òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd
/tpa/preset/system/desktop/flash/equalizer1.SWF
/tpa/preset/system/desktop/flash/femaLine_desktop.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/fone.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/grouped_desktop.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/Lava_desktop.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/ORBIT.SWF
/tpa/preset/system/desktop/flash/breakbeat.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/clubpulse.swf
/tpa/preset/system/desktop/flash/EMERGE.SWF
/tpa/preset/system/desktop/flash/Active_desktop.swf
deze had ik upgeload met de gewone XS en weer proberen te verwijderen ook met de gewone XS maar tevergeefs.... met dat ik de thema's toch niet werkende kreeg namen ze enkel space in..
hopelijk krijg ik ze er nu wel weer af met de XS++
afwachten dus...
bezig van 16u44... I let you know...
Verwijderd
Chess by Cellufun - enige goede schaak tot nu toe (die niet 1 min. per zet denkt of er niets van bakt).
ik heb Microforum: Chess Karpov 2 Advanced, en die verslaat mij elke keer, en hij denkt heel rap na. besturing is echter wat minder, en 3D perspectief mocht eruit blijven van mij...Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:28:
games:
Chess by Cellufun - enige goede schaak tot nu toe (die niet 1 min. per zet denkt of er niets van bakt).
09:45:06| ++++++++++++++++++++++++++++++++++
09:45:06| PHONE INFO
09:45:06| DBID: db2010
09:45:06| OTP CID: 49
09:45:06| EROM CID: 49
09:45:06| EROM color: Red
09:45:06| IMEI: 35906200xxxxxx
09:45:06| Phone: W810
09:45:06| Operator: EUROPE_3
09:45:06| CDA: CDA102494/75 R1A
09:45:06| Firmware: R4ED001
09:45:06| EROM: n/a
09:45:06| Ready for operation!
09:45:10| +++ Sending CS_LOADER...
09:45:10| Sending loaders\db2010_cid49red_cs_r5a.bin...
09:45:12| This is a CHIPSELECT loader
09:45:12| Activating loader...
09:45:12| Activating GDFS...
09:45:32| Checking if loader is unlocked...
09:45:32| This loader is LOCKED (errorcode=30)
09:45:32| ***** Auth startup (cmd 05-50)
09:45:32| ***** AuthA (cmd 05-42) hacking
09:45:44| Try #1000 and counting...
09:45:56| Try #2000 and counting...
09:46:08| Try #3000 and counting...
09:46:20| Try #4000 and counting...
09:46:23| ...4201
09:46:23| Matches: 0:0003939, 1:000261, 2:0001, 3:0
09:46:23| Totals : 0:0003939, 1:000261, 2:0001, 3:0
09:46:23| Theory : 0:0003938, 1:000261, 2:0001, 3:0
09:46:23| ***** Reset (cmd 01-0C)
09:46:23| Waiting for the phone to disconnect
09:46:23| Waiting for the phone to reconnect
09:46:26| Baseband ID: 8040
09:46:26| Hardware Platform: db2010 Marita compact
09:46:26| Protocol Version: 3.1
09:46:26| ***** Sending PRODUCTION_ID LOADER
09:46:26| Sending loaders\db2010_cid00_prodid_p3k.bin...
09:46:26| This is a PRODUCTION_ID loader
09:46:26| +++ Sending CS_LOADER...
09:46:26| Sending loaders\db2010_cid49red_cs_r5a.bin...
09:46:28| This is a CHIPSELECT loader
09:46:28| Activating loader...
09:46:28| Activating GDFS...
09:46:48| Checking if loader is unlocked...
09:46:48| This loader is LOCKED (errorcode=30)
09:46:48| ***** Auth startup (cmd 05-50)
09:46:48| ***** AuthA (cmd 05-42) hacking
09:47:01| Try #1000 and counting...
09:47:13| Try #2000 and counting...
09:47:25| Try #3000 and counting...
09:47:37| Try #4000 and counting...
