Heb je een optische muis? Ooit wel eens je desktop door het oogje aan de onderkant van je desktop willen zien? Ik ook niet, ik zie zo wel dat ik es stof moet afnemen 
Anyway, ik zat laatst een beetje door de datasheet van het optische ontvangst-elementje wat in een oude optische muis zat te lezen, en nu blijkt dat je via een tweetal pinnetjes (die normaliter intern aan een USB- of PS/2-chip zitten) naast de X- en de Y-displacement ook nog eens de rauwe data van het muis-oogje kan bekijken. Anyway, ik sloop die muis open en start Visual Basic op en knoop wat draadjes aan de parallele poort, en na even prutsen werkt het inderdaad:

W00t, een 18x18 plaatje van een 'e'
Naast plaatjes nemen kan een muis echter vreemd genoeg ook uitvogelen of 'ie verschoven is, en zoja, hoeveel. Als we die feature ook meenemen, kunnen we een el-cheapo ueber-lame handscanner maken. Zie hier een stuk van mijn boodschappenlijstje:

Wil Jij Dit Ook? Dat Kan
De software die ik snel inelkaargehacked heb staat hier. De software werkt met muizen met een ADNS-2610-optische-dinges, te herkennen aan het feit dattie 8 pootjes heeft, er een teken van een 'zonnetje' opstaat, en er ergens 'A2610' opstaat. De datasheet van het kreng staat hier. Zoek de pinout op en snijd de spoortjes van de sck- en sdio-pinnetjes naar de rest van de muis door en verbind ze zo mbv een diode aan de parallele poort:
Anyway, mocht je nog een nuttige of minder toepassing hebben voor deze Amazing Discovery, geef maar een gil in dit topic.
Anyway, ik zat laatst een beetje door de datasheet van het optische ontvangst-elementje wat in een oude optische muis zat te lezen, en nu blijkt dat je via een tweetal pinnetjes (die normaliter intern aan een USB- of PS/2-chip zitten) naast de X- en de Y-displacement ook nog eens de rauwe data van het muis-oogje kan bekijken. Anyway, ik sloop die muis open en start Visual Basic op en knoop wat draadjes aan de parallele poort, en na even prutsen werkt het inderdaad:

W00t, een 18x18 plaatje van een 'e'
Naast plaatjes nemen kan een muis echter vreemd genoeg ook uitvogelen of 'ie verschoven is, en zoja, hoeveel. Als we die feature ook meenemen, kunnen we een el-cheapo ueber-lame handscanner maken. Zie hier een stuk van mijn boodschappenlijstje:

Wil Jij Dit Ook? Dat Kan
pp: adns-2610: 25-----------------GND 12----------+------SDIO 5 -----|<|--+ 9 -----------------SCK
Anyway, mocht je nog een nuttige of minder toepassing hebben voor deze Amazing Discovery, geef maar een gil in dit topic.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog