Misschien een stomme vraag he, maar hoe kun je je W810i opladen via de USB kabel als hij aanstaat?
Als ik nl. op
de website van SE kijk, dan staat er het volgende:
Kan ik de telefoon opladen via de USB-kabel?
Ja, maar het opladen duurt wel langer. Als je een USB-hub gebruikt, moet je ervoor zorgen dat de hub een eigen stroomvoorziening heeft.
Echter als ik de telefoon aansluit op de USB poort, dan gebeurt er niets behalve dan dat hij vraagt voor de modus waarin hij moet staan (Best. overdracht of Telefoon Modus). En alleen in Best. Overdrachtsmodus kan ik hem opladen.... echter ben ik dan dus niet meer bereikbaar!
Windows zegt dan ook heel eigenwijs dat er een nieuw apparaat is gevonden, maar dat er geen drivers beschikbaar voor zijn. Terwijl ik wel degelijk de laatste SE Update Service Tool heb geinstalleerd....
Als ik dan ook nog in Apparaatbeheer ga kijken van Windows, en m'n USB poorten naga, dan is er 1 poort in gebruik door een "Onbekend USB-apparaat" wat 500mA gebruikt (conclusie, m'n W810i, want zodra ik die verwijder is bij die USB hub ook geen "Onbekend ÙSB-apparaat" meer aangesloten!)
Ligt het nou aan Windows dat hij de foon niet oplaadt als ik hem in telefoon modus heb omdat er geen drivers te vinden zijn? Of kan de telefoon alleen maar via USB worden opgeladen als hij in Best. Overdrachtsmodus staat?
Edit: Als ik in Bestands overdracht modus sta, dan staat er bij de USB hub ipv "Onbekend USB-apparaat" "Samengesteld USB-apparaat" Het icoontje is dan ook een USB plaatje ipv een vraagteken-ballon, en dan wordt de GSM dus wél gewoon opgeladen!
Edit 2: Nevermind, de oplossing lag dichterbij dan ik dacht! Bij de SE PC Suite zaten de drivers die Windows nodig had voor de GSM, echter wil ik geen gebruik maken van de PC Suite, dus was het een kwestie van daar de drivers uithalen (alle w810* files in de map "C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile2\Drivers\Signed"). PC Suite deïnstalleren, GSM aan de foon koppelen, en hem wijzen naar de map waar de drivers instaan, en alles installeren. Daarna wordt de foon gewoon gevonden in Windows, en is hij oplaadbaar via de USB kabel..... zucht! Dat hadden ze wat beter duidelijk kunnen maken.
Ik kan wel een Zip file maken waar ik alle drivers inzet, zodat deze in een openingspost gezet worden, en andere mensen hier ook geen zoektocht meer naar hebben
[
Voor 25% gewijzigd door
F-Tim op 25-04-2007 15:16
]