09:47:39| ...4201
09:47:39| Matches: 0:0003925, 1:000275, 2:0001, 3:0
09:47:39| Totals : 0:0007864, 1:000536, 2:0002, 3:0
09:47:39| Theory : 0:0007876, 1:000523, 2:0002, 3:0
09:47:39| ***** Reset (cmd 01-0C)
09:47:39| Waiting for the phone to disconnect
En dan ist afgelopen. De telefoon springt in File Transfer modus en XS++ ziet hem niet meer. De ouwe Phone XS heeft hetzelfde probleem.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
En je kunt deze USB drivers eens proberen: http://forums.se-nse.net/...805&view=findpost&p=86507
[ Voor 27% gewijzigd door I-King op 15-01-2007 10:18 ]
Doe jij dat op een computer die je niet gebruikt?I-King schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:10:
Bij mij deed hij dat ook tot ik alle sony ericsson managers etc. afgesloten had. Nu staat hij al 11 uur te brute-forcen (gisteren aangezet) dus ben benieuwd
En je kunt deze USB drivers eens proberen: http://forums.se-nse.net/...805&view=findpost&p=86507
Ik doe het nl gewoon op een computer die ook voor dagelijkse klussen wordt gebruikt.. Ik heb wel een apart systeem dat niet wordt gebruikt, maar die draait Windows 2003 en die pakt de telefoon niet. Ik kan op dit systeem de driver niet installeren plus dat hij nogal instabiel is
Ik probeer het btw met deze firmware: R4EA031
Over de drivers, dit is een reply op een vraag van mij op het forum. Het maakt niet uit, ik had deze drivers al draaien, maar hij doet nog net zo weinig als eerst
Hij is nu weer bezig, heb alle USB poorten afgekoppeld..
[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 15-01-2007 10:28 ]
Het bruteforcen moet elke keer, maar juist dat bruteforcen duurt lang en dat wordt verholpen in de volgende XS++. Ik raad dan ook aan gewoon even te wachten op XS++ voor de w810 voor degenen die geen 2/10 uur willen wachten op hun telefoon.
Overigens is inderdaad FSX niet schadelijk, dat kan je makkelijk afbreken en opnieuw opstarten. Wanneer je echter de firmware zelf gaat flashen (dus geen FSX) kan het wel gevaarlijk zijn, maar van wat ik heb begrepen kan je het proces met flashen alsnog afbreken omdat je vaak nog de mogelijkheid hebt om hem overnieuw te flashen mocht het echt niet lukken. Maar flashen is niet risico vrij en ik hoop dat de mensen die van plan zijn te flashen dit ook begrijpen.
[ Voor 32% gewijzigd door SgtCaffran op 15-01-2007 10:54 ]
Hier staan ook alle bestanden bij die benodigd zijn. Het enige wat ik nu niet kan volgen zijn die zogenaamde custpacks. Ik heb er een gevonden voor de W810i, maar dit schijnt een oude versie te zijn, en ook gemaakt voor R2 Amerika. Ook heb ik een EU3 gevonden maar daar staat KPN in de customize. Wat is verder nog mogelijk/aan te raden aan het customizen van je telefoon?
Ik heb er geen probleem mee, ik heb mijn vervangende telefoon gepakt dus kan wel een tijdje zonder. Vooral ook omdat ik vandaag zo goed als de hele dag niet thuis ben, kan hij lekker aan de brute force hangen!SgtCaffran schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:50:
Verschillende problemen kunnen verholpen worden door bijvoorbeeld de automatische stroomafsluiting op de usb hubs op je computer af te sluiten. Ook inderdaad sony ericsson software helemaal uitzetten zodat die er zich niet mee bemoeien kan helpen.
Het bruteforcen moet elke keer, maar juist dat bruteforcen duurt lang en dat wordt verholpen in de volgende XS++. Ik raad dan ook aan gewoon even te wachten op XS++ voor de w810 voor degenen die geen 2/10 uur willen wachten op hun telefoon.
Overigens is inderdaad FSX niet schadelijk, dat kan je makkelijk afbreken en opnieuw opstarten. Wanneer je echter de firmware zelf gaat flashen (dus geen FSX) kan het wel gevaarlijk zijn, maar van wat ik heb begrepen kan je het proces met flashen alsnog afbreken omdat je vaak nog de mogelijkheid hebt om hem overnieuw te flashen mocht het echt niet lukken. Maar flashen is niet risico vrij en ik hoop dat de mensen die van plan zijn te flashen dit ook begrijpen.
