Je desktop door het oogje van je muis.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Heb je een optische muis? Ooit wel eens je desktop door het oogje aan de onderkant van je desktop willen zien? Ik ook niet, ik zie zo wel dat ik es stof moet afnemen :P

Anyway, ik zat laatst een beetje door de datasheet van het optische ontvangst-elementje wat in een oude optische muis zat te lezen, en nu blijkt dat je via een tweetal pinnetjes (die normaliter intern aan een USB- of PS/2-chip zitten) naast de X- en de Y-displacement ook nog eens de rauwe data van het muis-oogje kan bekijken. Anyway, ik sloop die muis open en start Visual Basic op en knoop wat draadjes aan de parallele poort, en na even prutsen werkt het inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://meuk.spritesserver.nl/projects/mouseeye/e.png

W00t, een 18x18 plaatje van een 'e' :)

Naast plaatjes nemen kan een muis echter vreemd genoeg ook uitvogelen of 'ie verschoven is, en zoja, hoeveel. Als we die feature ook meenemen, kunnen we een el-cheapo ueber-lame handscanner maken. Zie hier een stuk van mijn boodschappenlijstje:

Afbeeldingslocatie: http://meuk.spritesserver.nl/projects/mouseeye/boodschappen.jpg

Wil Jij Dit Ook? Dat Kan :P De software die ik snel inelkaargehacked heb staat hier. De software werkt met muizen met een ADNS-2610-optische-dinges, te herkennen aan het feit dattie 8 pootjes heeft, er een teken van een 'zonnetje' opstaat, en er ergens 'A2610' opstaat. De datasheet van het kreng staat hier. Zoek de pinout op en snijd de spoortjes van de sck- en sdio-pinnetjes naar de rest van de muis door en verbind ze zo mbv een diode aan de parallele poort:
pp:                adns-2610:
25-----------------GND

12----------+------SDIO
5 -----|<|--+

9 -----------------SCK

Anyway, mocht je nog een nuttige of minder toepassing hebben voor deze Amazing Discovery, geef maar een gil in dit topic.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Rmg

vet :D hoe kom je erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
OMG Sprite, volgens mij verveel jij je echt té vaak :D
Maar wat voor muis heb je gebruikt (precies)? Logitech, Microsoft... Vind het écht elke keer weer l33t, die "probeersels" van jou :D

dit wil ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Martinator: Die chip zat bij mij zowel in mijn Logitech als in een Target laptop-muisje. Ik heb eigenlijk het idee dat ze wel in de meeste niet-prehistorische optische muizen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Erg leuk gedaan :)

Hoe kom je toch op het idee...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Nu nog een lensje hacken, en je kan het als fototoestel gebruiken. Alleen te gebruiken uit de losse hand, door het trillen scan je een groter gebied af, en bouw je je foto op.
Ik kan niet wachten tot ik parkinson krijg :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Geniaal!

Dit is een wereldprimeur volgens mij :D .

R.E.S.P.E.C.T.

[ Voor 33% gewijzigd door XthinkZ op 06-01-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
_/-\o_ _/-\o_
sory dat ik het zo moet zeggen,
Sprite je oownt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sprite, kan je nu ook een inkjetprinter style scanner maken? :P

RESTECP iig :) dit is gewoon te gaaf en lollig voor woorden :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Whaha dit is echt humor!

Ik ga alleen niet me muis open schroeven, het doet het me veel te goed.

Maar leuk dat dit gelukt is!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Aan je kassabonnetje te zien is die plaatsbepaling best nauwkeurig en ook de reproduceerbaarheid van dezelfde coordinaten bij een bepaald plaatje is kennelijk erg goed.

Dat biedt leuke toepassingen in een embedded systeem, zoals bijvoorbeeld een op afstand bestuurbaar iets (autootje ofzo) Dan kun je gewoon coordinaten opgeven ipv stuurcommando's en die optische muizen kosten geen klap meer.

Ik zie het al voor me, een bestuurbare camera die een vast traject aflegt en de cam richt enzo.
Erg gaaf project.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
Kan je hem trouwens nog in kleur krijgen? RGB ledje aan hangen, en elke 3 frames met ander kleur belichten ofzo :D

@ Osiris hieronder: hehe, ik was sneller; en mijn id is voor maar een muis ipv 3

[ Voor 29% gewijzigd door naftebakje op 06-01-2006 00:43 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Heel vet, type jij je boodschappenlijstje trouwens ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nu nog RGB Sprite :D _O_

Gewoon 3 muizen slopen en er kleurenfiltertjes voor plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:53
Anoniem: 98248 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:38:
Heel vet, type jij je boodschappenlijstje trouwens ;) .
Nee, dat doet de kassa automagisch voor hem, l33t he? ;)

Ik zal nog even herhalen wat ik net aan de TD-er tiep:
die sprite is echt godlike
Veel plezier met je veer, ik ga tukken. *kijkt rond naar parallelle kabels*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Osiris schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:40:
Nu nog RGB Sprite :D _O_

Gewoon 3 muizen slopen en er kleurenfiltertjes voor plaatsen :P
Of afwisselend de verschillende leds aanzetten en het plaatje uitlezen :)

* TD-er zwaait met parallelle kabel naar Niels (deedee), die hooguit een km verderop zit ;) (Trusten Niels)

[ Voor 17% gewijzigd door TD-er op 06-01-2006 00:47 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geweldig _/-\o_

Ik heb hier nog een Logitech Cordless MouseMan Optical liggen maar daar zit helaas een A0142 in :/
Ik zal proberen om morgen m'n MX510 en MX518 open te schreven maar ik denk niet dat daar een standaard sensortje in zit..

edit:
Door de transparante onderkant van m'n MX518 tel ik 20 pootjes aan de sensor dus dat zal hem ook wel niet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 06-01-2006 00:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

gaaf probeersel _/-\o_

wat word je volgende stap ? een logitech mx1000 misschien ?

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Kom je toch altijd lekker gekke tweakers tegen op GoT :P Echt nice :) Ik heb nog ergens zo'n megagoedkoop nooit gebruikte optische muis liggen. Dit ga ik toch ook eens proberen. Indien er zo'n ADNS-2610 in zit tenminste. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 06-01-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

DeeDee schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:45:
[...]

Nee, dat doet de kassa automagisch voor hem, l33t he? ;)

Ik zal nog even herhalen wat ik net aan de TD-er tiep:

[...]

Veel plezier met je veer, ik ga tukken. *kijkt rond naar parallelle kabels*
Eh, dat was ik dus. Rest de vraag, wat deed mijn vriendinnetje op GoT op mijn PC? :?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

monteer het oogje op een pen, installeer het in de keuken of de apotheekkast, en de kleine lettertjes op de potjes worden beter leesbaar.

mvg
mooseman007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

sapphire

Die-hard pruts0r

ik wilde roepen pr0n maar volgens mij hebben we daarvan een gebrek hier.

Maar das een leuk isee met zo'n ubergoedkoop muisje :)
Eindelijk het nut van die trust/sweex dingen gevonden, en ik maar denken dat ze voor de sier in de winkel stonden :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ik vind het helemaal niet erg als er hier een beetje offtopic gegaan word, maar maak het niet te erg; het is hier geen HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Leuk gedaan :) Een tijdje terug was iemand op circuitsonline nog op zoek naar een bepaalde sensor voor een optische muis, ik heb toen ook nog het datasheet bekeken van zo'n ding dat ik nog had liggen en gezien dat je inderdaad de raw data kon lezen. Had alleen geen zin om er iets mee te proberen, leuk dat het nog zo makkelijk kan met de parallele poort.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
nubvraag?: Kan je diet niet door de USB laten lezen :P (zal wel niet, zal wel cool zijn) dan is het wel heel awesome ik wil mijn logitech miusje niet testen (als ie uberhaupt zon laser heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verdomme waarom heb ik nou geen reserve optische muis :(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik ben aan het kijken naar de agilent s2020 die in de mx series zit. Deze heeft een resolutie van 30x30 pixels wat toch iets meer dan 18x18 is. De basis zou hetzelfde moeten zijn alleen kan nog geen pdfje vinden. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Venxir op 06-01-2006 01:09 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Semicon: In theorie: Vast Wel; als de makers van je muis debuggingcode achtergelaten hebben waardoor je rechtstreeks met die sensorchip kan praten lukt het wel. In de praktijk kom je daar echter niet achter, en heb je er alsnog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
Iemand toevallig een idee hoe de pinlayout van een S2020 (ook agilent) eruit ziet ?
deze zit in de logitech 5xx serie en ook in de 300 reeks,
zou er ook graag wat mee prutsen maar kan helaas geen datasheet van de S2020 vinden

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 06-04 17:33
@Sprite: Zou je (binnenkort, hoeft niet nu :) ) ook een net schema en foto's online kunnen zetten van het een of ander? Gewoon even ter verduidelijking, aangezien ik het ook wel wil proberen. Heb hier toch nog 4 oude optische Logitechjes liggen die alleen maar aan het stof happen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 13:00
WoRsTeNBoY schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:08:
Iemand toevallig een idee hoe de pinlayout van een S2020 (ook agilent) eruit ziet ?
deze zit in de logitech 5xx serie en ook in de 300 reeks,
zou er ook graag wat mee prutsen maar kan helaas geen datasheet van de S2020 vinden

Groetjes
http://www.datasheetcatal...f/H/D/C/S/HDCS-2020.shtml
http://www.datasheetarchi...load.php?Datasheet=854663
Als dat klopt heb jij een sensor van maar liefst 640x480 :)

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 06-01-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
neh dat kan hem niet zijn, http://www.avagotech.com/...cument-results.jsp?page=5. Daar zie je info over alle chips maar ik kan nog geen vergelijkende vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
ik vrees ervoor, had deze datasheets ook al gevonden en de chip is langwerpig en in de datasheet meer vierkant,
ook lijkt het mij gek (in comercieel opzicht) om zo een sensor te gebruiken voor een muis,
en zoals hierboven ergens vermeld is het een sensor van 30x30
maar toch bedankt :p
//edit: wordt extreem snel gereply'ed

[ Voor 4% gewijzigd door WoRsTeNBoY op 06-01-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
WoRsTeNBoY schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:26:
[...]

ik vrees ervoor, had deze datasheets ook al gevonden en de chip is langwerpig en in de datasheet meer vierkant,
ook lijkt het mij gek (in comercieel opzicht) om zo een sensor te gebruiken voor een muis,
en zoals hierboven ergens vermeld is het een sensor van 30x30
maar toch bedankt :p
//edit: wordt extreem snel gereply'ed
We weten dat het een 20 pins 30x30 chip is, alleen blijkbaar alleen bekend voor logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
mij is het maar te doen om de movement in de x of de y assen te detecteren,
hier op tweakers het rgbmuismod topic is niet toepasbaar op een 510 daar die led niet in "slaapstand" gaat, maar zou eventueel wel werken als je de assen kan afscannen en daar idle status kan lezen..
(mss chipje uitmeten, maar met meten kan je ook dingen vernietigen en daar ken ik niet genoeg van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Ik hb hier een S2091 (jawel, ook agilent), geen datasheet te vinden :/
Never mind, dat achterlijk stuk adobe reader moet 11MB aan chinese fonts downloaden om Engelse text weer te geven 8)7
hier staat ie:
http://www.yc-dz.com/productimages/1939421918.pdf
Helaas geen raw uitput :(

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 06-01-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Laatst online: 13:55

Ibex

^^ met stom.

Verhip, zie je een topic van Sprite_tm, denk je "wordt vast wel weer leuk". En ja hoor :D. Je bent ook niets voor niets mod geworden zie ik :). Sjonge, jij weet toch altijd de meest speciale, ongewone projectjes in elkaar te knopen he :D.

Nuja, nu inderdaad nog eens kijken of het in kleur zou kunnen. Hoewel ik vrees dat het moeilijk zal zijn om dan de verschillende kleuren exact over elkaar heen te krijgen als je gaat bewegen.

Niet tegenstaande gewoon uber dit alles hier :D.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Volgens logitech heeft mijn MX510 een resolutie van 5.8 megapixel, maar hier klopt volgens mij geen ene hol van :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 06-01-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:12:
Volgens logitech heeft mijn MX510 een resolutie van 5.8 megapixel, maar hier klopt volgens mij geen ene hol van :+
Misschien rekenen ze wel op zoveel megapixel per seconde. Dus 30x30 (sensor ) =900 pixels per beeldje. Via USB kunnen ze 1000 keer per seconde iets verzenden, dus al 0.9 Mp. Dan nog wat marktetingtechnisch erbij, we komen nog ongeveer een factor 6.5 tekort. Dus per verzending van beweging 6.5 beeldjes maken, en we komen aan 5.8 Mp.
Dan moet die optische sensor 6500 beeldjes per seconde kunnen maken, ff checken op de datasheet.
Edit: die goedkope sensor kan al 1500 beeldjes per seconde maken, ws wordt er dus idd geadverteerd met het aantal megapixels die de optische sensor per seconde opneemt.

[ Voor 12% gewijzigd door naftebakje op 06-01-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je had ook even op de verpakking kunnen kijken ;) .
Daar staat oa:
5.8 Megapixels/sec
800 dpi
Max versnelling:15G
Max snelheid: 1m/s

15G is 15*9.8=147m/s2, dus je kunt 1/147ste seconde, oftwel 6.8 ms aan 15G 'optrekken'.
Of zie ik dat verkeerd?

Off-topic
@hieronder: 80, als ie wind mee heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door goeievraag op 06-01-2006 12:51 ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Mijn muis gaat in 3 seconden naar de 100 km per uur :p

hoe snel gaat die van jou ?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 99283 op 06-01-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In mijn oude Sweex muisje zit de verbeterde broer van dat chipje (ADNS-2051) met meer mogelijkheden (nauwkeuriger, sneller ect.) maar wel met oa dezelfde uitgangen :D Die ga ik eens aan de pc knopen :D

Heb alleen een vraagje, wat is het nut van de diodes waar je het over hebt? En zou het ook werken als ik de baantjes niet doorsnijd? Dan blijft de hele muis lekker werken :)

[ Voor 33% gewijzigd door lemming_nl op 06-01-2006 13:52 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
goeievraag schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:44:
Je had ook even op de verpakking kunnen kijken ;) .
Daar staat oa:
5.8 Megapixels/sec
800 dpi
Max versnelling:15G
Max snelheid: 1m/s

15G is 15*9.8=147m/s2, dus je kunt 1/147ste seconde, oftwel 6.8 ms aan 15G 'optrekken'.
Of zie ik dat verkeerd?

Off-topic
@hieronder: 80, als ie wind mee heeft.
Iets zegt mij dat er nogal wat slordig met eenheden wordt omgesprongen.

Maar goed, aangenomen dat die 15G niet de mechanische belasting is van het chipje, zullen ze wel berekend hebben wat de minimale en de maximale verplaatsing tussen 2 plaatjes moet zijn om beweging een beetje nauwkeurig te meten.
Ik vermoed dat de bovengrens van die verplaatsing dus een stuk minder dan 30 pixels moet zijn in 1/6500 sec. Verder zul je die versnelling redelijk geleidelijk moeten laten gaan, anders zal de ingebouwde software het waarschijnlijk als een meetfout zien en het resultaat negeren. Ik vermoed namelijk dat ze een (2e orde) kleinstekwadratenfit of iets dergelijks gebruiken om de muisbewegingen wat soepeler te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 12:45

Atmoz

Techno!!

Weer echt iets super vets!!! Super hoe je dat allemaal kan. Shit, ik wilde dat ik zo'n dingen kon. Niet dat dit erg nuttig is ofzo, maar als je dit kan, dan kun je wat mij betreft alles wat maar met proggen en electronica te maken heeft. Geweldig gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 07:44
Heel erg cool dit, moet ook maar eens zien of dat bij mij muisje lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sprite_tm is overigens niet de enige die de sensor van een optische muis op een creatieve manier gebruikt (maar maakt er dan weer wel een leuk programmaatje voor beschikbaar :) ).

http://www.ida.net/users/oe1k/OpticalMouse/
Here's an actual image dump from an ADNS-2051. Sasha Z emailed it to me:
16x16 pixel image dump from ADNS-2051Using the 2051's pixel dump mode, I managed to snag a few images. I've attached one of the more interesting ones. It is of two threads of burlap material crossing. Images from the ADNS-2051 are 16x16 with 6 bit pixel depth. I multiplied the pixels by four to increase the contrast and use the full 256 grayscale offered by RGB bitmaps.

I got some sample chips (ADNS-3060 and ADNS-3080) from Agilent, and I hope to use them for high speed, low resolution microscopy of metallurgical events out in the mechanical engineering department of the University of Kentucky. I've been using the ADNS-2051 as a
learning platform, but I'm gearing up to use the 3080 soon. I'm waiting on some inverting level shifters from an ebay purchase.

Banchtop hacking the ADNS-2051The other attached picture is of the bench where I have the setup operating. Hopefully I'll have some mouse movement video soon - hopefully up to 500 or 1000 fps.

Feel free to post the pixel dump of the ADNS-2051 to your website if you wish.

Thanks,
Sasha
De site waar deze quote vanaf komt is een geweldige bron van informatie over diverse optische sensoren gebruikt in muizen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hee, leuk om te zien dat er meer mensen mee aan de slag zijn gegaan. Ik heb bijna 2 jaar geleden op m'n stage zo'n sensor moeten gebruiken om een beweging van een wieltje uit te lezen. Zelf nooit de code erachter gezien, maar de datasheet wel doorgelezen/gekeken.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

lemming_nl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:43:
Heb alleen een vraagje, wat is het nut van de diodes waar je het over hebt?
Zorgen dat je poort niet stuk gaat. Stel dat een pinnetje om wat voor reden dan ook opeens meer dan 5V geeft, zal het via de diode naar de +5V van je poort/computer lopen, welke deze "schok" veeeeel beter (en wellicht zonder schade) kan verwerken dan de datalijnen van de poort, welke wellicht stuk zouden gaan. Zolang er niets mis is (<5V) zal de diode echter sperren en zal het lijken of de diode er niet is.

Veiligheid dus, en kan dus op eigen risico weggelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ibex schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:21:
[...]

Zorgen dat je poort niet stuk gaat. Stel dat een pinnetje om wat voor reden dan ook opeens meer dan 5V geeft, zal het via de diode naar de +5V van je poort/computer lopen, welke deze "schok" veeeeel beter (en wellicht zonder schade) kan verwerken dan de datalijnen van de poort, welke wellicht stuk zouden gaan. Zolang er niets mis is (<5V) zal de diode echter sperren en zal het lijken of de diode er niet is.

Veiligheid dus, en kan dus op eigen risico weggelaten worden.
Oww, die +jes moeten dus met elkaar verbonden worden? Dan snap ik het. Nog even mijn vraag weer van het open snijden van die verbindingen met de rest van de print. Is dat nodig?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Errm, nope. Die diode is ervoor om het lijntje wat naar de sensor gaat zowel als in- als output te kunnen laten dienen. In outputmode kan ik er een 0 op zetten om de lijn omlaag te trekken, een 1 om de lijn omhoog te laten gaan (er zit namelijk binnenin de PC een pull-up op de input) en een 1 om de sensor het lijntje te laten driven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verhip, die 5 slaat op pin 5 en niet op +5V. Ik moet beter lezen voor ik antwoord :X. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:50
Als je nou z`n oude printer uit elkaar sloopt en die muis erin stopt :P
Heb je een scanner })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik snap het nog niet echt.. je moet dus een paar extra kabeltjes van je muis naar je paralelle poort van je pc laten lopen? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pEeDy16 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:41:
Ik snap het nog niet echt.. je moet dus een paar extra kabeltjes van je muis naar je paralelle poort van je pc laten lopen? Of mis ik iets?
correct :)
en dan de software starten die sprite in elkaar gehacked heeft en je kan de data uitlezen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kun je je muis dus:
Nog aan de USB laten zitten en gewoon gebruiken.
En dan ook nog zien wat je muis ziet? (dus de muis gewoon gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
pEeDy16 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:41:
Dat oogje is een chip, die constant foto's neemt, en daaruit de beweging van de muis berekent. De foto's die dat chipje neemt, kan je vragen aan die chip, via 2 communicatiedraden (waar normaal het USB-omzettingschipje zit, dat alleen de beweging van de muis doorzend). Sprite heeft een programma geschreven dat via parallele poort aan het chipje de foto en de beweging vraagt. Dus kan hij in zijn programma dat foto'tje op je juiste plaats zetten, waardoor je kan "scannen".
FiXeR.nl schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:47:
Kun je je muis dus:
Nog aan de USB laten zitten en gewoon gebruiken.
En dan ook nog zien wat je muis ziet? (dus de muis gewoon gebruiken)
Neen, want sprite's programma vraagt constant de beweging en de foto op, en dat USB-omzettingschipje in je muis ook. Dus gaan ze door elkaar staan roepen, en het chipje begrijpt er niets van, en gaat huilend in een hoekje kruipen :+

[ Voor 27% gewijzigd door naftebakje op 07-01-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
naftebakje schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:52:

[...]

Neen, want sprite's programma vraagt constant de beweging en de foto op, en dat USB-omzettingschipje in je muis ook. Dus gaan ze door elkaar staan roepen, en het chipje begrijpt er niets van, en gaat huilend in een hoekje kruipen :+
Dus zul je je muis moeten slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
naftebakje schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:52:
[...]

Dat oogje is een chip, die constant foto's neemt, en daaruit de beweging van de muis berekent. De foto's die dat chipje neemt, kan je vragen aan die chip, via 2 communicatiedraden (waar normaal het USB-omzettingschipje zit, dat alleen de beweging van de muis doorzend). Sprite heeft een programma geschreven dat via parallele poort aan het chipje de foto en de beweging vraagt. Dus kan hij in zijn programma dat foto'tje op je juiste plaats zetten, waardoor je kan "scannen".

[...]

Kloot'n, kep hier geen draadjes of diodes en geen paralelle connector... moet ik eerst naar de winkel... ik lui...
FiXeR.nl schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:55:
[...]

Dus zul je je muis moeten slopen?
Ja

[ Voor 11% gewijzigd door Peedy op 07-01-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Minder, omdat ik een muis heb met een: 1610, dus geen 2610 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 13:06

Nakebod

Nope.

Wat een idee _O_
Soms vraag je je echt af, hoe kom je erbij om het uberhaupt te proberen :D
Alleen het echte nut hiervan zie ik zo snel nog niet, maar het blijft natuurlijk wel vet :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
lemming_nl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:43:
In mijn oude Sweex muisje zit de verbeterde broer van dat chipje (ADNS-2051) met meer mogelijkheden (nauwkeuriger, sneller ect.) maar wel met oa dezelfde uitgangen :D Die ga ik eens aan de pc knopen :D

Heb alleen een vraagje, wat is het nut van de diodes waar je het over hebt? En zou het ook werken als ik de baantjes niet doorsnijd? Dan blijft de hele muis lekker werken :)
Ik heb ook een 2051, dat zal dus wel moeten werken? De pin-out zal wel hetzelfde zijn idd...
Voor geïnteresseerden: hier is de datasheet voor de A2051.

Ik neem trouwens aan dat de SCK van de 2610 gelijk staat aan de SCLK van de 2051... anders krijg ik straks een probleem :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Peedy op 07-01-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fantastisch programma! Nu weet ik weer waarom ik een tweaker ben :) Straks ook maar eens een oude optische muis open maken :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Volgens mij kun je hier best een barcodescanner van maken. Leuk hoor.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ok, op de 2610 zit maar één GND pin, maar op de 2051 zitten er twee..moet ik ene pakken die tussen de Vdd en de OSC_OUT zit (pin 12), of die ene tussen de OSC_OUT en de OSC_IN (pin 10) ?

Edit; of maakt het niet uit?
en ze zitten allebei ook nog es op een onmogelijke plek..naast een condensator :X

[ Voor 30% gewijzigd door Peedy op 07-01-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

je komt bij mij alvast in het nieuws:
http://www.dcnet.be/modul...News&file=article&sid=285

:)

echt toffe 'mod' :p

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
En ik lees het net op Hackaday.com :D
Ever wonder what your desk surface looks like up close? No. No one has. Not even [Sprite_tm], but upon disassembling his optical mouse and discovering its 18x18 CCD he decided to put it to use (well, a different use). The optical chip outputs serial information to the USB chip in the mouse. [Sprite_tm] wired the optical chip to a parallel port and wrote a simple program to interpret the data. Not really useful, but it does generate some interesting pictures. Program provided, natch.
De link naar het artikel.

En hier is de link op digg.com :D

[ Voor 8% gewijzigd door Ives op 07-01-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 12:45

Atmoz

Techno!!

Hoppa _/-\o_ ook nog in de publiciteit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Leuk idee kerel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:59
Ives schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:37:
En ik lees het net op Hackaday.com :D

[...]

De link naar het artikel.

En hier is de link op digg.com :D
gelijk ff gedigged :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Zag dit net op http://www.hackaday.com, en de nickname kwam me vaag bekend voor :) en jawel hoor, het is een tweaker!

Echt leuk gevonden man, congratz!

[ Voor 1% gewijzigd door 0X55AA op 07-01-2006 21:04 . Reden: kom altijd te laat met mijn nieuws :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Laatst online: 18-11-2020
Ik sprak gisteravond nog even met de editor van MAKE en had het ook even met hem over dit project. Hij heeft het ondertussen gepost op MAKE:Blog en ik kan je uit ervaring vertellen dat de blog echt door ontzettend veel mensen wordt gelezen. Maar dat mag ook wel met zo'n gaaf idee.

Overigens zie ik het nu ook op Engadget staan, maar zij vinden het blijkbaar nutteloos ofzo.

Je moet er maar op komen. Ik ben benieuwd of er nog meer leuke uitbreidingen voor dit project zijn.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Er staat nu in twente een server te roken... >:)
Slashdot is wakker geworden:
http://slashdot.org/articles/06/01/08/1536200.shtml?tid=126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
Eindelijk haalt Sprite_tm verdient het wereldnieuws!
once again _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

FrankNStein schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:05:
Er staat nu in twente een server te roken... >:)
Slashdot is wakker geworden:
http://slashdot.org/articles/06/01/08/1536200.shtml?tid=126
Hulde als de boel hierop draait:
Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/server.jpg

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
Slashdotted :o _/-\o_ _/-\o_
En idd, als DIE server het moet trekken: *RESPECT!

Congratz, sprite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
Nota aan mezelf: NOOIT plaatjes van een projectje zelf serveren, anders zit ik na een uurtje op smalband (Belg).

Tof sprite, hopelijk klaagt de school niet omdat je een beetje veel dataverkeer hebt opeens (lijkt me niet, hogescholen en universiteiten hebben doorgaans erg vette verbindingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

naftebakje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:29:
Nota aan mezelf: NOOIT plaatjes van een projectje zelf serveren, anders zit ik na een uurtje op smalband (Belg).

Tof sprite, hopelijk klaagt de school niet omdat je een beetje veel dataverkeer hebt opeens (lijkt me niet, hogescholen en universiteiten hebben doorgaans erg vette verbindingen).
De Utwente is wel wat gewend geloof ik ;)
Zou wel eens willen weten hoveel ze daar serveren aan Debian, OOo, etc mirrors.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 20:17
Zpottr schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:47:
[...]

De Utwente is wel wat gewend geloof ik ;)
Zou wel eens willen weten hoveel ze daar serveren aan Debian, OOo, etc mirrors.
Mja op de Utwente word veel minder-legaal spul gekopieerd, zit er nu ook op ! Een eigen download client is er zelfs om speciaal in het UTwente netwerk te zoeken naar files. ;)

Btw echt supercool bedacht, en eigenlijk zo simpel...

[ Voor 7% gewijzigd door Shuisman op 08-01-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Hmmm, zit je een beetje te ontbrakken op de zondag, blijkt dat je server spontaan tig Apache-processes rijker is :)
De pagina draait inderdaad op Sprite, de server die in het plaatje hierboven te zien is. Het is een P3-1000 met een 100MBit-verbinding van de Universiteit Twente, dus in principe kan 'ie het wel trekken. In de praktijk deed 'ie dat even niet, omdat mijn Apache niet voor zulke loads ingesteld was.
Ik zit nu trouwens op 6.1G aan uploaded data door die pagina. De pagina is volgens mijn logs maar liefst 47273 keer bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
Even een vraagje over de code;
Visual Basic:
1
2

p = (p And 63) * 4

Wat doet deze line eigenlijk, vooral het "p and 63" deel. Die " * 4 " snap ik wel :P
Al een zootje geprobeerd in visual basic maar kan niet echt achter de werking komen, en 'and' zoeken op google gaat zo handig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Shuisman op 08-01-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
niet dat ik er iets van ken maar kan dit niet een logische EN bewerking zijn met het getal 63 zodat je bit 64 niet doorlaat oid ?

maar dom gokje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
SHuisman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:25:
Even een vraagje over de code;
Visual Basic:
1
2

p = (p And 63) * 4

Wat doet deze line eigenlijk, vooral het "p and 63" deel. Die " * 4 " snap ik wel :P
Al een zootje geprobeerd in visual basic maar kan niet echt achter de werking komen, en 'and' zoeken op google gaat zo handig ;)
Je moet het zien als bit-vergelijkingen.
De waarde 63 is 111111 binair. (dus als 8-bits integer 00111111)
De en-operatie is vrij simpel en geeft alleen een 1 wanneer beide bits 1 zijn.
Daarna *4 doen verschuif je de uitkomst dus 2 bits. (63 * 4 = 11111100)

Dus stel p = 137 dan is de uitkomst:
137 = 10001001
10001001 and 00111111 = 00001001
00001001 *4 = 00100100 = 36

Nu zal het waarschijnlijk niet gaan om die waarde 36, maar om wat datapennetjes die hoog gezet moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
  • Laatst online: 27-03 00:04
Sprite, Je wordt nog een keer beroemt:
http://www.hackaday.com/entry/1234000770073476

edit:
Van de FP: Tweakers.net Kookcursus, les 40: Muis met navelstaar

navelstaar, hoe komen ze durop :) :)

[ Voor 30% gewijzigd door The mindkiller op 09-01-2006 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Die is ook pas 2x voorbij gekomen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
TD-er schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:05:
[...]Je moet het zien als bit-vergelijkingen.
De waarde 63 is 111111 binair. (dus als 8-bits integer 00111111)
De en-operatie is vrij simpel en geeft alleen een 1 wanneer beide bits 1 zijn.
Daarna *4 doen verschuif je de uitkomst dus 2 bits. (63 * 4 = 11111100)
Dat verhelderd een hoop, zie het directe nut er van nog niet ( of een toepassing), maar wat het doet is me nu duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

Je zou er waarschijnlijk ook een barcode scanner van kunnen maken... Heeft het ook nog een praktische toepassing.

