Toon posts:

waar is mijn space?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben wat ruimte kwijt en ik was benieuwd waar dat gebleven is. Hier een stripje ter begeleiding:

http://home.planet.nl/~chape000/wtfspace1.gif
http://home.planet.nl/~chape000/wtfspace2.gif
http://home.planet.nl/~chape000/wtfspace3.gif
http://home.planet.nl/~chape000/wtfspace4.gif

ik heb er dus geen swapfile op staan, ik zie mijn verborgen bestanden, volgens treesize ZIT daar een file op de root en ook de eigenschappen van mijn D: zeggen dat ik maar 500 vrij heb.. Iemand enig idee waar die 700 mb zitten?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57
Prullenbak even proberen leeg te maken? Schijfopruiming proberen? Alle mapjes langslopen en kijken waar er veel / grote bestanden staan? :P

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Prullebak neemt inderdaad ook ruimte in beslag. Ook systeemherstel kost ook ruimte.

edit:
Zorg ook even dat je al je systeembestanden kan zien. Ik heb wel eens gehad dat in RECYCLER nog 10GB prullebak gegevens stonden, die windows zelf niet verwijderde.

[ Voor 51% gewijzigd door DEVoTi0N op 13-10-2006 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar de prullenbak is leeg en ik heb systeemherstel uit staan. Dus dat is het niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 19:11 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48
Zoek SpaceMonger. Dat helpt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De ruimte is gestolen maar de dieven zijn betrapt en nu staat het hier in de OM FAQ / Beleid evenals de nu ontbrekende naam van het OS.

Nog wat: Vrijdag de 13e

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2006 19:17 ]

ARME AOW’er

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aan de onderkant van je toetsenbord zit ook een heel brede knop genaamd space... :9

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik denk dat het je pagefile.sys file is die 700MB in beslag neemt of hiberfil.sys (file voor slaapstand), ok ik zie dat je pagefile heb uitgeschakeld maar heb je hem daarna ook herstart? Verder kan je nog bij mapopties instellen dat hij de 'inhoud van systeem mappen' weer geeft. Dit kan misschien al wat meer opheldering geven waar je space is gebleven.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

SpaceMonger is inderdaad wat je zoekt, dit programma geeft grafisch weer hoe de ruimte op de schijf verdeeld is.

🖥️ | 🚗

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Iets van Norton geinstalleerd staan dat je een Norton Protected Recycle Bin geeft?

Zoja, die ook even legen? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks geen van norton. Ik heb Spacemonger gebruikt, en inderdaad een hiberfill.sys van 800 mb. Mijn pc staat altijd uit of aan, maar slaapt nooit. Hoe kan ik die slaapstand uitschakelen?

Ook zie ik hier dat software distribution 500 mb inneemt. Op mijn oude pc gooide ik dat altijd weg, is dat ok? :) Ik gooide zeg maar de download folder altijd leeg. Ik dacht dat dit reeds-geinstalleerde updates van winows waren. Klopt dat? Dus, kan ik die dan gewoon weggooien?

Bedankt voor de tips

( het enige wat ik hier hierover kon vinden [XP] onbekende directory software distribution deleten? )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 17:13 ]

Verwijderd

Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Slaapstand -> Slaapstand inschakelen uitvinken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:51:
Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Slaapstand -> Slaapstand inschakelen uitvinken.
ketching :D

dankje :)
Pagina: 1