Dit is inderdaad een van de weinige problemen die ik ook heb, en maar niet kan snappen. Ik heb uitgelegd gekregen dat het europe3 custpack (enige met NL als taal) gewoon de goede is, en dat de KPN instellingen niet uitmaken. Dit schijnt bij alle custpacks te zijn (ook bijv amerika) en alle providers werken er gewoon op. Wat ik wel denk is dat je de MMS en WAP opnieuw moet instellen, maar dat kan met behulp van sonyericsson.com.I-King schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:53:
Ik begrijp nu aardig wat dingen en aangezien ik tijd heb wil ik dat toch even proberen (er is nog geen datum bekend voor de XS++). Ik heb nu de nieuwe drivers gedownload voor het geluid en de camera en ik heb nieuwe flash bestanden gedownload voor het menu volgens de volgende handleiding: http://www.esato.com/boar....php?topic=139110&start=0
Hier staan ook alle bestanden bij die benodigd zijn. Het enige wat ik nu niet kan volgen zijn die zogenaamde custpacks. Ik heb er een gevonden voor de W810i, maar dit schijnt een oude versie te zijn, en ook gemaakt voor R2 Amerika. Ook heb ik een EU3 gevonden maar daar staat KPN in de customize. Wat is verder nog mogelijk/aan te raden aan het customizen van je telefoon?
Als we dan de europ3 firmware hebben, met de europe3 FS en custpack dan behoort alles gewoon te werken, en kan je dus ook flash menu's gebruiken en de shutter sound afzetten. Het enige probleem is dat ik de europe3 firmware en FS zoek. Deze staan op topsony.com, maar helaas is deze site nog steeds down ondanks de "will be back online shortly"
Edit: Ik test even of alles werkt en of de menu's werken, dan zal ik mijn pakketje online zetten, inclusief die DaVinci firmware
[ Voor 103% gewijzigd door I-King op 15-01-2007 16:38 ]
Werkt alles naar behoren? Laat me weten hoe het gaat!
Verder werken nu alle flash menu's. (Ik had hem al eerder unbranded gemaakt met DaVinci). De nieuwe flash menu's werken nu ook. Ik weet niet zeker of de camera ook beter is geworden en het geluid lijkt ook iets harder maar dat kan ik op het moment niet vergelijken (morgen komt een vriend met dezelfde telefoon). Het wérkt in ieder geval wel!
Ik denk er exact zo over. Ik vind de nieuwe flash menu's erg mooi!
Met welke bestanden heb jij dan geflashed als ik vragen mag?Jassy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:49:
Yep, die ervaring deel ik met je. Ik kwam net thuis en hij was klaar!
Ik denk er exact zo over. Ik vind de nieuwe flash menu's erg mooi!
Kan iemand de bestanden ergens anders uploaden, het limiet bij deze is overschreden...I-King schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:25:
Edit2: Ik test even of alles werkt en of de menu's werken, dan zal ik mijn pakketje online zetten, inclusief die DaVinci firmware
Alhier te vinden: http://www.sendspace.com/file/wpw4nf
En voor de duidelijkheid, een how-to'tje om te flashen naar het nederlands, de "hiss" weg te krijgen, en natuurlijk flash themes
[ Voor 14% gewijzigd door Pendulum op 15-01-2007 16:22 ]
Er zitten dus thema's bij die gebruik maken van de nieuwe swf bestanden.
Er zitten dus die swf bestanden bij.
Er zitten nieuwe audio drivers bij waardoor hij harder kan en de 'hiss' verwijdert.
Er zitten nieuwe camera drivers bij die er voor zorgen dat het beeld beter van kwaliteit wordt
Er zitten DaVinci firmware bij, (de laatste) voor Europe, regio 3 waar dus NL bij zit.
Er zit XS++ bij dat je kunt gebruiken om om de swf , de audio en camera drivers te kopieren naar de telefoon (gebruik de huidige structuur).
En je kunt flashen met de DaVinci firmware om je telefoon unbranded te krijgen en NL (Let wel, ik heb hier de officiele DaVinci software voor gebruikt maar dit zou hetzelfde moeten zijn)
Link voor uitleg van XS++: http://www.esato.com/boar....php?topic=139110&start=0
[ Voor 157% gewijzigd door I-King op 15-01-2007 16:33 ]
En hier wil ik even wat meer informatie over (wat jij me overigens niet kan geven, blijkt). Als het echt zo makkelijk zou gaan, kan iemand de bestanden dus lekken en hoeven alle anderen geen 10 euro te betalen.... lijkt me raar.En je kunt flashen met de DaVinci firmware om je telefoon unbranded te krijgen en NL (Let wel, ik heb hier de officiele DaVinci software voor gebruikt maar dit zou hetzelfde moeten zijn)
Edit: want volgens topic van esato moet je FSX aanklikken, maar dan stuurd ie niet je nieuwe firmware ernaartoe (of wel?) en dan moet je het dus 2x doen..
