Toon posts:

Laser van de muis

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de werking van een laser die in betreffende muis zit.
namelijk hoe deze reageerd op welke opervlaktes, en hoe de signalen kunnen worden opgevangen door iets anders dan een computer.

het project is, dat een loopwieltje dat tegen een draad gedrukt wordt, en als de draad 100m verder gaat geeft het wieltje 100m verder. echter werkt dit niet nauwkeurig en treed er slip op bij gebruik van verschillende draden (dikte en grootte enzo).
in gedachten zou dan het principe van de lasermuis wel soelaas bieden en grotere nauwkeurig.
dus zou ik graag meer info van willen in zoverre het mogelijk is. op het net vind ik hier niet zoveel van. ik weet wel dat hier al in de tijd threads zijn geweest om optische muizen open te doen en die hun chip aan de PC te hangen als bijkomend oog of scannertje.

maar ik zou graag het principe van de lasermuis weten, en hoe de pulsen worden gegeven enzo.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
heb je zelf al gezocht?
Hier heb je alvast wat om mee te starten:
http://computer.howstuffworks.com/mouse.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Big Daddy schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:14:
heb je zelf al gezocht?
Hier heb je alvast wat om mee te starten:
http://computer.howstuffworks.com/mouse.htm
al tegen gekomen, staat niet echt iets van een lasermuis
het is niet de bedoeling de werking van de muis te kennen, maar eerder de laser die eronder schuilgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Zonder datasheet ben je nergens, maar daar zal moeilijk aan te komen zijn, omdat de laser en het bijbehorende IC waarschijnlijk custom-made zijn voor/door de fabrikant van de betreffende muis.
Misschien is het handig om wat meer over je project te vertellen, volgens mij zijn er namelijk zinvollere manieren dan het misbruiken van een lasermuis om de lengte van een draad te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:08:ik weet wel dat hier al in de tijd threads zijn geweest om optische muizen open te doen en die hun chip aan de PC te hangen als bijkomend oog of scannertje.
Ja dus

[ Voor 15% gewijzigd door luccie op 13-10-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

Toppertje

www.davideografie.nl

Topic is ruim 12 jaar oud, ik hoop toch dat dit inmiddels al is opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!