herkend werd, daarom zou ik zeggen moet gewoon werken. Porbeer de cd eens in een andere pc, kan geen kwaad in ieder geval..

Is deze cd écht legaal en niet simpel bestanden gekopieerd oid ??

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
En als je nu es ff een diskettestation der in pleurt en met opstartdiskettes gaat werken? Een biosupdate zou anders ook geen kwaad kunnen.

http://specs.tweak.to/16567

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Brand je (windows?) cd eens opnieuw maar dan langzaam (8x ofzo) ipv 32x+

Wel eens vaker gehad dan vooral gebrande cds niet booten als ze te snel gebrand zijn (in bepaalde cdrom spelers)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:19
Gekke vraag, maar als je de windows cd zelf gebrand hebt, heb je gezord dat de cd überhaupt bootable is? Zomaar windows op een cd zetten maakt een cd nog niet geschikt om van te booten namelijk??

Nevermind, je hebt een legale versie

[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 14-10-2006 14:45 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
@ Ghost 21 : de cd's die ik gebruik zijn in elke ander computer wel gewoon bootable. het is een legale windows xp home edition. die gewoon bootable moet zijn. aan de cd's ligt het niet ik heb al verscheidene cd's gebruikt van o.a. buren en kennissen.

@ skelleniels : ik hoor van mensen uit mjn omgeving dat het zinloos is om met bootdiskettes te gaan werken. wat denken jullie hierover.

Verder heb ik hier wat foto's voor verduidelijking:

de tekst die ik steeds krijg.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/8638/dsc00773bt6.jpg

De bios:

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/6755/dsc00776ed2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1310/dsc00777qv6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/3483/dsc00778bv4.jpg

De aansluitingen in de kast:

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/1821/dsc00780vi9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1123/dsc00781mb2.jpg

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met xp floppy boots?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Je hebt nu de CD\DVD op de laaste aansluiting van je IDE kabel. Druk de 1ste aansluiting eens in de CD\DVD. Ik heb dit probleem wat jij nu hebt ook vaak gehad. Bij lag het aan de kabel, slot 1 of 2 (met slot bedoel ik de aansluiting, weet de 'echte' naam niet :P ).

't Is verder een rot probleem. Alles zou moeten werken maar het werkt niet |:( I know! &^#%#!!!!!!

Wat nu als je je HD op 2st boto device zet. De PC herstart en dan f8 doet, en dan opstarten vanaf cd. Werkt het dan misschien?

Bios resetten?!

Verwijderd

Kijk even in de BIOS naar de instellingen voor ATA enhanced (of iets dergelijks)
Ik vermoed, dat daar P-ata en S-ata staat. Kies hier enkel S-ata.
Of, als het enkel op S-ata staat, kies dan P-ata en s-ata.

Ik heb daar ook eens problemen (jaren geleden) mee gehad en bij mij had het toen met die instellingen te maken.

Verwijderd

zet hem is op sata1?

en zet in scsi opties - scsi first!

Verwijderd

Heeft het BIOS misschien ook een instelling die SATA en PATA naast elkaar regelt? Op mijn mobo moest ik eerst zo'n instelling regelen voordat ik van cd/dvd kon booten.

just a thought...

Verwijderd

Topicstarter
maar dit gaat over de HD wat heeft dit te maken met booten vanaf een cd rom???

Verwijderd

bios updates / sata drivers :
http://www.asrock.com/sup...ad.asp?Model=939Dual-VSTA

zet de onboard sata controller is op enabled ipv auto ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok nu komen we met bios updats enzo???? hoe krijg ik die erop als ik niks kan booten.
ik heb ook geen floppy-drive maar volgens de computerwinkel-medewerker was het zinloos om een floppy drive intebouwen en dan vanaf een floppy booten zodat je in dos kan komen en dan de setup van de cd starten???

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 15:32
wat staat er in je bios als je bij het laatste plaatje ">cd/dvd drives" bekijkt? ik herinner me dat het met harddisks daar bij mij eens verkeerd is gegaan

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

ik kan je wel helpen om een windows xp versie te maken die ingebakken drivers
heeft voor sata drives. dan hoef je nooit een floppy drive te gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar tweakie_jko

wat hebben die sata drivers ermee te maken dat ik niet gewoon de installatie van windows xp kan starten via de cd/dvd drive en dat tie geen enkele cd boot.

Verwijderd

Waarom heb je de cdrom drive op secundair ATA poort aangesloten?
Ik zou hem op de primaire poort zetten en dan op de eerste stekker van de IDE-kabel. (dus ff je cdrom laten zakken dan past de stekker ook). En uiteraard de cdrom op master zetten.