[ Voor 34% gewijzigd door Pendulum op 15-01-2007 16:54 ]
.thm bestanden gewoon kopieren met verkenner naar de thema map, niks moeilijksSpeed-Searcher schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:46:
Je moet nog wel iets veranderen aan die .thm bestanden? Of kun je ze in die mapstructuur laten staan en ze gelijk al kopieren? Merci voor bestanden
Verwijderd
Volgens mij wel, eerst even je firmware flashen en vervolgens je thema's etc. via FSX erin knallen, ben nu ook al 1uur 45min. bezig ben erg benieuwd...Speed-Searcher schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:46:
Edit: want volgens topic van esato moet je FSX aanklikken, maar dan stuurd ie niet je nieuwe firmware ernaartoe (of wel?) en dan moet je het dus 2x doen..
Verwijderd
Nu zie ik hier dat uit het rar bestand wat je van topsony haalt 2 bestanden moeten komen met de extentie .mbn en .fbn, die davinci files zijn .dvt, zou het werken om alleen de extensie te veranderen of zou je toch andere files nodig hebben om je firmware te debranden.
K800_R1ED001_MAIN_GENERIC_WI.mbn
K800_R1ED001_FS_EUROPE_2.fbn
Dus nu, hij moet eerst in het NL, maar dat is nogal lastig? Met XS sturen is heel makkelijk, vooral nawat I-King heeft gestuurd! Seus update 'em niet, terwijl ik toch nog R4DB005 heb

Nu ik er over nadenk, het kan zijn dat die firmware bestanden geencrypted zijn ofzo. Misschien kun je ze eens in WordPad of in een Hex editor openen om te zien of er gelijkenissen zijn? Verder zou ik het ook niet weten, ik hoop er alleen mensen mee te helpen en als dat lukt is dat mooi meegenomen, als het niet lukt dan is het pech hebben. De flash bestanden werken in ieder geval. De vista flash bestand wordt nog door geen thema gebruikt, maar je kunt zelf in thema's handmatig aangeven of je een bepaald flashmenu wilt gebruiken:
http://www.sonyericsson.c...4000&template=ps3&zone=psSpeed-Searcher schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:32:
Ter afwisseling: Weet iemand wat de GOEDE wap instellingen zijn voor orange? Diegene die ik nu heb komen van orange zelf maar dan belt hij elke keer een nr, en is het super traag + valt heel de tijd uit.. iemand?
Overigens, bedankt voor het uitvogelen wat er mis is. De DaVinci bestanden zijn dus gewoon encrypted, het best is nu wachten tot topsony.com er eindelijk weer is. Je moet maar zo denken, het is het wachten waard.
Verwijderd

Nu toch maar proberen om flash te krijgen, dan maar in het engels.. is nu al zo lang dat ik er wel mee kan leven
Verwijderd
ik lees veel over flash menus en ze schijnen nogal super te zijn!
gaat het hier over flash van macromedia Flash (tegenwoordig adobe) of iets anders flash?
en zo ja (of nee) is dit zo'n flash menu? http://video.google.com/v...476228&q=w810i+flash+menu
Verwijderd
Ja het is zo'n menu, echter heb je dus verschillende flash menuutjes. Dit is er inderdaad één van.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:56:
oke ik ben een totale w810i noob maar ik krijg deze of volgende week mijn exemplaar binnen dus ben alvast een beetje aan het rondkijken..
ik lees veel over flash menus en ze schijnen nogal super te zijn!
gaat het hier over flash van macromedia Flash (tegenwoordig adobe) of iets anders flash?
en zo ja (of nee) is dit zo'n flash menu? http://video.google.com/v...476228&q=w810i+flash+menu
Verwijderd
oh fet zeg, maar als ik het goed begrijp moet je dan eerst je telefoon unbranden en dat is dus illegaal of niet?
