momenteel heb ik net een nieuwe pc geïnstalleerd. Specs:
ASUS A8V-XE
AMD64 3200
2x512mb RAM
ASUS X1600Pro
Maxtor 160gb 6V160E0 Sata
Alles monteren ging prima
, maar de instal van windows XP liep minder vlot. Geen RAID dus geen floppy gebruikt bij de instal van windows, het werkte prima tot de 1e herstart na het kopïeren van bestanden. Ik heb het daarna met floppy geprobeerd (SATA RAID drivers) en toen werkte het nog niet helemaal.
Telkens bij het booten, net als hij de hd wil gaan lezen, loopt ie vast, zwart scherm waar normaal het winxp logo moet komen. Het gekke is dat dit ongeveer 2/3 keer gebeurd. de andere keer start hij vrolijk op. Af en toe krijg ik de melding: schijfleesfout.
De windows instal is inmiddels klaar en eenmaal in windows kan ik af en toe mijn muis niet bewegen (freeze) als de hd wordt benaderd.
Op GoT zoeken leverde niet echt veel op, alleen over de A8N+maxtor combi.
- Een nieuwe bios zit er al op
- heb geprobeerd zonder/met RAID mode aan te booten, geen verschil
- Maxtor gerequest om ee nieuwe firmware
verder twijfel ik aan het teruggaan naar de winkel met de hd, het lijkt meer op een driver/bios probleem vind ik...
wat kan ik nog meer doen?
ASUS A8V-XE
AMD64 3200
2x512mb RAM
ASUS X1600Pro
Maxtor 160gb 6V160E0 Sata
Alles monteren ging prima
Telkens bij het booten, net als hij de hd wil gaan lezen, loopt ie vast, zwart scherm waar normaal het winxp logo moet komen. Het gekke is dat dit ongeveer 2/3 keer gebeurd. de andere keer start hij vrolijk op. Af en toe krijg ik de melding: schijfleesfout.
De windows instal is inmiddels klaar en eenmaal in windows kan ik af en toe mijn muis niet bewegen (freeze) als de hd wordt benaderd.
Op GoT zoeken leverde niet echt veel op, alleen over de A8N+maxtor combi.
- Een nieuwe bios zit er al op
- heb geprobeerd zonder/met RAID mode aan te booten, geen verschil
- Maxtor gerequest om ee nieuwe firmware
verder twijfel ik aan het teruggaan naar de winkel met de hd, het lijkt meer op een driver/bios probleem vind ik...
wat kan ik nog meer doen?