Ik weet niet of het werkt maar is het proberen waard. :9

Verwijderd

Topicstarter
en donzz al ik bij cd/dvd drives kijk zie ik gewoon 1 balkje met de asus drive

gewoon zoals het hoort dus.

Verwijderd

Topicstarter
@ badmuts in de handleiding van mijn mobo wordt me afgeraden om de dvd drives aantesluiten op de eerste ide poort. maar ik zal het even gaan proberen..

is er misschien een mogelijkheid dat men moederbord gewoon niet helemaal goed is.

ik begin er zolangzamerhand gek van te worden

Verwijderd

wat hebben die sata drivers ermee te maken dat ik niet gewoon de installatie van windows xp kan starten via de cd/dvd drive en dat tie geen enkele cd boot?

antwoord: niets!!

ik wil je alleen behoeden dat je dadelijk toch een diskette nodig hebt om windows te installeren

(mits asrock een driver cd heeft meegeleverd die je met f6 kan beinvloeden)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net nog vanalles geporbeerd jumprtjes, verschillende ide poorten . niets werkt.

je zou het bijna opgeven.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:33
Probeer het anders eens met een simpele cdrom drive. Dus niet het nieuwste van het nieuwste, dvd-brander oid, maar een normale cdromspeler. Heb ook wel eens gehad dat de BIOS inderdaad alles herkende en dat BIOS wel vond dat het een bootable device was, maar het apparaat zelf was het daar niet mee eens.

Verwijderd

zet de dvd is op primary master?

als dat niet werkt lijkt het er op dat de speler defect is of niet goed gedetecteerd wordt

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ tweakie_jko

iniedergeval bedankt dat je me behoed voor ALS ik al in de windwos setup kan komen dat ik dan eventueel misschien welleens een diskette nodig zou moeten hebben.

maar mijn eeste prioriteit is toch even. DIE KLOOTE XP CD BOOTEN EN IN DE SETUP KOMEN.

sorry als ik wat agressief overkom.
maar dit begint echt vervelend te worden je wil toch gewoon dat het werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
@ jackdaw

ik ga het zeker nog even proberen met een gewone cd speler. maar ik kan daar op dit moment even niet zo snel aankomen

Verwijderd

Clue zit em denk ik in de 4de screengrab.

Op nummer 1 om vanaf te booten staat er een IDE CD/DVD, en voor de rest niets.

Dat betekent doodleuk dat als het je lukt om te booten, dat'ie waarschijnlijk je HD ook niet ziet.

Maar da's te verhelpen met de 3rd party (F6 tijdens setup) driver.

Je moet dus je SATA featureset 'terugschroeven'. Ik ken nie alle opties van alle borden, maar wat voor keuze heb je waar nu SATAII operation mode = IDE hebt staan?

En ik zie ook staan SATAII Not detected.

Moet ik dat interpreteren als "Schijven van het typ SATAII zijn niet aanwezig"?

In dat geval zou het me verbazen, moderne SATA schijven zijn allemaal SATA2. Ik heb die valkuil bij andere mensen ook welis gezien, gingen of fanatiek zelf jumperen (gewoonte, zeg maar) of de schijf werd factory standaard geleverd ingesteld als SATAI vanwege compatabiliteits issues. Kijken wat de jumperinstellingen van je HD zeggen.

Ik denk dat dit probleem ook perfect op te lossen/voorkomen is door zowel je HD als je optical OF allebij IDE te doen OF allebij SATA.

Succes iig ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Tweakie JKO

ik heb ook een andere DVD-drive geprobeerd staat in men beginpost dacht ik.

die uit de pc waar ik nu mee werk. mocht ook niet werken.

Verwijderd

staat alles goed ingesteld zoals op pag 35 / 36 staat aangegeven ?

http://www.asrock.com/manual/939Dual-VSTA.pdf

ps:

probeer is even te booten zonder schijf er aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Extec

Ik had de ande opties even gedisabled.

maar ik heb 3 ingangn om men MB

2 x Sata en 1 x Sata 2

de bios ziet de HD wel gewoon in welke poort ik hem ook stop als k hem in de sata poort stop ziet tie hem als sata doe ik hem in de sata 2 ziet tie hem als sata 2.

Maar wat zijn volgens jou de goeie instellingen om eindelijk mijn xp cd te boote en die setup te starten.

Verwijderd

ik zag het volgende:

WD 80GB IDE 7200rpm 8mb (WD800JB )

dus dit is een gewone ide schijf!

hang deze dus op je primary master van de ide kabel!