Dat is niet illegaal. Alleen bij garantie moet je er ff voor zorgen dat je de originele firmware erop heb, het kan namelijk je telefoon slopenVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:19:
[...]
oh fet zeg, maar als ik het goed begrijp moet je dan eerst je telefoon unbranden en dat is dus illegaal of niet?
Verwijderd
geloof me..werkt niet...ook al paar keer geprobeerd..tevergeefsVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:39:
Ja inderdaad, ik ben nu die bestanden al wel via FSX naar mijn telefoon aan het sturen, misschien gebeurt er een wonder en werkt het, (wat natuurlijk niet zo zal zijn) en zodra er dan ergens die Firmware bestanden te downloaden zijn kunnen we ook debranden
heb zelfs ze weer proberen eraf te doen met phone xs++ maar ook dit ging niet meer
gisteren nogmaals een poging ondernomen, gestart om 16u44 en laten lopen, gans de nacht tot 7u maar was blijkbaar vast gelopen om 2u 's nachts
ik geef het op..de bestanden blijven maar in de telefoon zitten, had liever eerst met 1 .swf bestand geprobeerd ipv alle .swf bestanden up te loaden...
nu ja..telefoon werkt nog en een kleine 2 mb verprutst dus in de telefoon...
Edit: En zou je even je tekst kunnen ontvetten
[ Voor 23% gewijzigd door I-King op 15-01-2007 19:59 ]
Verwijderd
Ik kan nergens een instelling vinden hoe dat moet
Maar ik zag afgelopen week een reclame spotje op de tv waar w810 i wel flitste
Wat doe ik niet goed ?
Verwijderd
Dit had ik ook, maar bij mij zijn er geen veranderingen opgetreden. Als ik via > * <<*<* kijk bij de software versie van mijn camera is er ook niets veranderd. Waarschijnlijk was het programma bij mij vastgelopen, want er stond disconnect, dit deed ik en toen ik hem terug aansloot gebeurde er niets.Speed-Searcher schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:17:
eindelijk, XS is klaar. Heeft alles geupload, maar toen ik keek moest ik hem disconnecten en weer connecten.. dit deed ik maar programma reageerde niet. Tel aangezet, geluid is zeker beter, camera ook, maar de flash werkt niet! Bestanden staan er wel op, dus ik snap dat nietIemand ideen?
Nu heb ik een idee, wat als je nou via Davinci en dat rar-bestandje van hierboven je telefoon flashed, maar niet finalised en dan vervolgens via SEUS je telefoon laat zoeken naar een update, zou het dan kunnen dat hij hierdoor alsnog je telefoon finalised of in ieder geval niet de Orange Gen Firmware maar de originele SE firmware download en erop zet?
Of is dit te simpel gedacht van mij?
Of nog even wachten tot ze verbeterde XS++ uitbrengen, met wel 100% support.. Ik snap eigenlijk niet wrm I-King het wel is gelukt, en ons met precies dezelfde instellingen niet ( behalve de ruis dan! bij mij is die WEG
Alle tips zijn welkom, de bestanden staan wel op telefoon, maar ze werken njet
Verwijderd
Verwijderd
Haha gelijk heb je :-)I-King schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:14:
Dat is prima! Ik stuur je zo de gegevens door (even checken of ze neit gelinkt zijn aan mijn creditcard oid, want dan is het me toch net iets te link)
Je hebt ze binnen als het goed is
Edit: Ik krijg niet gemaildj naar je mailadres uit je profiel, kun je dat even checken of PM'en? (Ik kan even nergens vinden hoe dat moet)
[ Voor 44% gewijzigd door I-King op 15-01-2007 23:21 ]
Verwijderd
Zou je ze anders even kunnen mailen naar divingdisaster@gmail.com, het mailadres wat je gebruikte doet een beetje vaag.I-King schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:18:
[...]
Je hebt ze binnen als het goed is
Edit: Nee, of je mail in je profiel staat fout, of ik heb een typo gemaakt. Ik zoek het even uit!

idd. Toch erg stom dat niemand alle firmwares gebackupt heeft...SgtCaffran schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:53:
Laten we nou gewoon wachten tot de gratis firmwares beschikbaar komen op topsony...
Verwijderd
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
ja 1kb groot. dus t klopt niet. heb al een (EERSTE) topic daar lopenHartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:26:
Heb je ze goed binnen? Bij mij zijn ze beschadigd..