"barcode shortcuts" printen op je bureau plakken. Erover muizen en firefox opent got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Maak er even een website van je vinding (met een kleine ad erop). Vervolgens post je het op slashdot: gegarandeerd succes.

keej...staat er al op |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 17989 op 09-01-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Als je dat alles nou tot een pen bouwt, kun je er dan niet gewoon mee tekenen (als je bijvoorbeeld het ding over een zwart vel papier heen trekt), dan is het naast een briljante stunt ook nog eens goed bruikbaar.

...heb thuis van de TU-e nog wat optische muisjes liggen van een project...eens kijken wat er ingebouwd zit....

heb ook nog een goedkope draadloze optische muis........maar je moet natuurlijk wel perse de data uit de chip in de muis trekken?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Smht schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:38:
Als je dat alles nou tot een pen bouwt, kun je er dan niet gewoon mee tekenen (als je bijvoorbeeld het ding over een zwart vel papier heen trekt), dan is het naast een briljante stunt ook nog eens goed bruikbaar.

...heb thuis van de TU-e nog wat optische muisjes liggen van een project...eens kijken wat er ingebouwd zit....

heb ook nog een goedkope draadloze optische muis........maar je moet natuurlijk wel perse de data uit de chip in de muis trekken?
Draadloos maakt niet uit, je gebruikt in dit geval de batterijen voor voeding ipv de USB aansluiting. Je hoeft alleen kabeltjes van je muis naar je paralelle poort te trekken, waardoor je draadloze muis weer bedraad wordt :Y) Ik ga vanmiddag even kabeltjes en een paralelle aansluiting halen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Sprite_tm schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:15:
Naast plaatjes nemen kan een muis echter vreemd genoeg ook uitvogelen of 'ie verschoven is, en zoja, hoeveel.
Dat is wel heel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Hij kan toch ook zien of je je muis verschuift en zo ja hoeveel.....

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

pEeDy16 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:14:
[...]

Draadloos maakt niet uit, je gebruikt in dit geval de batterijen voor voeding ipv de USB aansluiting. Je hoeft alleen kabeltjes van je muis naar je paralelle poort te trekken, waardoor je draadloze muis weer bedraad wordt :Y) Ik ga vanmiddag even kabeltjes en een paralelle aansluiting halen denk ik :)
Hij bedoelt dat hij hem draadloos wilt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 30-04 22:59

Brantje

De post is daar >>

Zou het ook met een Logitech M-BJ69 WheelMouse Optical USB kunnen?
Zou het wel vet vinden.
Verder vind je het goed als ik hem ook names jou op CJ plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Anoniem: 37526 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Hij bedoelt dat hij hem draadloos wilt houden ;)
Volgens mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dit had ik een tijdje geleden ook al gezien, ik was toen het zoeken voor kleurenwavelengths, om te kijken of een muis met een andere led goed blijft werken.
Ik kwam op deze site: http://www.ida.net/users/oe1k/OpticalMouse/ (al eerder gepost zag ik)

Had hem jullie natuurlijk even moeten posten :+
Dan was ik nu misschien ook een beetje bekend geworden }) al had ik niet zo'n mooi programmatje en screenies erbij gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 09-01-2006 21:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44800

Whaha, ik vind het ook heeel bizar hoor, dat een muis logica in zich heeft om te kijken hoeveel ie verschoven is :P Weet je wel waar een muis voor bedoelt is? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Ik moet dit ook even maken.

Mischien heb ik er nog wat aan...

Ik heb nog een leuk idee.
Misschien je vinger laten "scannen". (vinger afdruk)
Dan nog klein programma erachter die dat kan omzetten naar een wachtwoord.
En je hebt een nieuwe beveiligins systeem.

Zou wel geinig zijn,

Instructies :
stap1. Draai de muis om.
stap2. Beweeg je vinger met een maximum snelheid van 15G over de sensor.
stap3. klaar. :+

Dan heb je er wat aan >:)

edit:
Zo een ding bestaat al van microsoft (en meer merken) maar we zijn tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 09-01-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Anoniem: 44800 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:20:
[...]

Whaha, ik vind het ook heeel bizar hoor, dat een muis logica in zich heeft om te kijken hoeveel ie verschoven is :P Weet je wel waar een muis voor bedoelt is? :o
Sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Mooi werk sprite! _/-\o_
Wanneer komt deze in de elektuur? ;)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wow gaaf! _/-\o_

Jammer, je haalt het wel tot Slashdot, Hack-a-day maar niet tot Tweakers.net (zie bij 8 Januari!)

Btw, onder welke licentie is je programma released? GPL? BSD? :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1 2 Laatste