( zet de sata controller II en sata even op disabled om te testen)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 16:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:49:

de bios ziet de HD wel gewoon in welke poort ik hem ook stop als k hem in de sata poort stop ziet tie hem als sata doe ik hem in de sata 2 ziet tie hem als sata 2.
Ik kan uit wat je neerzet niet uitmaken of het een doornummering is (1,2,3 enz) of dat't echt om een specificatie gaat.

In het laatste geval moet je HD dus op de SATAII poort.

Of het een specifieke SATAII poort is, en of je HD SATAII aankan, kan jij insta opzoeken aan de hand van de verpakking, boekjes etc.
Maar wat zijn volgens jou de goeie instellingen om eindelijk mijn xp cd te boote en die setup te starten.
Als ik het zeker wist had ik het je graag verteld ;)

Ik zou zoals eerder gemeld ook je IDE optical op je primary IDE bus zetten, als master.

Klopt dat het boekje het niet aanraad, maar dat geld eigenlijk alleen voor als je een IDE HD ook nog op die bus heb hangen. In dat geval gaat namelijk de IDE controller van je optical je HD driven, en laat de controller van de HD zelf dat nou veel beter kunnen.

Als je niks anders op de bus hebt zitten maakt het niet uit.

Misschien kun je hier alle opties geven die de bovenkant van screengrab 3 toelaten. Ik denk dat het daar inzit.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus even een ander hardeschijf geporbeerd een IDE maxtor 80 gb.
mocht ook niet baten.

kan het zijn dat er een defect zit in het moederbord en is het probleem opgelost met een ander moederbord want het volgene heb ik al geprobeerd.

ander dvd drive.
ander werkgeheugen.
andere hardeschijf.

dat is kortom bijna alles en aan men processor kan het niet liggen.
hierdoor begin ik te denken dat het moederbord de boosdoener is.

doet cool-prices.nl hier moeilijk over een mobo ruilen?

• hunters
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:41:

doet cool-prices.nl hier moeilijk over een mobo ruilen?
Nee cool prices doet hier niet moeilijk over, je moet gewoon een rma aanvragen en dan stuur je je mobo op, en dan krijg je een nieuwe toegestuurd.

Verwijderd

Nog een probeersel. staat de dvd drive jumper misschien op cs = cable select?

zet hem op MA=master

Verwijderd

Topicstarter
@ tweakie_jko

ik heb ook een andere dvd drive geprobeerd hier ligt het niet aan.

daarnaast heb ik ook ander harde schijf(IDE) en ander werkgeugen geprobeerd. allemaal geen effect. ik kom dus tot de conclusie dat het misschien aan het moederbord ligt in ben nu aant mailen met Cool-prices.nl

Verwijderd

Krijg je hiervoor ook al een tekst/melding? Zo ja, lees dit hieronder eens, zo niet laat maar zitten :)

Hmm, weet je wel zeker dat je op een ''toets drukt'' zodra er van die ...'s komen? Als je niet op een toets drukt krijg je nl. ook deze foutmelding. Misschien werkt je toetsenbord wel niet? USB toetsenborden moeten ook in de BIOS aangezet worden.

Je kunt zeker weten dat het de toetsdruk ontvangt aan dat het stopt met ...jes te maken.

Verwijderd

Topicstarter
was het maar zo dat ik hier voor zo'n tekst kreeg.

ik ben al gaan rammen op het toetsenbord meteen na de bios.
ik dacht misschien dat tie te snel ging en dat tie voorbij die eerste tekst schoot.
maar ook als ik direct op de spate begon te timmeren. gebeurde er niks.

Verwijderd

andere kabels al geprobeerd? En probeer eens master/slave/cable select. En probeer het eens zonder harde schijf op te starten en de kabels in IDE0 en IDE1 proberen.

Als je je moederbord opstuurt naar Cool-prices en zij testen hem en hij is niet kapot, dan moet jij de test-kosten betalen. En weer opnieuw verzendkosten.... Dus altijd eerst 100% weten of je moederbord wel kapot is.

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 14:33
Misschien is het onzin hoor, maar is het clearen van het CMOS het poberen waard? Misschien heb je per ongeluk ergens iets verkeerd ingesteld of zo. En als je dan met de standaard instellingen boot en er is geen boot record op je harde schijf, wordt er dan niet automatisch naar een andere boot device gezocht? Misschien kun je er niets mee, maar als ik ergens niet uitkom ga ik altijd maar op zoek naar JP1, heeft me al vaak uit de problemen geholpen ;) Succes!

Verwijderd

Dus ik bestel een MOBO van ASROCK van de week met een ATHLON x64 3500 erbij.
Beetje geheugen, en een DVD RAM speler.

Alles in elkaar... wil ie niet booten van de XP cd.....
CD getest in een andere PC... doet ut prima..
Andere DVD ROM eraan... zelfde resutaat.. kan geen bootable software vinden op de CD.

Toevallig had ik nog ergens een XP64 liggen voor de test. die CD erin, en hup.. daar ging ie als de brandweer. binnen 30 minuten up and runnig.

Ik snap nog steeds niet waarom de 32 bit XP versies niet willen instaleren op die bak vanaf de CD, maar de preformance is werkelijk prima met XP X64, dus ik denk maar dat ik hem zo laat.

Wellicht heb je er iets aan met je probleem.. klonk wel ongeveer als hetzelfde verhaal..

Probeer het eens, kan geen kwaad lijkt me zo.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem mensen.
even een samenvatting.

Heb een Asus mobo, details ff niet belangrijk.
Eerst draaide mijn PC als een trein, alles deed het, maar WIN was brak dus tijd voor een complete nieuwe schijfindeling.

Zogezegd zo gedaan, even disk erin, heb DVD drive als priority staan met booten, daarna flop daarna HD. Maar de foto die M-ark gaf krijg ik ook.
Wel wil hij een opstartdisk die je via winXP maakt draaien, maar via die opstartdisk kom ik niet bij de DVD-drives.

Hoe begonnen deze problemen?
ik had illegale versie WIN, ik kreeg van kennis een gesealde nieuwe WINXP met SP2.
ik ging installeren, maar dat kon merkwaardig genoeg al niet met een boot, dus deed Chris dat via WIN. ik had nu dus 2 windows.BAH wil ik niet, ik via Pmagic proberen de een naar de ander te overplaatsen. :@ maar ik ben zo'n vreselijke idioot. ik had de actieve partitie overgeplaatst naar je raad het al de niet actieve. Vanaf toen kon de HD niet meer booten, ik naar mijn broertjes PC, overplaatsen en Pmagic draaien. Ik heb toen de schijf uiteindelijk compleet geformateerd. Waarom? omdat na wat gepruts er stond. Ntlrd ontbreekt. EN NEE ER WAS GEEN GOEDE OPLOSSING, ik heb zeer lang gezocht. Dus alles geformateerd, en nu heb ik dus dit probleem, geen boot vanaf DVD, net als M-ark,

plz help me people!!!

Chris

Verwijderd

Hele vage geheugenkronkel. Iets met "hij moet niet op non-raid staan". Geen idee waar ik dat heb gelezen en ik kan er volkomen naast zitten. Moest op raid staan ook al gebruik je geen raid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:10:
Hele vage geheugenkronkel. Iets met "hij moet niet op non-raid staan". Geen idee waar ik dat heb gelezen en ik kan er volkomen naast zitten. Moest op raid staan ook al gebruik je geen raid.
sry ben te noob: wat is RAID

Ik voel mee met M-ark, dit zuigt kneiterhard.:@
IK WIL MIJN FUCKING PC WERKENDE HEBBEN:@

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 22:22 . Reden: word agressief:P ]

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

HHmmm.....
Ik heb dus een soortgelijk probleem met mijn pc.

Ik heb problemen met het booten van CD/DVD-rom en een P5B (dlx) om windows erop te kunnen zetten?
Heb mijn NEC 7173 op Master staan. Aangesloten op de enige (aan de zijkant zittende) IDE controller.

Het stomme is dat ie 'm soms wel ziet bij Boot priority. Dan staat ie er keurig in het blauw bij. Selecteer ik deze als "first bootdevice", start opnieuw op en dan blijft ie hangen op "Detecting drives, please wait"
Geen bootmogelijkheid meer. Ook in het bios is ie dan foetsie.

Alle kabels al gecontroleerd, master/slave verhaal, andere DVDspeler erin gehad. Steeds hetzelfde verhaal.
Na het openmaken van de kast wat gepruts en opnieuw controleren van kabels, start ik op en dan wordt ie weer wel in het bios herkent. Ik ben er nog niet achter wat er voor zorgt dat ie weer "even" herkend wordt.
Windows XP CD is trouwens in orde. Heeft het al jaren goed gedaan en werkt ook op een andere pc bij booten.
Voor alle duidelijkheid: de HD is nog leeg, dus daar kan ik (nog) niet van booten. Deze wordt wel herkent als SATA schijf in het bios.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? :)

Overige info:
Asus P5B (dlx)
E6600
7900GTO
2x 1 gig PC6400 Gskill
Antec P180
Seasonic S12 500Watt
NEC 7173
Seagate 320 gig SATA2 16 mb

Verwijderd

ik snap hier echt nix van:S ik wil mijn PC weer gebruiken.. zie mijn eerdere topics en plz help me

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt hier dus al een topic over geopend: BOOT PROBLEM
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.