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
yupHartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:41:
ben je er inmiddels al achter gekomen dat je de taal ook in het engels kan zetten linksonder?
edit: menu icons en mediaplayer icons zijn al wel te descargassen
[ Voor 14% gewijzigd door Silverline op 17-01-2007 13:49 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
maar ik raad je aan om niet firmware MAIN & FS upte loaden, en vervolgens het hacking-proces afbreken:
hij start op met: Configuratiefout. Neem contact op met uw netwerkoperator of servicecentrum.
SHIT.
maaar, heb wel een origineel SONy afsluitscherm, ipv mijn oude orange.
[ Voor 14% gewijzigd door Silverline op 17-01-2007 15:05 ]
mijne is ook simlockvrij gemaakt in de orange shop vanwege mijn toenmalige huidige tmob. simkaart. Echter stond er wel een paar orange-dingen in, die ik eruitwilde. Door een GENERIC erin te branden dacht ik dan klaar te zijn voor flashmenu's. maar dom was ik, door geen enkele tut. te lezen. tja, tweaker of niet he.spyros schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:17:
ik had al een simlock loze W810maar wat zou deze Firmware dan doen ?

simlockvrij gekochte w810i's in de winkels zijn echter BRANDED en nog niet geschikt voor flashthemes.
W810_R4DB005_FS_EUROPE_3_RED49.rar
W810_R4DB005_MAIN_GENERIC_HN_CID49.rar
[ Voor 25% gewijzigd door Hartox op 17-01-2007 15:57 ]
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Bij het Flashen heb je altijd kans dat te doen, ook al weet je donders goed waar je mee bezig bent.Dus met vanaf het begin tot het eind, omdat ik geen zin heb om mn telefoon te vernaggelen..
Heel erg veel informatie over die acousticdriver kan je zo uit dit topic halen. Over flashen moet je maar kijken op de site van Topsony, daar staat ook wel een bult informatie.
Ik bedoel eigenlijk zo'n tut voor het unbranden. Dat je telefoon stuk kan gaan.. achja dat is dan jammer. Zo lang ik maar geen domme fout heb gemaakt.SgtCaffran schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:37:
Sorry, ik ben er vergeten bij te zetten hoe ze werken, ik zal deze post editen voor een tut. Ik heb geloof ik ook een manier gevonden om je telefoon gratis(!) te unbranden, en zelfs de ruis weg te halen welke ik zeer vervelend vind op een multimedia telefoon. update komt zo.
update:
Om flash thema's te installeren moet je een unbranded telefoon hebben, anders kan je de flash files niet afspelen. Zoals je kunt zien bestaat een thema uit twee bestanden, een .thm bestand en een .swf bestand. Het .thm bestand gaat in de gebruikelijke map voor thema's, maar de .swf file niet. Het .thm bestand verwijst naar het .swf bestand op een locatie waar je normaal gesproken niet bij kan. Om de .swf files toch op de telefoon te krijgen is een programma nodig genaamd Phone XS. Dit is een flash programma dat ook gebruikt word om de telefoon gratis te unbranden, maar later meer daarover.
OPMERKING: telefoon moet unbranded zijn om de .swf files in het menu af te spelen. Vrijwel alle Nederlandse telefoons zijn branded.
OPMERKING2: Mijn eigen telefoon is ook unbranded en ik schrijf deze tutorial met behulp van deze.
Themapack met Phone XS en alle thema's die ook hierboven te downloaden zijn
1) Laad je telefoon volledig op, het flashen kan best lang duren. (soms wel een paar uur) Dit komt omdat het programma een code moet kraken met bruteforce.
2) Haal de SIM kaart en memory stick uit de telefoon en zorg dat je ongeveer 5-10MB vrij geheugen op de telefoon hebt.
3) Pak de bestanden uit, maakt niet uit waar maar zorg dat je Phone XS en files_to_upload in dezelfde map zet:
[afbeelding]
3) Start Phone XS, selecteer USB en druk op start. Verbind je telefoon op dezelfde manier als je met SEUS doet, door C ingedrukt te houden en dan de kabel te bevestigen terwijl je C inhoudt.
4) Als Phone XS contact heeft komt er een nieuw scherm, vink hier onderaan "SFX" aan en druk op start SFX:
[afbeelding]
Dit proces kan best een tijdje duren, maar is veilig voor je telefoon.
5) wanneer de bestanden eropstaan verbind je de telefoon op de normale manier met je computer, en zet je de .thm bestanden in de gebruikelijke thema map op je telefoon. Wanneer alles goed gegaan is kan je nu op je telefoon alle thema's instellen.
Laat me weten hoe het gegaan is!
edit: ik ben hem nu aan het flashen, ben benieuwd.. (http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6118)
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
yes, ben ik nu ook al ruim een 1 uuur mee bezig...Hartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:00:
edit: ik ben hem nu aan het flashen, ben benieuwd.. (http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6118)
dat ie stuk kan gaan is echter geen optie. dan breng ik m naar de winkel met smoes, uhm, SEUS dee ut niet...
Welk programma moet ik gebruiken? XS++ of een oudere versie?
En welke firmware / filesystem versie moet gebruikt worden?
[ Voor 18% gewijzigd door Meddow op 17-01-2007 16:30 ]
You dream it, I live it.
Verwijderd
heb ik ookVerwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:37:
Ik heb net mijn telefoon proberen te flashen maar toen ik um opstarten kreeg ik een configuratiefout en ik moes contact opnemen met de operatorwat nu? weet iemand een oplossing??
na 1,5 uur ging transfer file systeem via USB aan.
probeer m opnieuw te flashen gewoon...
Ik gebruik nu de oudere XS 2 versie. De 2 bestanden die je nodig hebt heb ik een paar post geleden vermeld. Die kan je zonder registratie downloaden.Meddow schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:29:
Heb vanmorgen ook mijn W810i gekregen, ik ga meteen proberen te unbranden.
Welk programma moet ik gebruiken? XS++ of een oudere versie?
En welke firmware / filesystem versie moet gebruikt worden?
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd
alleen waar stel je dat customizen in???
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd

Iemand een idee waar het zit?
Dank, Groets, Diederik
ja dat is in phone xs v2.10Hartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:04:
onder waar je je MF en FS instelt..
maar ik heb nu een OUDE v2.01b, had ergens gelezen dat deze 'beter' was bij sommige w810'ers. naja we zien wel over 12 uur.
Verwijderd
Ik kan het wel gaan proberen, heb hier Phone-XS++ v1.0 misschien lukt het daarmee?
En probeer anders nu eens via SEUS te updaten, miss. pakt ie dat nu wel en finalized tie hem helemaal OK. ??? Just thinking.
Edit: En welke firmware is nu eigenlijk de up-to-dateste? R4DB005 of R4EA031?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:38 ]
Verwijderd
Ik bedoel dat ie dan misschien door die update nogmaals de procedure uitvoert om firmware op je gsm weg te schrijven en hierdoor ook meteen die error weg haalt.
heb ik al gedaan, maar zelfs na SEUS krijg ik configuratiefout...Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:45:
[...]
Ik bedoel dat ie dan misschien door die update nogmaals de procedure uitvoert om firmware op je gsm weg te schrijven en hierdoor ook meteen die error weg haalt.
Ik dacht ff kijken of phone xs ++ wel werkt, maar nu wil mn telefoon helemaal niet meer aan
[ Voor 46% gewijzigd door Hartox op 17-01-2007 18:52 ]
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd
is er dan niet een manier om dat te blokkeren ofzo?Hartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:13:
Damn, bij mij ging de file transfer ook aan.. Ik probeer het nu nog een keer.
Ik dacht ff kijken of phone xs ++ wel werkt, maar nu wil mn telefoon helemaal niet meer aanBen nu weer aan het proberen met xs 2

òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd
Tot dat moment jammergenoeg geen flash maar wel een werkende mobiel..
Ik lees dat veel mensen een configuration error krijgen. Dit zegt SE-NSE erover:
When I turn on my phone, there is a 'Configuration Error'
This happens when you either didn't finalize your phone or your custom pack (finalization files) do not match your FS files. Double check your files, do they match? If you have a EU_4 FS, you need a EU_4 custom pack. Did you check 'Customize File System'? You must finalize/customize or you will not be able to use your phone.
Er is misschien iets mis met de match van de firmware en de cust pack.
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Iedereen die nu al geflashed heeft, heeft het standaard CDA genomen uit PhoneXS? Je kan denk ik beter een van de twee bestanden die ik heb gepost gebruiken. Wel eerst veranderen anders doet flash het nog niet!Diving Disaster schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:27:
[...]
De CDA in Phone XS eindigd op 77, misschien zorgt dit voor errors
Verwijderd
Hoe doe je dit dan. Door die rar bestanden uit te pakken en die map dan in Files_to_upload te zetten of wat?SgtCaffran schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:30:
[...]
Iedereen die nu al geflashed heeft, heeft het standaard CDA genomen uit PhoneXS? Je kan denk ik beter een van de twee bestanden die ik heb gepost gebruiken. Wel eerst veranderen anders doet flash het nog niet!
edit: ik zie net dat de inhoud van het CDA.zip bestandje dat je poste overeenkomt met de bestanden die in de files_to_upload map moeten. Is het dan mogelijk om je FS en MF erin te flashen zonder te customizen en daarna met FSX (ik heb jouw CDA in mijn files_to_upload gezet) mijn telefoon te finalizen?
[ Voor 70% gewijzigd door Hartox op 17-01-2007 20:50 ]
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Verwijderd
Ik ben bang dat je deze in eerste instantie niet kunt kiezen, maar dat je deze achteraf via FSX erin moet zetten... althans... dat klinkt logisch, toch?... help. ik weet het ook niet meerHartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:36:
Idd, hoe kan je het CDA bestand die jij net noemde kiezen in XS2?
Verwijderd
Ja, probeer het eens, en anders misschien wel customizen en daarna alsnog voordat je hem aan zet via FSX erin knallenHartox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:36:
Idd, hoe kan je het CDA bestand die jij net noemde kiezen in XS2?
edit: ik zie net dat de inhoud van het CDA.zip bestandje dat je poste overeenkomt met de bestanden die in de files_to_upload map moeten. Is het dan mogelijk om je FS en MF erin te flashen zonder te customizen en daarna met FSX (ik heb jouw CDA in mijn files_to_upload gezet) mijn telefoon te finalizen?
Verwijderd
Je bent tweaker of je bent het niet natuurlijk. Dit is hobby, beetje jammer als er een telefoon sneuvelt door deze ongein, dus proberen een oplossing te bedenkenPatchoro schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:00:
Ik ben diep onder de indruk over de moeite die jullie doen om 7 euro te besparen (kost 1 credit bij wotanserver - werkt perfect overigens). Moet je eens omrekenen in uurloon...
Het CDA pack hoeft/moet niet met FSX worden geupload. Je moet weldegelijk 'customize file system' kiezen, maar selecteer bij 'Select Phone Model:' niet de w810i, maar custom. Het CDA bestand (dus beginnend met het mapje tpa moet dan in een apart mapje staan genaamd 'own_custpack'. Net zoals 'files_to_upload' moet deze in dezelfde map staan als PhoneXS zelf.
Ik heb een pakket gemaakt met vrijwel alle bestanden erin:
*knip*
Oa. nieuwe camera driver, audio driver en flash thema's. Ook de firmware en beide CDA packs zitten inbegrepen. Alles georganiseerd en wel
[ Voor 8% gewijzigd door Eggy op 21-01-2007 20:56 ]
Verwijderd
Goed bezig vriendSgtCaffran schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:15:
Ok, sorry voor de onduidelijkheid:
Het CDA pack hoeft/moet niet met FSX worden geupload. Je moet weldegelijk 'customize file system' kiezen, maar selecteer bij 'Select Phone Model:' niet de w810i, maar custom. Het CDA bestand (dus beginnend met het mapje tpa moet dan in een apart mapje staan genaamd 'own_custpack'. Net zoals 'files_to_upload' moet deze in dezelfde map staan als PhoneXS zelf.
Ik heb een pakket gemaakt met vrijwel alle bestanden erin:
*knip*
Oa. nieuwe camera driver, audio driver en flash thema's. Ook de firmware en beide CDA packs zitten inbegrepen. Alles georganiseerd en wel
[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 21-01-2007 20:56 ]
Het bespreken van flash- & unlock-tools is NIET toegestaan in dit topic! Zie hiervoor ook de policy van GSM met betrekking tot flashen en unlocken:
[GSM] Policy
Berichten welke in strijd zijn met deze policy zullen van nu af aan dan ook worden verwijderd.