LOGITECH DINOVO EDGE REVIEW TEST
Ik zal ook even mijn ervaring delen met gebruikers en potentiële kopers. Ik heb het toetsenbord inmiddels wat langer. Mijn eerste ervaring was ongeveer het zelfde. Nu ik het inmiddels ongeveer een week intensief gebruikt heb inclusief 1 dag op t werk kan ik er ook wat meer over vertellen.
Om te beginnen, had ik de eerste dag een probleem met de batterijen, gaf een powererror aan, toetsenbord wou niet opladen, na meerdere keren opnieuw in de lader steken bleef hij wel laden, toen laten staan tot hij 100% opgeladen was, daarná geen problemen meer.
Nog nergens heb ik 1 gebruiker over dit probleem gehoord dus het moet dan zeldzaam zijn maar toch, mocht het gebeuren hier zijn de details.. tijdens het laden lijkt het de eerste paar seconde goed te gaan daarná knippert het laad lampje ineens groen/rood. In Setpoint>My keyboard>Keyboard batteries>komt dan een melding met stopbordje er is een fout opgetreden(in zoveel woorden).
Of er komt een melding van Setpoint dat de batterij nog maar enkele dagen te gaan heeft.
Mocht dit gebeuren dan lijkt er maar 1 oplossing, het laden forceren door je keyboard meerdere malen achter elkaar in de lader steken. Dit was de oplossing, uiteindelijk bleef hij laden.
Naar mijn weten is het keyboard niet te resetten, mocht iemand weten hoe, is dit ook mogelijk een oplossing.
Een ander probleem kan zijn dat je in Setpoint alleen je Logitech muis ziet staan als je die al had. De oplossing is specifiek Setpoint te downloaden van de DINOVO EDGE pagina. Je zou denken dat Setpoint een universal driver is, maar om een of andere rede was dit voor mij de oplossing. Gewoon Setpoin over je huidige muis Setpoint driver heen installen en weg probleem. Misschien even rebooten daarna kan ook helpen.
Maar genoeg over mogelijke problemen. Mijn verdere ervaring is erg positief. Het toetsenbord is makkelijk het mooiste dat er bestaat. Het eerste toetsenbord dat je niet ervaart als 1 brok plastic. Vrienden en collega's zullen er ook enthousiast op reageren(met beschermlaag). Wel meteen een tip voor na de aanschaf en niet schrikken..BEDENK HEEL GOED OF JE DE BESCHERMLAAG VAN JE KEYBOARD WIL HALEN. Niet vanwege krassen maar vanwege stof en vingerafdrukken. Je krijgt er wel een mooi doekje bij maar dat ga ik niet elke keer gebruiken. Is de beschermlaag eraf gehaald ziet het er wel nog mooier uit, als looks je interesseren.
Het toetsenbord is echt superdun, misschien zo dik als de gemiddelde schrijfpen is. Toch is het heel stevig en alleen met kracht te buigen. Er zitten wel pootjes onder mocht je dit toch prettiger vinden. Na gebruik is het laadstation vooral 'handig'. Je toetsenbord hoeft namelijk pas om de zeg 40-60+ dagen weer volledig op te laden. Dat is misschien langer dan je ergens gelezen hebt en zal natuurlijk van het gebruik afhangen. Zie het laadstation daarom vooral als houder voor je media center keyboard, want dat is het een media center keyboard.
Met dit keyboard krijg je niet nog meer frags dan met ieder ander top of the line keyboard. Het is vooral een ultra mooi en handig keyboard. Het is compact, perfect voor op schoot of idd in bed. Je muis kun je naast je neerleggen als je niet gaat gamen, niet meer nodig op schoot of in bed. Aan de rechterkant zit namelijk dat touchpad oppervlak dat echt werkt zoals bij een laptop.
De touchpad werkt verrassend goed in 100% van de gevallen. Dat is beter dan ik eigenlijk had durfen hopen. Ook tijdens argeloos gebruik blijft het goed werken. Het is letterlijk tot in detail te tweaken. Speel er echt mee en het zal nog beter gaan werken.Uiteindelijk verwacht ik zelfs trics op t net over hoe je de pad apparte dingen kan laten doen, zonder de speciale knoppen te hoeven gebruiken.
Want die knoppen zitten er ook op, op de pad zelf voor scrollen(werkt in zeg 97% van de gevallen) Werkt wel wat minder intuitief. Heb je het toetsenbord dan weer een tip GEBRUIK VOOR HORIZONTAAL/VERTICAAL SCROLLEN DE LINKERMUIS KNOP LINKS OP HET KEYBOARD IN COMBINATIE MET DE PAD vergeet dan de speciale scroll knoppen in de pad, dit werkt veel beter en altijd.
Dan zitten er nog verborgen 'knoppen' op die alleen op te roepen zijn met de rode Fn knop, de lichtjes blijven niet branden. De standaard F-toetsen krijgen dan een andere functionaliteit. Erg handig zijn die extra knoppen wel en werken perfect. Letterlijk alles is te assignen aan die knoppen. Behalve ten minste 1 ding, het Setpoint menu is niet te assignen volgens mij. Mocht iemand t wel gelukt zijn, laat t weten
Dan de toetsenbord indeling, is wennen. Zelfs nu nog maak ik wel eens typfoutjes. Is wel zeldzaam dus niet storend.
Al met al een heel goed toetsenbord en voor media center waarschijnlijk het beste. Qua uiterlijk het mooist, zal niemand aan je smaak twijfelen. Of anders gezegt, als prins Alexander zou zeggen breng mij het beste all-round toetsenbord dat er bestaat. Krijgt hij dit toetsenbord
Veel plezier er mee
Esthero