Toon posts:

twijfeltje

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hee manne,

ik heb sinds kort een nieuwe comp (Core2Xtreme, X1900XTX en al die spulle.. ) maar mijn dvd rewriter maakt een ontzettende herrie.. Ik was nu op zoek naar een niet al te dure nieuwe en dan stuit ik op de volgende branders:

-NEC AD-7170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM (http://www.azerty.nl/prod...tapi-e-ide-zwart-oem.html)

en

- Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
(http://www.azerty.nl/prod...tapi-e-ide-zwart-oem.html)

Deze heb ik gekozen omdat dit een van de weinig betaalbare 18x machientjes zijn, Nu wil ik graag een snelle en stille brander/lezer welke raden jullie mij dan aan en waarom? meschien een hele andere ?

Alvast hartelijk bedankt :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:03

DataGhost

iPL dev

Misschien hielp het eens als je niet direct naar de snelste ging zoeken maar naar bijv. een model dat minder snel is (12x? 8x? 1x?). 16x is naar mijn weten sowieso de max volgens de DVD spec, net als met CD-ROMs zijn er 56x-lezers geweest waarin de cd wel eens uit elkaar wilde spatten. Neem maar van mij aan dat dat een herrie maakt :)
Je kan met bepaalde programmaatjes van Nero de snelheid instellen waarop je brander maximaal werkt (vooral voor lezen volgens mij, branden kan je in je brandprogramma instellen). Het gaat dan wel wat langzamer, maar hee... een Concorde is ook niet bepaald stil te noemen :)

edit: oja, voor zover dat nog niet duidelijk was: een 16x-lezer draait het schijfje veel harder rond (ja een 18x helemaal) dan een 4x-lezer. Dit brengt de nodige herrie met zich mee, daarom dat je de snelheid wat moet limiteren (bij gebrek aan langzame drives).

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 11-10-2006 22:30 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ten eerste stoor ik mij intens aan je topic titel en ten tweede kun je een schijtlading aan brander reviews opzoeken waarin duidelijk is dat vooral de prijs het grootste verschil is/zijn. Echt... maak alsjeblieft nooit meer zown simpele topictitel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Gamo op 11-10-2006 22:33 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gamo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:32:
Ten eerste stoor ik mij intens aan je topic titel en ten tweede kun je een schijtlading aan brander reviews opzoeken waarin duidelijk is dat vooral de prijs het grootste verschil is/zijn. Echt... maak alsjeblieft nooit meer zown simpele topictitel 8)7
Haha, niet alleen de topic titel is iritant, maar zijn openingspost verdiend ook geen schoonheids prijs. Daarbij is hier inderdaad genoeg over te vinden. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

in de lijn van een slechte TS een slecht antwoord >:)

Als je zoveel geld aan andere hardware kan geven, komt het op €30-50 toch niet aan om eender welke DVD-writer te kopen :p

Trouwens, de kans dat een writer zelf lawaai maakt is klein. Meestal zijn het gewoon de schijfjes die trillen. Als die van slechte kwaliteit zijn...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat dacht je van branden op lagere snelheid?

Instagram / YouTube

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zet je brandsnelheid lager, en koop nette schijfjes.
het vibreren komt vaak door niet goed rechte prut-schijfjes.....
en verder is er hier een search.

al die dvd-branders hebben aantal delen gemeen, van Philips (patent....) dus echt veel maakt het niet meer uit.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.